Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Jimny saga

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Jimny saga

    Discutie noua despre un Jimny vechi (poate l-ati remarcat la vanzare - era pe toate gardurile). Sunt nou prin zona asta , dar incerc sa nu pun intrebari aiurea . , ci sa gasesc niscaiva camarazi sa ma descurce putin din ce m-am bagat.

    Pe scurt:
    Primul 4x4. Luat acum o saptamana, deja inmatriculat.
    Sunt deja dezamagiri si surprize placute.
    Urmeaza imbunatatiri in pasi mici, dar hotarati.

    Pe larg:
    Istoric
    Posesor al 2 auto, nu spun marca (B*W ), asta iarna au ras Loganistii si cu fundul de minie cand am ramas (nu o data) suspendat pe sleaurile de gheata din selecte cartiere din Bucuresti (fir-ar al ... de oras, de-ti zice B). Punctul culminant - 12 noaptea dupa o ora de patinat pe un sleau, iar un "amic" cu un 4x4 caruia ii blocam calea a preferat sa intoarca pe sens unic decat sa ma ajute.
    Prin urmare, in loc sa shimb una din masini (family decision), mi-am luat un mic agregat (my decision).
    Am vrut neaparat decapotabila, urmand a umbla si pe carari de munte (nu inteleg pe unii cum pot merge prin padure inchisi in conserva).
    Prin excludere am ajuns la Jimny cabrio. E ca la masinile italiene. Toata lumea zice ca e mai rau decat metal top, dar preturile sunt mai mari.
    Experienta
    0 - pe auto 4x4 /suv
    aprox. 1000 km - atv Bombardier pe toate terenurile (prindea cam aceeasi viteza ca Jimny )
    Planuri Jimny
    Iarna - oras + munte
    Vara - munte + mare (corturi).
    Ma gandesc si la trasee mai dificile, dar nu de exhibitionism, ci pentru a simti si vedea de aproape muntele.
    Primele impresii, in concret
    Faina pe exterior, cu toate ca simplitatea liniilor de la Samurai ar fi fost ideala (linii drepte, balamale usi, parbriz, decapotabila complet).
    O decapotabila stupida (eufemistic spus). Cum naiba sa decupezi tot plafonul si sa ii pui o prelata ce poate fi data jos doar pe jumate? Cred ca a fost o idee nascuta in pauza de masa a spaniolilor (corectati-ma daca gresesc) In plus, dupa cum miroase, inca mai cred ca s-au carat caini morti cu ea. Prelata zici ca e luata de la o masina mai mica, nu se potriveste, ioc. Se fac vartejuri de aer cand mergi mai tare. As "ucide" pentru un hard top original second, dar se pare ca la modelul asta se gaseste mai greu decat lana de aur. Need help (dezmembrari)
    Stabilitate - ce-mi dardaia fundul pe ATV, dar ce-mi tremura in masinuata asta... Sper sa nu trebuiasca sa fac contrabalans prin ea.
    Interior - eu mic, si el mic, dar el mic rau de tot (cred ca Tico ar fi termenul de comparatie).
    Dinamica - mergea infranat, dar si-a mai dat drumul. Trepida la 80, dar si-a mai dat drumul.
    Concluzie - atv neterminat, dar cu prelata si volan.
    Urmatorii pasi
    Schimbat zemuri, verificat starea - need help (un loc bun si ieftin in Buc.)
    De rezolvat prelata
    Scuturi
    De intors jantele (nu inteleg de ce se folosesc flanse care mai adauga in greutate)
    SL minim 5cm
    Bara fata/spate
    Portbagaj exterior (aici o sa fie interesant)

    Mersi de rabdare. Sa vedem ce o iesi...
    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	untitled.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	73,4 KB 
ID:	1021262

  • #2
    Re: Jimny saga

    Pana acuma nu cred ca au avut prea multi rabdare sa citeasca foiletonu' tau sa-l stapanesti sanatos fara probleme.
    Toyota Hilux Vigo 2.5
    Can Am 800 LTD
    Nu incerca sa alergi mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare

    Comentariu


    • #3
      Re: Jimny saga

      Felicitari pentri achizitie !

      Acuma, deh, ce sa-i faci, esti pe un forum de "conservari" si dupa ce ai sa vezi cat poate masinuta ta, o sa inceapa sa-ti placa si tie mersul prin padure "la conserva" in coloana cu alte "conserve".......

      Incearca sa iei legatura cu @cezar care ii facuse masinutei lui un hard-top :
      http://forum.club4x4.ro/showthread.p...l=1#post629081

      Pe Cezar il poti gasi la unul din cele doua telefoane de aici :
      http://forum.club4x4.ro/showthread.p...157#post827157


      Comentariu


      • #4
        Re: Jimny saga

        cauta pe aici ca o sa gasesti hard-top nou..... le face nush care......

        Faci si tu niste comparatii sa-mi trag palme mai aveai putin sa zici ca e caruta cu motor zici ca te-ai nascut in Marussia B1, Leblanc Mirabeau,Pagani Zonda Cinque Roadster ..... d'astea asa mai de amarati

        Comentariu


        • #5
          Re: Jimny saga

          S-o stapanesti sanatos.

          Proasta alegere ai facut cu softtopul. Tu zici ca e fain sa umbli cu masina decapotata prin padure. Stai sa vezi cand ti-or intra pe dupa ceafa multe ace de brad care ti se vor scurge pe sira spinarii pana la cur, sa vezi atunci distractie cu decapotabila

          De mica e mica ce-i drept dar te obisnuiesti. La inclinarile laterale o sa inveti sa deschizi geamul din timp... asta dupa ce vei da de mai multe oricu capul in el
          Dar am inteles ca lucru asta se intampla si pe la case mai mari. Nu stiu cine zicea ca la LR iti iese umarul din masina tot asa ca la veverite... gresesc?

          Dar sa revenim. Felicitari inca o data pentru achizitie. Sa te bucuri de ea si sa te opresti sa-i scoti din zapada iarna pe cei nevoiasi... sa nu-l copiezi pe bulache ala cu SUV-ul
          Va salut !
          Omoroka`s Offroad- YouTube

          Comentariu


          • #6
            Re: Jimny saga

            Iti recomand o suspensie Trailmaster si pune-i un amortizor de directie,o sa vezi ca-ti rezola multe din problemele tale :)
            Varianta cu flansele nu e gresita,flansele de aluminiu cantaresc foarte putin si financiar cred ca iesi mai ieftin.Jantele dupa ce le intorci trebuie sa le si vopsesti deci ca si cheltuiala tot pe acolo iesi poate chiar mai scump.
            Offroad Racing Romania-THE ORIGINAL since 2006
            KAMIKAZE TEAM

            Comentariu


            • #7
              Re: Jimny saga

              pe langa dezavantajele clasice, la jimny: softtop = fabricat in spania
              fabricat in spania = tu sa fii sanatos!
              si, in plus, pentru schimbare zemuri + diverse alte maruntisuri necesare, da o tura prin titan.s.a., la dojo.
              merita, din toate punctele de vedere!
              suzukidojo, tuparu (cred ca e cfantana pe forum) sau ionut (ionutz), astia-s oamenii cu care vrei sa ai de-a face cand ai jimny!
              Ultima editare de svejk; 28.dec.2012, 00:01.

              Comentariu


              • #8
                Re: Jimny saga

                Sa mi-o trag... cate reply-uri. Am crezut ca sunt singurul maniac de sarbatori pe aici .
                Mersi fain tuturor pentru ajutor. si ganduri bune. Fara indoiala, dojo e pe lista, cel putin pentru portbagajul exterior. Dupa sarbatori, fac o vizita sa tatonez zona si sa evaluez problemele utilajului.

                M-am grabit cu inmatricularea ca sa mai prind oferta speciala la noi: moca. (Mult mai bine decat la BG, unde mai pui ca am auzit ca la ei o sa intre si ITP la 6 luni pt ce e mai vechi de 10 ani). Bref, romanii sunt atat de varza cu legislatia comunitara incat pe legea asta iti iei sigur banii inapoi. Vom vedea cum o schimba la anu.
                Avans - 3180 ron, 2003, euro 3.

                Comentariu


                • #9
                  Re: Jimny saga

                  Postat în original de A13xF1v Vezi post
                  Sa mi-o trag... cate reply-uri. Am crezut ca sunt singurul maniac de sarbatori pe aici .
                  Mersi fain tuturor pentru ajutor. si ganduri bune. Fara indoiala, dojo e pe lista, cel putin pentru portbagajul exterior. Dupa sarbatori, fac o vizita sa tatonez zona si sa evaluez problemele utilajului.

                  M-am grabit cu inmatricularea ca sa mai prind oferta speciala la noi: moca. (Mult mai bine decat la BG, unde mai pui ca am auzit ca la ei o sa intre si ITP la 6 luni pt ce e mai vechi de 10 ani). Bref, romanii sunt atat de varza cu legislatia comunitara incat pe legea asta iti iei sigur banii inapoi. Vom vedea cum o schimba la anu.
                  Avans - 3180 ron, 2003, euro 3.

                  ITP la 6 luni....la noi o sa fie mai bine ....in curand la 1 an...asa am auzit..
                  Decapotabila??? hm ...da bine dar dupa o tura vara unde sunt minim 2 masini si tu esti al doilea....o sa mananci la praf de....dar ar trebui sa stii de la ATV...am avut si eu vreo 3 ani si vreo 10.000 km...

                  Dar nu deznadajdui....e o masina beton...cum spunea Alexx la un moment dat ori o iubesti ori o vinzi....dar pentru ce ai luat-o....este beton!!!

                  Faptul ca nu te-a ajutat colegul cu 4x4 cand ai avut probleme poate veni din comportamentul unora cu anumite masini pe timp de vara...:) no offence ...nu stiu cine esti nu stiu cine era tipul cu 4x4 care a facut cale intoarsa

                  Oricum bine ai venit printre " conservari" daca te pot ajuta cu ceva sfaturi legate de masina ...nu ezita sa intrebi - mai putin legat de service-uri ca nu am avut nevoie :)
                  Ultima editare de Astral; 28.dec.2012, 00:49. Motiv: http://forum.club4x4.ro/showthread.php?50746-Dictionar&p=822865&viewfull=1#post822865

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Jimny saga

                    Bine ai venit pe forum !
                    Sa-l noroiesti sanatos, ca de prafuit si udat o sa ai parte dar vad ca esti invatat de la atv.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Jimny saga

                      @A13xF1v, in primul rand s-o stapanesti sanatos si fara evenimente neplacute! E foarte bine ca ti-ai luat cabrio ca oricum suntem mai putini cu cabrio si mai multi cu metaltop pe aici. Mie unul imi place cabrio, dar nu trebuie sa-i catalogam pe colegi, indiferent de optiunea fiecaruia, pana la urma e o chestie de gust.
                      Sincer nu cred ca e proiectata de spanioli ci doar asamblata acolo. Prelata se poate da jos in intregime, iar segmentul din tabla de deasupra scaunelor din fata are un rol foarte important, de siguranta la rasturnare, trapa din prelata se poate deschide pe jumatate sau de tot sau se poate da jos de tot la fel ca si partea din spate a soft-top-ului.
                      Initial si eu gandeam tot ca tine: "imi trebuie neaparat un hardtop" dar apoi m-am cam lasat. Un hardtop second hand e 7-800 de € pe net, dar exista si variante mai ieftine, cum spunea Astral mai sus, exista hardtop hand made cu 400 €. Acum depinde ce faci cu masina, dar mai ales unde o tii. Daca ai un garaj, hardtop-ul nu se justifica, singurul neajuns al soft-top-ului fiind ca se degradeaza in soare si zapada si ca poate fi taiat/vandalizat. Am fost surprins de cat de bine "face focul" masina si consider ca e suficient de calduroasa pentru iarna asa cum e. Vara nu m-as incurca cu hard-top-ul, mai ales in excursii lungi. Mergi la munte sau la mare cu masina, da-l jos, cara-l la hotel/pensiune, pleaca fara el, te prinde o ploaie de vara ... Nu e treaba. Soft-top-ul daca e in stare buna, e excelent oriunde si oricand. Apropo, vezi ca exista prin Anglia pe net soft-top-uri aftermarket de diferite forme si cu sisteme de pliere mai facile la preturi ok. Eu in primavara vreau sa ma ocup de asta al meu sa-l reconditionez sau sa-l refac de la 0. Sa nu ma intelegi gresit, nu sunt impotriva hard-top-urilor ti-am spus doar la ce concluzie am ajuns eu de-a lungul timpului.
                      Despre portbagajul exterior, sau Roof-Rack, se poate face un cadru, cu 2 prinderi similare cu cele de la trapa, montate pe exterior, sus pe portiunea aia de tabla pe care punem si proiectoarele si alte doua prinderi pe spatele masinii, pe colt, deasupra de stopurile de sus, la fel, cu cleme sau suruburi. Exista ceva roof-rack-uri montate si pe land rover freelander cu hard-top, gasesti poze pe net si cred ca sunt si jimny-uri echipate asa.

                      Numai bine!
                      Ultima editare de mita31; 28.dec.2012, 11:48.
                      All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Jimny saga

                        La off-road vara cand e praf si mai sunt masini, metal-top aia care nu au a/c se coc in suc propriu si inghit praf pe geamurile deschise, nu e mare diferenta. Poti sa ma crezi, nu e acelasi lucru cu a merge cu atv-ul, am cel putin 7-8000 km pe diverse atv-uri in decurs de 3 ani, in toate sezoanele. Praful e cea mai mica problema si il iei si prin aeroterma, oricum, asa ca tu sa fii sanatos! Welcome in

                        Numai bine,
                        Ultima editare de mita31; 28.dec.2012, 22:21.
                        All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Jimny saga

                          Sa stapaniti sanatos masinuta ! E ea mica, dar te poti strecura cu ea pe unde alte masini nu pot datorita marimei. Referitor ca e asamblata in Japonia sau in Spania, cam tot acelasi lucru e... mai difera de exemplu marca alternatorului sau a bateriei intre una Japoneza si una Spaniola... cica interiorul la Japoneze e putin mai bine terminat... chestii fara importanta... Noi avem Vitara asamblata in Spania si nu am avut probleme (nici cu rugina, cam au acest obicei )... Asa ca bafta cu ce ati planificat sa-i faceti .
                          Ultima editare de Teodor4x4; 28.dec.2012, 22:30.
                          4x4, Way of Life !

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Jimny saga

                            Departe de mine gandul de a cataloga colegii cu metal top. Stima lor. Eu prefer sa raman cu acele de brad in fund si cu sentimentul de un gram mai multa libertate (acceptand crivatul si apa de prin masina ). Segmentul ala de tabla l-am inteles, dar nu l-am acceptat (preferam idea Jeep-ului cu cadru).
                            As vrea hard, second, original din cauza finisajului, materialui mai teapan si pt dezaburirea lunetei. As da 600-700e fericit, dar cui? Cand apare unul la vanzare sar toti ca leii.
                            Mita, da-mi te rog un link spre englezoii de care zici. Eu nu am gasit decat niste greci.

                            Roof-rack - exact tipul asta il am in minte. Analizez insa detaliile.

                            Uite aici cum se descurca prietenii din Africa de Sud cu incarcarea lui Jimnilica: http://www.4x4community.co.za/forum/...ad.php?t=45437

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Jimny saga

                              Uite un link spre site-ul de care ziceam, am cautat ceva acum sa-l regasesc ca mi-am reinstalat android-ul pe tableta si am pierdut bookmark-urile.

                              www.monsoon4x4.co.uk/Suzuki_Jimny_Soft_Tops.htm

                              Numai bine,
                              All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection