Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?


mita31

Postări Recomandate

Am si eu o mare problema. De cand am cumparat masina - statea inclinata pe partea soferului, in cazul meu dreapta. Diferenta vizibila la ochi, nu am masurat dar cred ca era cu 30-40 mm mai mare distanta de la anvelopa la pasajul aripii pe partea stanga decat pe partea dreapta.

 

Deranjant optic dar si mare dezavantaj in teren. Cand am luat-o avea lift cu distantiere de 40 mm de poliamida peste arcurile stock, m-am gandit ca s-au lasat arcurile pe partea soferului. Am schimbat arcurile cu unele mai lungi (+70-80 mm) si mai dure, aceeasi poveste. Tot pe partea soferului statea inclinata. Am crezut ca trebuiesc lungite barile Panhard, le-am facut reglabile si le-am prelungit, nici o schimbare. Pe forumurile din afara, am vazut ca se vorbeste despre o cunoscuta problema la Jimny, se spune ca arcurile nu sunt egale din fabrica si ca cele de pe partea soferului ar fi mai lungi. Eu le-am avut date jos pe toate si mi s-au parut prefect egale stanga - dreapta fata si stanga - dreapta spate. Acum va intreb si pe voi, ati mai auzit, a mai patit asta careva? Care e solutia cea mai la indemana din punctul vostru de vedere? Nu cred in asta cu neegalitatea arcurilor sau cel putin la mine nu poate fi asta cauza, pentru ca arcurile pe care le-am pus in locul celor stock cu inaltatoare erau de Ford Focus MK I si chiar erau perfect egale.

Acum am revenit la arcurile stock + kit SL custom made (+ 70 mm) si masina sta la fel - inclinata spre dreapta.

Ma gandesc totusi sa incerc sa pun arcurile de pe stanga pe dreapta si sa vad daca se muta problema, iar daca nu sa mai bag niste inaltatoare sub arcuri pe partea dreapta. Nu?

 

P.S.: Tare curios sunt daca sunt singurul cu problema asta pe aici, ca am cautat si pe forum si pe goagal si nimic, pana acum nu s-a discutat asta in Romania, pare-se.

 

Numai bine,

Editat de mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Un prieten a comandat un kit de inaltare de la jimnybits si au venit diferite pe fata. La o discutie cu cei de acolo au zis ca e ok asa si va sta masina drept. Cert e ca dupa montare masina este dreapta ....deci difera lungimea lor. Tu eventual taie o spira la un arc.

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Verifica si bratele / tendoanele fata, sa fie la acelasi unghi, posibil ca masina sa fi avut un accident in trecut care sa fi afectat vreun brat.

Eu am schimbat suspensia, daca mai am arcurile, maine o sa verific daca cele de pe fata sunt egale.

Editat de dorin4x4
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Un prieten a comandat un kit de inaltare de la jimnybits si au venit diferite pe fata. La o discutie cu cei de acolo au zis ca e ok asa si va sta masina drept. Cert e ca dupa montare masina este dreapta ....deci difera lungimea lor. Tu eventual taie o spira la un arc.

 

Merci. In niciun caz nu o sa tai nimic. Ar insemna sa pierd din SL. Cum e pe stanga, adica mai inalta cu 20-30 mm ar fi bine sa fie si pe dreapta. Asa ca daca nu am alta solutie, o sa adaug sub arcurile de pe dreapta ceva ca sa o indrept. Am spus asta si in primul post.

 

@dorin4x4 - e o idee buna, vezi daca gasesti arcurile stock si daca nu e prea mare deranjul, masoara-le. Multumesc.

 

Numai bine,

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Daca masina asta este pe bascule / bari de torsiune, verifica barile de torsiune.

 

Daca masina este pe punte rigida fata, schimba arcurile fata intre ele.

 

Sau este posibil ca din fabrica sa ai arc de tip D/S (driver side) si N/S (near side) si tu sa ai ori doua arcuri de stanga sau doua arcuri de dreapta.

Editat de Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Daca masina asta este pe bascule / bari de torsiune, verifica barile de torsiune.

 

Daca masina este pe punte rigida fata, schimba arcurile fata intre ele.

 

Sau este posibil ca din fabrica sa ai arc de tip D/S (driver side) si N/S (near side) si tu sa ai ori doua arcuri de stanga sau doua arcuri de dreapta.

 

:g

 

Este cu punti rigide, si da, se prea poate sa am arcurile egale din cauza ca sunt ori ambele de stanga ori ambele de dreapta - merci de idee, la asta nu ma gandisem:h5! Cel de la care am luat-o chiar se ocupa cu adusul masinilor din UK si dezmembrari de Jimny, Samurai, etc. Cand ai o hala plina cu de toate si faci un SL cu inaltatoare la o masina, e posibil chiar din graba, sau din neatentie sa pui din greseala alte arcuri ... Atunci nu imi ramane decat sa astept un raspuns cu cifre (dimensiuni) din partea voastra, dau si eu arcurile jos, le masor si apoi voi sti ce am de facut in continuare. Ori caut un alt arc, ori pun un mic adaos pe dreapta. Ce nu inteleg este urmatorul fapt - de ce sta lasata si de spate dreapta daca ar fi vorba doar de arcul dreapta fata? (driver side)

 

Numai bine,

Editat de mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Este posibil ca arcurile sa fie de aceeasi dimensiune dar sa fie unul dintre el mai dur.

 

La firmele care vand accesorii de tunning (suspensii) exista ptr fata un arc A si un arc B ...sau un arc D/S si un arc N/S. Arcul mai rigid se pune pe partea soferului. Este doar o ipoteza. Nu o lua de buna ptr ca nu stiu daca functioneaza la SJ treaba asta.

 

Daca diferenta este de 1 cm atunci nu iti face probleme. Daca este insa mai mare nu ai ce face, faci un distantier mai mare ptr partea soferului si corectezi distanta.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

@mita31: masina e inaltata, dar bara Panhard a fost modificata si ea? Ca daca e tot aia stock, atunci asta e explicatia...

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Am crezut ca trebuiesc lungite barile Panhard, le-am facut reglabile si le-am prelungit, nici o schimbare.

 

@mita31: masina e inaltata, dar bara Panhard a fost modificata si ea? Ca daca e tot aia stock, atunci asta e explicatia...

 

S-a gandit la treaba asta...

Scump si prost am tot vazut. Ieftin si bun NU EXISTA! :grin:

Prahova 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

P.S.: Tare curios sunt daca sunt singurul cu problema asta pe aici, ca am cautat si pe forum si pe goagal si nimic, pana acum nu s-a discutat asta in Romania, pare-se.

 

Nu esti singurul, am avut-o si eu: http://forum.club4x4.ro/showthread.php?71709-Experienta-mea-cu-Old-Man-Emu&highlight=experienta

 

:h5

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

@Patrolator: poate ca asta se aplica la "bestii" mai mari, dar la Jimny, cel putin arcurile stock sint egale, atit pe fata cit si pe spate.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Ar trebui masurat si spatele sa fie la acelasi nivel St si Dr si eventual se poate regla de la distantierele arcurilor spate , nu mult dar cat de cat .

 

Nu se poate jongla si cu distantierele fata ???

 

O baterie mare are aprox 40 Kg ... mai are si un sofer masina ... nu cred ca o sa stea drept perfect , am inteles ca la raliu se regleaza masina cu sofer, copilot si diversele greutati prezente .

 

 

Toate bune ,

Calin

http://bestwinch.ro/14-exemplu-de-montaj

Trolii Kingone

Trolii BestWinch

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Ca sa afli exact abaterea , pune masina pe un plan orizontal ( sa fii sigur ca e orizontal ) si masoara inaltimea pana la sasiu , in puncte simetrice stg/dr .

Ar fi bine daca s-r putea masura compresia arcului sub o sarcina egala ( sa luam arbitrar o sarcina de 200 kg ) , dar e destul de greoi de pus in practica in conditii de amator ( nu ca ar fi imposibil de gasit un cantar de piata de 0,5 T si un boxpalet ) .

Cu asemenea baza de plecare iti mai faci idee despre ce ar trebui sa faci in continuare . Trebuie luat in considerare ca o corectie pe un singur arc nu e indicata , putand duce la inrautatirea tinutei de drum , arcurile nefiind identic incarcate sub masina .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Mai baieti, sa ne intelegem bine (o sa pun si poze pentru exemplificare). Masina sta aplecata rau fara sofer in ea, pe partea soferului. Va dati seama cum merge pe asfaltul care e inclinat spre dreapta si cu mine la volan (aprox. 84 kg). Eu vad capota de la motor lasata mult pe dreapta. Zici ca e acoperis de casa cu panta spre dreapta :ha: Revin cu poze.

 

Numai bine,

Editat de mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema stresanta! - Jimny - sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

@Patrolator: poate ca asta se aplica la "bestii" mai mari, dar la Jimny, cel putin arcurile stock sint egale, atit pe fata cit si pe spate.

 

Pai colegul spunea ceva despre arcuri mai lungi si distantiere. Orice masina cu cît o cocoti mai sus, tinde sa agraveze o eventuala înclinare deja avuta.

 

@ Mita31 : în cazul în care arcurile si telescoapele sînt egale ca lungime si ca "tarie" (f. important!!!), ramîne sa verifici daca sasiul nu e cumva torsionat sau caroseria modificata.

Editat de Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Pozele spune tot!:ft

 

Dreapta fata,

 

IMG_20130211_171239.thumb.jpg.424864001914e8cb85e82b3b805009aa.jpg

 

dreapta spate,

 

IMG_20130211_171334.thumb.jpg.138982a35c479710fb96a882cbd71389.jpg

 

stanga fata,

 

IMG_20130211_171301.thumb.jpg.d3d6eecf1158cfef7895eef3aedfd552.jpg

 

stanga spate,

 

IMG_20130211_171318.thumb.jpg.d03f9df781f43b3b83b7f1e9daa49272.jpg

 

din fata,

 

IMG_20130211_171425.thumb.jpg.4ad48a9378661224c4d851775ecd9582.jpg

 

din spate,

 

IMG_20130211_171407.thumb.jpg.d73c6524fc2e6b76d1dd3369be6d7af2.jpg

 

Cam asa arata, pusa pe teren (asfalt) drept fara nici un fel de incarcare masina.

@Patrolator, spuneam mai sus de inaltatoarele de aici: http://forum.club4x4.ro/showthread.php?76194-SUZUKI-JIMNY-DIY-(do-it-yourself)&p=860078&viewfull=1#post860078, totusi senzatia mea este ca arcurile ar fi egale la lungime, nu le-am dat jos ca nu am avut inca timp, si astept si raspunsul lui dorin4x4 - zicea ca are unele stock date jos. Si eu ma gandeam sa pun pe partea dreapta sub arcuri niste "inaltatoare" mici de 1-2 cm pe care le am ramase de la arcurile de ford focus mk1 si care arata asa:

 

IMG_20130212_120306.thumb.jpg.f89d0b0996a275d43ab224020f18d626.jpg

 

IMG_20130212_120251.thumb.jpg.564ba21f35bebd341da52f03a2f22dc2.jpg

 

IMG_20130212_120243.thumb.jpg.26b1fb76fae4df360956861e1abc9898.jpg

 

Nu cred ca am cum sa determin rezistenta arcurilor, inteleg ca e posibil cu aceeasi greutate pusa pe ele, pe rand dar nu stiu distributia masei masinii pe cele doua extremitati, e mult prea greu. Cel mai usor cred ca va fi cu distantierele de cauciuc (scaunele pentru arcuri) si as fi norocos sa se indrepte din prima, daca nu, vor trebui facute altele, poate o idee mai inalte.

 

Numai bine,

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Asta am zis si eu... arcurile stock de pe aceeasi punte sint egale. Iar cele aftermarket (de inaltare) sint de asemenea egale.

 

@Mita31: aparent iti lipseste cite o piulita la fiecare roata.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Daca o masina sta strîmb, nu stiu cu ce ar ajuta masuarea arcurior de la alta masina, ca doar nu aia sta strîmb:cn.

Eu as masura la masina în cauza.

 

Gradul de comprimare se poate verifica la atelier pe aparatul destinat.

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

eu am pe jimny suspensie old man emu si arcurile pe fata nu sunt egale,parca cel mai lung este pe partea soferului nu stiu chiar sigur pe ce parte este dar stiu sigur ca unul din ele este mai scurt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Scuze de intarziere, am verificat arcurile, sunt egale.

Ai verificat tendoanele ?

 

@Dorin4x4 - multumesc. Nu le-am dat jos sa le pun unul pe langa altul, le-am verificat asa optic si par intacte. Cred ca daca ar fi vreunul stramb incat sa cauzeze pozitia atat de inclinata a masinii s-ar vedea si la ochi. Sper sa nu ma insel.

 

@Unde, da stiu aveam o mizerie de antifurt si am dat-o jos in perioada cand tot schimbam la anvelope si dadeam rotile jos de multe ori sa le echilibrez. O sa pun piulite normale, ca e enervant antifurtul. Sa va mai spun o chestie, se pot echilibra foarte bine rotile de jimny si fara flansa cu 5 prezoane 5x139,7, adica doar pe flansa conica care se centreaza pe centrul jantei. Am vazut ca circula pe aici pe forum un mit urban cum ca daca nu gasesti o vulcanizare sa aiba flansa de suzuki, nu ai cum sa le echilibrezi. Explicatia e simpla, trebuie ca omul (vulcanizatorul) sa se priceapa si sa binevoiasca. Si anvelopa trebuie sa fie in echilibru fata de janta si fata de centrul ei adica de punctul din centrul orificiului central ca sa nu "bata" radial, iar daca este bine centrata pe conul respectiv se poate echilibra perfect si daca e janta putin deformata si are bataie laterala. E treaba "simtita" pe propria piele si vazuta cu ochii mei, nu o data. Merg chiar mai departe si spun ca am om care a echilibreat in fata mea si INSA TURBO 33x12,5x15 resapate cu maxim 80-100g plumb pe janta si merg perfect. "Daca vrei cu adevarat, poti!"

@Patrolator - nu stiu la ce service au verificator de arcuri ca eu n-am vazut pe aici pe la nimeni, cred ca exista, dar nu stiu daca are cineva in zona mea. Oricum nu stiu daca sa ma complic atat de mult. Am intrebat colegii ca sa vad daca si arcurile lor sunt egale si sa elimin din start posibilitatea de diferenta de lungime din fabrica. Si ale mele sunt egale, le-am avut date jos si puse unul pe langa altul, nu le-am masurat, dar le-am comparat si nu se vedea sa fie "intervenit" cu flexul la nici unul din ele. Inseamna ca, da se poate sa fie mai moi unele decat altele sau sa se fi lasat cele de pe dreapta. Mai simplu decat sa le verific duritatea - lucru care nu ma ajuta ca oricum nu stiu distributia greutatii pe lateral a masinii - mai bine cred ca ar trebui sa incerc varianta cu adaosul. E cea mai simpla si e o rezolvare rapida - daca s-au lasat arcurile si bag ceva sub ele, s-ar putea sa se observe o ameliorare, adica s-ar indrepta cat de cat masina. Nu?

 

Numai bine,

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

:off Mie nu mi se mai afiseaza corect acest thread, adica nu pot vedea pagina 3. La voi merge?

 

Numai bine,

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

 

Ai incercat sa desfaci bara panhard, atat pe fata cat si pe spate, poate este totusi din cauza aceasta (stiu ca ai spus ca sunt reglabile, poate tocmai asta este problema, ca nu sunt reglate bine).

:club: :j [fulgu]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare