Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

    Pozele spune tot!

    Dreapta fata,

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20130211_171239.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	115,0 KB 
ID:	913516

    dreapta spate,

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20130211_171334.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	110,9 KB 
ID:	913517

    stanga fata,

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20130211_171301.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	119,3 KB 
ID:	913518

    stanga spate,

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20130211_171318.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	106,9 KB 
ID:	913519

    din fata,

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20130211_171425.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	106,3 KB 
ID:	913521

    din spate,

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20130211_171407.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	122,6 KB 
ID:	913520

    Cam asa arata, pusa pe teren (asfalt) drept fara nici un fel de incarcare masina.
    @Patrolator, spuneam mai sus de inaltatoarele de aici: http://forum.club4x4.ro/showthread.p...l=1#post860078, totusi senzatia mea este ca arcurile ar fi egale la lungime, nu le-am dat jos ca nu am avut inca timp, si astept si raspunsul lui dorin4x4 - zicea ca are unele stock date jos. Si eu ma gandeam sa pun pe partea dreapta sub arcuri niste "inaltatoare" mici de 1-2 cm pe care le am ramase de la arcurile de ford focus mk1 si care arata asa:

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20130212_120306.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	119,8 KB 
ID:	913524

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20130212_120251.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	133,7 KB 
ID:	913523

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20130212_120243.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	109,1 KB 
ID:	913522

    Nu cred ca am cum sa determin rezistenta arcurilor, inteleg ca e posibil cu aceeasi greutate pusa pe ele, pe rand dar nu stiu distributia masei masinii pe cele doua extremitati, e mult prea greu. Cel mai usor cred ca va fi cu distantierele de cauciuc (scaunele pentru arcuri) si as fi norocos sa se indrepte din prima, daca nu, vor trebui facute altele, poate o idee mai inalte.

    Numai bine,
    All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll

    Comentariu


    • #17
      Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

      Scuze de intarziere, am verificat arcurile, sunt egale.
      Ai verificat tendoanele ?

      Comentariu


      • #18
        Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

        arcurile fata sunt egale am masurat eu astazi si cele de fata sunt la fel de lungi.

        Comentariu


        • #19
          Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

          Asta am zis si eu... arcurile stock de pe aceeasi punte sint egale. Iar cele aftermarket (de inaltare) sint de asemenea egale.

          @Mita31: aparent iti lipseste cite o piulita la fiecare roata.
          Suzuki Jimny 1.3i 2004

          "There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

          Comentariu


          • #20
            Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

            Daca o masina sta strîmb, nu stiu cu ce ar ajuta masuarea arcurior de la alta masina, ca doar nu aia sta strîmb.
            Eu as masura la masina în cauza.

            Gradul de comprimare se poate verifica la atelier pe aparatul destinat.
            Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...
            http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ
            http://www.youtube.com/watch?v=Tfcjb_sTa30

            Comentariu


            • #21
              Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

              eu am pe jimny suspensie old man emu si arcurile pe fata nu sunt egale,parca cel mai lung este pe partea soferului nu stiu chiar sigur pe ce parte este dar stiu sigur ca unul din ele este mai scurt.

              Comentariu


              • #22
                Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

                Postat în original de dorin4x4 Vezi post
                Scuze de intarziere, am verificat arcurile, sunt egale.
                Ai verificat tendoanele ?
                @Dorin4x4 - multumesc. Nu le-am dat jos sa le pun unul pe langa altul, le-am verificat asa optic si par intacte. Cred ca daca ar fi vreunul stramb incat sa cauzeze pozitia atat de inclinata a masinii s-ar vedea si la ochi. Sper sa nu ma insel.

                @Unde, da stiu aveam o mizerie de antifurt si am dat-o jos in perioada cand tot schimbam la anvelope si dadeam rotile jos de multe ori sa le echilibrez. O sa pun piulite normale, ca e enervant antifurtul. Sa va mai spun o chestie, se pot echilibra foarte bine rotile de jimny si fara flansa cu 5 prezoane 5x139,7, adica doar pe flansa conica care se centreaza pe centrul jantei. Am vazut ca circula pe aici pe forum un mit urban cum ca daca nu gasesti o vulcanizare sa aiba flansa de suzuki, nu ai cum sa le echilibrezi. Explicatia e simpla, trebuie ca omul (vulcanizatorul) sa se priceapa si sa binevoiasca. Si anvelopa trebuie sa fie in echilibru fata de janta si fata de centrul ei adica de punctul din centrul orificiului central ca sa nu "bata" radial, iar daca este bine centrata pe conul respectiv se poate echilibra perfect si daca e janta putin deformata si are bataie laterala. E treaba "simtita" pe propria piele si vazuta cu ochii mei, nu o data. Merg chiar mai departe si spun ca am om care a echilibreat in fata mea si INSA TURBO 33x12,5x15 resapate cu maxim 80-100g plumb pe janta si merg perfect. "Daca vrei cu adevarat, poti!"
                @Patrolator - nu stiu la ce service au verificator de arcuri ca eu n-am vazut pe aici pe la nimeni, cred ca exista, dar nu stiu daca are cineva in zona mea. Oricum nu stiu daca sa ma complic atat de mult. Am intrebat colegii ca sa vad daca si arcurile lor sunt egale si sa elimin din start posibilitatea de diferenta de lungime din fabrica. Si ale mele sunt egale, le-am avut date jos si puse unul pe langa altul, nu le-am masurat, dar le-am comparat si nu se vedea sa fie "intervenit" cu flexul la nici unul din ele. Inseamna ca, da se poate sa fie mai moi unele decat altele sau sa se fi lasat cele de pe dreapta. Mai simplu decat sa le verific duritatea - lucru care nu ma ajuta ca oricum nu stiu distributia greutatii pe lateral a masinii - mai bine cred ca ar trebui sa incerc varianta cu adaosul. E cea mai simpla si e o rezolvare rapida - daca s-au lasat arcurile si bag ceva sub ele, s-ar putea sa se observe o ameliorare, adica s-ar indrepta cat de cat masina. Nu?

                Numai bine,
                All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll

                Comentariu


                • #23
                  Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

                  Mie nu mi se mai afiseaza corect acest thread, adica nu pot vedea pagina 3. La voi merge?

                  Numai bine,
                  All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll

                  Comentariu


                  • #24
                    Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

                    Ai incercat sa desfaci bara panhard, atat pe fata cat si pe spate, poate este totusi din cauza aceasta (stiu ca ai spus ca sunt reglabile, poate tocmai asta este problema, ca nu sunt reglate bine).

                    Comentariu


                    • #25
                      Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

                      sustin varianta cu arcurile inegale (lungime sau duritate) .....insista pe treaba asta.
                      Suzuki Samurai 1.3i 1991
                      Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

                      Comentariu


                      • #26
                        Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

                        Postat în original de edy_M Vezi post
                        Ai incercat sa desfaci bara panhard, atat pe fata cat si pe spate, poate este totusi din cauza aceasta (stiu ca ai spus ca sunt reglabile, poate tocmai asta este problema, ca nu sunt reglate bine).
                        Da. Le-am desfacut, stii ce se intampla? Migreaza sasiul si caroseria spre dreapta (partea pe care e lasata) cam 10-15 cm, puntile raman pe loc, dar masina sta tot inclinata. Nici eu nu am garantia ca am reglat barile Panhard bine, dar sigur sunt mai lungi reglate acum decat unele stock pentru ca asa trebuie sa fie, lungite, in mod normal cand inalti agregatu`. Oricum, din barile Panhard si diferitele reglaje pe care le-am incercat nu se schimba treaba cu inclinatia masinii, la mine. Doar se centreaza-descentreaza puntile fata de sasiu. Cel putin, asta am observat eu.

                        @adi200100, o sa incerc sa fac maine ceva sa vedem, o suceala intre ele stanga cu dreapta si asa imi dau seama daca e vreo diferenta de lungime si de duritate, masor inainte si dupa si ma edific. Daca nu se inclina pe partea cealalta, e clar, trebuie sa bag distantieri sub arcurile de pe dreapta.

                        Numai bine,
                        Ultima editare de mita31; 12.feb.2013, 23:53.
                        All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll

                        Comentariu


                        • #27
                          Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

                          Postat în original de mita31 Vezi post
                          Nici eu nu am garantia ca am reglat barile Panhard bine, dar sigur sunt mai lungi reglate acum decat unele stock pentru ca asa trebuie sa fie, lungite, in mod normal cand inalti agregatu`.
                          Daca le-ai reglat "dupa ochi" te-as sfatui în primul rînd sa mergi la un atelier si sa-ti reglezi corect (pe aparat) toata "geometria" trenului de rulare. Nu zic ca de aceea îti "atîrna" masina (cu toate ca poate fi influentata), dar eliminînd rînd pe rînd toate cauzele posibile, vei descoperi pîna la urma cauza reala. Altfel poti face mii de scenarii posibile.
                          În afara de asta, o "geometrie" incorecta a trenului de rulare, face ca rotile spate sa nu calce pe urmele rotilor din fata, creste consumul de carburant si uzura prematura a cauciucurilor.

                          În alta ordine de idei, ai verificat daca sasiul sta drept?
                          Ultima editare de Patrolator; 13.feb.2013, 09:47.
                          Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...
                          http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ
                          http://www.youtube.com/watch?v=Tfcjb_sTa30

                          Comentariu


                          • #28
                            Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

                            ai incercat cu o copiloata proportionala? (adica 84+diferenta)

                            Comentariu


                            • #29
                              Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

                              Postat în original de hyundai terracan Vezi post
                              ai incercat cu o copiloata proportionala? (adica 84+diferenta)



                              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	gimage.php.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	129,0 KB 
ID:	913550
                              Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...
                              http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ
                              http://www.youtube.com/watch?v=Tfcjb_sTa30

                              Comentariu


                              • #30
                                Re: Jimny sta inclinat pe partea soferului. Solutii?!?

                                1.Pozele puse de tine cu cutiile pe cauciucuri descriu exact procedura folosita in reglarea barilor panhard.
                                2.Arcurile, cum au mai zis si altii trebuie sa aiba niste coduri de "pozitie"-cauta undeva in manuale codurile de culoare sa vezi unde trebuie puse corect, sau vezi daca scrie pe ele DS(Driver Side) sau PS(passenger side).Lungimea egala nu inseamna automat duritate/rezistenta egala la comprimare.
                                VW Typ 3, 1966
                                LR Go Beyond Tough Phone IP68
                                http://www.lroc.ro

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X