Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Jimny 2000 - soft top


Swakra

Postări Recomandate

Salutare...

 

20160701_200707.thumb.jpg.47aebaf44444d9900f53f574ffb2e954.jpg

 

De curand sunt posesorul unui Jimny din 2000 cu vro 220.000 Km la bord, softop...

Agregatul are AC, BL de 3cm, SL OME 2", geamuri si inchidere electrica, ABS...

Roti aliaj 31 10.5 15 pe care mi-as dori sa le schimb cu un 29 9.5 15 ( daca vrea cineva sa facem schimb... )

 

Ca probleme imediat dupa ce am luat-o ( acum o saptamana ), a fost cea cu senzorul de arbore cotit - masina se oprea in mers, dar l-am schimbat azi si totul pare ok...

A doua problema ar fi ca MRL-urile vacumatice nu mai deblocheaza... respectiv cardanul se invarte desi nu este cuplat 4x4L sau H... Ceva sfat-uri?

Consumul este cam mare... Un drum Rm Valcea - Rosiori de Vede si inca cateva ture pe dealuri si oras... medie de 11.3 ( mult parerea mea )

 

Ce-as vrea de la el... ( As vrea eu multe dar nu e buget )

 

-Hard Top si reconditionare la Soft Top

- Curatare rugina si vopsire cu Upol Raptor https://www.youtube.com/watch?v=VpmtQ3VfZEU

- Flanse distantiere de 3cm si overfendere ( dar nu acelea de cauciuc )

- Snorkel

- BarE si praguri HD

- Blocant spate ARB

Editat de Astral
o bara - doua BARE....
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Sa-l stapanesti sanatos.

In privinta consumului, cu cauciucurile ce le ai pe ea s-ar putea sa nu fie asa mare. N-am avut alte cauciucuri decat stock pe a mea, si sta putin doar putin sub 10% in medie. Poate cu economie ar scoate si un 8.5, dar ce economie sa faci la motorasul asta de 1.3L.

La trecerea din 4x4 in 2x4 se aud click-uri la mrl-uri? Ai verificat conductele sa nu ai pierderi? Sunt multe cauze care ar putea duce la problema pe care o ai, ori in mrl-uri, ori pe circuitul de vacuum.

O alta mentiune ar fi ca faptul ca invarti acel cardan degeaba creste de asemenea putin consumul.

 

Succes cu repararea problemelor si realizarea imbunatatirilor dorite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

In legatura cu MRL-urile... le-am testat cu o seringa creand vacuum ... se blocheaza dar nu se mai deblocheaza... cred ca este de la ele nu de la conductele de vacuum...

 

Cat despre modificari... sunt doar dorinte... nu cred ca vor fi indeplinite curand :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

A doua problema ar fi ca MRL-urile vacumatice nu mai deblocheaza... respectiv cardanul se invarte desi nu este cuplat 4x4L sau H... Ceva sfat-uri?

Consumul este cam mare... Un drum Rm Valcea - Rosiori de Vede si inca cateva ture pe dealuri si oras... medie de 11.3 ( mult parerea mea )

 

Multi km inainte fara probleme :x

In acest caz problema pare a fi din cutia de transfer, in sensul in care fata este cuplata tot timpul si astfel MRL-urile nu mai deblocheaza. Daca MRL-urile cupleaza, atunci inseamna ca membrana din interior e ok si problema e in alta parte.

Legat de consum: avind in vedere ca ai roti de 31", 11.3 e chiar rezonabil. Ia cintareste tu o roata din aia si vezi cite kg are. Eu estimez ca in jur de 40 :wink:

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

In legatura cu MRL-urile... le-am testat cu o seringa creand vacuum ... se blocheaza dar nu se mai deblocheaza... cred ca este de la ele nu de la conductele de vacuum...

 

Cat despre modificari... sunt doar dorinte... nu cred ca vor fi indeplinite curand :)

 

 

 

MRL-urile au nevoie de vacuum pe o teava ca sa cupleze.

Si au nevoie de vacuum pe cealalta teava ca sa decupleze.

 

Dupa faza de cuplare sau decuplare care dureaza 10 secunde, nu mai au nevoie de vacuum.

Un' le pui acolo stau.

 

Cand cupleaza dar nu mai decupleaza sau invers, verifica circuitele de vacuum, atat conductele cat si furtunele

Dai MRL-urile jos si sufli cu aer comprimat pe conductele ce ies din fuzeta, dupa ce ai scos furtunele, evident.

 

Verifica electrovalvele.

Din blocul de comanda de langa baterie coboara pe punte 2 furtune.

 

Scoatele pe amandoua si cand cuplezi din reductor trebuie sa simti vaccum pe unul din ele.

Cand scoti din 4x4 trebuie sa simti vacuum pe celalalt.

 

Circuitul de comanda al electrovalvelor este actionat de contactul de 4x4 de pe reductor.

Se aprinde becul de 4x4 din bord?

Editat de minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

MRL-urile au nevoie de vacuum pe o teava ca sa cupleze.

Si au nevoie de vacuum pe cealalta teava ca sa decupleze.

 

Dupa faza de cuplare sau decuplare care dureaza 10 secunde, nu mai au nevoie de vacuum.

Un' le pui acolo stau.

 

Cand cupleaza dar nu mai decupleaza sau invers, verifica circuitele de vacuum, atat conductele cat si furtunele

Dai MRL-urile jos si sufli cu aer comprimat pe conductele ce ies din fuzeta, dupa ce ai scos furtunele, evident.

 

Verifica electrovalvele.

Din blocul de comanda de langa baterie coboara pe punte 2 furtune.

 

Scoatele pe amandoua si cand cuplezi din reductor trebuie sa simti vaccum pe unul din ele.

Cand scoti din 4x4 trebuie sa simti vacuum pe celalalt.

 

Circuitul de comanda al electrovalvelor este actionat de contactul de 4x4 de pe reductor.

Se aprinde becul de 4x4 din bord?

 

Multumesc... cred ca asta este... Voi verifica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Mrl-urile sa nu fie incarcate cu vaselina ( nu se misca mecanismul ) si simeringurile din butucul rotii sa fie in buna stare ( altfel pierzi vacuum ) , racordurile sa nu fie obturate si furtunele in stare buna ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Am instalat ieri un amortizor de directie de Mercedes Cobra... diferente enorme in comportament nu sunt... Nu stiu daca as recomanda neparat instalarea unui amortizor de directie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Am instalat ieri un amortizor de directie de Mercedes Cobra... diferente enorme in comportament nu sunt... Nu stiu daca as recomanda neparat instalarea unui amortizor de directie.

 

Daca ai mers pe un traseu cu piatra cubica sau pe vreun drum cu gropi multe si mici unde inainte iti vibra volanul, acum fenomenul va fi semnificativ mai accentuat. Amortizorul de Mercedes mi se pare compromisul cel mai bun pentru mersul in oras si off-road usor.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Amortizorul de Mercedes este una dintre multele legende urbane.

 

Nu este un compromis, este doar foarte slab.

Bine, e mai bine decat sa nu ai, dar efectul este insignifiant.

 

 

Pentru 50 de lei in plus, exista amortizorul de origine LR care este chiar bun si face treaba.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

... sau , de Y60 ... pus pe Vitara , Samurai , Jimny ... cu rezultate foarte bune .

Amortizorul de Merc e pentru alt sistem de directie , care e de la bun inceput mult mai stabila .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Data viitoare probabil voi opta pentru un amortizor mai bun... :)

 

Intre timp am rezolvat MRL-urile... era de la niste simering-uri... acum cupleaza si decupleaza perfect...

 

Cine stie unde se poate face o diagnoza la Jimny din 2000? Nu citeste pe OBD... Imi apare Check Engine din cand in cand ( se stinge la contact luat si pus din nou )... motorul mi s-a parut racit necorespunzator si am schimbat vascocuplajul care stiu ca se uzeaza in timp fiind bazat pe proprietatile unui ulei de a se dilata... insa tot nu am scapat de check engine...

 

Se pare ca imi da ceva batai de cap masinuta... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Data viitoare probabil voi opta pentru un amortizor mai bun... :)

 

Intre timp am rezolvat MRL-urile... era de la niste simering-uri... acum cupleaza si decupleaza perfect...

 

Cine stie unde se poate face o diagnoza la Jimny din 2000? Nu citeste pe OBD... Imi apare Check Engine din cand in cand ( se stinge la contact luat si pus din nou )... motorul mi s-a parut racit necorespunzator si am schimbat vascocuplajul care stiu ca se uzeaza in timp fiind bazat pe proprietatile unui ulei de a se dilata... insa tot nu am scapat de check engine...

 

Se pare ca imi da ceva batai de cap masinuta... :(

 

Nu citeste pe OBD pentru ca Mufa este "OBD like" dar protocolul este SDL.

 

ECU de G13 este cam stupid in comparatie cu cel de M13, are putini parametri monitorizati si putine comezi la care ai acces.

 

Daca treci prin Bucuresti, cauta-ma.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

... sau , de Y60 ... pus pe Vitara , Samurai , Jimny ... cu rezultate foarte bune .

Amortizorul de Merc e pentru alt sistem de directie , care e de la bun inceput mult mai stabila .

 

Aha, adica iau un amortizor de directie gindit pentru o masina de aproape 2 ori mai grea. Normal ca are rezultate foarte bune, insa nu de aceeasi parere e pompa de servo, care probabil ca o sa inceapa sa "plinga".

Subiectul amortizoului de directie s-a mai discutat:

- faci off-road usor, eventual rar, pui un amortizor mai mic. Alegerea cea mai comuna e cel de Mercedes Cobra. Mie in aceasta configuratie nu imi revine directia pe mijloc la viteze mici, deci amortizorul lucreaza.

- faci off-road greu sau pur si simplu vrei altceva, pui un amortizor mai mare. Aici gama e mai larga: exista amortizoare after-market pentru Jimny sau se pune un amortizor de la o masina mai mare.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Vad ca ignori un singur detaliu , deloc neglijabil - orice amortizor de directie nu aduce nici un efort suplimentar la servodirectie ( sau fara servo , vezi Samurai fara servo dar cu amortizor ) . Aici ma refer la faptul ca singurul efort suplimentar este cel al plimbarii uleiului dintr-o parte in cealalata a pistonului din amortizor si frecarea pistonului si a simeringului de la tija .

In mod normal amortizorul nu intra in functie pentru ca nu poti roti volanul cu o viteza care sa inchida valva de transfer din piston ... asa ca nu-l simti la volan si nici sevo nu presteaza extra si nu plange deloc , nu din cauza amorizorului ... pe cand un soc in roata iti poate duce bracajul de la un capat in celalalt intr-o fractiune de secunda si atuncu uleiul forteaza o valva sa se inchida partial . In mod normal valva e deschisa , are nevoie de o viteza mare de transfer ( din cauza vitezei liniare mari la tija ) sa se inchida . Aceasta viteza mare apare la lovirea unui obstacol , e cu atat mai mare cu cat cat ET-ul e mai negativ si mai mare viteza cu care a fost abordat obstacolul si cu cat e mai mere cu atat se inchide mai repede valva ( fara ca inchiderea sa fie totala ca altfel s-ar bloca pe moment directia si in acel moment un element slab ar putea ceda ( pivot , bieleta ) .

 

 

( Sistemul e ceva mai complicat dar devine stufos si implica explicarea debitelor , presiunilor si vitezelor si drosele variabile , asa ca raman la o explicatie scurta si simpla , prea suficienta ) .

 

Daca esti chiar curios poti incerca sa vezi ca sistemul de directie va reveni exact la fel si cu si fara amortizor de directie , efectul se datoreaza geometriei puntii si nu amortizorului . Amortizorul de directie unde-l pui acolo sta , exceptie fac doar cele cu arc de return-to-center dar efectul de aducere la mijloc se datoreaza arcului si nu amortizorului .

 

 

 

 

 

Daca cumva ti-a parut ca ridic in slavi piesele de Patrol sa stii ca ti-a parut cam nefondat ca daca eram ferm convins ca e o masina buna si ieftina putea sa arate a frigider sau a docar ca aia era a mea si nu mai adunam de la multe masini sa le adun sub o singura caroserie si intre patru roti . Am vrut mare si grea , ca sa planga ma-sa nu planga mama , alelalte au venit bonus , asa ca am facut o statistica si am renuntat la altele mai fasnete si mai frumoase . Daca se intampa sa tina o piesa mai mult pusa la alta masina inseamna ca e doar o potriveala fericita , in cazul de fata , eficienta si rezonabila .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Aici ma refer la faptul ca singurul efort suplimentar este cel al plimbarii uleiului dintr-o parte in cealalata a pistonului din amortizor si frecarea pistonului si a simeringului de la tija

 

Iti multumesc pentru explicatia lunga, dar fix la efortul ala ma refeream si eu. Iar eforul ala cade pe pompa de servo. Restul e can-can. Intr-adevar in off-road un amortizor mai stiff protejeaza mai bine, dar on-road pune efort suplimentar pe pompa.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Nu citeste pe OBD pentru ca Mufa este "OBD like" dar protocolul este SDL.

 

ECU de G13 este cam stupid in comparatie cu cel de M13, are putini parametri monitorizati si putine comezi la care ai acces.

 

Daca treci prin Bucuresti, cauta-ma.

 

Multumesc pentru oferta. Am comandat insa o interfata de pe http://www.rhinopower.org/diag/sdl_if.html Am de gand sa tin Jimny o perioada mai lunga si e bine sa am si eu o interfata... Sper numai sa functioneze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Efortul ala suplimentar nu-l simte nici o pompa , e neglijabil , atat de neglijabil ca si sistemele fara servo l-au neglijat . ... daca e sa fim puristi pana la capat, un oarece efort exista , cativa ceva Nm . Incredibil insa pana acum nu s-a pus problema asa , probabail din cauza ca rezerva tehnologica a sistemului respectiv acopera cu mult succes pierderea celor cativa ceva Nm suplimentari la cuplul casetei de directie . Daca asa s-ar pune problema se poate renunta la amortizorul de directie , onroad nu e nevoie si poate lipsi si la soft offroad .

 

 

Probabil ca mai multi Nm s-ar castiga daca s-ar folosi la directie pivoti coaxiali in locul celor dezaxati , insa asta n-ar aduce nici un alt beneficiu ci doar complicatii . Totul pentru reducerea efortului la directie ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... cum incepe sa sune ridicol , nefiind o discutie de pe langa neste beri ... nu-si mai are rostul , o las asa ... Daca iesim la beri , o disecam de-i sar sertizarile de atata efort ca pare o cale de obtinere a adevarului adevarat !

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Iti multumesc pentru explicatia lunga, dar fix la efortul ala ma refeream si eu. Iar eforul ala cade pe pompa de servo. Restul e can-can. Intr-adevar in off-road un amortizor mai stiff protejeaza mai bine, dar on-road pune efort suplimentar pe pompa.

 

Corect,eu am distrus pompa servo din cauza amortizorului,pompa era noua si am pierdut garantia!

Inginerul din service a constatat ca amortizorul era un efort urias ptr pompa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Probabil era stramb , sau era defect , sau de vapor sau ceva nemaiauzit ... ... ca ast' de patrol il tragi si-l impingi cu mana ... asta cand e nou-nout ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Tu vezi de treba ta si nu mai fi ironic ca nu esti atotstiutorul.

Am citit mult pe aici si am obs ca te bagi in toate si dai peste nas la toata lumea.

Rezultatul teoriei amortizorului de mai sus este data de un mare specialist in tehnologie cu experienta vasta in industria constructoare de automobile"ICSITA"

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Io, in proasta mea ironie observ ca nu ai argumente practice si te inflamezi repejor doar cu vorbele si agresivitatea gratuita cand situatia nu-i cum ti-e voia Mariei Tale . Daca erai ceva mai atent si citeai cu ratiunea la tine ai fi observat ca intervin doar atunci cand cunosc subiectul si nu din surse paralele ... nu stiu - nu ma auzi ! Din respect fata de interlocutor si fata de mine nu intervin intr-o discutie doar ca sa bag inseama , din plictiseala sau doar sa ies in fata , ca nu se dau nici premii si nici covrigi din asta ...

 

Printre altele , chiar vad de treaba mea . Adica , n-au trecut 24 ore de cam am montat inca unul pe Vitara si chiar ma gandeam la discutia asta si la posibilitatea ca amortizorul sa ingreuneze sau sa blocheze directia . Specialistul slavit de tine poate ca are si el dreptatea lui , in cazul descris de tine poate ca ( si e posibil , fiarele se strica ) - amortizorul poate sa ingreuneze directia daca e stramb sau defect adica daca el singur nu merge asa cum ar trebui . Asta se poate intampla si cu amortizorul mic Mercedes si cu cel mare de camion.

 

Pana iti trece iritatia pe care nu ti-o pot intelege , orice amortizor de directie poate fi tras sau impins cu mana si sta singur unde-l lasi , scos , bagat , in orice punct al cursei lui - sau daca e cu arc , arcul il aduce pe pozitia de mijoc .

 

Sfatul tau e de asemenea foarte bun ,ma duc sa-mi vad de treaba mea ca ziua-i scurta ....

Editat de cos
  • Like 1

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jimny 2000 - soft top

 

Nici eu nu inteleg cum de tocmai amortizorul a cauzat defectul. Pe 2 masini din 3 am si am avut amortizor de directie montat ulterior.

Pe masina care nu a acvut initial amortizor am distrus semicaseta de directie. Dupa, i-am pus amortizor si nu a mai avut nimic.

 

Pe Jimny, primul lucru pe care l-am facut a fost sa pun amortizor de directie pentru ca simteam in teren cum imi smulge volanul din maini. Si cateodata, chiar si pe asfalt la gropi sau denivelari mari. Daca eu in volan simteam fortarile, mi-am imaginat ce primeste directia.

De cand am amortizorul (de land rover la sfatul lui minitehnicus) directia e mult mai prietenoasa si socurile sunt mult mai reduse in violenta. Si cred ca daca as alege din nou, as pune un amortizor mai mare, OME, Toughdog, sau Ironman.

 

Mai citesc forumurile australiene, unde posesorii de jimny fac zeci/sute de mii de km cu jimny modificate si toti au amortizor de directie. Si pana acum nu am citit pe nimeni sa se planga, ba din contra.

 

Dar sa luam amortizorul in definitia si rolul lui. Ce rol are? Acela de a amortiza o miscare rectilinie prin preluarea efortului si eliberarea lui sub forma de caldura (lucru mecanic). Daca ar fi existat un efort suplimentar asupra directiei prin interpunerea amortizorului, cu siguranta o simteai si in volan. Trageai de el mai greu pentru ca trebuia sa compensezi acei NM in plus. La "setup" ul meu, roti 215 si amortizor, masina e folosita zilnic de prietena mea de 1.65m care o manevreaza in oras cu o singura mana. Deci nu simt s aexiste un efort suplimentar.

 

Parerea mea, din fata tastaturii, este ca, caseta ta de directie a avut un viciu ascuns care la un moment dat a cauzat defectiunea de care spui. Iar faptul ca vanzatorul blameaza amortizorul de directie, tine mai degraba de specificul nostru ca natie decat de amortizor.

 

Parerea mea.

Editat de koais
Nemo me impune lacessit !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare