Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Vitara 1995 Non Euro?


iulian84

Postări Recomandate

Deranjez si eu cu o intrebare..De ce o vitara din 1995, injectie monopunct(8V, 80 cai), motor G16A, INMATRICULATA in Romania din 1995(adica de noua) figureaza in cartea de identitate ca non euro(la sfarsitul codului nu apare nici E1, nici E2)...Masina e inmatriculata,dar ma gandesc ca nu cumva in viitor sa platim taxe de poluare si la masinile inmatriculate in functie de norma de poluare. Se poate schimba cumva aceasta norma?(sa apara in carte E1 sau E2).:tk
IULY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

Din ce am inteles de pe la fenomenalii nostri ministri (asta la stiri), referitor la taxa de poluare, se vor deprecia Euro-ii care catalogeaza masina (Euro5,4,3, etc.)

In ideea ca am vazut la stiri, ca pentru o masina noua care o cumperi si e catalogata euro5, e in jur de 180 daca imi amintesc bine taxa de poluare, iar dupa 2 ani de folosire, o face euro 4, si in mod automat creste taxa exponential, ca ajungand in jur de 8-10 ani din viata masinii sa ajunga sa fie catalogata non-euro, iar taxa de popualre :ooo nici nu vrei sa stii (20.000-25.000 euro).

Asta in cazul in care masina este la prima inmatriculare. Mare lucru sa nu se trezeasca peste noapte, sa aplice legea si la masinile deja inmatriculate, care ar fi o mare tampenie, ca toata birocratia din tara, si legi, si parlamentari si tot. Dar na, vorba lu badea "traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul din lume"

Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 .

symy139@yahoo.com

0766718187 - Service 4x4 Iasi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

Din ce am inteles de pe la fenomenalii nostri ministri (asta la stiri), referitor la taxa de poluare, se vor deprecia Euro-ii care catalogeaza masina (Euro5,4,3, etc.)

In ideea ca am vazut la stiri, ca pentru o masina noua care o cumperi si e catalogata euro5, e in jur de 180 daca imi amintesc bine taxa de poluare, iar dupa 2 ani de folosire, o face euro 4, si in mod automat creste taxa exponential, ca ajungand in jur de 8-10 ani din viata masinii sa ajunga sa fie catalogata non-euro, iar taxa de popualre :ooo nici nu vrei sa stii (20.000-25.000 euro).

Asta in cazul in care masina este la prima inmatriculare. Mare lucru sa nu se trezeasca peste noapte, sa aplice legea si la masinile deja inmatriculate, care ar fi o mare tampenie, ca toata birocratia din tara, si legi, si parlamentari si tot. Dar na, vorba lu badea "traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul din lume"

 

@symy, taicuta, scuipa-n san sa nu intre pe forumu asta frun cre(s)tin d-ala, mai bok, asa, ca sa fure idei...:grin:

 

pt @iulian84: nu te minuna prea tare: Zuza mea, 1,6 16V, af 1995, inmatriculata RO de cand a fost "emisa" pe poarta fabricii, este, nu numai in acte, ci si tehnic vorbind, non-euro...:y

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

@symy, taicuta, scuipa-n san sa nu intre pe forumu asta frun cre(s)tin d-ala, mai bok, asa, ca sa fure idei...:grin:

 

pt @iulian84: nu te minuna prea tare: Zuza mea, 1,6 16V, af 1995, inmatriculata RO de cand a fost "emisa" pe poarta fabricii, este, nu numai in acte, ci si tehnic vorbind, non-euro...:y

 

 

 

 

Si cum imi dau seama daca este non euro in realitate ?(trebuie sa fie vizibil catalizatorul pe undeva?...banuiesc ca cel mai simplu e sa ajung la RAR,dar voiam sa stiu eu inainte care e adevarul):hl

IULY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

Cunosc si eu astfel de cazuri ex.WV Vento benzina inmariculat in RO in 1997 cu nr.de omologare E0, masina de care zici tu este E2. Cu o vizita la RAR iti da un alt numar de omologare corespunzator masini tale dar sigur te vor usura de minim 100ron. Sfatul meu ar fi sa o lasi asa cum este deoarece te poate ajuta la ITP (presupunand ca, catalizatorul tau nu mai este in zilele lui cele mai bune) deoarece la E0 limita de poluare este de 3.5% COcorr la relanti, iar la E2 limita este 0.3% la peste 2000rot/min si 0.5% la relanti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

Sper sa nu fie cu suparare ca postez link-ul asta, dar cred ca o sa fiti mirati de ce are de spus ministru mediului:

 

http://www.4tuning.tv/kNIVNY5hjt3/Taxa_de_poluare_o_ia_razna___21.000_de_Euro_pentru_Euro_3_la_peste_3.0.html

 

nu e chair veche, de vreo 3-4 sapt.

Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 .

symy139@yahoo.com

0766718187 - Service 4x4 Iasi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

Si cum imi dau seama daca este non euro in realitate ?(trebuie sa fie vizibil catalizatorul pe undeva?...banuiesc ca cel mai simplu e sa ajung la RAR,dar voiam sa stiu eu inainte care e adevarul):hl

 

pai la mine e simplu: "catalizatorul" e o toba ca toate tobele (nu ca ar trebui sa arate in vreun fel anume), iar sonda lambda... nu e. si nici vreun semn cum ca ar fi fost vreuna vreodata pe undeva...

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

daca masina a fost inmatriculata mai demult, pe cartile vechi nu erau trecute norma euro pentru ca atunci nu conta pentru ca exista VAMA (banuiesc). acuma daca mergi la RAR o sa iti treaca norma euro pe carte. normal masina daca ii din 1995 trebe sa fie euro2. cum afla ei ce fel de euro are masina? pai dupa catalizator, si model masina si motor. au iei datele exacte care cod de motor are euro 2 sau care are euro 1 si asa mai departe.

Daca vreau sa fluier, fluier!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

Fiind in cautarea unei Vitare euro2, pot sa-ti spun ce am aflat eu pana acum.

Motoarele 16V dupa jumatatea lui 1995 sunt trecute la euro 2. Cele 8v sunt bagate la euro1. Ca sa iasa euro doi, trebuie si ca flitrul de aer sa fie mai aproape de far, tubulatura face o curbura (in forma de V) de la motor la filtru. Cele care au tubulatura drepta la filtru, ies euro 1. Sub masina este trecuta o serie. Cele care incep cu G16B sunt euro2, iar cele cu G16A ajung euro 1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

Fiind in cautarea unei Vitare euro2, pot sa-ti spun ce am aflat eu pana acum.

Motoarele 16V dupa jumatatea lui 1995 sunt trecute la euro 2. Cele 8v sunt bagate la euro1. Ca sa iasa euro doi, trebuie si ca flitrul de aer sa fie mai aproape de far, tubulatura face o curbura (in forma de V) de la motor la filtru. Cele care au tubulatura drepta la filtru, ies euro 1. Sub masina este trecuta o serie. Cele care incep cu G16B sunt euro2, iar cele cu G16A ajung euro 1.

 

Poate nu ma pricep prea bine, dar din ce stiu, euro 1, 2, 3, si cate or mai fi, se refera la norma de depoluare a motorului, adica la cantitatea de noxe pe care acesta o elibereaza in atmosfera. Si daca asa stau lucrurile, nu prea vad legatura intre forma admisiei de aer care intra in amestecul carburant, pozitia filtrului de aer, si norma de depoluare, care se refera la ce iese pe evacuare, si cat de "purificate" sunt gazele de esapament. "Curatarea" gazelor e facuta de alte elemente (catalizator, EGR, etc, etc).

 

A, daca vrei o diferentiere intre G16A si G16B dupa forma admisiei aerului, atunci da, ai perfecta dreptate, asta e semnul distinctiv. Nu insa si in ce priveste euro...

 

Chiar ar fi simpatic sa aflu ca motorul meu, fara catalizator, fara sonda Lambda si EGR, este euro 2...

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

multe din turismele(noi) importate in RO inainte de '99 aveau scos(sau nemontat) catalizatorul pt ieftineala:y

vitara softop '97(de vanzare): :dr2 ->:cort ->:fh

woo cielo '96(de vanzare)

craysler voyager 2.4 benzinar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

Eu v-am spus cum e "babeste", daca vrei sa fii cat de cat sigur ca-ti va iesi euro2.

 

Om bun, nu te supara. Am incercat doar sa arat "fisura" din rationamentul tau. Privite pe poze, motoarele arata exact cum ai spus, iar diferenta intre cele doua tipuri este usor de intuit - si nu te-am contrazis, dimpotriva - doar privind admisia de aer.

 

Mi-am exprimat insa indoiala ca amplasamentul unor piese poate compensa lipsa altora, esentiale pentru reducerea noxelor. Repet: codurile G16A si G16B NU se refera la norma de depoluare euro X. Si repet ce am spus mai inainte: DA, este posibil ca o masina (in special Suzuki Vitara) fabricata in 1995 sa fie non-euro, asa cum s-a spus, din ratiuni de "ieftineala".

 

Apropo: stii cat era la vremea aia taxa vamala pt o masina adusa din Japonia (deci fara Certificat EUR 1, care iti acorda preferinte la calculul taxelor vamale)? Iti spun eu: 33% din valoarea de factura.

Stii cu ce preturi a fost adusa in Romania de catre dealerii de atunci, si ca din cauza pretului urias masina asta nu a avut succes la noi? Pot sa iti spun si asta: in functie de motorizare, dotari, varianta de caroserie, intre 12000 si 16000 de dolarei usa. Asta fara vreo norma de depoluare. La vremea aia, un catalizator aftermarket costa numai vreo 2500 de dolari usa, sau cca 3000 marci germane...

 

Ca acum se mai poate "aranja" si RAR-ul, asta e alta poveste.

Ca lor le "iese" de regula o norma inferioara celei inscrise in actele de provenienta din afara, asta e iar o alta poveste. Legata tare de sintagma: "bani pentru buget".

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

la chestia cu filtrul are si el ceva dreptate.modelele noneuro(chiar daca sunt pe injectie),dar pana prin anul 1991-1992,care au ECU(calculatorul) auriu,sunt noneuro,si au filtrul de aer modelul vechi,asa e.dar nu se mai pune problema dupa 1993.

vitara cu motor 8 valve,toate au codul de motor G16A,dar de regula dupa 1995 toate sunt euro 2.eu am avut si din 1999-2000 fabricate si tot G16A au codul motor(cu 8 valve)

cele cu 16 valve au codul motor G16B.deregula astea iasa euro 2,dupa 1994.

vitara ta aia visinie din 95 cu 16 valve este imposibil ,100% imposibil sa fie noneuro!!!

am avut suzuki vitara si samurai si din 1998 noneuro,dar erau pe carburator.asa erau ele originale.cam ciudat din anii aia..aduse din Belgia:y

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

la chestia cu filtrul are si el ceva dreptate.modelele noneuro(chiar daca sunt pe injectie),dar pana prin anul 1991-1992,care au ECU(calculatorul) auriu,sunt noneuro,si au filtrul de aer modelul vechi,asa e.dar nu se mai pune problema dupa 1993.

vitara cu motor 8 valve,toate au codul de motor G16A,dar de regula dupa 1995 toate sunt euro 2.eu am avut si din 1999-2000 fabricate si tot G16A au codul motor(cu 8 valve)

cele cu 16 valve au codul motor G16B.deregula astea iasa euro 2,dupa 1994.

vitara ta aia visinie din 95 cu 16 valve este imposibil ,100% imposibil sa fie noneuro!!!

am avut suzuki vitara si samurai si din 1998 noneuro,dar erau pe carburator.asa erau ele originale.cam ciudat din anii aia..aduse din Belgia:y

 

Sigur nu ai citit cu atentie tot ce am scris. Ma refer la "dotarea" si la provenienta masinii mele. Si imi place ca esti foarte decis pe o suta de procente fara sa fi vazut masina. Daca stateai in Bucuresti, pierdeai sigur un pariu... consistent:x:grin:

 

Mai bine...never say "never''.

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

Masina in cauza a ajuns la mine. este o vitara 1,6 cu motorul G16A, din 1995, fabricata in Japonia, inmatriculata de noua in Romana. Desi are multi km de asfalt, se tine bine. Ca sa termin discutiile, aceasta masina are filtru de aer rotund pe carburator.

ancuta_laurentiu@yahoo.com

tel. 0767585379

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

pai daca este pe carburator,normal ca este NONEURO!!!!toate masinile din lume pe carburator sunt NONEURO.numai ca Domnul care a vut-o zicea ca e 1,6 injectie cu 16 valve...:y

sa o folosesti sanatos si sa te duca pe drumuri pe care nici nu ai banuit ca o sa ajungi vteodata!!!:h5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Vitara 1995 Non Euro?

 

pai daca este pe carburator,normal ca este NONEURO!!!!toate masinile din lume pe carburator sunt NONEURO.numai ca Domnul care a vut-o zicea ca e 1,6 injectie cu 16 valve...:y

sa o folosesti sanatos si sa te duca pe drumuri pe care nici nu ai banuit ca o sa ajungi vteodata!!!:h5

 

Nu e vorba de masina mea... 1995, 1,6 16V, made in Japan si....non-euro, care sta bine mersi in fata casei, dupa o mica "tura" cu putina noroiala in week-end. Nici gand nu am sa o vand.

A, si ca dotare suplimentara, apropo de ce ziceai mai sus, a mea mai are si... ECU auriu! M-am uitat si la asta, da' am uitat sa-ti spun!:wink:

 

Eu doar i-am dat lui @iulian ca exemplu masina mea, care NU are G16A, ci G16B, si care, in ciuda aparentelor, este non-euro. Si ea inmatriculata de la zero km in Romania, in 1995, etc, etc. De unde a aparut pe parcurs confuzia, nu stiu...

Editat de csaf
completare

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare