Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

cum se sparge grupul pe fata

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • cum se sparge grupul pe fata

    Am facut o nefacuta. Sunt incepator si la prima tura am spart grupul pe fata si planetara stanga. Mentionez ca am vitara diesel din 99 cabrio. S-a intamplat in panta foarte abrupta. Eu am inaltat masina body+suspention lift cauciucuri bfg at pe 16, troliu bullbar snorkel.
    Am inteles ca ar fi trebuit sa cobor grupul sau ceva in genul asta. Nu prea ma pricep. Ma poate ajuta cineva cu o parere ce ar trebui sa fac sa nu se repete prostia? Eventual daca dezmembreaza cineva... un grup fata din fonta si o planetara stanga cu 26 de dinti.
    va multumesc anticipat
    O fi apa, o fi vin, o fi pipi de rechin
    0764135553

  • #2
    Re: cum se sparge grupul pe fata

    Vino cu mai multe detalii : de cat este body-liftul si de cat suspension liftul ?

    Pentru piesele de care ai nevoie, poti pune anunt la Cumparari piese4x4.....

    Sau poti intreba/suna pe cei care dezmembreaza......Vad ca a aparut un anunt proaspat, aici :
    http://forum.club4x4.ro/showthread.p...-Suzuki-Vitara

    Sau mai vechi :
    http://forum.club4x4.ro/showthread.p...Cabrio-si-Lung
    http://forum.club4x4.ro/showthread.p...itara-Sidekick
    http://forum.club4x4.ro/showthread.p...ga-dezmembrata
    Ultima editare de Astral; 04.sep.2013, 15:01.


    Comentariu


    • #3
      Re: cum se sparge grupul pe fata

      Salut Claudiu.

      Ca sa putem sa venim in ajutorul tau ar trebui sa precizezi ce SL ai montat pe masina. BL nu influenteaza cu nimic articulatia planetarelor, dar SL este foarte important pe masina, deoarece pe fata schimba unghiul rotilor odata montat (aici vb de SL realizat din flanse distantiere la arcuri/amortizoare, daca e vb de SL profi, gen calmini, nu trebuia sa se intample asa ceva).

      Daca ai un SL de 5 cm, in mod normal, unghiul planetarelor se schimba. Daca masina nu este abuzata, adica incerci sa pastrezi rotile fata cat mai mult timp pe sol, nu faci sarituri in varf de deal, nu flexezi cu viraj maxim stanga/dreapta si pedala de acceleratie la maxim, ai sanse destul de mari sa protejezi planetarele fata.

      A doua remarca, daca vitara ta zici ca e DIESEL, atunci musai trebuia sa ai pe fata GRUP DE FONTA. Daca tu ai reusit sa rupi grupul fata DE FONTA de vitara, inseamna ca ai solicitat masina foarte tare. Esti sigur ca cel de la care ai cumparat masina, sau oricare din posesorii trecuti, nu au schimbat grupul cu unul de aluminiu? Din ce material e grupul care l-ai rupt? Motivul foarte important pentru care vitara DIESEL are grup fata de fonta este cuplu care il dezvolta, si sansele ca unu de aluminiu sa cedeze foarte usor. Deci, sanse foarte mari, daca ai avut grup fata de aluminiu, ca patania ta sa se fi intamplat din cauza aceasta: grupul fata de aluminiu.

      Apoi, daca vrei sa stai linistit, sa nu te mai stresezi foarte tare cu planetarele, ca stau prea tensionate, se coboara grupul fata. Aici sunt mai multe modalitati sa o cobori: prelungirea suportilor actuali (procedura mai dificila), cumpararea unora deja mai lungi (procedura scumpa) sau modificarea prinderii suportulilor diferentialului de pe sasiu (procedura mai delicata).

      Daca vrei informatii aditionale, sau de unde ai putea sa gasesti piese de schimb, dezmembrari, si ce mai ai nevoie, poti sa dai si un telefon la oricare din nr de jos.

      Spor!
      Don't faster than your angel can .
      symy139@yahoo.com
      0766718187 - Service 4x4 Iasi

      Comentariu


      • #4
        Re: cum se sparge grupul pe fata

        se pare ca e un diesel cu grup de aluminiu.
        ca greu gasesti unul de fonta.
        de aluminiu se gasesc mai usor.
        ancuta_laurentiu@yahoo.com
        tel. 0767585379

        Comentariu


        • #5
          Multumesc mult symy pt raspunsul tau. Mi-am facut o parere... am SL de 5 cm. Si voi cobori grupul fata pentru a evita alte neplaceri. SL il am neprofi. Adica cu inaltatoare din materiale plastice. Kit de inaltare luat de pe net cu 500 de lei. Amortizoarele si arcurile sunt originale. Imi poate dauna chestia asta la masina?

          M-am uitat la grup si am vazut ca e din aluminiu. Din pacate am luat teapa la cumparare...

          imi puteti spune va rog care sunt situatiile ce pot conduce la spargerea grupului sau ruperea de planetare?
          ii rog pe cei care au mai multa experienta in condus offroad sa impartaseasca. mai invatam si noi.
          Ultima editare de Astral; 06.sep.2013, 00:15.
          O fi apa, o fi vin, o fi pipi de rechin
          0764135553

          Comentariu


          • #6
            Re: cum se sparge grupul pe fata


            Postat în original de claudiu2509
            imi puteti spune va rog care sunt situatiile ce pot conduce la spargerea grupului sau ruperea de planetare?
            ii rog pe cei care au mai multa experienta in condus offroad sa impartaseasca. mai invatam si noi.
            Rotile mari si condusul agresiv.
            An investment in knowledge always pays the best interest.
            Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa.

            Comentariu


            • #7
              Re: cum se sparge grupul pe fata

              poate ne spune cineva cum nu se sparge grupul ala,
              eu din cate am vazut orice soc la suspensia fata de vitara duce ori la spargeea grupului ori la strambarea amortizoarelor asa ca solutia sta tot la indemana soferului sau la talpa acestuia
              Bafta
              Mishu 0729 963 330

              Comentariu


              • #8
                Re: cum se sparge grupul pe fata

                Postat în original de tcmihai Vezi post
                poate ne spune cineva cum nu se sparge grupul ala,
                eu din cate am vazut orice soc la suspensia fata de vitara duce ori la spargeea grupului ori la strambarea amortizoarelor asa ca solutia sta tot la indemana soferului sau la talpa acestuia
                Bafta
                Solutia este: grup de fonta si planetare verzi. Eu cu combinatia asta nu am rupt nimic oricat am topait cu masina.
                An investment in knowledge always pays the best interest.
                Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa.

                Comentariu


                • #9
                  Re: cum se sparge grupul pe fata

                  uite asa...
                  http://bbs.zuwharrie.com/content?act...owposts;u=4409 - planetare de toyota/ford ranger...
                  http://bbs.zuwharrie.com/content/top...tml#msg1054045 - cel mai interesant
                  http://www2.izook.com/?page_id=43

                  enjoy. ca tot ma uitam pentru a lui nicu.
                  Ultima editare de air_wolf; 05.sep.2013, 19:58.
                  The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500
                  4x4MANIA is where we are !!!
                  “ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: cum se sparge grupul pe fata

                    Asa a patit si un prieten de-al meu.La o urcare abrupta a dat span ,rotile din fata au sarit in sus si cand au atins pamantul din cauza ca nu a redus spanul a rupt o planetara si a crapat grupul dinala de fonta..Aceiasi situatie cred ca a fost si la tine si am observat si la multi colegi ca la unele urcari tureaza masina mai mult decat este nevoie pt a urca.
                    Fiecare zi trebuie trăită ca și cum ar fi ultima..
                    Off-road Alyon Team

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: cum se sparge grupul pe fata

                      Postat în original de air_wolf Vezi post
                      enjoy. ca tot ma uitam pentru a lui nicu.
                      a lui nicu nu se va sparge ever. in parcarea de la Dristor nu are cum

                      revenind la subiect, din 2009 de cand tot schimb vitare prin curte nu am reusit sa sparg grupul pe fata la nci una.
                      e drept ca nu m-am straduit.
                      doar o planetara...
                      de mers in off am tot mers, insa lucky me!!!
                      ancuta_laurentiu@yahoo.com
                      tel. 0767585379

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: cum se sparge grupul pe fata

                        Va reamintesc topical cu "Se inalta usor o vitara?" - da dar cu consecinte daca nu studiezi putin.

                        La diesel ai cuplu ff mare si trebuia sa ai grup din fonta si planetare verzi (probabil vanzatorul...).
                        Poti sa cobori grupul nu te ajuta decat la diminuarea uzurii planetarelor (va fi mai mica), dar poti pati la fel data viitoare.

                        Exista niste recomandari pentru vitarele cu grup de aluminiu (ce-mi amintesc):
                        - nu sari cu masina si la "aterizarea" cu fata sa ai acceleratia/frana calcata.
                        - nu dai in spate pe rampe mari cu 4x4 L cuplat.
                        - eviti viraj stg/dreapta cand esti cu fata cuplata (cat mai mici si daca trebuie din mai multe manevre).
                        - la gropi, santuri si maluri intri ff usor (socul lovirii rotii rupe planetara instantaneu).
                        - si mai erau cateva dar le caut.

                        Recomandarea mea grup de fonta si planetare verzi obligatoriu la tine (e diesel).

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: cum se sparge grupul pe fata

                          Postat în original de Adi BV Vezi post
                          Recomandarea mea grup de fonta si planetare verzi obligatoriu la tine (e diesel).
                          eu ii recomand sa citeasca linkurile de le-am pus. poate scapa mai ieftin. cred ca baietii aia stiu ceva mai multe ca noi, cel putin din terenul abordat asa reiese.
                          The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500
                          4x4MANIA is where we are !!!
                          “ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: cum se sparge grupul pe fata

                            Postat în original de air_wolf Vezi post
                            eu ii recomand sa citeasca linkurile de le-am pus. poate scapa mai ieftin. cred ca baietii aia stiu ceva mai multe ca noi, cel putin din terenul abordat asa reiese.
                            sunt sigur ca prin alte tari mai mari si mai bine dezvoltate comunitatile offroad sunt mai numeroase ceea ce ar conduce catre inovatii in tuning. dar foarte important... la noi a pus cineva planetare de ford? din punctul meu de vedere nu este suficient sa se potriveasca doar ca si piesa. adica sa "intre". din pacate si la vitara mea diesel a "INTRAT" un grup de aluminiu.
                            Super intrebare: a incercat cineva asa ceva?
                            O fi apa, o fi vin, o fi pipi de rechin
                            0764135553

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: cum se sparge grupul pe fata

                              Postat în original de Adi BV Vezi post
                              Va reamintesc topical cu "Se inalta usor o vitara?" - da dar cu consecinte daca nu studiezi putin.

                              La diesel ai cuplu ff mare si trebuia sa ai grup din fonta si planetare verzi (probabil vanzatorul...).
                              Poti sa cobori grupul nu te ajuta decat la diminuarea uzurii planetarelor (va fi mai mica), dar poti pati la fel data viitoare.

                              Exista niste recomandari pentru vitarele cu grup de aluminiu (ce-mi amintesc):
                              - nu sari cu masina si la "aterizarea" cu fata sa ai acceleratia/frana calcata.
                              - nu dai in spate pe rampe mari cu 4x4 L cuplat.
                              - eviti viraj stg/dreapta cand esti cu fata cuplata (cat mai mici si daca trebuie din mai multe manevre).
                              - la gropi, santuri si maluri intri ff usor (socul lovirii rotii rupe planetara instantaneu).
                              - si mai erau cateva dar le caut.

                              Recomandarea mea grup de fonta si planetare verzi obligatoriu la tine (e diesel).

                              Multumesc. cred ca ai dreptate. decat cu grup de aluminiu mai bine cu un bmw cabrio :))
                              din pacate sunt greu de gasit
                              O fi apa, o fi vin, o fi pipi de rechin
                              0764135553

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection