Kibitz Postat Februarie 8, 2014 Partajează Postat Februarie 8, 2014 (editat) Pacientul s-a prezentat cu urmatoarea simptomatologie: acuza dureri in fosa iliaca dreapta (dreapta-fata langa motor) nu se putea deplasa din aceasta cauza initial durerile au fost intermintente (timp de cateva saptamani; cu puseuri dimineata mai ales la temperaturi scazute (pornea greu, dupa mai multe incercari la automat) Investigatii: Nutritie: suficienta (benzina, baterie ok) Venitlare: normala (aer) Refelx vegetativ: absent La inspectia auditiva nu s-au detectat zgomote ciudate (mai degraba lipsa zgomotului era ingrijoratoare) Diagnostic: Sstop-electromotor Pacientul a fost internat de urgenta (in parcare in fata blocului) si a intrat pe masa de operatii la orele 17:30. Operatia a decurs in felul urmator: Pacientul a fost anesteziat (scos bateria: borna pozitiva si apoi cea negativa) Pentru a putea ajunge usor la organul afectat, s-a dat la o parte intestinul subtire si o parte din intestinul gros (furtune de vacuum, cabluri, s-a demontat cansitra de carbon activ [2 suruburi M12] si suportul metalic sub forma de Y [3 suruburi M14] care se afla in partea stanga a motorului sub galeria de admisie si ingradeste accesul) Se intrerupe alimentarea organului cu sange pentru a evita hemoragia (de desface cablul de alimentare al electromotorului - borna de pe electromagnet si se scoate mufa cu papuc simplu) Se trece la extirparea orgranului afectat (Se desfac cele doua suruburi de prindere ale electromotorului [M12] si a firului de masa care este prins de surubul de sus). Ma opresc aici cu analogia pentru ca deja imi e greu - ca nu-s chirurg. :grin: Pentru operatia de reparatie a electromotorului atasez pozele cu explicatiile aferente. Modelul de electromotor este BOSCH. Se desfac cele trei surubui de pe electromagnet si apoi piulita care contecteaza conductorul de cupru spre corpul electromotorului. Antetie sa nu pierdeti arcul atunci cand demontati electromagnetul! Se desfac cele doua suruburi din partea din spate a electromotorului. Atentie sunt lungi si ajung pana in partea din fata. Se desface partea din fata (conica) si apoi se demonteaza pisea cilindrica (miezul electromagnetului) de pe parghia de actionare a bendix-ului. Se demonteaza parghia. Se desfac cele doua surubui care fixeaza capacelul din spatele axului si se scot cele doua saibe de pe ax. Se desface capacul din spate al electromotorului. Se scoate suportul de carbuni (perii). Atentie: contine 4 arcuri mici si 4 suporturi de alama pentru arcuri si perii care pot sa cada. Se extrage rotorul cu tot cu bendix din electromotor. Atentie: in motor exista magneti permanenti care il vor "tine" pe pozitie, dar forta necesara nu este mare. Vedeti sa nu spargeti magnetii! In cazul meu, bendix-ul era blocat pe rotor (probabil depuneri de mizerie + apa). Si-a revenit usor in momentul in care i-am dat un pic de WD40. Urmeaza partea a doua: asamblarea... Sorin Editat Februarie 8, 2014 de Kibitz 2 aka v1tara aka Sorin (__\≡≡≡$≡≡≡/__) Vitara 1.6 16v [__]\≡≡≡\≡Ө≡/≡≡≡/__] Patrol Y61 2.8 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Kibitz Postat Februarie 8, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 8, 2014 (editat) Re: Tutorial: Reparatie electromotor Vitara (BOSCH). Partea a 2-a. Asamblarea Sa continuam... In cazul meu carbunii aratau relativ ok asa ca nu a fost nevoie sa ii schimb. Pentru a monta monta mai usor suportul cu carbuni si rotorul motorului am folosit scotch care, dupa operatia de asamblare, iese usor. Trebuie, putina atentie sa nu se rupa si sa ramana intre carbuni si colector. O alta varianta este sa se desfaca, folosing un patent mic, clemele de pe suportii carbunilor, se monteaza carbunii in suporti si, respectiv, ansamblul pe rotorul motorului, urmand apoi introducerea arcurilor si indoirea clemelor. Se executa operatiile in ordine inversa: Se introduce cu atentie rotorul in corpul electromotorului, avand grija ca sa nu scape suportul cu carbunii. Se greseaza bucsa de alama si se monteaza capacul din spate. Apoi, se introduc saibele pe axul rotorului. Se adauga vaselina in capacelul care protejeaza partea din spate a axului si se moneteaza cu ajutorul celor doua suruburi. Se greseaza bendix-ul. Se monteaza parghia de actionare a bendix-ului, miezul electromagnetului si apoi partea din fata peste intreg ansamblul. Montarea pe masina nu ar trebui sa ridice probleme. Sorin Editat Februarie 9, 2014 de Kibitz aka v1tara aka Sorin (__\≡≡≡$≡≡≡/__) Vitara 1.6 16v [__]\≡≡≡\≡Ө≡/≡≡≡/__] Patrol Y61 2.8 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Max Postat Februarie 8, 2014 Partajează Postat Februarie 8, 2014 Re: Tutorial: Reparatie electromotor Vitara (BOSCH). Partea 1. Demontarea Desfa de tot si bobina si verifica contactele de forta daca tot esti la faza asta. La ce simptome ai dat, cred ca de la respectivele contacte e problema. Spor la treaba! :) Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Kibitz Postat Februarie 9, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 9, 2014 Re: Tutorial: Reparatie electromotor Vitara (BOSCH). Partea 1. Demontarea Desfa de tot si bobina si verifica contactele de forta daca tot esti la faza asta. La ce simptome ai dat, cred ca de la respectivele contacte e problema. Spor la treaba! :) Acum e deja montat pe masina. Merge ok. :banana Dar, mai mult de atat, bobina nu o pot desface... Se poate, totusi, masura folosind un ohm-metru conductivitatea pe colectorul rotorului. E o idee buna! Eu am sarit pasul asta cand am vazut ca la mine buba era bendix-ul blocat. :wink: aka v1tara aka Sorin (__\≡≡≡$≡≡≡/__) Vitara 1.6 16v [__]\≡≡≡\≡Ө≡/≡≡≡/__] Patrol Y61 2.8 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Max Postat Februarie 9, 2014 Partajează Postat Februarie 9, 2014 Re: Tutorial: Reparatie electromotor Vitara (BOSCH). Partea 1. Demontarea Intradevar vad ca la tine e capsata bobina. Probabi ca se schimba cu totul daca e ceva. La Toyota totul e demontabil si eram obisnuit de acolo. :grin: Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate