Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Suzuki Escudo


vlad.ioan

Postări Recomandate

masina este cumparata din Bistrita inainte de Craciun 2013 cu taxa de poluare platita. acum este inmatriculata pe numele tatalui pentru o asigurare mai mica.

1.6 16v g16a 101CP

 

a fost adusa din Irlanda si este de productie 100% Japoneza cred eu.

este din 1993 are AC (nu stiu daca functioneaza ca nu am cum sa ii fac proba pe vremea asta, sau cel putin nu stiu), trapa electrica, inchidere centralizata (inclusiv portbagaj), geamuri electrice, martor centura siguranta sofer :ha:, cotiera spate, spalator faruri (nu functioneaza momentan). motor in 16v si desigur volan pe partea dreapta :grin:

 

motorul este mult mai sprinten decat cel in 8v insa se simte si diferenta de cuplu. 16v= excelent sosea; 8v= perfect pentru teren.

consumul de combustibil a fost unul foarte bun la drum intins, 8.5l ...."haicita" nu gluma.

 

cu rugina sta acceptabil zic eu, putina pare, insa la vara o sa incerc o reconditinare pe unde este cazul. am experienta de la cea scurta. 1.6 cabrio 8v.

 

am simtit nevoia sa o inlocuiesc pe cea mica (cabrio) pentru ca aveam nevoie de ceva mai mult spatiu si ma saturasem sa frec scaunele cand trebuia sa bag pe cineva in spate. cu off road ul nu le am de frica sa nu stric ceva ca sa bag bani in ea.

e putin mai joasa asta lunga fata de cea scurta, are si niste praguri care ii fura din garda. sper pe viitor sa primeasca un SL de 5cm si anvelope MT 235 75 15. macar de aspect chiar daca nu fac off road si tot ma simt implinit.

 

momentan ambreiajul este pe duca cred, insa pana nu crapa de tot nu il schimb.

intre timp i am pus MRL uri manuale de samurai.

am schimbat ulei motor si filtre insa o sa urmeze si uleiurile legate de grupuri si transmisie.

cred ca o sa fie nevoie si de un simering ceva pe la motor ca pierde putin ulei.

distributia a zis omul ca e schimbata de curand si tind sa il cred pe cuvant, tot ce mi a zis de masina pana acum a fost adevarat.

ciudat la ea mi se pare ca are sonda lambda in catalizator (deci are 2 sonde) si totusi nu vad pe nicaieri in cartea de identitate norma euro, dar sigur cei de la RAR o sa zica ca e euro 1 din cauza ca => cititi mai departe.

 

singura problema a masinii este ca in acte are datele trecute de la vitara cabrio, 1.6 8v.

adica 4 locuri in loc de 5, puterea de 59kw in loc de 73kw etc etc.

toate acestea cred eu din cauza ca este un model mai special, pentru pietele din Japonia si cei de la RAR pur si simplu nu au datele acestea dupa seria de sasiu. codul motor este G16A insa este varianta de 16v nu cum avem noi pe piata europeana G16A= 8v si G16B=16v

masina nu e furata sau manarita cumva, am fost la autentificare si totul a fost ok.

personal cred ca a fost adusa din Japonia, la fiecare usa, deasupra la plafon prezinta niste indoituri mici, cum ca ar fi fost ridicata cumva masina, trasa de caroserie in sus, mutata de pe vapor sau ceva de genu.

sper sa nu am probleme in trafic. vorba aia, multi vad putini pricep. pana la urma e vina celor de la RAR, eu pot sa fiu un afon in mecanica si sa nu observ diferenta dintre realitate si acte.

 

ps: am demontat paravanturile acelea oribile. asta a fost primul lucru pe care i l am facut.

20140126_000144.thumb.jpg.22eaebddce02d8e3368fce2aa5f29af9.jpg

01102013774.thumb.jpg.fa9fc76906dc3885e39bd0e03ab988ca.jpg

01102013775.thumb.jpg.046e179cca396fb168adbca10bc3e2ab.jpg

20131218_220114.thumb.jpg.08981d0f9daa0331609d78f4ce3e0e60.jpg

SSL28070.thumb.JPG.8c5d68f49d0d81667097298f0b38ddc0.JPG

SSL28080.thumb.JPG.9f5532784a334386cfa6ddad20013023.JPG

SSL28082.thumb.JPG.63ebfa2a4f1e4672e884de5ced2d911e.JPG

Editat de vlad.ioan

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 76
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Suzuki Escudo

 

azi am vazut ca am o mufa neconectata.

cu ea bagata am relantiul mai mare..pe la 1200.

si cand o pornesc se tureaza pana la 2000 si apoi scade pana pe la 1200.

cum sa las mufa? cum a fost pana acum sau sa o bag?

in primul rand ce face?

nu mi a murit niciodata motorul, chiar daca era rece si aveam consumatori porniti, fara valva conectata.

 

am vazut ca este valva ISC, nr 7 din poza. totusi cum sa o las?

20140214_173649.thumb.jpg.0e3da675cb74f2461c469b30a3f96261.jpg

20140214_173714.thumb.jpg.6c88745d1f749bd37730d12334e97a0d.jpg

Untitled.thumb.png.e1e5436be4879b9bda394c39f693e0a7.png

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

eu sutez, eu apar :ha:

 

i am conectat mufa si cu motorul cald am reglat relantiul la 800rpm (de la 1200rpm) de la un surub ce regleaza aerul la ralanti. cred ca asta face.

momentan merge. sper fara probleme pe viitor.

  • Like 1

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

multumesc.

totusi sa nu fiu carcotas. mi a dat cineva ideea asta ca eu nu stiam ce sa fac.

 

la mai multe informatii :)

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

sa ne duca sanatosi pe toti.

ciudata treaba.

acum dupa ce am conectat mufa parca e putin mai bine cand am motorul rece si plec de pe loc.

inainte de exemplu trebuia sa fiu mai atent cu acceleratia si ambreiajul sa nu imi moara motorul.

acum ca sta singura mai turata, ma ajuta.

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

Salut,

 

Felicitari pentru masina!

Mufa aia nu stiu ce face, orcum, din poza vad ca este langa mufa de la senzorul de pozitie de la clapeta de adminsie (TPS).

Apropos, ai curatat circutiul de aer - de la filtru pana dupa corpul clapetei? La masina mea, o data cam la doi ani trebuie sa fac operatia asta. Altfel, ma trezesc ca in trafic, pe liber sau cu masina oprita incepe sa scada turatia de relanti pana la 200-300 de ture si chiar moare motorul.

Trebuie doar putina atentie la TPS - sa nu il demontezi de pe corpul clapetei pentru ca daca se deregleaza e mai geru de reglat. Tot pe corpul clapetei mai este un surub mic ce permite motorului sa traga aer si cand clapeta este inchisa - deci, are direct legatura cu functionarea la relanti.

 

:h5

Sorin

aka v1tara aka Sorin

(__\≡≡≡$≡≡≡/__) Vitara 1.6 16v

[__]\≡≡≡\≡Ө≡/≡≡≡/__] Patrol Y61 2.8

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

"Tot pe corpul clapetei mai este un surub mic ce permite motorului sa traga aer si cand clapeta este inchisa " asta l am gasit si m am jucat la el.

 

nu am curatat nimic din ce mi ai zis. pana acum e bine. nu mi a murit motorul din senin deloc.

multumesc de informatii, sa stiu ce am de facut daca patesc la fel.

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

am vrut sa verific instalatia de AC si m am documentat putin, insa m am poticnit.

hai sa verific daca functioneaza ambreiajul de la compresor.

stie cineva ce sa fac in cazul meu?

mai precis, nu imi cupleaza ambreiajul de la compresor.

conteaza daca are sau nu freon?

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

pentru clima trebuie sa mergi la service specializat.

 

nu desface conductele !!! un firicel de praf in instalatia de climatizare iti va da batai de cap.

compresorul nu lucreaza daca nu ai freon.

nu baga orice freon (gen frigider), verifica compatibilitatile producatorului.

 

daca mergi la service de AC, cere neaparat factura sau chitanta si GARANTIE.

la vitara mea DDK, am avut AC 4 ore.

ancuta_laurentiu@yahoo.com

tel. 0767585379

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

am verificat, nu am freon. am pus "pe direct" compresorul si functioneaza.

 

insa mie imi trebuie freon R12 care nu se mai gaseste, decat pe sub mana.

nu stiu ce service ar sta sa faca o mica manarie pentru mine. + ca cer si garantie, factura.

tu ai avut probleme cu AC ul din cauza unor greseli de la service?

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

Ma mir de ce spui tu acolo.

 

Eu am luat instalatia de AC din magazie de la Iasi (era demontata de cateva luni).

A fost montata incet si frumos de mine cu Costel si directia service, pe aparatul de incarcat.

 

S-a selectat modelul, avea numai dupa 2005 parca si i-a dat drumul la ciclu. Vidare, testatre de presiune, umplere si gata. Sunt 9 luni de atunci si este totul OK si functional (acum 2 saptamani am pornit sa vad daca merge).

 

Freonul a fost identic cu ce a bagat in alte masini, la fel si uleiul (compozitie/proportii le face aparatul).

Editat de Adi BV
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

trebuie sa scrie pe compresor sau undeva sub capota tipul de freon. R12 sau R134a.

din ce an este instalatia de AC montata?

 

pana in '94 s a folosit R12.

 

poti sa imi zici ce scrie la tine te rog?

Editat de vlad.ioan

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

Te stresezi tare credema.

Tu crezi ca ala de la AC o sa-ti aduca tie nu-s ce model de freon? Ce baga la restul pune si la tine, evident difera cantitatea.

Masinile astea de vidare/incarcare AC au niste cicluri pe modelul de masina si asta este. Baga freon in instalatie si gandeste pozitiv:g

 

Am facut chinuit o poza pentru tine :) :)

2013-08-05T15-03-00_4.thumb.jpg.d092372b641b86f39e6c05cc450185dd.jpg

Editat de Adi BV
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

multumesc.

tu ai r134a. nu ai nici o problema.

 

pai ma stresez pentru ca daca nu pun ce freon imi trebuie mie racirea nu o sa mai fie asa de eficienta + ca se recomanda sa fac cateva alte modificari.

asa ca daca tot o sa imi consume benzina in plus sa nu consume aiurea, sa faca si treaba.

daca vine vara peste mine si nu am de ales, pun ce gasesc.

 

http://www.aa1car.com/air_conditioning.htm

subtitlu http://www.aa1car.com/library/retrofit.htm

 

si aceiasi treaba am citit si pe alte siteuri.

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?74392-Agent-racire-A-C-la-MK-2-3000-1993 postul lui @roly de exemplu.

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

Daca ai observant acolo mai sunt unii care spun ca trecerea de la R12 la R134 se face prin golirea instalatiei complet.

Tot acolo se spune ca mufele de incarcare/golire difera. Daca difera mufa o sa-ti spuna ala de acolo ce si cum.

 

Daca te duci la o firma cate de cat specializata, o sa-ti videze instalatia (o goleste de tot), o tine un anumit timp pentru verificarea etanseitatii (are un senzor ff sensibil care masoara presiunea) si daca este ok incepe ciclul de introducere freon+ulei in cantitatea corecta (prealabil selectata).

 

Daca mergi la unu care repara frigidere habar nu am ce o sa iasa :) dar nu te stresa ca este ieftin un compresor sh :) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

intradevar corect tot ce ai zis.

sunt adaptoare pentru mufele alea. putem sa le cumparam si noi si sa umplem instalatia cu ce vrem. care are curaj acum :))

daca ma duc la o firma specializata sigur o sa ma rezolve cu r134 din moment ce poate si baiatul de la frigidere.

 

chiar la unu care repara frigidere vreau sa merg maine macar pentru a verifica etanseitatea la instalatie. el a zis ca poate sa imi bage si r134a cu uleiul aferent dupa ce imi curata instalatia, dar dupa cum am mai zis las asta ca pe o ultima solutie.

daca nu este etansa chiar ma agit degeaba ca trebuie sa fac altele pana la freon.

 

cantitatile le stiu:

600ml freon si 100 de ulei dintr un manual de vitara.

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

1) Din ce stiu este 530-550 freon (ulei habar nu am ca nu afisa si asta).

2) Ala cu frigiderele nu are compresor de vidare serios, asa ca nu as fi sigur de rezultat (dupa 2 zile ai freon 0).

3) Ala cu frigiderele o sa-ti ia 100ron, iar la service 120-150 cu factura si cu garantia aferenta.

4) Daca trebuie determinat pe unde pierde instalatia, ala cu frigiderele nu cred ca are lichid florescent.

5) Incarcarea de la 80% se face cu motorul pornit si se continua pana la o anumita presiune (asa se determina daca este corecta cantitatea de freon introdusa).

 

Sti proverbul scump la tarate si ieftin la malai? :)

Te risti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

pai nu m as risca. nu e vorba de bani in cazul asta. nu sunt sume prea mari.

la uleiuri nu stiu nici eu cum sta treaba.

 

problema e alta.

service serios nu am decat la Tulcea, 60 km pana acolo.

in cazul asta doar sa ma duc la Tulcea cand mai am drum (am cam in fiecare luna)

 

acum ca am vorbit cu omul, merg si la el sa vad ce si cum. insa recunosc ca nu cunosc toate aspectele pe care le ai enumerat, deci se merita si un drum pe la Tulcea pentru o verificare temeinica.

 

la frigidere cel putin chiar se pricepe, nu am auzit pe nimeni sa se planga de el. are experienta.

 

te am zapacit cu problema asta:D multumesc pentru interes

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Suzuki Escudo

 

abia azi am avut drum cu masina la oras.

 

am fost la service si i am facut revizia la instalatia AC. freon r134a.

baga aer rece bine pana acum. nici cald afara nu prea este inca.

a fost verificata inainte etanseitatea instalatiei, a zis ca tine.

in caz de ceva...am bonul fiscal :)

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

abia azi am avut drum cu masina la oras.

 

am fost la service si i am facut revizia la instalatia AC. freon r134a.

baga aer rece bine pana acum. nici cald afara nu prea este inca.

a fost verificata inainte etanseitatea instalatiei, a zis ca tine.

in caz de ceva...am bonul fiscal :)

 

daca testul de etanseitate a fost facut cu robot din acela de AC,atunci nu este sigur ca va si tine

acela face vacum si nu presiune,iar tu daca ai vreo fisura por....sunt absorbite si nu scapa,iar cand se incarca cu freon ai presiune

suzuki vitara 1.6

yo5PKM

0763630114

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

da, vacuum a facut in instalatie. mi a si zis. cu aparat special pentru AC.

 

apai acum...sper sa nu ma bucur degeaba :|

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Suzuki Escudo

 

dovada ca e o gheisa batrana :))

am gasit in masina o moneda de 50 de yeni japonezi :D

20140501_190342.thumb.jpg.f1580d35ff9b21ec46a722908cf51191.jpg

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare