Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cum putem creste puterea?


albert

Postări Recomandate

Exact ca in titlu' anuntului,vreau sa "upgradez" Vitara 92' 1.6 8v,cu mai multi caluti..fapt pt care intreb de ce metode ati auzit si cateva explicatii..

Datorita faptului ca am cam ingreunat-o cu Simex-uri 31,bara fata+spate metal,troliu...si alte accesorii..simt cum au cam fugit din caluti...

Ma intereseaza ceva gen chip,evacuare,etc...alte tips-uri .

Multam fain,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: + cp ?!

 

sa schimbi motorul cu ceva mai puternic.

 

sa pui turbina.

http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=85570.0 greu dar nu imposibil, scump oricum. trebuie sa mearga si pe 8v.

 

injector cu debit mai mare.

pompa de benzina mai sanatoasa.

 

benzina+metanol

 

nu e usor indiferent de ai de gand.

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: + cp ?!

 

Eu am pus la a mea (1,6 16V) 2 chestii:

1. filtru de aer sport, lavabil, mai permisiv;

2. am desfiintat cu totul catalizatorul si am pus teava direct, iar in locul tobei finale am pus un "Bosal" sport, denumit mai pompos si "accelerator de gaze".

Am mai castigat nu atat putere, cat cuplu; si un sunet mai grav al evacuarii. Nu am sesizat o crestere semnificativa a consumului. Mentionez ca si eu am tot anvelope pe 31, insa BFG MT.

Atasez si 2 poze:

Bosal.thumb.jpg.3eaa12b59fa85996c0cf71c3708bcd4e.jpg

1668017935_Filtrusport.thumb.JPG.2dadbac3af8140ba775c096c5edbcd41.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: + cp ?!

 

Exact ca in titlu' anuntului,vreau sa "upgradez" Vitara 92' 1.6 8v,cu mai multi caluti..fapt pt care intreb de ce metode ati auzit si cateva explicatii..

Datorita faptului ca am cam ingreunat-o cu Simex-uri 31,bara fata+spate metal,troliu...si alte accesorii..simt cum au cam fugit din caluti...

Ma intereseaza ceva gen chip,evacuare,etc...alte tips-uri .

Multam fain,

 

 

 

Salut .... pe vitara in punti s-au pus 3 tipuri de reductii (8/37 , 8/39 , 8/41 ) din cate stiu eu ..... intrebarea este : ai cumva idee ce raport este pe vitara ta .... ?

Editat de Astral

Club Sportiv x3m

Valcea

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: + cp ?!

 

Exact ca in titlu' anuntului,vreau sa "upgradez" Vitara 92' 1.6 8v,cu mai multi caluti..fapt pt care intreb de ce metode ati auzit si cateva explicatii..

Datorita faptului ca am cam ingreunat-o cu Simex-uri 31,bara fata+spate metal,troliu...si alte accesorii..simt cum au cam fugit din caluti...

Ma intereseaza ceva gen chip,evacuare,etc...alte tips-uri .

Multam fain,

 

ai nevoie de un reductor bun

suzuki vitara 1.6

yo5PKM

0763630114

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspunsuri,concludente,variante multe..

1-filtru aer sport nu pot sa-i pun ca am gpl,ceea ce e usor iritabil si cu snorkel

2-operatiunea "evacuare" am facut-o si eu,numai ca in locul catalizatorului am acest "accelerator de gaze" Bossal,+finala stock,poate aici tre' sa mai lucrez ceva,sa scot finala si sa pun doar Bossalul...

3-treaba cu turbina..e buna numai ca....$$$$$ :)

4-adam,o sa vina el si blocantu ala...:)

 

sincer sa fiu,nu stiu ce rapoarte am in punti...

da-mi o idee cum sa aflu si o sa-ti zic...

Editat de Astral
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum putem creste puterea?

 

Raspunsuri,concludente,variante multe..

1-filtru aer sport nu pot sa-i pun ca am gpl,ceea ce e usor iritabil si cu snorkel

2-operatiunea "evacuare" am facut-o si eu,numai ca in locul catalizatorului am acest "accelerator de gaze" Bossal,+finala stock,poate aici tre' sa mai lucrez ceva,sa scot finala si sa pun doar Bossalul...

3-treaba cu turbina..e buna numai ca....$$$$$ :)

4-adam,o sa vina el si blocantu ala...:)

 

albert vorbeam de reductor nu de blocant,blocantu nu iti creste puterea

suzuki vitara 1.6

yo5PKM

0763630114

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum putem creste puterea?

 

albert vorbeam de reductor nu de blocant,blocantu nu iti creste puterea

 

 

Domnilor 2 reductoare de 100Cp fiecare va rog.....gasesec eu unde si cum sa le montez.....:ha: Eventual le pun in portbagaj sau pe bancheta sa fie montati central...:grin:

Pretul nu ma importa....

 

Sa nu uitam niciunii in frenezia forumului ca blocantul da ceva + la aderenta si reductorul multiplica ceva dar nu puterea-CP....... CP aia sunt scosi hergelie de motor,si doar de motor ,de nimic altceva.....

 

:grin:luati totul ca o iesire glumeta,si o potrivire de cuvinte la mine,si nefericita la voi, nu aveam scop sa-l ridiculizez pe Adam care din ce citesc si vad de citiva ani stie mereu ce vorbeste.

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum putem creste puterea?

 

2-operatiunea "evacuare" am facut-o si eu,numai ca in locul catalizatorului am acest "accelerator de gaze" Bossal,+finala stock,poate aici tre' sa mai lucrez ceva,sa scot finala si sa pun doar Bossalul...

QUOTE]

 

salutare

nu am suzi dar am modificat cateva masini pana acum si pot sa spun ca atata timp cat elimini din circuit catalizatorul vei avea o cadere de presiune mare pe evacuare si vei pierde din acel numit back presure care iti asigura un raspuns rapid si in parametrii.

de principiu, cam 80% din constructori gatuiesc motoarele datorita evacuarii care e mai mica in diametru in general in comparatie cu ce ar trebui sa fie,si asta din considerente de zgomot si noxe in mare parte

parerea mea cum am facut eu cel putin pana acum:

mareste in prima faza galeria de evacuare daca e din teava cu un raport de 1 ---1,3

daca e din fonta incearca sa o finisezi pe interior pe cat posibil cat mai bine si la zona ce asezare cu chiulasa sa o "frezezi"sa ii maresti diametrul.

mareste apoi saxofonul cu un raport similar in jur de 1,3 diametrul initial al tevii,coroborat in acelasi timp cu o bandajare a evacuarii incepand cu galeria care se prinde pe chiulasa pana in catalizator cu banda termoizolanta(americanii o numesc scavanging horse power sau cam asa ceva,nu prea le am cu limbile straine)

pune la loc catalizatorul pe care il aveai dupa ce te asiguri ca e in parametrii si nu e imbacsit si infundat,

de preferinta daca tot esti la capitolul evacuare si tot o faci pe comanda muta sonda lambda 10-20 cm mai sus pe teava daca ai loc pentru a functiona mai bine in temperatura si acelasi lucru e de recomandat si cu catalizatorul,

elimina toba finala din circuit si in locul ei pune o intermediara deaia numite "straight truth"sau asa ceva, adica deaia prin care te uiti si ai acelasi diametru doar la mijloc undeva ai un spatiu care iti "sparge"detenta din gaze.

de preferat mergi pe inox daca nu pe teava normala aluminizata.

asa ca in circuit ramai cu catalizatorul si o toba intermediara

vei castiga in raspuns pe reprize,cuplu la turatie mica si in loc sa pierzi acei caluti datorita evacuarii mai degraba ii folosesti :)

spor la treaba dupa ce te vei decide ce vei dori sa faci.

 

ce spuneam eu mai sus nu impiedica cu nimic chiar e recomandat sa lucrezi putin si pe admisie,

un traseu mai scurt si mai permisiv,un filtru sau un kit de Kold air paote ajuta dar nu e fezabil in varianta cu snorkel,aici e nevoie ca tu sa cresti diametrul admisiei pentru a compensa lungirea lui.

iar daca ai evacuarea pe aceeasi parte cu admisia ar fi utila montarea unui scut termic care sa ajute la scaderea temperaturii pe admisie pentru o umplere mai buna.

Editat de KAROLOKW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum putem creste puterea?

 

Blondule, nu fii asa inchistat......

Zi zau ca nu te-ar coafa pe dreapta un reductor de minim 100CP.....:ha:

Pe partea cealalta omul sigur nu s-a gindit asa departe ca noi astia destupatii de la Bucuresti ce-l mistocarim acum.

Mai stiu si ca-i roman dar vorbeste alta limba in mod uzual,nu? si de aici diferentele de nuanta...

 

Revin, a fost un pamflet ,sper sa fie luat ca atare ,pe care nu aveam cum sa-l ratez ridicat la fileu astazi vineri si deja ora 15;50......:ha::ha:

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum putem creste puterea?

 

frumoase idei,mult de citit pe tema asta,mai ales solutia "evacuare"...am inteles ce trebuie facut,ma gandesc la material deja (inox )..

Adam,am inteles gresit cu blocant-diferential..probabil ca ma gandesc prea mult la blocantu ala :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum putem creste puterea?

 

Va salut! Stiu ca la Oltcit si Dacia 1300 se aleza chiuloasa crescand astfel raportul de compresie am mai vazut ca se inlocuiesc si arcurila la supape oare merge si la vitara tinand cont ca este tot un motor de conceptie veche? Si eu simt lipsa a cativa copitari mai ales in depasiri. Am vazut cateva anunturi pt. vanzari vitara unde specificau ca au CIP schimbat sau Power Box si au castigat 20 iepe cu 6 picioare... oare este doar marketing? Apropo de filtru, eu am K&N + bujii NGK LPG2 iridium(au costat enorm si total nejustificat) accelereaza putin mai rapid dar nu am sesizat nimic semnificativ in privinta puterii sau macar a consumului. La alte marci pleci de la 90 cai si ajungi la 120 (ex golf) la noi de ce nu se poate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum putem creste puterea?

 

Domnilor 2 reductoare de 100Cp fiecare va rog.....gasesec eu unde si cum sa le montez.....:ha: Eventual le pun in portbagaj sau pe bancheta sa fie montati central...:grin:

Pretul nu ma importa....

 

Sa nu uitam niciunii in frenezia forumului ca blocantul da ceva + la aderenta si reductorul multiplica ceva dar nu puterea-CP....... CP aia sunt scosi hergelie de motor,si doar de motor ,de nimic altceva.....

 

:grin:luati totul ca o iesire glumeta,si o potrivire de cuvinte la mine,si nefericita la voi, nu aveam scop sa-l ridiculizez pe Adam care din ce citesc si vad de citiva ani stie mereu ce vorbeste.

 

omul nu a precizat exact in titlu la ce vrea sa creasca puterea:))

zicea ca nu prea poate invarti 31" reductorul modificat il ajuta :)

liniute sigur nu poate face cu un fier de 20 ani:)

suzuki vitara 1.6

yo5PKM

0763630114

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum putem creste puterea?

 

tin sa intaresc ce a a mai zis un user.

 

la vitara caii putere se obtin Doar prin schimbarea motorului.

turbo, evacuari, filtre, camere de ardere etc etc sunt o picatura intr-un ocean. 10 - 15 cai ?

albert are motor de 8valve adica 80 de cai. daca pune chiuloasa de 16 valve ajunge direct la 97 de cai, adica direct 17 caluti :banana.

castiga cai dar pierde cuplulla turatie joasa.

cum e mai bine?

tot eu raspund - cuplu la turatie joasa

mai bine baga un motor adevarat si gata problema.

ce motor? de bmw? nu te gandi la tot 1.6. cauta ceva adevarat.

 

in ceea ce priveste puterea masinii lui Albert, a se intelege cuplu, are o configuratie buna. cutie de tractiune, planetare verzi, raport in punti de 5.12.

e normal ca la 31 simex resapat sa nu mai poat zbura, la propriu, peste dunele de nisip, cum o facea cu MS-urile.

asteptam barile de metal si troliu pe masina.

o mai pleca din loc? :ha::ha:

 

o varianta ar fi sa iti iei una de 2000 benzina 136 de cai. si sa te dai cu aia,

Editat de ancuta_laurentiu

ancuta_laurentiu@yahoo.com

tel. 0767585379

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum putem creste puterea?

 

daca iau in considerare troliu 13 000 lbs +bara fata/spate+praguri,cred ca am mai adaugat cel putin 100 kg pe masina,nu ma gandesc sa schimb motorul,nu vreau astfel de modificare,sunt patriot totusi (vitarist),numai ca ma gandesc sa-mi modific putin traseul de evacuare..pare ceva mai rezonabil.

Pot face si sarituri cu simexu :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum putem creste puterea?

 

Stiu ca e la campulung un samurai cu motor de vitara 16v caruia i-a montat o turbina si i-a crescut puterea pe la 140 de cp. Poate vede topicul si ne povesteste cum a facut...

An investment in knowledge always pays the best interest.

Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum putem creste puterea?

 

Salut uitate la turbinele electrice cica creste puterea cu 10-30% si se pot monta pe orice masina

 

Ceva interesant...cred ca merita sa incerci..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum putem creste puterea?

 

Iarasi recomandare proprie din experienta,daca mergi pe inox sa pui deala de 2 in carne ca altfel va suna ca o conserva si in plus e si mai rezistent cand te sprijini cu masina pe cate o piatra sau buturuga si e expusa teava :)

Atentie totusi la varianta de sudare cazi daca nu faci tu treaba si o face altcineva sa sudeze cu sarma electrod sau ce e pentru inox nu sa foloseasca la mig sarma deaia de otel si sa iti sudeze inox-ul si sa vezi cum rugineste sudura :)

eu am patit asa ca deaia iti spun.

iar tot ca parere personala,daca respectivul nu iti face indoiturile de tevi pe utilaj calumea mai bine folosesti coturi aferente preformate.

vei vedea ca nu vei regreta.

Ar mai fi ceva variante cu portari de chiulasa cu mariri de rapoarte cu alezari din chiulasa si bloc,cu schimbarea unor axe cu came cu cama cu profil mai agresiv sa spun asa adica cu un unghi si o ridicare diferita,care permit deschideri mai ample,mai rapide si pentru mai mult timp...etc

DAr toate cele de mai sus se traduc in multi bani investiti si parerea mea e ca nu stiu daca merita,pe cand niste chestii simplute si reversibile oricand poate e mai tentant.

eu am facut asa ceva la un motor am crescut cu aproape o unitate raportul de compresie am marit canalizatiile pe chiulasa si la admisie si la evacuare,am schimbat injectoarele si pompa de benzina,am eliminat filtrul de benzina din circuit,canistra de carbon...etc si toate astea desigur in colaborare cu o usurare a volantei,nu mai spun cum pileam cu pila de unghii pistoanele sa le aduc la aceeasi greutate si mergeam la tanti de la chiosc ca avea cantar electronic cu 3 zecimale...ca am facut acelasi lucru cu bielele si cu arborele pe care l-am echilibrat inca odata mai bine

ca am marit orificiile de ungere de prin bloc pe unde am putut si ca in loc de garnituri de klingherit am folosit doar dealea de tabla...

dar astea sunt alte balarii de prin tinerete :) si din cand in cand le mai fac pe unele masini :)

nu uita daca mergi pe calea sta de pompa de apa la care macar va trebui fie sa ii schimbi paletii sau sa o schimbi cu totul cu una electrica cu debit mai mare,un radiator aferent cu 2 canale nu cu 3 care e mai restrictiv si permita raciri mai bune dar la viteze de curgere mai mici a lichidului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum putem creste puterea?

 

frumos si simplu explicat,cred ca optez pt varianta cu inox,clar e cea mai plauzibila,+ca nu trebuie sa mai sparg masina cu atatea oberatiuni complexe:)

Ma gandesc sa-mi fac un calcul de teava inox+coturile aferente,si finala o sa las "acceleratorul de gaze" Bosal,care sper sa-si faca treaba cat-de-cat..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare