Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara


Ricci

Postări Recomandate

Salutare,

 

As vrea sa imi cumpar o Vitara si ii fac mici modificari pentru offroad. Sunt novice in "arta" offroad-ului, asa ca va rog sa imi impartasiti din experienta voastra.

 

Prima chestie e achizitia masinii. Nu vreau sa pun in duscutie partea estetica, tinichigerie, etc. Ce ma intereseaza e care motor e mai bun 8v sau 16v? Cum testez reductorul sa fie ok ?

 

Ma intereseaza si un buget pentru mici modificari. As vrea sa o inalt suficient de mult incat sa ii pot pune cauciucuri BF de noroi. BL am inteles cum se face, dar ce inaltime am nevoie?

 

SL e necesara? Ce presupune, schimbare arcuri sau telescoape? Cam cat ar costa?

 

E sufient sa ii pun flanse sau trebuie jante negative?

 

Am vazut unele cu scut sub toata masina, are cineva un plan pentru a-l confectiona?

 

As mai vrea ceva ce nu am vazut pana acum pe niciun Vitara, sunt curios cum se poate face... Doua bare tranversale deasupra masinii: la mijloc e simplu de fixat, dar in spate unde e doar soft top se poate fixa cumva?

 

Multumesc anticipt pt raspunsuri,

Alex.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

In general motorul de 8v vazut ca fiind mai rezistent, cu 16v trebuie sa fii o idee mai grijuliu.

 

Depinde ce intelegi tu prin mici modificari. BL, SL, depind de ce anvelope vrei sa pui. Poti sa pui MT-uri de 235/75R15 sau de 31", sau si mai mici/mari. In functie de asta vezi de ce modificari e nevoie si bineinteles bugetul va evolua corespunzator.

 

Eu am inceput cu 235, si SL10, dupa care am sarit la 31", am pus flexul pe aripi si tot nu ajunge, asa ca o sa urmeze si un BL.

 

E suficient pentru ce, sa ii pui flanse sau jante cu et negativ?

 

Scuturi gasesti gata facute, daca dai un search pe google.

 

Pentru bare, da un search pe forum, sunt o gramada de proiecte insa majoritatea necesita gaurirea caroseriei. Daca nu iti iei cabrio si mergi pe metal-top, gasesti bare transversale de cumparat. Mi se pare ca aia de la Cruz fac bare transversale si pentru varianta cabrio, dar nu bag mana in foc.

Editat de abunea

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

Prima data stabilesti ce vrei sa faci cu ea...

-ce roti vrei

-in functie de asta: sl/bl....

-daca vrei rupere...8v, tabla = daca e praf sau nu...deci pret de achizitie mic

-daca vrei d driver...tabla+ motor ok...roti maxim 215/75...si atunci mai ca nu ai nevoie de sl/bl...

-abia dupaia treci la bari + beri+alte calcule...gen reductii roll cage...etc. asta daca e cazul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

As mai vrea ceva ce nu am vazut pana acum pe niciun Vitara, sunt curios cum se poate face... Doua bare tranversale deasupra masinii: la mijloc e simplu de fixat, dar in spate unde e doar soft top se poate fixa cumva?

 

Multumesc anticipt pt raspunsuri,

Alex.

Gasesti gata facute pe la ~ 200 euro...sau faci o copie...ele coboara pana in spate pe caroserie unde au prinderi pe tabla.abia dupa aceea le inchizi transversal...altfel nu ai cum la cabrio

Sau o inchizi tip bikini top si faci o bara de tiproll cage...da nu cred ca vrei asa ceva ...masina ramane in 2 locuri.

Editat de gnok
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

Eu nu inteleg de ce 16v nu e si el rezistent la offroad. E construit prost sau ce? Am inteles ca e mai cu probleme decat 8v. Vorbesc aici doar din punctul de vedere al fiabilitatii, nu al cuplului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

Ce trebuie tu sa intelegi in mare este ca motorul de vitara 8v injectie este cu injectie monopunct/singlepoint injection(corectati-ma daca gresesc) iar motorul de 16v este multipunct=> 4 injectoare, mai multa electronica etc.=> e mai complicat=> e posibil sa fie mai putin fiabil.

Motorul de 8v are alta curba de cuplu decat cel de 16v. Motorul cu 8v are cuplu ceva mai bun in turatii joase. Pe langa asta 16v are compresie ceva mai mare de unde poti optine frana de motor mai puternica dar aici conteaza si rapoartele.

 

 

Daca vrei sa afli mai multe citeste aici: http://www.pirate4x4.com/forum/suzuki/974380-1-6-low-end-torque-16v-versus-8v.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

ai intrebat si de buget, si nimeni nu ti-a raspuns, eu am ajuns la 8000, in principiu cam aici ma opresc, dar nu se stie niciodata.

8v e clar mai rezistent decat 16v, eu am 16 si sunt la al 3 lea motor dar... imi place, sfatul meu pentru toti cei care vor vitara 2.0 16v e ce trebuie.

iar ca bani, daca vrei sa te dai minim 6000 sa te atepti sa scoti din buzunar, orice motor ti-ai lua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

La tine oricum e ceva dubios cu motoarele alea. Eu am 16v si merge perfect, chiar daca nu l-am menajat. Si la mers normal, pe sosea schimb la 3500rpm, in teren ii dau, etc. E adevarat ca ii fac si schimburile cam la 5000km. Asa ca nu e de speriat 16v .

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

ai intrebat si de buget, si nimeni nu ti-a raspuns, eu am ajuns la 8000, in principiu cam aici ma opresc, dar nu se stie niciodata.

8v e clar mai rezistent decat 16v, eu am 16 si sunt la al 3 lea motor dar... imi place, sfatul meu pentru toti cei care vor vitara 2.0 16v e ce trebuie.

iar ca bani, daca vrei sa te dai minim 6000 sa te atepti sa scoti din buzunar, orice motor ti-ai lua.

 

Dupa experienta mea de 6 ani de vitara,cel mai satisfacator motor este cel de 1,6 8 valve.

Cel de 2.0 16 valve cu 4 cilindri in linie nu m-a dat pe spate cu cei 130 cai ai lui,trebuie turata ca nebunul si atunci pierde foarte repede adedenta care este un minus in off road

suzuki vitara 1.6

yo5PKM

0763630114

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

Sincer la 8000 ...ieseam de pe vitara....adica de ce sa ma chinui? eu nu sunt multumit de vitara in namol/repet...o compar cu pajero 2.5 tdi simexat...luata la ''rece'' masina isi face treaba DAR nu e pentru mari modificari,cu roti mari da sa moara din lipsa cuplu mai ales la turatii joase...cu roti mici nu trece...si mai e si usoara...daca vrei doar divertisment e ok...daca vrei sa o faci de off deala turbat...ia-ti altceva.

A...si nu ma intereseaza consumul in teren ...oricum cu 235/75/15 papa cat un 3000 benzina de la pajero si on si off...:))) e totusi un 1.6

P.S. vorbesc de 1.6 + reductor stok...habar nam ce raport am in grupuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

Dacă vrei fiabilitate și performanțe peste medie, dar cu o mașinuță mică și ”ușor strecurabilă“ prin toate cotloanele, nu Suzuki Vitara e răspunsul. Încearcă Jimny sau pe bunicuțul său, SJ Samurai. Deși nu am avut Vitara, am condus câteva, am prieteni care au avut sau au în continuare. Vitarele fac poc la planetare, la carcasele de la diferențialele față, li se îndoaie semiaripile, sunt coapte de rugină (exceptându-le pe cele recondiționate profesional care costă 5-6000 euro) etc.

 

Jimny am avut și nu m-a dezamăgit niciodată. Cu buget minim, se poate modifca decent, înălțare SL pentru montare 215/75/15 MT, un troliu, un autodeblocant pe spate și eventual o instalație gpl secvențială. Și ai o mașină excelentă în off-road, cu un consum decent (mie îmi consuma în gpl, maximum 10L benzină/100 km, consum mediu pe asfalt + coclauri) ceea ce mi se pare mai mult decât rezonabil. Și nu ajungi prea ușor la bugete din ăstea de genul 8000 euro decât dacă cumperi mașina mai nouă/mai scumpă/cu mai puțini km.

 

În concluzie, Vitara e gândită pentru altceva - ieșiri ușoare la picnic, pe forestier sau pe zăpadă. Stock, nu se compară cu un Jimny stock - ca fiabilitate/capacitate de trecere/raport putere-greutate etc. Jimny e peste Vitara la prea multe capitole. Dacă te apuci s-o modifici, aceste modificări sunt consumatoare de bani/timp/nervi și de obicei, tot mai face poc pe alocuri, datorită vechimii, ruginii, uzurii morale. În plus va consuma întotdeauna mai mult carburant decât un Jimny.

 

Singurul plus al Vitarei este poate acela că poate merge o idee mai tare pe asfalt, datorită suspensiei independente față. Asta în varianta stock. După ce te-ai apucat de modificări pe la suspensii, BL-uri, roți mari, la revedere viteză. La revedere consum decent de carburant! Bagi o căruță de bani în ea, ieși în teren la o prietenească și-ți dă rușine un Jimny aproape stock cu MT-uri, cu sau fără autodeblocant pe spate, pleci spre casă cu planetara în portbagaj, sau carcasa grupului față spartă, uleiul tău nou 75w90 zace peste niște frunze uscate și nămolite ... și zici atunci în gând ... băăăăă, trebuia să-l fi ”ascultat“ pe Miță! :ha: :ha: :ha:

 

Toate cele bune!:h5

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

Nu zic ca nu e mai rezistent un Jimny sau Samurai, pentru ca puntea fixa clar are avantaje. Insa eu pana acum nu am rupt nimic la Vitara, nici carcasa grup nici planetare. Si am MT-uri de 31, bara fata fier fata/spate, troliu, etc. Da, am grija cum si cand ii dau gaz, tocmai ca sa nu rup. Si nu m-am limitat numai la chestii usoare.

 

Eu am mers pe Vitara din cauza faptului ca o folosesc si on-road si ca aveam nevoie de o idee mai mult spatiu.

 

Iar la consum, a mea cu modificarile de mai sus, consuma 6,5-7% la drum intins, calcul facut de la pompa la pompa. Facut plinul la Mol Otopeni, refacut plinul la Mol Valenii de Munte, 5,83 litri pe ~87km. Daca iti papa ca un 3000 bezina nu merge cum trebuie.

Editat de abunea

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

Eu am vitara lwb 1.6 cu gpl, roti 235 60 r16, si imi ia ~12 in oras, offroad ~15, asta pe gaz. Eu cred ca un pajero de 3l la aproape 2 tone(acum nu stiu cat cantareste) consuma mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

Eu am o Vitara din 89, luata ieftin ( am salvat-o de la dezmembrare, un prieten o adusese pentru motor). I-am rezolvat celebra problema de tablarie ( caroseriile nu sunt prea grozave, intr-adevar), dupa care i-am bagat un minimum: scut fata sa nu se sparga diferentialul in coaja de aluminiu ( sunt si carcase de fonta, probabil e o idee buna sa iti iei una), o ridicare a suspensiei cu 5cm, cauciucuri simex. Sincer, prefer Vitara unui Samurai la orice ora ( Samurai-ul imi place mai mult ca aspect); are mai multa putere, e comoda si e mai versatila. Chestia cu tabla e poveste, orice tinichigiu in mintile proprii poate sa iti repare o cutie de tabla. Piese relativ ieftine, baza second-hand e vasta, taxe mici... Nu consuma extraordinar, dar nici nu e cea mai economica. Are un punct slab la prinderea cablului de ambreiaj in firewall. Daca gasesti una automata cu aer conditionat esti cel mai tare...

Niciodata nu esti destul de paranoic...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi / buget achizitie si modificare Vitara

 

... o mașină excelentă în off-road, cu un consum decent (mie îmi consuma în gpl, maximum 10L benzină/100 km, consum mediu pe asfalt + coclauri) ceea ce mi se pare mai mult decât rezonabil ...

 

Rectific ... de oboseală, azi noapte am fomulat greșit. Jimny îmi lua 10L/100 km gpl ... consum mediu asfalt-coclauri, cu mers în reductor pe low. Adică echivalentul a 6L de benzină /100 km. Adică aproape moca, mai ieftin decât cu un diesel. Deci 10L de gaz, nu 10L în benzină cum am scris, care are însemna cam 18-20L de gpl. Așa îmi consumă Wranglerul ... între 15L și 20L de gpl pe coclauri.

 

Toate cele bune!:h5

 

P.S.: Există Vitara să consume așa puțin?

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare