Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Blocant central lipsa din fabrica sau defect la 4runner

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Blocant central lipsa din fabrica sau defect la 4runner

    2 ani in urma am avut un 4runner 30d automat.
    multumit de masina si putere/consum.
    Ce m-a determinat sa renunt la masina a fost faptul ca nu avea blocant central..

    s-a mai discutat ca nu au blocante pe fata din fabrica dar va asigur ca din fabrica avea a mea, fab 1994.

    ce se intampla:

    - cand o treceam pe 4x4 usor si intram in situatii de patinaj tragea ori spatele , ori fata, ori doar in o singura roata ! precum un turism... asta denota ca nu avea blocant central sa traga macar in diagnoala.

    - cand o cuplam pe greu ,trecea pe reductor, iar in situatii de patinaj tragea DOAR FATA SIMULTAN AMBELE ROTI ,se simtea greutatea de a vira si nici maxim nu putea lua volan ( clar blocant fata ) iar cand patina fata imi lasa spatele pe loc imediat .
    Concluzia, lipsa blocant central !

    Acelasi sistem este la mitubisi pajero sport 4usi cel lung ce seamana cu L200 ( cu motoare de 2.5 sau 30v6 ) .. inca la aceste mitubisi nu au nici un blocant nici macar pe fata, sunt chele si ajung sa traga o roata din 4..

    Intrebarea mea este, aveam defect blocantul central, sau nu exista la 4runner??? Vreuna cu LSD pe spate ?

    De ce intreb asta pentru ca mi-as cumpara iarasi un 4runner sa omor in forestiere. Am fost multumit la randamentul la teren accidentat ,fiind o masina usoara sprintena si confortabila la socurile din teren...
    sa nu mai zic de puterea la motorul 30d cu pompa de injectie si fiabilitatea lui extraordinara.
    Ultima editare de calaretul4x4; 05.dec.2011, 17:14.

  • #2
    Re: Blocant central lipsa din fabrica sau defect la 4runner

    Sorry, no offence, dar cred ca tie nu prea ti-e clar cum sta treaba nici cu diferentialul, nici cu blocantele.......si spun asta citind si recitind ce concluzii ai tras in diferite situatii ! Amesteci cutia de transfer cu diferentialul cu reductor, apoi diferentialul central cu diferentialul central blocabil si rolul acestuia.......

    Iti recomand doar sa (re)citesti topicurile de mai jos, ca sigur ceva nu ti-e clar :
    http://forum.club4x4.ro/showthread.p...ntial-obisnuit
    http://forum.club4x4.ro/showthread.p...l=1#post412230


    ........Si din ce mai stiu eu, poate ma insel, dar DOAR seriile 80, 100, 105 au 3 blocanti (fata, central si spate) de fabrica la Toyota, dar nici la astea nu la toate modelele !
    Ultima editare de Astral; 06.dec.2011, 01:44.


    Comentariu


    • #3
      Re: Blocant central lipsa din fabrica sau defect la 4runner

      J10 vine din fabrica doar cu central si spate!
      FJ40 '77(vandut), HZJ74 01 HZJ80 '94, HDJ100 '98 (vandut), 120 '06 (vandut) UZJ100 03, Celica SupraMK2 82, Suzuki SJ500 88 ... si lista ramane deschisa

      Comentariu


      • #4
        Re: Blocant central lipsa din fabrica sau defect la 4runner

        Astral, mersi de linkuri..am ceva notiuni si experienta avand in vedere am avut de-alungul timpului diverse 4x4 , cu blocante mecanice si cu lsd-uri ( limited slip diff ).
        In prezent am pajero 3.5 cu blocant central si spate , si tocmai mi-am vandut pajero 2.8 cu blocant central si spate acu 2 zile.

        Ceea ce caut este o parere de la diversii posesori de 4runner daca vreunu din ei are macar blocant central pe ele, sa elucidez problema de am avut-o sau toate 4runner sunt atat de chele din fabrica astfel ca sa ma hotarasc la achizitia viitoare.

        Pacat ca nu am facut film cu 4runner tragand in o roata sau 2 roti fata si stand pe loc . si cu pajero mergand in 3 roti simultan , 2 pe spate si 1 pe fata simultan.

        Comentariu


        • #5
          Re: Blocant central lipsa din fabrica sau defect la 4runner

          Salut. Raspunsul ti l-ai dat singur. Daca tu o treceai din 2H in 4H inseamnca ai sistemul part time si automat distributia intre cele 2 punti va fi 50%-50%. Acelasi lucru e valabil si pentru 4L. Un sistem part time 4x4 nu are nevoie de diferential central blocabil pentru ca el nu exista. In concluzie daca masina nu este 4x4 permanent nu e nevoie de dif central blocabil, aceasta distribuind egal putere intre cele 2 punti la actionare modului 4H/4L.

          Comentariu


          • #6
            Re: Blocant central lipsa din fabrica sau defect la 4runner

            Toyota incepand din 1984 ,de regula a echipat masinile 4x4 cu dif.central.Nici nu ai idee cate tipuri de cutii si cutii de transfer au fost folosite. Dar eu nu am vazut pana acum 4x4 de la Toyota fara dif. central. Si cred ca am vazut multe. Nu vorbim de Suv-uri.

            Comentariu


            • #7
              Re: Blocant central lipsa din fabrica sau defect la 4runner

              Unele Lc 80 (majoritatea sunt 4x4 permanent) au 4x2 ,4x4 . Cele 4x4 permanent au in cutia de trnsfer sateliti. Deci nu trag 50/50. Decat cind se blocheaza centralul.

              Comentariu


              • #8
                Re: Blocant central lipsa din fabrica sau defect la 4runner

                Postat în original de Cristi S Vezi post
                Salut. Raspunsul ti l-ai dat singur. Daca tu o treceai din 2H in 4H inseamnca ai sistemul part time si automat distributia intre cele 2 punti va fi 50%-50%. Acelasi lucru e valabil si pentru 4L. Un sistem part time 4x4 nu are nevoie de diferential central blocabil pentru ca el nu exista. In concluzie daca masina nu este 4x4 permanent nu e nevoie de dif central blocabil, aceasta distribuind egal putere intre cele 2 punti la actionare modului 4H/4L.
                Postat în original de calaretul4x4
                Acelasi sistem este la mitubisi pajero sport 4usi cel lung ce seamana cu L200 ( cu motoare de 2.5 sau 30v6 ) .. inca la aceste mitubisi nu au nici un blocant nici macar pe fata, sunt chele si ajung sa traga o roata din 4..
                Exceptie facand Pajero dotat cu SuperSelect. Part time 4x4 si diferential central (blocabil mecanic).
                Cel dotat cu Easy Select,nu are diferential central. Part time 4x4 4H-4L => 50-50.
                Ultima editare de Sefulik; 06.dec.2011, 21:35.

                Comentariu

                Procesare...
                X

                Sqreen | Runtime Application Protection