Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Toyota Hilux recall


Heavy D.

Postări Recomandate

Buna ziua !

 

 

Conform publicatiei germane AutoBild, numarul 28/13.07.2012, Toyota recheama in service modelele Hilux produse in intervalul august 2011 - martie 2012, dintr-un motiv foarte serios: s-au montat rapoarte diferite in puntile fata/spate.

 

In Germania e vorba de 179 de bucati in aceasta situatie, nu am cifre pentru alte tari, Deci, atentie la ce conduceti !

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux recall

 

Asta e chiar de rasul curcilor.

Cum dumnezeu se poate intampla asa ceva la un nivel atat de mare?

Oare ce s-a intamplat cand au cuplat oamenii 4x4 pe asfalt? Cred ca se torsionau cauciucurile. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux recall

 

Buna ziua !

 

 

Poate nu au apucat sa lucreze cu masina in regim de 4x4 chiar toti, iar daca da, si masina nu are diff central, sigur s-a lasat cu ceva trosnete pe-acolo.

 

Sunt curios cat timp a trecut de la prima manifestare a defectului si pana la identificarea cauzei, mai ales daca la vreunul s-a intamplat in prima saptamana de cand a cumparat masina...

 

Din nou s-a dovedit ca, din pacate, notiunea de "simt de raspundere" nu mai are aceeasi greutate in industria auto asa cum avea odata, cand calitatea avea prioritate inaintea cantitatii si a minimizarii costurilor de productie.

 

Economia de piata si efectele ei colaterale isi fac simtita prezenta tot mai pregnant, si asta la mai toate capitolele.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Toyota Hilux recall

 

kaizen...

 

asta e tare :) exact low cost varianta japoneza :) cred ca era un gigel care a mutat cutia cu diferentialele care trebuie, si robotelul nu face diferenta intre ele iar el a montat ce venea pe banda :):):)

daca e vorba de productia pe 2-3 zile eu zic ca e scuzabil se intampla chestii deastea cam peste tot :) totul e cum se discuta ulterior cu clientul masinii vizate :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux recall

 

Din pacate acum se culeg roadele unei crize la care toti suntem participanti. Nimeni nu poate spune ca nu participa la aceasta criza.

Sunt totusi cateva mentiuni de facut aici, ca explicatie....Pe deoparte, este vorba despre primele unitati de Hilux ale facelift-ului recent lansat in toamna anului trecut. Masinile sunt facute in Africa de Sud (DCAB) si problemele sunt la aceasta versiune din cate am inteles eu. Pe de alta parte, noi suntem cei care cerem preturi mici, cat mai mici posibile. Nimeni nu se gandeste si ce inseamna asta. Producatorii nu fac altceva decat sa se apropie cat mai mult de aceasta cerere si bineinteles ca apar si rateurile. Unele mai mari, altele mai mici. Este absolut normal. Masinile nu mai sunt ce sau fost si nici nu vor fi prea curand....Asa ca nu vad de ce sa ii aratam pe japonezi cu degetul sau pe alti producatori de autovehicule. Ei fac masinile pe care le cerem....din pacate. Toyota, ca vorbim aici de Toyota, se zbate cat mai poate si ea sa reziste in piata, dar parerea mea este ca armele au fost depuse cam in urma cu doi ani....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux recall

 

Stiu un banc care spune cam asa :

Daca ma fugareste ursul , nu trebuie sa fug mai tare decat el ca sa scap. Trebuie sa fug mai tare decat celelalte persoane participante la excursie.

 

Asa fac si producatorii. Daca vor sa vanda ceva "calitativ " ...nu trebuie sa faca o masina extraordinara ci doar sa o faca putin mai buna decat concurenta .

Legat de rapoartele diferite fata-spate , am mari dubii ca asta poate fi problema reala. Va explic si de ce : Exista un singur raport ( 50-50 ) la masinile cu cutie de transfer . Ca sa montezi rapoarte diferite , trebuie sa ai si piesele aferente , ori cotele sunt cam unice. Adica pe romaneste ...nu exista un motiv logic pentru care as avea si piese cu alt raport ca sa am ce monta prost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux recall

 

Stiu un banc care spune cam asa :

Daca ma fugareste ursul , nu trebuie sa fug mai tare decat el ca sa scap. Trebuie sa fug mai tare decat celelalte persoane participante la excursie.

 

Asa fac si producatorii. Daca vor sa vanda ceva "calitativ " ...nu trebuie sa faca o masina extraordinara ci doar sa o faca putin mai buna decat concurenta .

Legat de rapoartele diferite fata-spate , am mari dubii ca asta poate fi problema reala. Va explic si de ce : Exista un singur raport ( 50-50 ) la masinile cu cutie de transfer . Ca sa montezi rapoarte diferite , trebuie sa ai si piesele aferente , ori cotele sunt cam unice. Adica pe romaneste ...nu exista un motiv logic pentru care as avea si piese cu alt raport ca sa am ce monta prost.

 

Daca citeai atent, ai fi vazut ca este vorba de rapoartele din punti! Adica perechile pinion-coroana din grupuri! Care n-au nici o legatura cu raportul cutiei de transfer. (Si care pot fi usor incurcate in fabrica de vreun "Dorel" international, sau vreun robotel programat de acelasi "Dorel").

O zi buna!

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux recall

 

... Pe de alta parte, noi suntem cei care cerem preturi mici, cat mai mici posibile. .... Ei fac masinile pe care le cerem....din pacate. ....

Treaba asta e cam relativa. Deoarece veniturile persoanelor fizice sau ale firmelor mici si mijlocii care sunt cele mai numeroase, nu sunt prea grozave, mai ales pe vreme de criza. Constructorii de masini sa faca masini bune, iar in reclame sa-ti spuna doar de ce e buna masina lor, cu argumente simple si concrete. Dar datorita unei supraproductii (regasita in toata piata, dealtfel) si a avantului consumerismului (cultivat tot de marile corporatii), s-a ajuns sa se cheltuie sume fabuloase pe publicitate, "studii de piata" si alte "marketinguri" in care iti spun ca esti destept, frumos si cu succes la gagici daca conduci masina x sau y, nu ce ar trebui sa-ti zica despre acea masina. Iar toate aceste costuri se regasesc apoi in pretul platit ghici de cine?! Ca nu scot ei banii din buzunarul lor. Daca s-ar elimina cheltuielile astea penibile, ar ajunge si pretul unei masini spre "realitate".

Totusi e bine ca Toyota cheama masinile alea in service, poate altii se faceau ca ploua...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux recall

 

Paradoxal , Toyota nu este chiar o marca scumpa. Luati in calcul faptul ca pretul final este aproximativ egal cu al marcilor fabricate un UE , in conditiile in care la o Toyota fabricata pe alt continent adaugi o vama maricica. ( nu sunt sigur daca s-a armonizat cu UE , dar in trecut , in Romania era 30 % )

 

Legat de postul colegului teddybear , principiul pe care mi-am bazat rationamentul ramane valabil . Ca sa modific un angrenaj ( fie el si coroana- pinion ) , trebuie sa am o alta pereche "coroana-pinion " care sa se potriveasca in grupul cu pricina si pe care nu am nici un motiv sa o fabric in alte cote sau alte rapoarte , sau in alte combinatii. Adica nu iau ceva din magazie si indes in grup pana imi incape fara sa tin cont ca a fost sau nu fabricat pentru acest scop. Iar de fabricat dupa alte rapoarte sau alte cote care nu trebuiesc nimanui am mari dubii ca se poate intampla.

Dar cine stie , poate cei care au fabricat piesele , au transformat eronat din inci in cm si le-a dat vreo eroare de cateva sutimi care ar solicita mai mult decat marja de rezistenta a angrenajului. Daca diferenta era mai mare probabil sa se ducea buhul ca la Hilux se rup in draci panetarele si grupurile .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux recall

 

Eu nu inteleg ce legatura are pretul cu o greseala de montaj ? si oricum Toyota este considerata o marca scumpa,si pretul nu oglindeste intodeauna calitatea

 

 

Pai are....si inca una foarte mare. Cat timp producatorii nu se gandesc decat la reduceri de costuri, calitatea (si aici intra si greselile de montaj) va fi din ce in ce mai slaba. Ai dreptate, Toyota este considerata o marca scumpa din doua motive: 1. versiunile de baza au dotari mai mult decat rezonabile si 2. pentru ca este cosiderata o marca a calitatii. Ca aceasta din urma incepe sa plateasca tribut reducerilor de costuri asta este o alta poveste.

Insa daca vei studia putin si listele de preturi ale producatorilor europeni vei ramane surprins ce preturi mari au si ei. Nu dau exemple ca nu conteaza.

Taxa vamala la extracomunitare este de 10% si se regaseste in orice produs extracomunitar, inclusiv autovehicule.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux recall

 

Legat de postul colegului teddybear , principiul pe care mi-am bazat rationamentul ramane valabil . Ca sa modific un angrenaj ( fie el si coroana- pinion ) , trebuie sa am o alta pereche "coroana-pinion " care sa se potriveasca in grupul cu pricina si pe care nu am nici un motiv sa o fabric in alte cote sau alte rapoarte , sau in alte combinatii. Adica nu iau ceva din magazie si indes in grup pana imi incape fara sa tin cont ca a fost sau nu fabricat pentru acest scop. Iar de fabricat dupa alte rapoarte sau alte cote care nu trebuiesc nimanui am mari dubii ca se poate intampla.

Colegule, am sa incerc sa-ti explic cum se poate intampla o asemenea eroare. Nu stiu cu ce rapoarte vin stock Toyotele...si nici nu conteaza.

Sa zicem ca e vorba de raportul xxx. Deci, se fabrica un lot de perechi pinion-coroana cu acest raport xxx care, in asteptarea montarii (din foarte multe motive nu se monteaza imediat cum ies din fluxul de productie), intra in magazie unde sunt depozitate intr-un colet, marcat cumva (eventual un cod de bare sa poata fi citit/scanat mai usor)

Simultan (sau la distanta de 2-3 zile), se fabrica un lot de perechi pinion-coroana, comanda speciala, cu raportul yyy. Ajung si acestea in magazie, in alt colet. Primesc si acestea un cod de bare (sau alt marcaj).

Sa presupunem acuma ca vine o zi de luni, zi considerata neagra in toata industria auto, de oriunde ar fi ea: oamenii sunt veniti dupa week-end, unii obositi, altii inca mahmuri... si aici intervine "Dorel" (magazioner sau simplu muncitor necalificat) care "citeste" total eronat marcajele de pe colete si expediaza pe linia de montaj coletul xxx pentru puntea fata si coletul yyy pentru puntea spate. De aici totul e simplu si se descopera greseala numai la utilizatorul final, cand ajunge sa cupleze 4x4!

Repet, este numai o posibilitate. Variante de greseala pe o linie de montaj sunt destule si se pot intampla oriunde.

 

Dar cine stie , poate cei care au fabricat piesele , au transformat eronat din inci in cm si le-a dat vreo eroare de cateva sutimi care ar solicita mai mult decat marja de rezistenta a angrenajului. Daca diferenta era mai mare probabil sa se ducea buhul ca la Hilux se rup in draci panetarele si grupurile .

Legat de varianta asta, am si aici o obiectie: transformarea de care vorbesti, facuta incorect, provoaca, in general, erori mult mai mari decat cateva sutimi. Si nu cred ca se efectueaza vreo astfel de transformare in procesul de fabricatie: in general reperele se lucreaza dupa schite precise care sunt livrate fabricantului in unitatea de masura pe care acesta o foloseste. Iar daca, totusi, ies de pe linia de fabricatie repere la alte cote decat cele solicitate (si care depasesc plajele de tolerante admise), acestea se rebuteaza instant la controlul de calitate (de obicei, daca un anume procentaj dintr-un lot nu respecta specificatiile, se rebuteaza tot lotul). Iar daca un astfel de lot de piese, cu neconformitati, ajunge pe linia de montaj, situatia este mult mai grava si se lasa cu amenzi usturatoare, la toate nivelele (sau chiar mai rau in unele situatii).

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux recall

 

Buna ziua !

 

 

In eventualitatea ca teddy nu v-a lamurit suficient, sau in cea care chiar nu doriti a pricepe, la toate marcile exista diferite variante de rapoarte in diferentialele fata/spate, totul plecand de la varianta de motorizare, de care, in prima instanta, depinde cam tot.

 

Cateva completari:

 

Banuiesc ca este clar ca un motor amarat, pentru a fi cat de cat bun de ceva, are nevoie de rapoarte mai scurte (raport exprimat printr-o valoare numerica mai mare) decat un motor mai serios, care se descurca si cu rapoarte mai lungi (raport exprimat printr-o valoare numerica mai mica). Deasemenea, celelalte posibile optiuni, legate de numarul de usi, dimensiunile cutiei din spate, variantele tow-package sau snow-plow, daca sunt disponibile, si ele pot genera nevoie de alte rapoarte.

 

Cum pinionul si coroana nu se monteaza in punti cand puntea e sub masina, ci cand puntea e inca nemontata, mai degraba s-a gresit puntea cu totul, sau eticheta, vorba lui teddy. Oricum, conteaza rezultatul final, si sunt ferm convins ca cineva a luat puternic peste degete la faza asta.

 

 

@JurasikMan, cu dedicatie, ca mi-a placut treaba aia cu tranformarea inch/mm, cu abateri de sutimi de milimetru, in final:

 

Dimensiunile fizice, interioare si exterioare, ale unui ansamblu purtator de grup conic sunt calculate de asa natura incat acolo pot incapea diferite rapoarte, sapte/opt, de exemplu (vezi Dana60), fara nici o problema. Marimile care pot varia sunt urmatoarele:

 

- marimea cosului port-coroana, nu neaparat si cea a celor doi rulmenti ai cosului.

- marimea pinionului, coroanei si a pinioanelor planetare/satelite in sine.

- valoarea modulului danturii, pentru cunoscatori. Sau pasul danturii, pentru neinitiatii in domeniu. Sau, pentru cei paraleli, distanta intre doi dinti consecutivi.

 

La puntea Dana 60 de care aminteam mai sus, carrier break-ul este intre rapoartele de 4.10 si 4.56. Ca sa intelegi clar, de la 3.30 (mai exista valorile intermediare 3.54 si 3.73) pana la 4.10 se foloseste un tip de cos purtator, de la 4.56 (mai exista valorile intermediare 4.88, 5.13, 5.38, 5.86, 6.17) pana la 7.17 se foloseste alt tip de cos. Puntea, la interior, este aceeasi pentru toate valorile de mai sus, indiferent ce cos este folosit !

 

Posibil ca la Hilux sa fie mai putine optiuni de rapoarte, dar destul sa fie doar doua, ca deja ofera posibiltatea de a le incurca. Pe de alta parte, "marii" fabricanti nu-si produc nici pe departe toate piesele ei insisi, ci produc altii pentru ei. Astfel, furnizorii sunt specializati pe o anumita categorie de subansamble, sa zicem punti. Producand doar asa ceva, acestora le este extrem de usor sa treaca de la un raport la altul, de la un tip de dantura la altul, etc., pentru ca ei numai asta fac, si nimic altceva.

 

Poate greseala a fost la aia care au facut puntile, poate au marcat ei gresit puntile cand a fost vorba de valorile rapoartelor, cine stie.

 

Ca idee, am transportat din Franta rulmenti de marca serioasa pentru o mare marca producatoare de automobile din Germania. Ambalajele rulmentilor veneau din China, iar bilele/rolele si camasile se faceau la fata locului intr-un sat, la o firma de care n-a auzit nimeni. Dar produsul final era branduit serios...

 

Iar cele spuse in continuare de teddy, legat de erorile de transformare inch/mm, sunt ferm convins ca ar fi masurabile si cu ruleta. Si treaba cu respingerea lotului in cazul in care procentul de piese in afara tolerantelor sare un anumit prag, este perfect adevarata. Am lucrat pe vremuri in productia de roti dintate pentru cutiile automate de Mercedes, si au fost cazuri precum cel descris de teddy.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux recall

 

Colegilor, nu caut de nici un fel polemicile.

Va multumesc pentru explicatiile detaliate pe care l-ati dat. Probabil ca asa o fi cum spuneti voi. Eu nu combat explicatiile tehnice pe care cu amabilitate mi le-ati furnizat. Dar am oarece experienta in marketing.

Daca ma numeam Toyota si eram "monument de calitate " si montam un angrenaj prost calitativ ( ca il luam ieftin de la orezari ) la un produs al meu , nu recunosteam asta. Dadeam o explicatie savanta ca sa apar "mitul calitatii " ( gen: rapoarte diferite in grupuri ).

Anuntul suna asa :

Stimati clienti Toyota , calitatea noastra este o constanta de care nu trebuie sa va indoiti. Am avut unele probleme din cauze ce nu tin nicidecum de calitatea produselor ci de o lacuna de comunicare intre departamentele care trebuiau sa colaboreze pentru a zamisli minunea tehnologica care este Toyota Hilux. Vom remedia fara costuri suplimentare defectiunea ( aiurea ... in realitate timpul pierdut nu ti-l plateste nimeni si nici perioada in care nu poti folosi aceasta dotarea a masinii sau disconfortul creat ).

Cumparati in continuare produsele noastre.

 

, dar asta faceam eu . Poate Japonezii, ca un popor a carui gandire se gaseste dincolo de puterea mea redusa de intelegere , nu ar face niciodata asa ceva.

 

Cat despre transformarea din inch in cm , sa stiti ca se intampla si la case mai mari. Prin '84 sau '86 , o echipa mixta de ingineri si savanti din diferite tari ( cu sistem metric diferit ) au contruit un satelit de telecomunicatii care s-a prabusit la cateva ore dupa punerea pe orbita. La ancheta ulterioara s-a descoperit cu stupoare ca la prgramul de navigatie la care lucrasera exhipe din tari diferite unele calcule pentru pastrarea orbitei constante erau in inch iar altele in cm. Retin ca satelitul costase peste 120 milioane de dolari.

Deci se poate , desi sunt de acord ca este hilar.

Editat de JurasikMan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux recall

 

Buna seara !

 

 

Nici un producator nu mai este ce era odata, din pacate... Toti au recall-uri, din motive mai mult sau mai putin grave, acoperind un numar mai mic sau mai mare de unitati vandute.

 

Un exemplu mai deosebit de recall, a fost la BMW, prin 2008. Se lansase BMW 335i cu motorul N54, benzinar cu sase cilindri in linie de trei litri, cu doua turbine in cascada (sau secventiale). In acest setup, pe partea de turatii mici, lucreaza o turbina mica, care minimizeaza lag-ul. La turatii mari, preia o turbina mare, care-si face treaba pana la capatul de sus al bandei de turatie.

 

Ei bine, unii clienti s-au plans ca-i deranjeaza zgomotul facut de o clapeta, parca din tractul de evacuare, care face trecerea de la turbina mica la cea mare. BMW a reactionat, a facut upgrade de soft, eliminand problema reclamata. Binenteles ca acum, aceiasi clienti s-au plans de aparitia unui delay intre momentele in care turbina mica iese din joc si cea mare intra, pentru ca noul program de gestiune are grija ca acea clapeta sa se inchida mai lent, fara "a tranti usa" la iesire.

 

Si, daca imi aduc eu aminte bine, pentru cei in cauza, reinstalarea vechiul soft nu era disponibila, banuiesc ca cel nou acoperea si alte deficiente descoperite intre timp. Deci, pe undeva, mai bine sa nu dai pasarea din mana pe aia de pe gard...

 

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 ani mai târziu...

Re: Toyota Hilux recall

 

Rechemari TOYOTA dupa 1995:

 

http://www.theaa.com/allaboutcars/recalls/index.jsp?makeName=Toyota&makeId=E6

 

alegeti modelul, apoi aveti afisate defectiunile, pe ani-modele, plus cele similare ca si motorizari.

Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !

https://www.carvertical.com/ro/landing/v3?utm_source=aff&a=daimyo&b=0eb206ae

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare