Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Toyota Hilux 3.0Tdi 2010, AT


sintaxxa

Postări Recomandate

Nevoia de acces facil in afara asfaltului a dus la achizitia unui autovehicul care sa indeplineasca mai multe functii: access usor pe teren accidentat, costuri reduse la intretinere, utilitate in transportul diferitelor materiale voluminoase, posibilitatea de inregistrare ca autoutilitara. Toate aceste nevoi au indicat spre o singura posibilitate: Hilux.

 

A urmat o perioada de cateva luni in care am vazut mai multe masini din judet precum si judete invecinate, bugetul crescand in mod continuu dupa fiecare vizita. Intr-un final am renuntat la achizitia masinii din tara din urmatoarele motive:

  • neseriozitate: anulare intelegere inainte de finalizarea vanzarii;
  • acte lipsa/incorecte cu "proprietar" dubios in cardasie cu biroul de inmatriculari;
  • defecte ascunse voit / anunturi false etc

 

Pentru ca urma sa fie masina secundara nu au existat pretentii mari, afara de seriozitate si cinste in descrierea tuturor defectelor masinii. Sunt sigur ca exista in .ro proprietari cinstiti si seriosi (din pacate au fost unii cinstiti dar neseriosi), doar ca nu am avut eu posibilitatea de a ii intalni.

 

Dupa doar cateva saptamani de cautare pe site-ul german de automobile (mobile) am gasit o masina care intrunea criteriile dorite, preluata de o reprezentanta Toyota prin buy-back si tocmai scapase de o rezervare prin neprezentarea potentialului cumparator. Desi pretul cerut a fost mai mare decat bugetul pregatit, in urma discutiei telefonice cu reprezentatul firmei am ajuns la o intelegere de cumparare chiar in acea zi. Motivele:

  • seriozitate vanzator impreuna cu recentzii bune ale altor cumparatori (dealer Toyota cu vechime);
  • s-a oferit rapid toate detaliile cerute precum si poze ale defectelor optice;
  • un discount oferit pentru masina ce va fi pusa in circulatie in afara Germaniei;
  • posibilitatea de a plati masina in avans cu proforma;
  • pregatirea masinii de drum pana sa ajung acolo (numere rosii 3 luni) - oferite de dealer fara cost suplimentar.

 

hil1.thumb.jpg.914eaa5268eec58468213277978af798.jpghil12.thumb.jpg.30e9f3c70a227d0c39c414e999cc136c.jpghil5.thumb.jpg.1fb111fc6870e68432f823a15112ca1d.jpghil3.thumb.jpg.39f700ccdfa6fff4543b049952888ab1.jpghil2.thumb.jpg.e6ff3cc8dfd581e67cd950dc5dabddd6.jpg

 

Tranzactia a decurs fara vreun incident, asa cum era de asteptat. Un bilet de avion, unul de tren si doua zile mai tarziu ridicam masina de la dealer. Semnat ultimele documente, facut plinul si pornit pe roti inapoi spre Timisoara(achizitia s-a facut la final de an 2016).

 

Masina este o Toyota Hilux 3.0 an 2010, cabina dubla, cutie de viteze automata in 5 trepte si dotari standard. Mentionez doua dotari suplimentare adaugate de proprietar:

  • un Roll 'N' Lock Roller Shutter (Mountain Top);
  • senzori de parcare spate furnizati de Toyota.

 

La momentul achizitiei avea 168.000km si prezenta mici defecte estetice (zgarieturi si cateva indoituri). Din pacate masina nu avea carte de service in bord (mi s-a spus ca in Elvetia totul era tinut electronic) si (desi s-au primit asigurari ca fostul proprietar a tinut masina cu reviziile la zi) am hotarat ca prima revizie sa fie facuta de urgenta.

 

P1530166.thumb.JPG.6e37aef5eaec1a019e658e0623d918fa.JPGP1520824.thumb.JPG.37a6712977a8dc8002d3df1578266d2d.JPGP1560938.thumb.JPG.017e7f430c486490977583dd97bd87fd.JPGP1580112.thumb.JPG.b49c13cad4a7838d11e5ae573cb7d1d4.JPG

 

Astfel ca prima revizie a fost facuta la 170.000km:

  • schimbat kit distributie (reprezentanta Toyota);
  • schimbat filtru aer, filtru polen, filtru motorina, filtru ulei si ulei motor (reprezentanta Toyota);
  • schimbat ulei diferentiale, cutie transfer (reprezentanta Toyota);

 

In momentul reviziei s-a constatat ca uleiurile erau noi, cureua de distributie noua etc etc etc. Din pacate toate lucrurile acestea le-am aflat de la mecanic dupa ce a facut schimbarile.

 

Au urmat apoi operatiunile efectuate la 180.000km:

  • schimbat ulei cutie viteze precum si spalare cutie (service specializat cutii viteze automate TM);
  • achizitie anvelope BFG Ko2 (diferenta de accesibilitate a terenurilor s-a vazut instant).

 

filtruUlei2.thumb.jpg.f22728a33fb216406b6b95e7285fdf04.jpgfiltruUlei.thumb.jpg.4304b3b5c2434a920b9ecb4812827894.jpg

 

Tot in jurul valorii de 180.000km au fost facuta urmatoarele modificari la un service specializat din Buc, GTC (cu indrumare in vederea configurarii):

  • inaltata cu sistem de foi, arcuri si amortizoare OME;
  • instalare diferential spate blocabil si compresor ARB;
  • instalare Troliu SuperWinch 9500SR + Telecomanda;
  • instalare flanse roti 30mm;
  • instalare scut ASFIR motor si cutie;
  • schimbare placute frana fata.

 

20170416_154250.thumb.jpg.bf35693bf181ee2934e1c585fe78dac2.jpgP1580323.thumb.JPG.8f090197ba4840ca2449f1a08ec944b8.JPGP1580317.thumb.JPG.7805a31f5190b84221eb16015800eeaa.JPG20170702_143559.thumb.jpg.c746d50d81d2ae7adf381d03896cd89a.jpg20170723_155043.thumb.jpg.902d20ed00d8895d17c96144f2e5bd49.jpg20171112_111653.thumb.jpg.250c693d23f4d4e390136092d7cfe657.jpg20170702_115452.thumb.jpg.472a4c7648db92b6396a02a88e752015.jpg

 

Observatie: in urma acestori modificari, a crescut consumul mediu afisat in bord: 9.5-9.8.

PozaVecheNoua.thumb.png.6f4b75489df4d293e2e67517530b8cd2.png

Editat de Astral
VREUN / VREO ....FARA CRATIMA ! http://forum.club4x4.ro/showthread.php?50746-Dictionar&p=822865&viewfull=1#post822865
  • Like 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux 3.0Tdi 2010, AT

 

Revizie 185.000km:

  • schimbat ulei diferentiale, cutie transfer (reprezentanta Toyota);
  • schimbat filtru aer, filtru polen, filtru motorina, filtru ulei si ulei motor (regie proprie);

 

P1730101.thumb.JPG.feead694b99ca57ddb666ebbc4b28c29.JPG20180326_171802.thumb.jpg.7e7011893d8482b3d7e51185d5062bb4.jpgP1730407.thumb.JPG.d1af98cfd81e8a8209445e3c7011ab3f.JPGP1730691.thumb.JPG.dc7a73e1a6c4e0a3e4dbed37514b230a.JPGP1740716.thumb.JPG.b8fa0342f3e0faf56b1f46eaeef3686f.JPGP1730658.thumb.JPG.dec8c8fbe27e71bc2e3d93f7d707603b.JPG

 

Revizie 200.000km:

  • montat snorkel si tras aerisitoare diferentiale pana sub capota (GTC Buc);
  • schimbat ulei diferentiale, cutie transfer (GTC Buc);
  • curatare EGR (GTC Buc);
  • verificare injectoare (GTC Buc);
  • schimbat filtru aer, filtru polen, filtru motorina, filtru ulei si ulei motor (regie proprie);
  • schimbat ulei cutie viteze si filtru (service specializat cutii viteze automate TM).

 

DSC_0540.thumb.JPG.21da7bf3216b78d8739e83b3bfcc20cb.JPGDSC_0545.thumb.JPG.bb6fd79c059752f249b5769024fab25c.JPGDSC_0713.thumb.JPG.3ca396ccd2c218411a308e7d39109ce1.JPGP1790343.thumb.JPG.29c5953ccc2d9f5790ff9d2f9343619a.JPGDSC_0199.thumb.JPG.a677d094ea1d93031402d219817481c4.JPG

 

Observatie: dupa montare snorkel si curatare EGR a scazut consumul mediu afisat in bord la 8.8-8.9.

 

Intre timp masina a ajuns la 215.000km. S-a efectuat revizia de 15.000km:

  • schimbat filtru aer, filtru polen, filtru motorina, filtru ulei si ulei motor (regie proprie);

 

Operatiuni efectuate in timp:

  • cumparat bara-suport carlig spate. Din pacate bara a fost demontanta de pe modelul mai nou, asa ca a trebuit dusa la un atelier mecanic unde baietii au prins-o bine de sasiu;
  • scos indoituri existente in caroserie cu ajutorul unui service specializat in astfel de operatiuni, fara a fi necesara chituire, revopsire etc;
  • curatare si vopsire bena cu Herculiner (regie proprie);
  • polish faruri si folie aplicata (atelier detailing auto TM).

 

polishFaruri.jpg.4323f86bf36c066fdd4f07e1876c74ad.jpgbena2.thumb.jpg.c92355d64808936c07a5445050d2d09d.jpgbaraSpate.thumb.jpg.0e34dee5e069700647991039395957aa.jpg

Editat de sintaxxa
  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Toyota Hilux 3.0Tdi 2010, AT

 

@Max: multumesc frumos.

 

Am initiat aceast topic de prezentare pentru a monitoriza evolutia masinii in timp si a cere sfaturi asupra eventualelor probleme aparute. O parte din lucrarile de mentenanta au ajuns sa fie facute in regie proprie (timpul liber), iar lucrarile complexe vor fi facute in continuare de ateliere specializate.

 

Concluzii pana in acest moment:

  • acest model de autoturism pare sa fie fiabil, in ciuda utilizari indelungate pe teren greu si conditii neprietenoase;
  • cauciucurile si diferentialul blocabil spate au facut diferenta dintre a ramane impotmolit sau a urca pante abrupte si noroioase;
  • troliul este singurul element care nu a fost vreodata folosit de nevoie. Toate celelalte au fost de ajutor in numeroase ocazii;
  • uneori se simte lipsa unui sistem de incalzire auxiliara Webasto;
  • solutia de vopsea durabila pentru bena: Herculiner nu e ceea ce am asteptat sa fie. Desi nu cedeaza la contactul cu uleiul sau motorina, e atacata de razele ultraviolete si poate fi indepartata chiar de un element de plastic.

 

Probleme aparute in tot acest timp:

  • ciobituri si fisuri prabriz (reparate la un atelier detailing auto TM);
  • trecerile prin paduri au lasat urme pe toata suprafata masinii (initial am cochetat cu ideea aplicarii unei folii, dar costul ridicat de cca. 1000euro a fost un real impediment);
  • s-au ars mai multe becuri: filamentele de faza scurta, becurile pozitie, plafon, schimbator viteze, iluminare numar;
  • instalat sistem de camere video fata-spate, care a functionat din pacate doar o scurta perioada de timp;
  • dupa mutliple treceri prin apa mai inalta, tamburii spate au inceput sa scartaie (posibil ca sa fie nevoie de o inlocuire pentru ca la verifiare nu prezentau rugina);
  • mai multe puncte de rugina: interior usa bena si punte spate (cele din bena le-am curatat in momentul aplicarii vopselei).

 

P1780446.JPG.103acd626d3967387240d62a731e96c7.JPGP1790415.JPG.50f7cde7cceb02363627060ab7f02216.JPGP1840456.JPG.8cbb7e51933b67f5d3481407570d3a68.JPGP1840491.JPG.04fc8803ba64e7e35879063f9a64412c.JPG

Editat de sintaxxa
  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 luni mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...

Revizie 230.000km:

  • schimbat ulei diferentiale, cutie transfer (GTC Buc);
  • verificare frane si articulatii;
  • schimbat filtru aer, filtru polen, filtru motorina, filtru ulei si ulei motor (regie proprie);
  • schimbat ulei cutie viteze si filtru (service specializat cutii viteze automate TM).

Anvelopele de pe puntea fata au inceput sa prezinte uzuri neregulate si e posibil sa fie ultimul sezon in care sa mai fie folosite.

 

 

Evenimentele neplacute nu au intarziat sa apara:

  • parbrizul a fost lovit de o piatra pe colt, iar fisura s-a intins peste punctul de a putea fi reparata = parbriz nou. Urmeaza sa fie schimbat curand, altfel nu pot trece ITP-ul.
  • compresorul de aer a cedat. S-a constatat ca apa a patruns in compartimentul motor si a trebuit curatat/reparat si inlocuit ce era necesar. Baietii de la GTC s-au ocupat de el.

compresor1.thumb.jpeg.e68dd16b4a78443d96e46a83005f0238.jpegcompresor2.thumb.jpeg.0bbfa46d1ea9388ed5ea84086a518fa8.jpeg

  • in incercarea de a urca o panta ingusta, in padure, masina a derapat, am agatat oglinda intr-un trunchi de copac retultand ruperea bratului de sustinere, am infundat aripa spate si strambat un prag.

dmg1.thumb.jpg.058c293fd1e633dec5a8c4998fbd433b.jpgdmg2.thumb.jpg.cb1f4009fcd5a578f46082fda3e35189.jpg

 

Dupa doua saptamani de cautat oglinda completa si gasit doar produse AM am luat decizia sa repar bratul si sa folosesc oglinda veche. Aripa va fi reparata la un atelier de tras tabla (fara chit). Pragul va fi indreptat in regie proprie, cand va permite timpul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@matteo_tgv: Sunt multumit de masina. E un ajutor de nadejde la transportat (in limitele ei) si de asemenea un companion de incredere pentru iesirile din timpul liber pe teren accidentat.

Nu am detinut alta masina 4x4 inainte si nu am practicat offroad-ul pe 4 roti, asa ca nu pot face o comparatie realista cu alte modele.

 

Placut:

  • nu m-a lasat in drum niciodata indiferent de drumul pe care a trebuit sa treaca: chiar daca a putut sa inainteze sau a trebuit sa mearga in marsarier sute de metrii pentru a gasi alternative;
  • pe autostrada merge constant 130 (cand permite traficul) dar poate ajunge si sustine viteza de 170 (pe bord) daca este nevoie si acolo unde locul da voie (autostrazi Germania);
  • a ajuns de doua ori in Grecia si o data in Islanda, iar peste tot a facut offroad moderat fara probleme;
  • a facut multe drumuri pe munte in Romania, in zone cunoscute sau mai putin cunoscute si a reusit finalizarea lor in proportie de 90%;
  • a transportat materiale grele de constructii care incapeau in bena, dar si care nu incapeau (datorita lungimii) atat pe asfalt cat si pe teren accidentat;
  • avand garda ridicata la sol, face tranzitia de la asfalt la pamant sau piatra foarte usor, astfel incat poate rula cu viteza ridicata pe drumuri proaste;
  • pentru un incepator in offroad 4x4 cutia automata e extraordinara in conditii de drum dificil care necesitau concentrare constanta la obstacole, urcari sau viraje;

Mai putin placut:

  • fiind o masina greoaie si mare, cu greu se strecoara pe drumuri inguste, prin paduri: drept dovada rezultatul prezentat mai sus. Un Jimny ar fi trecut fara vreo zgarietura. A trebuit sa abandonez de 5 ori urcarea la Pades, Timis;
  • profilul anvelopelor si greutatea masinii limiteaza viteza de deplasare pe serpentine: chiar daca masina se stimte stabila pierde aderenta prea usor pe asfalt umed/inghetat;
  • bena mica pentru transport materiale lungi: as fi preferat un LC ca alternativa;
  • antifonarea slaba: zgomot obositor la drum lung;
  • desi sunt multumit de cutie, sunt anumite situatii (foarte rare) cand sare dintr-o viteza in alta si inapoi (incarcat in panta). In momentul acela trec pe modul "manual";

Rezumat: e o masina cu care se poate ajunge de la mare pana sus la munte, indiferent de conditiile drumurilor. Nu as fi putut face cu nici o alta masina (din alta categorie) ce am facut cu masina aceasta sau sa ajung in locuri unde am ajuns cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@crispus: Suspenia OME este de departe cea mai buna investitie in masina:

  • garda la sol marita - abordarea mai usoara a terenului accidentat si obstacolelor;
  • cursa de inclinare a puntii spate marita - aderanta mai mare pe teren accidentat cat timp toate rotile ating pamantul;
  • asezarea pe drum - a schimbat radical mersul pe sosea, inclinarea pe viraje, drum accidentat etc. Efectul de barca (inclinarea) a disparut, ofera siguranta in viraje. Drumul accidentat poate fi abordad usor si au fost momente in care pe teren accidentat (in afara soselei) am rulat cu peste 120km/h, iar masina ramanea stabila in ciuda numeroaselor gropi/roci/dune de nisip si raspundea prompt la orice schimbare de directie.

Singura mentiune negativa: Foile spate scartaie mult mai mult decat faceau cele originale, desi le gresez periodic.

 

Scutul de fabrica l-am indoit in primul bolovan care a ajuns sub masina (neatentie). Noul scut a fost supus multor incercari si a rezistat cu brio pana acum (nu prezinta vreo indoitura). Unele roci au crestat urme in el, fara sa il indoaie. Il pot doar recomanda.

 

Suspensia, scuturile si diferentialul-blocabil (in aceasta ordine) pot spune ca fac o diferenta majora in comportamentul masinii, in siguranta dar si cresc nivelului de greutate a terenului ce poate fi abordat.

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@sintaxxa multumesc de raspunsuri si info! Am gasit si platit deja Hilux-ul dar nu am timp sa merg dupa el in DE, am contractat platforma. Am luat un 3.0 AT, 2015, 87.000 km, de la o reprezentanta Toyota, cu totul certificat de ei, am mai lucrat cu ei de cateva ori in trecut, sunt linistit. E modelul Confort care are de toate (inclusiv cruise control care mie chiar mi-e tare util la drum lung), mai putin piele (nici nu mi-o doream) si........ interesant...... blocant pe puntea spate. In Romania mi s-a tot zis ca automatele au doar LSD si nu blocant adevarat pe spate. In Germania am vazut pe net 2 care aveau. Probabil au fost editii care la noi nu s-au adus, cine stie. O sa-i fac un topic dedicat dupa ce ajunge acasa. Nu ma intreba de pret, e destul de dureros dar... la ce cautam eu, nici nu putea fi unul nedureros :D
Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Salut, pot sa intreb cum ai ajuns la concluzia ca asta e modelul potrivit?

Si eu sunt tot in TImisora, in cautare de Hilux pentru aceleasi motive ca si tine: 4 locuri pentru iesit la camping si munte + carat chestii.

Mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat sa ma documentez mult inainte de achizitie si oscilam intre Hilux si L200. Am decis ca va fi Hilux din cauza renumelui... si a expeditiei topGear la Polul Nord, iar modelul care s-a incadrat in bugetul de achitie a fost 2005-2011. Cautam motor 2.5l si cutie manuala, dar nu s-a concretizat vreo ocazie, in schimb am dat peste acest model aproape intamplator si nu pot sa regret alegerea facuta.

 

Un sfat: in momentul cand am ajuns la dealer sa iau masina (era deja pregatita si avea numere rosii) a fost pentru prima data cand m-am suit la volanul unei astfel de masini (mai mare decat un sedan), iar primele impresii nu au fost cele mai placute. Masina fiind deja platita, nu a mai fost posibil sa dau inapoi, dar sentimentele s-au schimbat dupa drumul de 2000km. Asa ca recomand un test inainte cu o astfel de masina pentru a stii la ce sa te astepti.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...
Va salut dragi posesori,imi doresc enorm de mult un hilux 2009 sau 2010 i,functie de buget,sunt incantat de hilux ul de mai sus,imi place ce aud despre această masina,as mai dori ceva sfaturi de la posesori,va multumesc......vreau sa va întreb cam in ce preț pot lua un hilux decent??
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare