Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)


sergiu_ro

Postări Recomandate

Salutare!

 

Auto in cauza: J12 din 2003 (166CP)

Ma confrunt cu o problema caruia nu ii reusesc sa ii dau de cap...

 

- Auto cumparat SH in 2013 cu 165'000 la bord. Revizii facute la timp doar in service Toyota (verificat la reprezentanta acest lucru).

 

- Dupa cateva sute de KM la franare incepe sa apara o usara vibratie care dupa alte cateva sute de KM se agraveaza.

 

- La service s-a descoperit celebra problema cu pistonasele din etrieri blocate (in cazul meu roata era semi-infranata). Cu ocazia asta am schimbat: set discuri noi marca TRW + placute frana TEXAR + inlocuit pistonase si garnituri din etrieri. La montaj am descoperit ca placutele TEXAR intrau prea fix intre disc si etrier (ba chiar trebuiau batute usor cu ciocanelul ca sa intre in locas), prin urmare roate era usor infranata. Cei de la service au spus ca s-ar putea sa fie o diferente de grosime a discului sau a placutelor si din cauza aceasta sa intre fortat. Au gasit solutia prin a inlatura o tablita subtire din spatele placutelor de frana (pozitionata intre placuta si pistonase). Fara tablita respectiva de 1mm si ceva au intrat mai lejer placutele.

 

- Toate bune si frumoase doar ca dupa approx 3000km au inceput sa bata iar discurile la franare.

 

- Am demontat etrierii si i-am curatat bine. Pentru siguranta am schimbat iarasi pistonasele si garniturile de la pistonase. Discurile fiind noi am incercat sa le refac planeitatea prin strujire la strung. Dupa strujire vibratiile s-au redus semnificativ (dar nu au disparut complet).

 

- Am mai circulat inca cateva sute de KM pana intr-o zi cand am observat ca masina trage puternic stanga. Am crezut initial ca am facut pana dar cand am oprit am sesizat ca iese fum de la disc si janta era fierbinte. Se blocase placutele pe disc (chiar binisor). Le-am deblocat si am revenit la service.

 

- Satul de problema pistonaselor blocate am decis sa schimb etrierul cu totul. Prin urmare am pus etrieri noi de origine Jakoparts, discuri noi de frana (tot TRW ca si data anterioara) si placute de frana TRW (am zis ca poate se potrivesc din prima....da de unde, ca tot fix intrau daca se punea tablita dintre pistonas si placuta de frana).

 

- De data aceasta am decis sa las respectiva tablita instalata asa cum a venit din fabrica si am "pilit" prin polizare uniforma (la o masinarie speciala caruia nu ii stiu numele) cam 2 mm din grosimea placutelor pentru a intra lejer in locasele de pe etrier.

 

- Toate bune si frumoase doar ca dupa approx 1000km iar a inceput sa vibreze la franare. Acum chiar nu stiu ce ar putea cauza deformarea asa rapid a discurilor.

 

Mentionez ca stiu despre regula trecutului prin apa cu discurile incise sau spalatului rotilor cand sunt discurile fierbinti. Am fost atent la problema asta.

 

De schimbat ... am cam schimbat tot la sistemul de franare puntea fata (etrier, pistonase, placute, garnituri, discuri) si cu toate astea tot se ovalizeaza foarte rapid discul.

 

Ma gandesc ca poate am avut eu ghinionul sa prind un lot prost de TRW-uri sau sunt contrafacute / fabricate necorespunzator pentru modelul acesta de masina (desi putin probabil ca TRW sa faca asemenea greseli). Discurile au fost luate din magazine diferite la diferenta de 6 luni intre ele ...

 

Acum ca trebuie sa schimb iarasi discurile ma gandesc sa pun unele ATE, poate or fi mai bune si nu se vor mai deforma. Dar daca problema e din alta parte nu cred ca asta e solutia.

 

Am intrebat la 3 service-uri si toti au dat din umeri cu privire posibila cauza tinand cont de piesle schimbate.

 

Ma puteti ajuta cu un sfat cu privire la ce ar trebui sa verific / inlocuiesc?

 

Modificari aduse masinii stock: kit inaltare OME (amortizoare si arcuri), cauciucuri BFGoodrich 265/65/R17

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

frinarea nu se face uniform. aceeasi problema o am si eu la una din masini.

iti recomand sa mergi la un stand ITP si sa vezi care si cum frineaza. verifica si rulmentii, bucsele si pivotii. si mai verifica si jantele! daca nu sint echilibrate fara cauciucuri, ai o problema.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Trebuie verificata si zona de contact dintre discul de frana si butucul rotii.

Acea zona trebuie perfect plana. Daca acolo exista rugina (de pe butucul rotii) si discul nou se monteaza fara curatarea ei, atunci 100% vor exista vibratii la franare. Aceasta operatie nu este deloc complicata si se poate face cu o perie de sarma (daca service-ul nu are deja peria abraziva rotativa special conceputa pt. asa ceva).

0724066100
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Eu ma gandesc totusi la calitatea discurilor. Daca era o problema de neplaneitate a suportului problema o avea de la inceput nu dupa 3000 de km.

Discurile slabe calitativ se mai descentreaza dupa niste franari intense cand se incalzesc tare.

Editat de Max
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Bine punctat Max :h5 ! Probleme cu discuri contrafacute. Eu as merge pe ATE cumparate din afara,Sergiu le poti comanda pe internet si placutele de frana deasemenea ATE. Incearca asa si mai vorbim.

Succes!

 

PS.

 

Ti le-as cumpara eu din Franta dar aici sunt mai scumpe decat in tari ca Germania,Austria,Italia,Spania si duble fata de Anglia.

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Discurile au o abatere acceptata ( care are si rolul de a indeparta placutele de disc la incetarea franarii ) . Butucii au si ei o abatere acceptata ( din fabricatie ) . Problema este ca, desi abaterea fiecarei piese este in intervalul acceptat , daca ai butucii strambi si ies din abaterea acceptata , insumate cu abaterea discurilor de frana iti ies repede din abaterea maxima per tot ansamblul. Si asa apar vibratiile . Dupa montarea discurilor , pune ceasul comparator pe discul de frana si ai sa constati ca ai o bataie foarte apropiata de maximul admis , care se va amplifica din cauza pozitionarii defectuoase a butucului . Problema apare de cele mai multe ori din cauza strangerii prea puternice a rotilor si mai ales a strangerii inegale ( fara folosirea unei chei dinamometrice bine reglata ) .

Gasesti la servisurile mari un sistem care se prinde pe roata si care are un ceas comparator care iti arata clar bataia .

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Multumesc pentru sugestii!

 

@air_wolf : ultima data cand am schimbat discurile / etrieri / placutele a fost parte dintr-o revizie mai generala si atunci am verificat printe altele jocuri la cele mentionate... s-au schimbat la momentul respectiv ceva bucse la bara stabilizatoare, bieletele antiruliu, capat de bara ... mai mult cu rol preventiv decat din maxima necesitate. Nu s-a constatat la momentul respetiv batai sau zgomote la rulmentii fata.

Legat de franarea neuniforma, am sa cer o asemenea verificare cand ajung la service pentru discuri, poate intradevat nu franeaza uniform si unul din discuri suporta stres mai mare (desi ma gandesc ca ar trebui sa traga intr-o parte la franare...)

 

@219CXR & @FordRanger: Legat de montajul defectos, nu exclud varianta aceasta dar este mai putin probabil din moment ce initial, dupa montare, franarea este lina si nu sunt probleme. Acestea au aparatu dupa 3000km respectiv 1000km iar vibratia nu a aparut brusc, ci treptat si s-a accentuat intr-un interval de cateva sute de km, deci progresiv.

 

Ma gandesc totusi ca poate e o problema de calitate material disc findca de fiecare data am pus aceasi marca ... doar ca stau cu emotii sa nu fie din alta parte si iar sa stric un set de discuri noi (de data asta ATE asa cum mi-am propus).. :al

 

Ca o alta particularitate: dupa inaltarea masinii rotile stau usor in "V" cand privesc din fata desi s-a refacut geometria directiei. Poate acest lucru sa afecteze discul? (desi planul discului ramane acelasi in raport cu roata).

 

Am sa incerc sa demontez discurile si sa le verific daca ambele bat sau doar unul singur .... daca e doar unul singur atunci verific mai detaliat tot sistemul de pe roata respectiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Afara de cazul in care exista un service buletin in care poate exista un design defectuos ( lucru stiut de exemplu la Grand Cherokee modele pana in 2003 si in care trebuie schimabat etrierul cu design-ul noi si nu cel original) si eu merg pe ideea de o proasta calitate a discurilor de frana.

XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Am avut si eu problema asta,dar la mine cand mi-au schimbat un rulment la roata, a dat cu ciocanul in butuc(treaba romaneasca) si aveam o "ciupitura" de 1mm,care am observat-o dupa ce am schimbat 2 perechi de discuri.Am remediat problema, curatat bine suprafata dintre butuc si disc si vibratiile au disparut. Trebuie sa mentionez ca le-am si strunjit odata, dar cu un strung care se prindea direct pe masina, de butuc.Cred ca ala este mai precis decat pe un strung normal,unde trebuie centrat manual. La discuri si placute,eu am folosit numai ATE sau Brembo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

@Liviu-San : in cazul tau vibratia era doar la franare sau si in mers?

vibratia a aparut la o data ulterioara instalarii discurilor / rulmentului sau imediat?

 

Stiu de aparatul de corectat discurile direct pe masina. Au si cei de la Toyota Bacau asa ceva dar experienta mea cu ei si aparatul lor nu a fost una placuta in cazul unei alte Toyote.... dupa strujire vibratiile au devenit asa de violente inca la o franare la viteze mai mari de 80-90Km simteai ca se destrama masina ... Atunci problema era doar de la disc si s-a rezolvat prin inlocuirea discului (cei drept cu unul original Toyota - masina fiind sub garantie).

 

@danciucu: nu stiu daca exista un buletin oficial Toyota in acest sens dar se stie ca modele fabricate in 2003 pana in 2005 au o problema cu etansietatea garniturilor pe pistonasele de la etrier (o problema de proiectare - nu exista lacasul special pentru sarmulita de siguranta din jurul garniturilor).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Cu scuze ca poate nu am fost atent la toata discutia dar scurt :

Daca discurile sunt achizitionate de la un furnizor de renume si aici spun de toti cei care importa cu acte in regula 99,9% nu sunt contrafacute . Daca umblati dupa cai verzi pe "net " si cumparati ieftin si 99% este teapa undeva . Cu achizitia de afara ... ma gandesc ... am numai argumente contra !

La calitatea discurilor va spun ca din pacate nici cei mai mari producatori nu se tin de tehnologie si cauta scurtarea drumului catre produs finit .

Cred ca toti au "uitat" de recoacere la ebos . Aici avem probleme .

Rectificarea pe masina este o gaselnita dar nu 100% corecta . Aceasta copiaza uzurile .

 

Reusita montajului tine de capacitatea mecanicului care face operatia corect !

ReparatiiCardane.ro

ReparatiiPerneAer.ro AirRide.ro

Vodafone: 0729898278 0721479812

Orange: 0754823618

Upc 0213468927 , Bucuresti , Sector 3 ,B-dul Theodor Pallady 57 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

@Liviu-San : in cazul tau vibratia era doar la franare sau si in mers?

vibratia a aparut la o data ulterioara instalarii discurilor / rulmentului sau imediat?

 

Stiu de aparatul de corectat discurile direct pe masina. Au si cei de la Toyota Bacau asa ceva dar experienta mea cu ei si aparatul lor nu a fost una placuta in cazul unei alte Toyote.... dupa strujire vibratiile au devenit asa de violente inca la o franare la viteze mai mari de 80-90Km simteai ca se destrama masina ... Atunci problema era doar de la disc si s-a rezolvat prin inlocuirea discului (cei drept cu unul original Toyota - masina fiind sub garantie).

 

 

Vibratia era doar la franare si se simtea in volan si pedala de frana.NU discurile au fost problema, ci butucul in cazul meu.

Vibratia nu a aparut chiar imediat, dar se accentua foarte repede.Si eu am pus strungul pe ele tot la Toyota,dar la mine a fost vorba de turism,Peugeot....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Sper ca discul pe strung nu strung-ul pe disc ...

ReparatiiCardane.ro

ReparatiiPerneAer.ro AirRide.ro

Vodafone: 0729898278 0721479812

Orange: 0754823618

Upc 0213468927 , Bucuresti , Sector 3 ,B-dul Theodor Pallady 57 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Nasol , acolo se copiaza uzuri ...

ReparatiiCardane.ro

ReparatiiPerneAer.ro AirRide.ro

Vodafone: 0729898278 0721479812

Orange: 0754823618

Upc 0213468927 , Bucuresti , Sector 3 ,B-dul Theodor Pallady 57 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Nu generalizez dar tinand cont de faptul ca am avut la rectificat cateva bucati bune dupa procedura de care discutam la care au avut probleme ...

Masina functioneaza excelent atunci cand dorim sa debavuram marginile atunci cand punem un set de pacute noi nicidecum la discuri "ovalizate" deci cam 50%buna ....

ReparatiiCardane.ro

ReparatiiPerneAer.ro AirRide.ro

Vodafone: 0729898278 0721479812

Orange: 0754823618

Upc 0213468927 , Bucuresti , Sector 3 ,B-dul Theodor Pallady 57 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 luni mai târziu...

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Salutare la toata lumea,

Am lipsit ceva timp de pe forum, dar masina a ramas aceeasi, doar ca km sunt mult mai multi.

In cazul de fata si eu ma confrunt cu aceeasi problema, am mai scris despre asta intr-o alta discutie, am schimbat pana acum 5 seturi de discuri, un set de pistonase si garnituri, acum cateva luni am pus etrieri noi, discuri noi, placute noi si...in 2 zile masina mea facea la fel. Eu mai am o problema, care ma gandesc eu ca ar putea fi una din cauzele deformarii discurilor, am un joc in bucsa de pe axul volanului, se aude bataia chiar in cochilia de la volan si ma gandesc ca din cauza acelui joc sa se deformeze si discurile, nu stiu cat de relevant este dar....

O sa incerc sa schimb axul cu totul si apoi alte discuri sa vedem daca se intampla ceva sau nu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Salutare la toata lumea,

Am lipsit ceva timp de pe forum, dar masina a ramas aceeasi, doar ca km sunt mult mai multi.

In cazul de fata si eu ma confrunt cu aceeasi problema, am mai scris despre asta intr-o alta discutie, am schimbat pana acum 5 seturi de discuri, un set de pistonase si garnituri, acum cateva luni am pus etrieri noi, discuri noi, placute noi si...in 2 zile masina mea facea la fel. Eu mai am o problema, care ma gandesc eu ca ar putea fi una din cauzele deformarii discurilor, am un joc in bucsa de pe axul volanului, se aude bataia chiar in cochilia de la volan si ma gandesc ca din cauza acelui joc sa se deformeze si discurile, nu stiu cat de relevant este dar....

O sa incerc sa schimb axul cu totul si apoi alte discuri sa vedem daca se intampla ceva sau nu...

 

Fix la fel e si in cazul meu, am un joc in axul volanului pe care il aud si simpt doar in volan la trecerea peste denivelari scurte (drum pietruit / bolavanos...) . Jocul pare sa fie din zona de reglaj in adancime a volanului. Mi-au confirmat si cei de la service acest lucru. Din spusele mecanicului nu se poate schimba doar bucsa respectiva ci tot mecanismul de reglare ... putin ciudat si costisitor dar asta a fost explicatia lui.

 

Nu pot sa imi dau seama cum acest joc ar putea avea de'a face cu ovalizarea discurilor ... poate invers .. trepidatiile de la franare care se propaga in caseta si implicit in volan sa cauzeze joc in bucsa respectiva..

 

... sau poate nu vorbim de aceasi buca / joc ? :)

 

Intre timp am rectificat iarasi discurile si acum franeaza aproape lin, dar e o chestiune doar de timp pana vor bate iarasi ... urmatoarele ma gandesc sa le incerc de la ATE poate is mai cu noroc ..

 

Tine-am te rog la curent cu rezolvi, poate dam de cap intr-un fel acestui mister :) ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

Cred ca este vorba despre celasi joc si ma gandeam sa cumpar axul cu totul, am gasit la dezmembrari pe cca 500 ron sau daca ma invart de bani poate pun unul nou, care este aproape dublu la pret din ce am aflat eu.

Sper sa fie una din cauze si daca o remediez sa se rezolve si problema cu discurile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ovalizare discuri frana - fata (schimbat 2 seturi in 5'000Km)

 

am schimbat la mercedes frinele, in germania. surpriza! nu mai scirtiie si frineaza mamaia de zici ca-i la curse. sa-mi zica mie cineva ca nu e diferenta de calitate. dupa 2500km nu s-a schimbat nimic. si nici lichidul nu mai e negru.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare