Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Modificare epurator gaze carter pentru motorul 1KD-FTV de pe Toyota Landcruiser 120

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Modificare epurator gaze carter pentru motorul 1KD-FTV de pe Toyota Landcruiser 120

    Am o idee legata de epuratorul de gaze din capacul de supape de la motorul 1KD-FTV de pe Landcruiser 120.
    Epuratorul in sine inseamna doar niste compartimente goale acoperite de un capac.

    Am gasit multe depuneri din ulei intr-un motor care pot sa provina din gazele de carter.
    Ma gandesc sa filtrez cumva acele gaze. O varianta ar fi un Oil Canister cum se pune la Nissan patrol, un recipient exterior pus pe furtunul de gaze de cvarter care ies din capac sau sa indes niste plasa metralica gen cele de sarma pt spalat vase in camerele acelea din capacul de supape, unde e eporatorul (capacul epuratorului este demontabil cu suruburi).
    As opta pentru varianta a doua, mai ieftina. La fiecare al doilea sau al treilea schimb de ulei sa desfac capacul si sa spal sau sa schimb plasele alea metalice.

    Oare ar fi de folos o asemenea lucrare?



    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	a9e9b19b9309807241c73d7cf01.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	50,0 KB 
ID:	1042187

  • #2
    Re: Modificare epurator gaze carter pentru motorul 1KD-FTV de pe Toyota Landcruiser 120

    ... io sunt cam reticent ideii de modificare a panourilir antistopire din capac . Daca uleiul e de calitate buna si schimbat atunci cand e necesar ( dependent de cum e exploatat motorul in cauza ) nu apar depuneri carbonoase , doar gomele ( inevitabile la orice ulei ) .

    Ingreunarea ventilatiei carterului cu sitele adaugate ( impicit a vaporilor de ulei ) nu aduce nimic bun - favorizarea depunerilor , marirea presiunii in carter , acumularea gazelor pana la formarea cetii de ulei , cresterea temperaturii motorului cu cateva procente . Un filtru adaugat ( Mann Provent 200 ) e foarte permisiv la trecerea gazelor , chiar si cu o supapa de bypass . Ar reduce calaminarea in zona piston/segmenti , ar reduce depunerile pe admisie ( daca este si EGR activ ulei+funingine duce la eterna problema cu obturarea admisiei ) .
    ... sa fim corecti pana la capat !
    Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

    Comentariu


    • #3
      Re: Modificare epurator gaze carter pentru motorul 1KD-FTV de pe Toyota Landcruiser 120

      Postat în original de cos Vezi post
      ... io sunt cam reticent ideii de modificare a panourilir antistopire din capac . Daca uleiul e de calitate buna si schimbat atunci cand e necesar ( dependent de cum e exploatat motorul in cauza ) nu apar depuneri carbonoase , doar gomele ( inevitabile la orice ulei ) .

      Ingreunarea ventilatiei carterului cu sitele adaugate ( impicit a vaporilor de ulei ) nu aduce nimic bun - favorizarea depunerilor , marirea presiunii in carter , acumularea gazelor pana la formarea cetii de ulei , cresterea temperaturii motorului cu cateva procente . Un filtru adaugat ( Mann Provent 200 ) e foarte permisiv la trecerea gazelor , chiar si cu o supapa de bypass . Ar reduce calaminarea in zona piston/segmenti , ar reduce depunerile pe admisie ( daca este si EGR activ ulei+funingine duce la eterna problema cu obturarea admisiei ) .
      Exact de asta am prezentat ideea aici :)
      Utilizeaza ulei de calitate si schimbat la timp. Masina nu este folosita in conditii extreme. Admisia era plina de ulei, se pare de la turbina iar in interiorul turninei erau depuneri destul de substantiale.
      Acum turbina e la reconditionat, am curatat bine tot circuitul de admisie, intercoler, clapeta de acceleratie, EGR-ul, conducte, capacul de culbutori, spalat motor, spalat baia de ulei, sorbul etc
      Vreau sa previn cumva aceste depuneri.
      Multumesc!
      Ultima editare de Max; 20.sep.2018, 10:52.

      Comentariu

      Procesare...
      X