Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Toyota FJ40 1979

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Re: Toyota FJ40 1979

    in RCR dupa 2014.
    Pana atunci pe Bulgaria.
    Di pacate, FJ40, BJ40, BJ42, nu am mai gasit niciuna la vanzare. Asta era ultima. Indoferent de stare, tot trebuie desfacuta si refacuta. Asta a fost destul de ieftina. M-am gandit ca ieftina + reparatii specifice + rebuild < masina mai OK + rebuild.
    Vom vedea.
    Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"
    Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)
    Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

    Comentariu


    • #17
      Re: Toyota FJ40 1979

      Azi am dus masina la un service OK, unde am inchiriat un loc de dezmembrat masina.
      Nu au elevatoare, dar au compresor, cricuri, capre, scule, lumina, incalzire. Scule am adus si eu de acasa, o trusa mare de vreo 400 piese pe rotile + un raft + perii sarma + spray-uri de WD40… etc. Sef este un Florin, un mecanic foarte bun. Si este si foarte aproape de casa.
      Acum mai caut tinichigerie si sablare – ca si manopera.
      Dupa prima zi, masina arata ca un Schwaizer… multe gauri de rugina.
      Este foarte adevarat ca unele piese de caroserie vor veni complete si vor disparea multe gauri… dar… nu pot sa nu fiu un pic deprimat cand o vad asa.

      Asadar, azi am:
      • dat usile spate jos
      • scos banchetele spate
      • scos scaunele fata
      • scos broasca de pe usa spate
      • scos mochete si alte tampenii dinastea
      • scos kit si fibra sticla de pe aripile spate
      • gaurit cam toate locurile cu tabla mancata de rugina
      • scos un strat de 5-6 mm de bitum (!!!) din caroserie. Probabil antifonantul anilor 197 0-1980. mai am de scos un pic
      • luat la perie de sarma locurile cu rugina. Luni pun bormasina cu peria ca azi o sa fac febra musculara.
      • dat cu WD40 toate locurile cu rugina ca sa o ma tempereze un pic, si dat cu convertor de rugina intr-un loc (de test).
      • curatat interiorul (sau ce a ramas din el)
      Ziua a inceput la 5 si ceva si de pe la 10 a inceput munca. S-a terminat la 5… si eu nu mancasem decat 3 biscuiti si nici nu am vazut cand a trecut timpul.
      Mi-a placut!
      Poze la: http://picasaweb.google.com/alexxm/FJ40PartII?feat=directlink


      schimbam aripile spate

      si arcada de la roata

      si pragurile

      si podeaua de la pasager

      si.... o parte din podeaua de spate + bara de jos de sub usile spate.


      Sper ca asta e cam totul ca m-am saturat sa descopar rugina.... :(

      @Max: aripile spate au fost reparate du fibra de sticla, si apoi una chituita. A intrat apa pe sub fibra si a mancat tot ce era pe acolo. poate daca erau facute mai bine.... o sa iau tabla de la neamtul ala....
      Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"
      Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)
      Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

      Comentariu


      • #18
        Re: Toyota FJ40 1979

        Postat în original de Alexxm Vezi post
        ...Faza mai nasoala este ca am auzit azi ca daca piesele nu sunt originale si sunt aftermarket pe masina nu o pot baga in retromobil si chestia asta nu imi place.
        Voi da un telefon la ei si eventual voi face si o vizita ca sa clarific acest aspect...
        In primul rand felicitari pentru curajul de a te apuca de un asa proiect si sper sa ai rabdarea sa-l duci si pana la capat...
        Referitor la Retromobil, cred ca ai inteles gresit piesele pot fi si aftermarket, atata timp cat sunt identice cu piese originale ce au fost pe masina..., adica, spre exemplu, daca nu mai gasesti carburator original, poti folosi si unul aftermarket, daca a fost produs special pentru masina ta si daca arata ca originalul..., ce crezi tu ca fac cei din Retromobil care au masini din perioada interbelica? Iti spun eu, multi dintre ei au facut improvizatii adaptand de la masini mai noi, atata timp cat nu bate la ochi, esentialul este ca tu sa nu-i schimbi aspectul exterior si interior, in asa fel incat masina sa fie din 1969, dar ea sa arate ca una din 2009 (exemplu daca vrei sa o declari vehicul istoric, nu ai cum sa-i pui Simex-uri de 35` si jante cu beadlock-uri deoarece in acea perioada nu existau )
        Daca mai vrei lamuriri, cauta-l la telefon pe fostul secretar al Retromobilului, domnul Viorel Burcea (care cu binetea ce-l caracterizeaza iti va da toate amanuntele si te va ajuta cum face el de fiecare data cu toata lumea) la 0722.700.773
        Off-Road Runner
        Off-Road Runners Team
        TRACTOZAUR - Nissan Patrol Y60 d`aratura
        Allroad Runner - Audi allroad d`oras
        GAZROM - ARO M461 d`epoca
        Trompetica - Dacia Double Cab 4x4 da vanatoare

        Comentariu


        • #19
          Re: Toyota FJ40 1979

          Pentru a afla codurile de piese originale foloseste http://www.toyodiy.com/parts/q.html

          Comentariu


          • #20
            Re: Toyota FJ40 1979

            Este un proiect extrem de ambitios si nu pot decat sa te felicit ptr asta. Asteptam cu interes continuarea ...
            consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

            Comentariu


            • #21
              Re: Toyota FJ40 1979

              Postat în original de Max Vezi post
              Alex, felicitari pentru curajul de a te apuca de un asemenea proiect.

              Trebuie sa gasim solutii comune pentru a rezolva diversele probleme legate de reconstructia acestor masini.
              Observ ca si tu ai mult de lucru cu tablaria.
              Poate facem o actiune comuna in acest sens astfel incat sa comandam impreuna anumite repere care sunt dificil de refacut aici.
              Eu voi duce caroseria la sablat si dupa aceea imi voi face o idee exacta despre ce este necesar de inlocuit.

              Un amic imi spuna ca ar fi interesant daca am repara gaurile din caroserie cu fibra de sticla nu cu sudura. Bineinteles dupa indepartarea totala a partilor de tabla afectate de rugina. Sunt curios daca chiar e viabila solutia.

              Pt comandat piese recomand cu caldura www.coolcruisers.com. Am cumparat multe chestii de la ei si in general a fost ok.
              Nu faci bine ca duci caroseria la sablat,tu ala care le stii pe toate.Este recomandabil sa sablezi doar locurile afectate de rugina insa nu o sabla pe toata.Ia vopseaua jos intr-un loc sa ramana tabla curata.O poti lasa in ploaie si vei constata ca trec saptamani pana incepe sa se inroseasca pentru ca este tabla decapata.Daca o sablezi si pui o picatura de apa doar vei fi surprins ca in 5 minute este deja rosie.Fa cum crezi profesore dar tine cont totusi si de aspectul asta.
              in alta ordine de idei,Daca ai de facut reparatii la caroserie,nu-ti recomand sa o duci la tinichigiu.Parca sunt toti facuti de o mama.cea mai mare greseala a tinichigiilor este ca aplica petece peste tabla afectata dubland-o in loc sa incadreze un petec exact intr-o gaura.Este o diferenta ca de la cer la pamant.Uitati-va singuri si veti vedea ca rugina apare la imbinari unde tablele sunt suprapuse.Insa asta presupune sa pierzi prea mult timp si pe tinichigiu il intereseaza doar rezultatul optic,nu mai conteaza ca peste un an icep sa se umfle petecele.este mai usor sa dai chit peste o porcarie.V-as recomanda cu caldura sa luati aparatul si sa va faceti treaba singuri si cu rabdare sau sa stati pe capul celui care executa operatia.Va povestesc pana maine daca vreti.M-am calificat singur si am avut de castigat din 3 puncte de vedere importante.Cel mai important este ca am invatat,am facut treaba corect si n-am mai platit nici tinichigiul.
              Pentru conversie de rugina am folosit Fertan si am fost multumit.
              Faceti cum credeti de cuviinta.Sunt convins ca iar vor aparea reactii de genul ca fac io pe desteptul si inventez acum si tinichigeria.
              Pun si io doua poze cu faza in care am ajuns.

              Uploaded with ImageShack.us

              Uploaded with ImageShack.us

              Comentariu


              • #22
                Re: Toyota FJ40 1979

                M-am gandit la sablare deoarece vreau sa ramana numai tabla curata neafectata de rugina. In special la imbinari este foarte greu (credeam eu) de curatat de rugina. Oricum, nu m-am gandit sa sablez toata caroseria ci doar zonele afectate in special imbinarile.
                Nu ma incanta nici pe mine ideea cu tinichigii de aceea incercam sa caut solutii ca o fac eu.
                Am cumparat si cleste special pt faltuit de la Wurth tocmai pt a putea suda peticele la acelasi nivel.
                Oricum, voi incerca sa cumpar cat mai multe din elementele caroseriei si sa le pun de noi.

                Felicitari pt lucrare Emile. Arata excelent.
                Tabla striata din spate ai pus-o peste tabla masinii?

                Comentariu


                • #23
                  Re: Toyota FJ40 1979

                  Dupa cat esti de pasionat sigur va iesi o masina pe cinste.
                  Multa bafta si speram sa vedem frumusetea la sfarsitul reconstructiei.

                  Comentariu


                  • #24
                    Re: Toyota FJ40 1979

                    Postat în original de Max Vezi post
                    M-am gandit la sablare deoarece vreau sa ramana numai tabla curata neafectata de rugina. In special la imbinari este foarte greu (credeam eu) de curatat de rugina. Oricum, nu m-am gandit sa sablez toata caroseria ci doar zonele afectate in special imbinarile.
                    Nu ma incanta nici pe mine ideea cu tinichigii de aceea incercam sa caut solutii ca o fac eu.
                    Am cumparat si cleste special pt faltuit de la Wurth tocmai pt a putea suda peticele la acelasi nivel.
                    Oricum, voi incerca sa cumpar cat mai multe din elementele caroseriei si sa le pun de noi.

                    Felicitari pt lucrare Emile. Arata excelent.

                    Tabla striata din spate ai pus-o peste tabla masinii?
                    Am sa-ti trimit Dane niste poze cu toate etapele de lucru.Partea din spate este din tabla zincata pe exterior si podeaua cu semiaripile este completa doar din aluminiu de 4,nu am suprapus nimic.In fata nu au fost probleme.Spatele se strica tare la masinile astea.
                    Am vorbit cu Alexx sa ne facem niste overfendere dealea cum are el.Sa cautam pe cineva sa ne faca o matrita si sa faca cateva exemplare.Poate daca ne combinam mai multi scutim la castraveti.Ca-s faine tare.Ce zici?

                    Comentariu


                    • #25
                      Re: Toyota FJ40 1979

                      Postat în original de MILAN Vezi post
                      Am sa-ti trimit Dane niste poze cu toate etapele de lucru.Partea din spate este din tabla zincata pe exterior si podeaua cu semiaripile este completa doar din aluminiu de 4,nu am suprapus nimic.In fata nu au fost probleme.Spatele se strica tare la masinile astea.
                      Am vorbit cu Alexx sa ne facem niste overfendere dealea cum are el.Sa cautam pe cineva sa ne faca o matrita si sa faca cateva exemplare.Poate daca ne combinam mai multi scutim la castraveti.Ca-s faine tare.Ce zici?
                      Buna idee cu overfenderele.

                      Alexxm, daca nu ai unde sa faci tu matrite, pot sa sa le fac aici daca imi trimiti overfenderele ca sa le am de model.

                      Comentariu


                      • #26
                        Re: Toyota FJ40 1979

                        Deci io vreau doua perechi ca sa am si de rezerva.Te ocupi tu Dane?Ai pe cineva iscusit la treburi deastea?Sa le trimita la tine atunci.

                        Comentariu


                        • #27
                          Re: Toyota FJ40 1979

                          Postat în original de MILAN Vezi post
                          Deci io vreau doua perechi ca sa am si de rezerva.Te ocupi tu Dane?Ai pe cineva iscusit la treburi deastea?Sa le trimita la tine atunci.
                          Am pe cineva care poate sa faca. O sa ma coste ceva matrita dar eu zic ca o sa merite. Poate vor mai lua si altii.

                          Comentariu


                          • #28
                            Excursie piese germania

                            Dragi colegi,
                            am lipsit un pic de pe forum pentru ca am fost in Germania sa imi iau un alt motor. Al meu, se vede crapatura aia de la o posta.
                            Dupa cum spuneam prin primele post-uri, sunt nou la toata faza cu mecanica si tinichigeria. Am stat insa un pic pe forum-uri si am aflat cateva chestii interesante. Sper sa ma pot descurca in viitor.
                            Urmatorul post o sa fie cu ce am mai facut la masina. Sunt inca la partea de dezmembrat, merge foarte greu, se rup multe suruburi - sunt singur.
                            Am chemat un tinichigiu, care s-a uitat la schwaizer-ul meu si a zis ca foartea mult de lucru si nu stie daca se baga. Mai am 2-3 persoane pe care sa le sun, dar mai vreau sa dau caroseria jos de pe sasiu intai.
                            Combinand o dorinta a sotiei de a merge la parndorf si la Vienna, am imprumutat o masina mai mare ca a mea (un LandCruiser 120 din 2005) si am plecat sa luam si motorul. Am pus un portbagaj pe plafon (pt cumparaturi) si am golit interiorul (pt motor). Motorul l-am luat de pe Bushtaxi.de de pe forum, unde am intrebat utilizatorii daca au motor 2F de dat. am gasit 2-3 bucati si m-am dus la cel mai apropiat. Cnad am ajuns al el (pe langa Salzburg) am vazut 5 (cinci) FJ40 sau BJ42, doua FJ55 si un garaj de piese!!! toate erau in lucru, al lui avea niste SIMEX-uri de 40 si te urcai in ea cu scara..... etc. Am ajuns sa iau motorul (100 Euro) fara anexe. Motorul se invartea cu mana libera (mai greu dar se invartea) si are sub 100.000 km. Mi-am mai luat niste chestii de bord, o grila fata si o usa spate, ca sa fie, si a ramas ca mai vorbim pe mail. Nu erau toate bugetate si era mai dificil. Daca vreti ceva, va dau mail-ul lui si vorbeste si engleza.
                            Fiind pe acolo, prin zona, am ajuns si la Manuel (cel cu wustenauglich.de) de unde mi-am luat aripi spate, contraripi spate, praguri fata, o bucata de podea fata pasager si partea de jos dela usile fata in caz ca trebuie schimbata. Nu era planificata vizita asta si eram doar in schimburi de mail-uri, dar nevasta a dorit sa vizitese niste magazine in Munich si m-a deturnat. Asa am ajuns la o mica plimbare si prin Zurich ca mai erau 60 km.
                            Sincer sa fiu, am avut ceva emotii cu atatea fiare in masina si cu un motor, fara acte la ele. Dar nu ne-a intrebat nimeni nimic nici cand am intrat si nici cand am iesit din Elvetia.
                            Dupa cateva mici cumparaturi subtiate la greu de piesele de masina, am ajuns acasa. Din pacate eram asteptati urgent la Bucuresti si nu am mai apucat sa oprim in Sibiu la Emil, dar estimez ca o sa ajung pana la sfarsitul anului la Piata de Craciun de la Sibiu. Depinde de vreme.

                            piesele de la Wustenauglich (sau cum s-o scrie) nu sunt excelente. Dar sunt mai bune decat cascavalul meu cu gaurele. Si estimez ca a le face la noi, identice, ar fi costat mult mai mult.
                            Ce mai trebuie sa imi iau ar fi: rama parbriz (ca ieri am dat-o jos si e peticita pe dedesubt) si usa spate dreapta ca a mea este sita... si podeaua spate... dar cred ca o fac si eu din tabla sincata striata.
                            In rest... zic ca am cam ajuns la liman cu piesele de caroserie.

                            Sa vedem cu partea de transmisie.
                            Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"
                            Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)
                            Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

                            Comentariu


                            • #29
                              Lucrari masina

                              Day 1
                              Dupa ce a ajuns masina in service, am vrut sa imi fac o idee despre ce piese trebuie sa comanda in germania, la o firma care face elemente de caroserie pentru acest tip de masina.
                              Dupa cateva ciocane in tabla, am descoperit ca usile spate trebuiesc schimbate, aripile spate trebuiesc schimbate, pragurile trebuiesc schimbate, partea inferioara (5-6cm) de la usile fata trebuie schimbata (macar exteriorul), partea de jos de la rama usilor spate trebuie schimbata (nu am gasit-o decat in SUA ca si piesa), tabla de la piscioarele pasagerului trebuie schimbata (noua pe lista), capota are niste gaurele mici de rugina , treptele laterale trebuiesc schimbate.
                              Azi am facut:
                              - dat jos usile spate
                              - demontat incuietorile de la usile spate
                              - am scos banchetele spate
                              - am scos scaunele fata
                              - am scos mocheta si covorasele de cauciuc
                              - am scos centurile spate
                              - am scos suportul de roata de rezerva
                              - am scos un strat de 5-6mm de bitum care era pus peste tabla, in zona pasagerilor fata. Mai am de scos o bucata, dar merge foarte greu, Se scoate cu dalta si ciocanul. Din cate, pe partea pasagerului, sub tabla asta a intrat apa, si a provovat multa rugina. Trebuie schimbat panoul de tabla de la picioarele pasagerului.
                              - Am curatat in masina, ca era o mizerie si un praf de neimaginat.
                              - Am curatat aripile spate de fibra de sticla si kit (spaclu, dalta, ciocan)
                              - Am dat cu WD40 pe tot ce am vazut ca si rugina.
                              - Am scos consola centrala (daca se poate numi asa)
                              - Am scos cat am putut din vopsea cu peria de sarma in jurul zonelor de rugina.
                              Toate astea au durat cam 8-9 ore, timp care a trecut foarte repede si nu am apucat sa fac tot ce vroiam. Ca si idee, merge greu deoarece toate suruburile sunt ruginite, nu se desfac (nici date cu WD40) sau se rup, sunt singur... si nu am experienta.

                              Day 2
                              Azi am inceput la 8, cu scosul fetelor de usi la usile din fata. Cele din spate, care cel mai probabil vor fi aruncate cu totul nu aveau fete oricum.
                              Fetele de usi s-au scos destul de usor (mai greu cu manivela de la geamuri). Partea nasoala, din nou, este ca vor trebui refacute. Insa le voi reface eu, din 2 bucati de carton presat, acoperite cu spuma sau burete de 3-5mm si piele sau vinilin. Depinde de cum voi face tapiteria la scaune si restul de interior.
                              La un moment dat a venit tinichigiul – Dl. Olteanu, care pentru „modica” suma de 150 RON a contribuit cu 1 ora si ceva (poate doua) de munca la masina.
                              Din pacate, timpul alocat masinii pentru ziua de astazi a fost doar de 4 ore, care s-au transformat in 5 si ceva. Asadar, pe langa scosul geamurilor, a fetelor de usi si a parasolarelor, am mai avut timp doar pentru scosul centurilor de siguranta.
                              Centurile de siguranta s-au scos relativ usor (inca nu am reusit sa imi dau seama daca si functioneaza corect si complet). A fost un singur surub imbibat de rugina care a opus rezistenta. Se rezolva relativ usor, spray degripant, asteptat cinci minute, incercat iar, spray degripant, asteptat 5 minute, incercat iar. Dupa jumatate de ora a iesit. Zona din pacate, este cam ruginita, si fiind pe un colt, intr-o zona ascunsa, nu stiu cum se va rezolva.
                              Am descoperit cu regret ca si partea de jos a ramei parbrizului este rugina, care a fost ascunsa ingenios sub cateva straturi de kit si vopsea.
                              Am mai smirgheluit in unele zone de caroserie pentru a identifica eventuale pete sau gauri de rugina. Cred ca voi fi obligat sa ma duc sa imi iau o polizor sau un o unelata de dat jos kit-ul si vopseaua ca sa ajung la tabla. Nu pot sa astept sa ajunga masina caroseria la tinichigiu si apoi ala sa imi zica ca imi lipsesc nu stiu ce piese, sau ca are prea multe gauri si ma costa de trei ori mai mult.

                              Day 3
                              Azi am inceput la 8 treaba. Cred ca o sa mai dureze un pic pana imi intru in mana cu ritmul asta de terezire si culcare. Seara stau un pic pe net, mai verific ce piese sunt pe Ebay. Poate apare ceva interesant. Dimineata ma scol devreme, ca sa ajung la service. De la pranz, pana seara am un curs.
                              Nu pot sa zic ca am avut productivitatea dorita. Din pacate, aproape toate suruburile sunt gripate, trebuiesc date cu degripant, lasate si apoi incercat din nou. Cu toate astea, din 10 suruburi de desfacut cam 3-4 se rup, si 2-3 nu se mai pot refolosi.
                              Ce am realizat astazi: am scos grila fata, radiatorul, suportul de radiator, bara fata, spalatorul de parbriz, overfendere-le spate (evazarile de la aripile spate) si cam atat. As fi vrut sa mai stau si sa mai demontez, dar aveam curs si trebuia sa ajung.

                              Day 4
                              Sau mai bine zis, ar fi „day 5” pentru ca „Day 4” a fost o zi de pauza, fiind plecat cu treburi din Bucuresti. Dar sa ramanem la „Day 4” pentru ca acum vorbim despre zilele de munca.
                              Ieri, in drumul spre Bucuresti am oprit la un Praktiker si la Obor, de unde m-am aprovizionat cu spray degripant, un set de dalte pentru suruburile care nu se desfac si trebuiesc taiate, scotch alb de hartie – pentru etichetare, niste deruginol, o perie de sarma si nu mai stiu exact ce nimic dinasta. La Obor m-a trimis mecanicul, ca sa iau o bormasina de 50 RON, ca daca as da 200 ron la Praktiker si as folosi-o la periat caroseria, ar fi o risipa de bani. Are dreptate. Dupa utilizarea la slefuit, as putea sa o arunc ca mult nu va mai merge. Dar, cea de 50 RON nu mi-a placut, asa ca am dat 90 RON pe una mai desteapta, mai albastra, si cu o eticheta mai frumos realizata. Teoretic ar fi si mai puternica si mai grea, dar toate sunt chinezesti. Cel care vindea scule electrice, avea vreo 8-9 modele si marci, si un set de piese de schimb care se potriveau la toate. Deci.... un mic chinez schimba eticheta inainte sa ajunga pe taraba.
                              Nici azi nu a mers extraordinar treaba.
                              Am reusit sa dau jos capota, sa scot lateralele compartimentului motor, si aripile fata. Din pacate, desi de cateva zile dau mereu cu degripant la suruburi, azi s-au rupt cam 80% din cele pe care trebuia sa le deschid. Acest lucru a ingreunat enorm misiunea mea, si dupa 5 ore eram frant de oboseala si extraordinar de murdar.
                              Bineinteles ca am mai gasit niste rugina... dar sper ca se va rezolva. De rezolvat se rezolva orice, important este costul si timpul necesar.

                              Day 5
                              Azi am inceput cu avant si lucrurile mergeau destul de bine. Am continuat cu demontarea diverselor parti din compartimentul motor. Am scos suportul de baterie, niste chestii de pe acolo care cred ca aveau rol de protectie, am scos galeria de admisie si evacuare, cu tot cu carburator, care totusi ar trebui si el demontat. Pe urma, am trecut la demontarea tevii de esapament. Aici... am intampinat mari probleme pentru ca nu se mai desfaceau suruburile. Am dat cu degripant, am asteptat, iar cu degripant, iar am mai asteptat... am incercat cu pistorul pneumatic, cu cheia fixa, cu cea dinamometrica.. si pana la urma a trebuit sa le tai. Pentru ca inca nu am un flex, si nici nu ar fi incaput pe acolo, am utilizat o mica freza pentru hobby cu cap de taiere. Cine cunoaste un astfel e echipament (Dremel) stie cat este de mic si ce randament are. Am pierdut cam 2 ore taind cele 4 sau 5 suruburi care nu s-au desfacut. Am mai strans si pregatit pentru desfacere instalatia electrica a masinii (doar partea din motor). Am incercat sa etichetez cat mai bine mufele respective, dar cred ca electricianul care o va pune la loc va trebui sa isi dea singur seama despre ce si unde vine ca la unele cabluri nu se regasea nimic la final.
                              Si cam asta a fost ziua 5. Merge mult mai greu decat ma asteptam, in sensul ca majoritatea suruburilor sunt gripate, nu sunt toate piulitele sudate de caroserie si trebuie tinuta contra in momentul desfacerii, si tot timpul trebuie: in masina, pe masina, sub masina.... ceea ce dauneaza grav „bunastarii” din jurul abdomenului.

                              Day 6
                              Azi am inceput mai tarziu datorita unor probleme administrative ce trebuiau rezolvate urgent. Insa, pentru ca a mai trecut un prieten in vizita, am lucrat in doi si am avut alt spor.
                              Asadar, azi am reusit sa dam usile fata jos, sa demontam acoperisul de fibra de pe hard top, sa dam partea de hard top jos, sa scoatem volanul, coloana de directie (trebuie reparat sau schimbat butucul), roll bar-ul. Am mai scos si partea de cauciuc a bordului, parbrizul si balamalele lui si inca 2-3 garnituri.
                              Din fericire, garnitura de sub parbriz este in stare buna si cea de la acoperisul de fibra de sticla este si ea in stare destul de buna. Are cateva probleme si crapaturi de natura estetica la exteriro, dar in partea care nu a stat la soare este ca noua. Ma mai gandesc daca arunc 150$ ca sa o schimb.
                              Trebuie sa gasesc urgent tinichigiul pentru a incepe sa ii dau piese, sa se apuce de ele inainte sa ajunga la el toata caroseria.


                              Ganduri:
                              - merge mai greu decat ma asteptam
                              - trebuie sa aloc niste timp vizitarii unor ateliere de tinichigerie, dupa ce imi voi printa pozele cu masina ca sa le arat tinichigiului.
                              trebuie sa comand piesele de state, ca pana ajunga in romania va fi 10 ianuarie... :(
                              - luni sau marti sa ii trimit overfenderele lui Max.
                              - trebuie sa imi comand rama de parbriz in germania
                              - trebuie sa mai incetez cu cheltuielile!!!

                              Referitor la tinichigerie si rugina:
                              - in praktiker la noi au la fel ca in praktiker germania produsele Nigrin. Am citit pe net si am luat si eu cate un tub din fiecare chestie de rugina. Am testat unu din ele, si saptamana viitoare il testez pe al doilea.
                              - Trebuie taiata o bucata de tabla din jurul zonei ruginite si sudata o alta buna, pe golul lasat de prima. teoretic nu trebuie sa se suprapuna deloc. De asemenea, trebuie sudat cu argon (daca am inteles eu bine) ca este metoda care are nevoie de cea mai putina caldura si atunci nmu strica compozitia chimica a tablei. Nu stiu ce se intampla insa cand sudeaza o bucata de tabla cu un perimetru de 20-25cm. O sa aflu.
                              - Nu as prea vrea sa imi iau aparat de sudura cu argon, pentru ca atunci va trebui sa imi iau si ceva de taiat si masina de abkant si flex si alte dinastea. Si daca nu le mai folosesc pe urma, ies tot la banii cu un tinichigiu. Incerc sa imprumut totusi un aparat de sudura sa testez.

                              Ufff... ce post lung. O sa mai vina unu cu nioste poze.
                              Nu vreau sa fac reclama la picasa, dar ar fi OK sa pun un lilnk cu pozele de pe picasa? ca daca pun 2 poze pe forum, nu se vede mai nimic. Pe picasa am 100 cel putin.
                              Spor la treaba la toata lumea!!
                              Daca am calculat bine, prin aprilie, spre final, o aduc la un concurs :)
                              Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"
                              Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)
                              Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

                              Comentariu


                              • #30
                                Re: Toyota FJ40 1979

                                Noroc cu sotia si dorinta ei de a merge la Munchen. :)
                                Lasand gluma la o parte felicitari pentru ambitia de care dai dovada si felicitari pentru blog.
                                Nici eu nu ma prea pricep la mecanica si nu stau prea mult prin Bucuresti dar daca vrei pot sa-ti dau o mana de ajutor in timpul liber.
                                Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X