Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Toyota FJ40 1979

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #31
    Poze

    Scuze de intarziere, am lipsit ieri de acasa. Astea ar fi poze de vineri cu masina.





    Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"
    Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)
    Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

    Comentariu


    • #32
      Re: Toyota FJ40 1979

      Ca sa indepartezi vopseaua veche.Cauta la chimicale Kromofag unguresc.Decanolul este un fel de apa pe langa asta.Face minuni,o aplici cu pensula si in 5 minute cocarteste toata vopseaua veche si ramane tabla curata.Am folosit la masina mea ca sa cojesc toata vopseaua pentru a elimina orice punct de rugina ascuns.Stiu prin ce treci si-ti apreciez curajul.Grija mare cu tinichigiul.Stai cu ochii pe el,pune-l sa-ti indrepte doar la rece,fara flacara,nu-l lasa sa suprapuna petecele si nici sa-ti sudeze in puncte la 1km.Cand suprapun tablele tinichigii buni puncteaza cam la 10-15 cm si considera ca e suficient.In cazul incadrarii petecelor exact in gauri,nefiind suprapuse,punctele trebuie sa fie mult mai apropiate.Daca treci prin Sibiu te astept sa povestim.Noroc.

      Comentariu


      • #33
        Re: Toyota FJ40 1979

        Salut Emil,
        am discutat azi si a vazut masina tinichigiul lui Matache. Am vazut masina facuta de el si mi-a placut cum a iesit. Partea mai putin buna e ca se poate apuca de ea dupa sarbatori. Eu oricum, sper sa ii duc caroseria saptamana viitoare. Are ceva de lucru.
        Azi am scos conductele de frana si ambreiaj de pe fata, si o mare parte din instalatia electrica. Ma chinuie una din pedale... dar o dau gata maine.
        Am pregatit overfenderele de trimis, dar mai astept un raspuns de la un amic din Buc, care a zis ca s-ar putea sa poata face el dubluri... Daca nu iese, i le trimit lui Max zilele astea. Acu ii dau si PM sa imi dea adresa.
        Merci de sfatul cu diluantul.
        Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"
        Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)
        Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

        Comentariu


        • #34
          sasiu

          din pacate, am avut alte tampenii de facut asa ca nu am mai avansat prea mult cu lucrul la masina.
          Ce am mai facut: dat jos motor si cutie. Azi am desfacut suruburile care le tin impreuna. Am inceput sa desfac niturile care tin piesele de sasiu care sunt ruginite si trebuiesc inlocuite.
          Asadar, sasiul este gol, mai trebuie sa scot osiile (suruburile sunt desfacute), si trebuie sa dau jos bara spate, cu diagonalele aferente si suportii de caroserie spate.

          Problema e ca nu ies niturile. Ies foarte foarte greu. Maine vine un tinichigiu sa incerce cu autogenul sa incerce. Cica ar fi mai simplu.
          O alta intrebare de baza este: se poate suda pe sasiu? El are din fabrica doar nituri... ma gandesc ca daca era, l-ar fi sudat si Toyota direct. Se pare ca este dintr-un aliaj, care nu se comporta bine la sudura. Are cineva idee daca este asa? Se poate suda pe sasiu? Din fericire, acum, inainte sa sablare, zic ca nu am nimic de sudat la el... dar... dupa cate surprize am avut, ma pregatesc moral pentru orice.

          Deci: cu ce fel de electrod, sau cum, as putea sa sudez pe sasiu, ca nituri nu cred ca voi gasi sa prin diagonalele si bara inapoi?

          Multumes de ajutor
          Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"
          Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)
          Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

          Comentariu


          • #35
            Re: Toyota FJ40 1979

            Normal asa este sa iasa greu ! ,asa au iesit si la mine dar polizezi la fata nitul punctezi pe centru nitului cu un punctator sa nu fuga burghiul stanga dreapta apoi cu burghiul potrivit gauresti pana cade singur (cumpara un burghiu de calitate )
            FJ40, 4.2, `77
            HZJ75, PICK-UP, 4.2D, `96
            KZJ78, 3.0TD, `93

            Comentariu


            • #36
              Status actual

              Dragi colegi de forum,
              din diverse motive am omis sa completez ce am mai facut pe la masina.
              Istoricul mai jos.



              Day 10
              Am dat jos cardanele dupa ce am mai cauratat un pic din mizeria de pe ele. Am curatat in continuare cu diverse solutii degresante si cu peria pana m-am plictisit.
              Din acest punct de vedere, pot sa trimit un filmulet la Mike Rowe de la emisiunea „merserii murdare” de pe Discovery ca sa faca u reportaj pe tema curatarii pieselor de motor transmisie.
              La sfarsit a trebuit sa dam cu nisip pe podea ca sa absorba toate lichidele „de curatare”.

              Day 11
              Continua curatarea manuala a transmisiei. Cel mai promitator efect l-a avut o solutie de curatat aragazul, care spray-ata pe cutia de viteze si pe cea de transfer, a inlesnit curatarea la spaclu a acestora. Pozitia de lucru este destul de imposibila, iar operatiunea in sine este foarte plictisitoare si demoralizanta deoarece nu presupune realizari spectaculoase.

              Day 12
              Din nou operatiuni de curatare. Deja estimez ca poate fi dat jos motorul, cutia de viteze si cutia de transfer. Am intampinat cateva probleme la desfacerea unui surub de prindere a motorului si am descoperit ca trebuie sa comand suporti de motor noi (cei de pe spate).
              Din 2 in 2 ore mai dau cu spray degripant pe la suruburile ce vor trebui desfacute in speranta ca la momentul potrivit se vor desface relativ usor.
              Printre picaturi, ca sa schimb pozitia de lucru, am inceput sa curat cu spaclu si osia fata care este plina de ulei compinat cu praf, noroi, vaselina.

              Day 13
              Am mai chiulit o zi de la „munca”, dar ce sa ii faci, treburile administrative sunt importante si ele.
              Azi am primit prin posta pachetul comandat la o firma din Cluj. In pachet am o solutie ungureasca – Kromofag si un fel de Deruginol unguresc. Am inceput sa dau pe sasiu cu Deruginol si toate zonele cu rugina pe care am dat s-au facut albe (in punctele de rugina).
              Dupa ce am lasat 2-3 ore, am luat un pic la peria de sarma zonele alea, doar ca sa ajung al stratul inferior de rugina. Procesul se repeta in functei de timpul disponibil. Probleme este ca are un miros nasol substanta in contact cu rugina, si trebuie aerisit un pic dupa fiecare utilizare.
              Maine sper sa dau si motorul jos, ca astazi era ocupata girafa.

              Day 14
              Prima chestie pe ziua de astazi a fost sa dau motorul jos. Acum am loc sa mai curat sasiul la interior si sa il pregatesc pentru sablare si zincare.
              Am dat cu spray degripant pe cutia de viteze, deoarece dupa o zi de stat curata (decapata si uscata) a aparut un strat subtire de rugina pe ea. Nu era un strat in adevaratul sens al cuvantului, ci doar niste urme rosiatice… dar nu mi-a placut..
              Am mai curatat mazga de pe sasiu in locurile unde nu imi permitea motorul sa ajung cand era montat, dar procesul asta o sa continue si maine.

              Day 15
              Azi am continuat curatarea sasiului, combinata cu utilizarea de Deruginol pe zonele cu probleme. Pentru o imprastiere mai buna, am pus solutia intr-un recipient de spalat geamuri (pompa cu spray) si am dat in toate cotloanele in care nu reuseam sa ajung cu pensula.
              Inca o pauza si dat din nou. Sper sa aiba si un efect.
              Maine iar chiulesc de la treaba….

              Day 16
              Saptamana asta am program de lucru redus. Ieri am lipsit total…
              Azi am dat cu Deruginol din nou, si am consumat ultima sticla.
              Am dat cu spray degripant la toate suruburile ramase pe sasiu pentru a il duce la sablat chimic sambata.
              In rest, monotonie. Spray, cheie, pensula, perie sarma, spray, ciocan, cheie, spray, cheie, ciocan… samd.

              Day 17
              Am mai lipsit o zi de la atelier. Probleme personale.
              Azi am incercat sa scot arcurile insa nu am reusit. Nu au dat nici un semn ca ar iesi. Am dat cu spray in bucse, apoi le-am luat la ciocan. Nu a mers, asa ca am repetat procedura de inca 2-3 ori. Tot fara rezultat.
              Mai incercam maine.

              Day 18
              Azi am reluat direct si in forta (cu un ciocan mai mare) problema bucselor. Tot fara rezultat.
              O persoana mai experimentata a sugerat sa ardem bucsele cu un arzator cu butelie. Desi este un proces foarte urat mirositor (cauciuc ars) si foarte lent deoarece trebuie sa se inmoaie sau sa arda bucsa in mijlocul ei, a dat rezultate. Am scos partial 3 suruburi din spate si am mai miscat unul.
              Din pacate, cu 4-5 ore de munca pe zi, nu se vad rezultatele foarte bine. Se vede insa lipsa mersului la sala…. L
              Partea cea mai nasola este ca trebuia sa duc sasiul la sablat sambata (maine) si nu il pot duce pentru ca nu am scos arcurile.
              Mai incercam luni.

              Day 19
              Reluat arderea bucselor. Am scos partea din spate de la arcurile spate si am inceput cu arcurile fata.
              Pana la urma, am reusit sa scot, cu ajutorul colegilor de atelier pe care i-am deturnat de la treburile lor, toate busele si sasiul sa stea cumva suspendat pe arcuri. Victime in acest demers au fost prinderile de arcuri, sau mai bine zis suruburile, deoarece de la atata batut cu ciocanul s-a stricat filetul, sau au trebuit taiate capetele.

              Day 20
              Azi am luat legatura cu unul din magazinele de piese des chimb din SUA, de la care vreau sa imi iau componentele necesare. Trebuie sa fac poze la unele si sa le trimit, si ei sa le identifice. Problema este ca masina este model european si nu vreau sa am probleme cu piesele comandate de mine, vreau sa le verifice si ei dupa poze si coduri.
              Azi am luat la flex cu perie de sarma partea din fata a sasiului. Rezultate foarte bune, insa am generat o revolta in atelier datorita profului degajat. Dupa am dat cu spray degripant pentru protectie, si arata super.
              Suplimentar, am mai reusit sa desfac cutia de viteze de motorul vechi. Deoarece pierde un pic de ulei la garnitura dinspre motor, va trebui desfacutat si ea bucati si schimbate garniturile.

              Day 21
              Azi am avut de reparat ceva la masina de zi cu zi, fapt ce mi-a ocupat o parte din timp. Partez pozitiva este ca am adus-o la reparat la atelier, si baietii s-au ocupat de ea printre picaturi. In mod evident am stat cu ei tot timpul, asa ca iar mi-a scazut productivitatea.
              Am vorbit cu un tinichigiu care a zis ca imi poate face diagonalele spate care sunt ruginite si 4 suporti de caroserie. Eu trebuie doar sa dau jos bara spate si diagonalele respective. Din pacate sunt prinse in nituri si ma chinui sa le tai la fata si sa le pregatesc pentru gaurit. Alta solutie nu prea exista din cate inteleg. Pozitiile de lucru sunt din nou incomode, si se face simtita si lipsa sculelor profesionale.
              Mai incercam si maine

              Day 22
              Azi am ajuns devreme la atelier, si am scos ultima tabla care mai era pe sasiul. Am tot lasat-o si am dat cu spray degripant la suruburi in speranta ca nu se vor rupe si suruburile astea. Din pacate, cred ca 4 din 6 s-au rupt.
              Am gaurit cateva nituri de pe sasiu… insa nu am reusit sa dau bara jos.
              Apoi am dus sasiul la sablat chimic si zincat, si am plecat spre casa. Pe drum am oprit la un magazin de specialitate si am mai luat 2-3 burghie de metal tratate cu Titaniu si Cadmiu… (erau cele mai scumpe).
              Referitor la sablare, am intalnit mai multe idei. Unele ziceau ca intai se sableaza sasiul cu alice de metal apoi se grunduieste; altele ca se sableaza cu nisip mai grunjos, apoi se grunduieste; altele (care sunau mai bine) ca se sableaza cu alice, apoi se sableaza chimic, si apoi se zincheaza.
              Deoarece este prima mea masina refacuta, am decis sa folosesc o solutie mai ciudata, si anume sa fac doar sablare chimica (baie de acid) si apoi zincare la cald. Nu stiu daca este cea mai buna solutie, dar faptul ca nu am carlig de tractare pentru remorca la masina si trebuie sa depind mereu de o platforma (care si costa) este un dezavantaj. Daca nu iese bine sablat chimic si zincat, o sa il sablez din nou. Datorita Sarbatorilor de iarna… se pare ca sasiul va fi gata dupa 15 ianuarie, deci cam in 4 saptamani.

              Day 23
              Azi e ultima zi de munca pe anul acesta. Se inchide si atelierul, iar eu plec in vacanta de iarna.
              Deoarece trebuie sa comand piesele in intervalul acesta de relaxare, trebuia sa stiu care este starea discului de ambreiaj si a placii de presiune. Garniturile de motor le am deja, iar daca va fi nevoie de semeringuri, tacheti, supape, si alte dinastea la motor, le voi cauta in romania.
              Prin urmare, am desfacut sistemul complicat de primul motor, si am scos la iveala o palca de presiune „ca noua”, un disc de ambreiaj destul de uzat si un rulment de ghidaj rupt (spart).
              Din motorul numarul doi, am recuperat o placa de presiune mai uzata, un disc de ambreiaj un pic ruginit si un rulment stricat.
              Fortati de modelul de carcasa a discului de ambraiaj si volantei a trebuit sa „deblocam” motorul initial. Destul de dificil, dar colegii de ateliler sunt foarte priceputi. Asa ca dupa sarbatori va trebui sa desfac ambele motoare si sa selectam din ele piesele ce se pot reutiliza si sa comandam restul (cel mai probabil la Toyota Romania sau al Al Padrino).
              Am facut curat in zona de lucru, am asezat osiile impreuna si am lasat totul in conservare pentru 2011.
              Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"
              Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)
              Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

              Comentariu


              • #37
                si pozeee

                Cam astea si fi si niste poze din ultima parte a demolarii...









                Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"
                Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)
                Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

                Comentariu


                • #38
                  ziua 24-26

                  Day 24
                  Noul an a inceput timid pe partea de restaurare FJ40.
                  Am inceput simplu cu desfacerea motorului original de pe masina. Din pacate acesta are o mare crapatura in blocul motor, fiind inutilizabil. Piesele de pe el insa ar putea fi folositoare.... asa ca am decis sa il desfac si sa il curat complet.
                  Azi am inceput aceasta operatiune cu ridicarea monstrului de 250 kg cu girafa si montarea lui in suportul de motor.
                  Incet incet am desfacut tot motorul cu exceptia pistoaneleor si a arborelui cotit si am declarat ziua inchisa. Din pacate, suruburile se desfac destul de greu, iar garniturile parca s-au sudat de metal. Spray-ul de desfacut garnituri nu functioneaza.... asa ca spaclu si ciocan de cauciuc.
                  Day 25
                  Azi a continuat desfacerea motorului original. Am cumparat 20L de benzina si o tava de plastic si dupa desfacere piesele sunt puse la curatat.
                  La sfarsitul zieli, tot motorul este bucati, intins pe un banc de lucru, curatat si uscat. Ca si impresie generala, motorul nu este foarte uzat, insa nu se poate repara. Din fericire in cartea de Identitate a masinii nu este trecuta nici o serie de motor, asadar nu trebuie facuta omologarea cu noul motor.
                  Urmeaza motorul de schimb.
                  Day 26
                  Azi am inceput sa desfacem motorul de schimb. Nu il desfac singur, ci impreuna cu seful de atelier, care se pricepe la aceste operatiuni.
                  Am prins motorul in suportul special, si am inceput sa desfacem suruburile de la chiulasa. Ca orice motor care a stat mult timp (3-4 ani), uleiul s-a transformat intr-un fel de mazga cu cocoloase, lipicioasa si enervanta.
                  Capacul de la chiulasa este OK, tachetii sunt OK, chiulasa pare dreapta. Supapa de evacuare de la cilindrul 5 nu etanseaza perfect... deci va trebui sa o duc maine la refacut si la schimbat semeringurile de la supape. O noua distractie neplanificata.
                  Pompa de benzina a fost curatata si functioneaza bine. Pompa de ulei functioneaza.
                  Am curatat tot motorul cu benzina de cateva ori pana am scos cam 80% din mazga aia. Mai exista un pic in interiorul pistoanelor, dar aia se va curata cand vom da jos pistoanele.
                  Maine mai am de demontat distributia (2 pinioane si un capac), vibrochenul si pistoanele. Au fost deja curatate, asa ca vor fi doar clatite, masurate, verificate si eventual montate la loc.
                  Suplimentar am mai curatat blocul motor cu bormasina cu perie de sarma si am curatat si partea superioara a blocului motor.


                  Maine se duce la verificat chiulasa.. si la schimbat semeringuri supape.
                  Se duc la verificat alternatorul, electromotorul, si motorul de la aeroterma de caldura. Daca ma ajuta ministrul de finante, poate se duc si arcurile la refacut.
                  Sasiul tot nu s-a intors de la sablat si zincat.
                  Am dus rama parbrizului la tinichigiu pentru o lucrare "de test"/ Astept costurile inca. S-ar putea sa fie mai ieftin sa iau unu din germania.... dar sa nu cobesc.

                  Poze... pe Picasa. O sa le pun si aici dar merge putin mai greu....
                  Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"
                  Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)
                  Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

                  Comentariu


                  • #39
                    piese

                    ieri am dus alternatorul, electromotorul si motorul de la instalatia de incalzire la verificat. Au fost gata astazi. Cica sunt norocos ca toate erau in stare perfecta!!! (poate la interior ca exteriorul lasa un pic de dorit).
                    Tot ieri am dus si chiulasa la Dl. Popescu in fabrica de chibrituri... cu un set de semeringuri noi pt supape (supapa de evacuare de la cilindrul 5 nu inchidea bine) si o sa fie gata luni...
                    Azi am dus arcurile la verificat si springuit (doar o jumatate de masura ca pareau OK). O sa le curete bine si o sa le dea si o vopsea. Vor fi gata marti.
                    In total 1100 ron :(
                    In rest, am tot frecat la motor ca sa iasa ca nou si sa il pot vopsi. Am curatat si pregatit de vopsit capacul de la distributie si am lasat la inmuiat in benzina capacul de la chiulasa, care trebuie polishat (nu stiu cum inca).
                    Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"
                    Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)
                    Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

                    Comentariu


                    • #40
                      Re: Toyota FJ40 1979

                      Te rog nu uita de overfendere daca tot zici ca-s crapate si alea de pe masina.

                      Comentariu


                      • #41
                        Re: Toyota FJ40 1979

                        salut,
                        nu am uitat de overfendere. Astept de la Max sa imi zica daca a aflat costurile pentru a le face acolo. sunt impachetate si gata de etichetat.
                        Altfel, o sa le fac eu aici, dar inca nu am ajuns la partea de fibra. Estimez ca in 2 saptamani termin in mare parte ce pot face eu la tabla (curatat si vopsit), si cand zic tabla nu ma refer la caroserie, ci la sasiu si toate tablele alea prinse de el si de motor.
                        Zilele astea am curatat la perie de sarma, smirgel, pila, alternatorul, electromotorul, aeroterma din motor, baia de ulei, si inca cateva. Ce era aluminiu, am lacuit cu spray de lac. Ce era metal, am vopsit (sau e incurs de vopsire) cu o vopsea 3 in 1 (grund, vopsea, lac) de dat pe zonele cu rugina.
                        Saptamana asta ar trebui sa remontez motorul, dar curatatul pieselor e nasol. Cochetez cu ideea de a imi lua un mic pistol de sablat de la Dreper cu sac de recuperare a nisipului, dar e cam 100 Euro si e peste buget momentan.

                        Tu cum stai cu masina?
                        Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"
                        Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)
                        Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

                        Comentariu


                        • #42
                          Re: Toyota FJ40 1979

                          E"amarul" cat casa cu sablatul..... te umpli de praf si-n gaura cu**lui plus ca iti trebuie aer (presiune si debit) ca lumea,gaseste mai bine un atelier unde au sablare si du piesele acolo .......!!!!
                          FJ40, 4.2, `77
                          HZJ75, PICK-UP, 4.2D, `96
                          KZJ78, 3.0TD, `93

                          Comentariu


                          • #43
                            sablare DIY

                            Uite ce am gasit: http://www.justoffbase.co.uk/Air-San...27-Draper-4289
                            e un pistol de sablat cu sac de colectare... deci banuiesc ca nu ar mai face asa praf. faza e ca in UK e 50 lire si la noi e 580 ron... deci cu 50% mai scump.
                            Ce parere ai?
                            Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"
                            Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)
                            Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

                            Comentariu


                            • #44
                              Re: Toyota FJ40 1979

                              Nu te complica cu pistolul de sablat.Nu faci nimic cu el.Am avut si eu unul.Nu poti recupera mai nimic pentru ca zice bine Matake se imprastie si intra peste tot.In alta ordine de idei nu-s recomandabile decat pentru reparatii locale in tabla deoarece foloseste nisip fin.Pentru un sasiu sablarea se face la presiune cu duze mari si alice de otel.Da-l dreq de pistol ca nu-i de nici o treaba.

                              Comentariu


                              • #45
                                Re: Toyota FJ40 1979

                                Postat în original de Alexxm Vezi post
                                salut,
                                nu am uitat de overfendere. Astept de la Max sa imi zica daca a aflat costurile pentru a le face acolo. sunt impachetate si gata de etichetat.
                                Altfel, o sa le fac eu aici, dar inca nu am ajuns la partea de fibra.
                                Hmm, nu stiu ce sa zic. Cel care le face spune ca trebuie sa le vada dar oricum costurile sunt de minim 400 de euro cred ca pt doua seturi. Sper ca am inteles bine.

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X