Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Restaurare Toyota BJ42 Dune Beige - Good Girl

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #61
    Re: Restaurare Toyota BJ42 Dune Beige - Good Girl

    După cum relatam într-un alt post, vineri, la o plimbare ușurică prin zona cetății Histria, am avut o mică surpriză.
    Am ieșit pe drumul negru, de lângă cetate, către Istria. În condițiile în care drumul era ”asfaltat” doar cu vreo două degete de țărână tipic dobrogeană, de-aia de tip ”powder”, la un moment dat am auzit un zangănit metalic. Oprit, dat jos, întors la locul unde se odihnea cumințel una bucată țeavă, pus mâna pentru verificare temperatură (ca să nu adun toate bucățile de fiare de pe drumuri). Caldă! Confirmat, e de la subsemnatul.
    Recuperat, pus în mașină, deschis capota și observat vizual de pe unde ar fi putut să fie (nu mi-s mare priceput în ale mecanicii, încerc să învăț - metoda pe propria piele). Cum nu ducea nicăieri decât în jos, plecând din rampă, am evaluat și dedus că n-am să întâmpin nicio mare problemă în cei vreo 50 de km până la ”bază” (schimbare prin reducere a traseului inițial).
    Așadar, sâmbătă, am avut de lucru, în loc să mai fi făcut o tură pe coclauri.

    Deci:

    - onorabila țeavă :

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1120.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	698,8 KB 
ID:	993375

    - și mizeria făcută de ea (fără a mai pune la socoteală capota și panoul de foc):

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1116_BURST001.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	466,2 KB 
ID:	993376Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1117.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	708,1 KB 
ID:	993377Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1118.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	414,2 KB 
ID:	993378

    - drept pentru care am purces la demontarea metodică (slăbit alternatorul, scoasă cureaua, mutat, scos filtrul de aer, scoasă evacuarea - galeria + 2 coturi și țeava flexibilă) pentru a avea loc suficient pentru operațiunea de reparare. Scos capacul buclucaș:

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1125.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	725,4 KB 
ID:	993379Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1126.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	991,3 KB 
ID:	993380Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1127.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	808,0 KB 
ID:	993381

    - am fost un pic surprins să aflu că garnitura capacului era din plută, lucru ce m-a făcut să mă gândesc dacă posed așa ceva. Evrika! În stocul de toate cele, am găsit și ce-mi trebuia. Trebuie să recunosc că mi-a luat destul timp să curăț garnitura rămasă pe bloc, în așa fel încât să nu arunc resturi în rampă. Soluția de bază a fost cutter-ul (cu și fără mâner) + soluție de la Loctite pentru eliminarea resturilor de garnituri + una bucată cârpă mai texturată. Am vrut să folosesc și ceva vată de oțel dar am renunțat rapid din cauza șpanului pe care-l lasă și care putea intra ușor în motor:

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1129.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	929,0 KB 
ID:	993382Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1130.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	713,8 KB 
ID:	993383Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1131.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	724,1 KB 
ID:	993384

    - am purces la curățarea metodică (mecanică) atât a capacului cât și a țevii cu pricina:

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1133.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	868,6 KB 
ID:	993385Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1134.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	834,3 KB 
ID:	993386Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1135.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	728,8 KB 
ID:	993387Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1136.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	916,4 KB 
ID:	993388

    - apoi, croitorașul cel viteaz s-a apucat de croit una bucată garnitură din plută:

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1141.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	990,9 KB 
ID:	993389Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1140.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	933,6 KB 
ID:	993390Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1139.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	991,3 KB 
ID:	993391Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1138.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	897,2 KB 
ID:	993392Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1137.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,03 MB 
ID:	993393

    Continuarea în postul următor.
    AJUNGE!
    Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

    Comentariu


    • #62
      Re: Restaurare Toyota BJ42 Dune Beige - Good Girl

      Mai ceva ca OEM-ul , faina lucrare,rabdator mesteru' n-am ce zice, pai cu masina gata nu mai trebuie decat sa dea sefu' @pantzerrow adunarea pentru ieseala cu cortu'...........

      Comentariu


      • #63
        Re: Restaurare Toyota BJ42 Dune Beige - Good Girl

        Continuăm:

        - marcarea pentru găuri:

        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1144.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	852,7 KB 
ID:	993394

        - și găurirea. Soluția pentru efectuarea curată a găurilor, în cazul materialelor de acest fel, este preduceaua. În cazul meu, de 8 mm:

        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1143.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,06 MB 
ID:	993395Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1145.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	927,4 KB 
ID:	993396Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1146.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	894,7 KB 
ID:	993397

        - și țeava curățată mecanic (înainte și după):

        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1147.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,06 MB 
ID:	993398Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1148.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	918,3 KB 
ID:	993399

        - motivul pentru care respectiva țeavă și-a terminat menirea (temporar) a fost că nu a fost prinsă, cu colierul din dotare, de blocul motor, în așa fel încât să nu se țină doar în sudura de capac. Drept urmare, vibrațiile motorului și-au spus cuvântul și au comis inevitabilul (cum era mai rău): s-a rupt gulerul de care era sudată, din capac. Noroc că ruptura nu s-a extins. Motiv pentru care, un alt lucru la care nu mă pricep, subsemnatul a trebuit să sudeze pentru a doua oară în viața lui. De data asta și fără mască, obiectul lipsind din inventar (dată împrumut unui prieten). Așa că merit circumstanțele atenuante de rigoare pentru rezultatul lamentabil (dar satisfăcător pentru mine) obținut. Măcar să țină până la momentul în care Good Girl intră în restaurare.... Ocazie cu care am găurit și colierul/brida țevii (ruptă dar restul nu era prins niciunde, deci a lipsit cu desăvârșire) pentru prinderea ei de un șurub de 8 mm de pe blocul motor. În felul ăsta i-am asigurat susținerea fermă/eliminarea vibrațiilor (rezonanței):

        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1149.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,29 MB 
ID:	993400Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1150.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,15 MB 
ID:	993401Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1151.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	838,9 KB 
ID:	993402Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1153.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	768,2 KB 
ID:	993403

        Nu că aș fi cârcotaș (date fiind toate de până acum), în condițiile în care postul meu reprezintă și o manifestare a nemulțumirii față de lucrarea făcută de cel care a fost plătit așa cum a cerut (exclud bașca): cotul țevii de evacuare vopsit ”pe unde vede soacra”, respectiv prostul.....:

        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMAG1154.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,41 MB 
ID:	993404

        ”Noi să fim sănătoși, că le-om duce noi pe toate!”, parcă, nu?!
        AJUNGE!
        Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

        Comentariu


        • #64
          Re: Restaurare Toyota BJ42 Dune Beige - Good Girl

          Postat în original de Mpopescu Vezi post
          Mai ceva ca OEM-ul , faina lucrare,rabdator mesteru' n-am ce zice, pai cu masina gata nu mai trebuie decat sa dea sefu' @pantzerrow adunarea pentru ieseala cu cortu'...........
          Sunt sigur c-ai observat punctele alea negre de pe o jumătate a capacului și n-ai zis nimic. Apreciez! Și pe mine mă deranjează dar cum mi s-a cam expirat soluția electrolitică n-am mai avut răbdare să aștept/fac alta pentru galvanizare/rectificare. Altă dată!
          , doar ce-am închis telefonul cu cineva (cunoscut comun), și printre altele am dezvoltat și subiectul cu cortul. Si noi, provincia, așteptăm un semn de la organizator!
          AJUNGE!
          Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

          Comentariu

          Procesare...
          X