Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?


boca77

Postări Recomandate

Am cautat pe forum un raspuns la intrebarea mea dar nu am gasit decat ce kituri (sisteme) de inaltare a suspensiei s-au montat pe masini.

 

Intrebarea care o ridic eu cat de mult pot inalta masina pentru a obtine rezultate optime raportate la suspensie/comportament masina/directie.

 

In ultimele zile am cautat si citit pe diverse forumuri si am tras concluzia ca urmatoarele sisteme sunt the best of: OME, IronMan, Dobinsons.

 

In functie de sistem se poate obtine +40mm, +50mm sau +60mm.

 

Intentionez sa pun 33" pe masina.

 

Cel mai frumos imi suna kitul de +60mm. Dar...daca pun asa ceva cum afecteaza barile panhard, tendoanele sau sistemul de directie?

 

Sunt posesor nou de Toyota si nu cunosc inca in totalitate aceasta masina. De aceea va intreb pe voi cei experimentati. :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pentru LandCruiser KZJ73???

 

Salut,

 

Eu unul am pe masina suspensie de HDJ 80 care a dat o inaltare destul de mare (mai mare de 60). Din aceasta cauza au disparut si barile stabilizatoare de pe masina. Concluziile sunt cam asa:

 

- masina este mai instabila si tinde sa se incline destul de repede

- iti ia un pic sa te obisnuiesti cu situatia si nu esti niciodata sigur ca rotile sunt pe pamant

- este enervant de sus :D, dar cel mai de jos punct al masinii este grupul fata (sau spate) deci nu trebuie sa uiti asta

- trebuie sa ajuti unghiurile de degajare fata / spate (eventual cu alte bari)

- inaltarea optima a masinii este cea la care tu te simti bine...

 

eu unul m-am obisnuit cu a mea si imi place cum merge, dar de exemplu Astral nu a cochetat cu ideea...

GTC MotorSport - Aventura incepe cu noi !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pentru LandCruiser KZJ73???

 

Intentionez sa pun 33" pe masina.

Daca incap 33"-urile fara s-o inalti, e ideal. Daca nu, inalt-o cit mai putin posibil (mai bine tai din aripi, daca te lasa inima:grin:). N-o sa arate "bombastic" in fata discotecii, dar in teren... .:wink:

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

Stiu ca ideal pentru masina ar fi sa nu o inalti deloc, caz in care masina functioneaza optim avand in vedere ca asa a fost construita de producator.

 

Inaltarea, pe langa rezolvarea problemei cauciucurilor mai mari, mai influenteaza si unghiurile de atac si degajare care sunt destul de importante in offroad.

 

Parerea mea. :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

Inca un lucru de care sa tii cont: Cu cat o inalti,cu atat trebuie sa o latesti. Flanse,roti intoarse,etc.

 

Din puctul asta de vedere problema e partial rezolvata deoarece jantele pe care le am sunt cu offset negativ -30mm. Asta ar insemna o latire a puntii cu 60mm.

 

Daca raportul dintre inaltare/latime ar trebui sa fie 1 atunci pot inalta masina cu 60mm. Problema e ca nu stiu cat ar trebui sa fie acest raport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

33-uri intra fara probleme, chiar si 35-uri intra daca decuezi un pic aripile.

 

Cauta pe forum topicul cu toyota mea sa iti faci o idee despre inaltare si cauta topicul cu toyota lui Astral (Ratusca cea urata) ca sa vezi masina pe suspensia originala dar cu aripile decupate.

 

La mine o sa ai impresia ca am roti ff mici din cauza kitului de inaltare, dar totusi am 31"

 

p.s. daca vrei flexari de punti trebuie sa dispara barile stabilizatoare...

GTC MotorSport - Aventura incepe cu noi !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

Din puctul asta de vedere problema e partial rezolvata deoarece jantele pe care le am sunt cu offset negativ -30mm. Asta ar insemna o latire a puntii cu 60mm.

 

Daca raportul dintre inaltare/latime ar trebui sa fie 1 atunci pot inalta masina cu 60mm. Problema e ca nu stiu cat ar trebui sa fie acest raport.

 

Cu cat e mai lata cu atat mai bine va sta pe inclinari.

Garda la sol va fi data de marimea rotilor. Degeaba e inalta si instabila din suspensie daca merge "pe burta".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

Din puctul asta de vedere problema e partial rezolvata deoarece jantele pe care le am sunt cu offset negativ -30mm. Asta ar insemna o latire a puntii cu 60mm.

 

Daca raportul dintre inaltare/latime ar trebui sa fie 1 atunci pot inalta masina cu 60mm. Problema e ca nu stiu cat ar trebui sa fie acest raport.

 

daca vorbim de ecartament atunci raporteaza-te intotdeauna la raza si nu la diametru. spre exemplu, cand esti pe laterala, nu vin decat 1/2 din cei 60 mm in plus sa te ajute...pe cand inaltarea cu bodylift se duce toata intr-o singura directie, adica in sus.

 

trecand peste filozofia chobritului, stiu ca o masina inalta este mai impunatoare dar in cazul tau eu nu as inalta-o deloc, 33'uri incap fara probleme fara sa decupezi.

eu am avut niste 33x12.5 x15 . de fapt erau cam 33 spre 34 ( 84 cm), ff late si cu et negativ - 55 plus flanse de 30, deci et negativ - 85,

deci worst case scenario pentru caroserie si totusi nu imi atingea decat un pic pe fata, s-a rezolvat in 5 min cu 2 ciocane.

 

pune-ti rotile si mai vorbim dupa dar eu iti spun ca nu o sa atinga deci nu face prostia sa o inalti.

 

bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

Eu pe LJ70 am pus OME,am 33x12.5x15 pe jenti de 10 J +flanse de 3cm,fara bara stabilizatoare si sunt multumit cum se comporta.Pana acuma,pe toate masinile pe care le-am avut(vorbim numai de patroale)am folosit OME)BAFTA!!!

Viva 4x4!:grin:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

OME este pomul laudat, or fi bune dar la cat costa nu prea isi fac banii... (parerea mea). Exista variante mai ieftine dar nu atat de "comode"

GTC MotorSport - Aventura incepe cu noi !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

OME este pomul laudat, or fi bune dar la cat costa nu prea isi fac banii... (parerea mea). Exista variante mai ieftine dar nu atat de "comode"

 

E putin off topic, Iwa, dar nu inteleg care parte de la OME "nu-si face banii"?

 

Si ca sa fiu si on topic, la 33` nu trebuie inaltata! patrolator are perfecta dreptate, nu arata bombastic, dar in teren isi face treaba!

Cit mai aproape de imposibil !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

E putin off topic, Iwa, dar nu inteleg care parte de la OME "nu-si face banii"?

 

Si ca sa fiu si on topic, la 33` nu trebuie inaltata! patrolator are perfecta dreptate, nu arata bombastic, dar in teren isi face treaba!

 

 

off-topic - Este o parere pur personala, decat sa dai atatia bani pe OME mai bine incropesti altceva.

 

On-topic - Astral are 33-uri fara sa fie masina inaltata... daca se decupeaza frumos si se pun niste over-fendere poate arata chiar bine...

GTC MotorSport - Aventura incepe cu noi !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

Sa fim corecti: OME este poate cea mai cunoscuta suspensie ca e "mediatizata" foarte bine si foarte multi dintre noi au incercat-o! E o suspensie buna ptr "drumurile noastre" dar la banii aia exista si alte optiuni care ar putea fi aduse in discutie... De Koni si de ProComp ati auzit?

 

Din ceea ce am experiment inaltatul cu peste 5 cm poate deveni periculos atat pe asfalt cat si in teren la LJ70. Asta daca nu veniti si cu alte modificari: scoaterea rotilor cat mai in afara, prelungirea bieletelor de la bara stabilizatoare ...samd

 

O inaltare ieftina si la indemana de +10cm pana la +14 cm: arcuri si amortizoare de 80 standard de fata, atat pe fata cat si pe spate (pe spate cu schimbatul prinderilor si pozitiei amortizoarelor). Se recomanda niste amortizoare de 80 cat mai moi "obosite" (de preferat cele originale) ... Dar se modifica multe date ale problemei

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

...intentionez sa adaptez o bara stabilizatoare mai groasa impotriva ruliului , poate da careva o idee:grin:

 

Se ia bara care o ai. care se ranforseaza cu alta de tip tub putin mai groasa... pe care ai taiat-o in prealabil cu flexu pe diametru. Ii tragi un cordon de sudura si ai o bara ranforsata ...

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

off-topic - Este o parere pur personala, decat sa dai atatia bani pe OME mai bine incropesti altceva.

 

On-topic - Astral are 33-uri fara sa fie masina inaltata... daca se decupeaza frumos si se pun niste over-fendere poate arata chiar bine...

 

Iwa, eu am avut 33` pe prima mea Toyota fara decupaj. Totul a fost aproape foarte bine. In anumite momente (incrucisari de punti ) atingea foarte putin roata in aripa.

Am avut si off set:wink: ,ce-i drept!

 

Dar nu inteleg din toata discutia asta un lucru: unde nu e bun OME ?

O fi el mediatizat, o fi el scump, or fi ele posibilitatile de inlocuire la indemina noastra, dar intrebarea mea e urmatoarea :ati mers unul din voi pe aceiasi masina cu si fara OME?

Si nu pe strada.

Sint curios de raspuns.

Cit mai aproape de imposibil !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

Eu sunt de parere ca scopul principal pentru care iti montezi o suspensie special creata pentru offroad (fie ea OME, ProComp, Calmini, IronMan etc.) este faptul ca ea face ca masina sa se comporte mult mai bine in teren decat una stoc.

Abia apoi, ca obiectiv secundar al acestui tip de suspensie, ar fi inaltarea pe care o da pentru cauciucuri mai mari si pentru greutatea in plus adaugata prin instalarea de echipamente pe masina.

 

Prin urmare, topicul l-am deschis tinand cont de urmatoarele aspecte:

 

1. vreau sa pun 33"-uri pe KZJ meu

2. din cate am inteles 33"-urile incap pe masina si cu suspensia stoc dar sunt cateva neajunsuri (trebuie taiat din aripa, flanse distantiere si jante cu offset negativ)

3. vreau sa montez un kit/sistem de suspensie creat special pentru offroad pentru ca suspensia stoc existenta pe masina e si obosita dar nici nu a fost facuta pentru ceea ce facem noi

4. suspensia montata sa nu afecteze performantele masinii, prin asta referindu-ma la transmisie si/sau directie

5. daca tot montez acest tip de suspensie ma intereseaza si sa pot pune 33"-uri fara sa mai fiu nevoit sa tai din aripi

 

Asa arata masina cu cauciucuri de 31":

 

SDC12136_1.jpg.0eb479fd757d85c58e9e4f1a50f03502.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

Iar daca te hotarasti pt. un kit de suspensie, documenteaza-te inainte ce si cum. Ce vreau sa spun, e ca fiecare producator are mai multe optiuni, in functie de ce faci cu masina. De ex. OME, sa zicem la kit-ul de "+5", are pe fata arcuri pt. masina "stock" sau arcuri pt. masina cu greutate suplimentara pe fata intre 50 si 100 Kg. ( daca ai o bara mai serioasa, bullbar, troliu, a doua baterie, Webasto, etc), iar pt. spate varianta "stock" , "medium" (toate locurile ocupate + bagaje, sau roof rack, roata de rezerva 33" sau 35", canistra, Hi-lift, bara HD, scule, etc), sau HD (Rezervor Long Range, 2 rezerve, 2 sau mai multe canistre combustibil si apa, cort pe Roof Rack, etc, etc,).

 

Eu am pe GR Y 60 lung (inca stock:grin:) kit OME "+5". Asta ridica masina cu 8 cm fata de suspensia "originala". Pe fata +50-100Kg., iar pe spate "medium". Momentan scutura ca o caruta cu 2 bari in roti. Dar dupa ce vine in fata o bara "adevarata" (cu bullbar, troliu, proiectoare), iar sub capota o "a doua baterie", iar in rest Roof Rack, Bara spate, scuturi, Hi-Lift, "mobilier", canistra, compresor, si echipament pt. 3-4 sapt., v-a fi confortabil ca un Bentley.

 

Treaba cu OME-ul, e ca sa zicem asa kit-ul cel mai raspindit, mai la indemina oricui, kit-ul care costa cel mai putin pt. cit face, suspensia "poporului".

Daca "te dai" destul de mult incit sa observi diferenta si te axezi pe un anumit gen de "Off-Road", poti sa alegi intre multi fabricanti. De la Trail Master, Rancho, Koni, Monroe, Tough Dog pina la clasa "custom".

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

Din punctul meu de vedere suspensia standard de 80 este ideala cu conditia sa ai greutate suficienta pe fata, troliu, bara HD. Altfel este prea rigida. Trebuie lungite bieletele de la bara stabilizatoare (in niciun caz scoasa bara) si barile panhard modificate, coborati suportii racordurilor de frana sau alte racorduri mai lungi, reglat cantarul la frana spate, iar pe spate modificata pozitia amortizoarelor sau puse amortizoare custom.

Pe asfalt e mult mai stabila decat suspensia standard, eu am 33x12.5 cu jante 10j -50. Ar fi importante de schimbat si bucsele caster pe fata, eu am facut din unele de LJ70 dupa 90 modificate cu inca un inel exterior sa se potriveasca la diametru.

Daca nu se doreste o inaltare asa de mare, atunci suspensia Dobinsons +7.5cm, fexeaza mai bine decat OME si este putin mai ieftina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

Tocmai m-am hotarat pentru sistemul Dobinsons +60 mm care contine urmatoarele:

- arcuri fata + spate

- amortizoare fata + spate

- setul de bucsi "under body"

- setul de bucsi cu excentric (caster kit)

 

Despre Dobinsons am citit review-uri destul de bune.

 

Problema mea este urmatoarea: la inaltarea asta este nevoie de modificarea barilor Panhard? Cei de la Dobinsons dispun de bara Panhard fata ajustabila.

 

In corespondenta cu cei de la Dobinsons am primit urmatorul raspuns cu privire la dilema mea:

 

"The adjustable panhard rod isn't strongly recommanded for this setup - either front and rear .

When you lift up your truck 60mm up then your axles will move just 10mm on right side which is unnoticeable - and it require just a few mm of adjustment on a rod - so personally I'm convinced that it is not needed - unless you have your genuine rod in good condition."

 

Pentru ca nu sunt de meserie inginer, mecanic sau atoatestiutor va rog sa ma sfatuiti si voi cu privire la asta: DA sau NU bari Panhard reglabile???

 

@Georgenis: am vazut ca ai habar despre Dobinsons. Poate-mi spui o parere mai detaliata despre ei.

 

Aici: http://www.trt-shop.eu/eng/13-cars-toyota-land-cruiser-kzj-70-off-road.html gasiti cum au pregatit unii o Toyota ca a mea. Asa mi-o doresc si eu. :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

Fara a supara pe nimeni, doresc sa readuc in atentia voastra acest subiect pentru ca as dori totusi o parere a celor cu experienta in ale mecanicii. :grin:

 

Tocmai m-am hotarat pentru sistemul Dobinsons +60 mm care contine urmatoarele:

- arcuri fata + spate

- amortizoare fata + spate

- setul de bucsi "under body"

- setul de bucsi cu excentric (caster kit)

 

Despre Dobinsons am citit review-uri destul de bune.

 

Problema mea este urmatoarea: la inaltarea asta este nevoie de modificarea barilor Panhard? Cei de la Dobinsons dispun de bara Panhard fata ajustabila.

 

In corespondenta cu cei de la Dobinsons am primit urmatorul raspuns cu privire la dilema mea:

 

"The adjustable panhard rod isn't strongly recommanded for this setup - either front and rear .

When you lift up your truck 60mm up then your axles will move just 10mm on right side which is unnoticeable - and it require just a few mm of adjustment on a rod - so personally I'm convinced that it is not needed - unless you have your genuine rod in good condition."

 

Pentru ca nu sunt de meserie inginer, mecanic sau atoatestiutor va rog sa ma sfatuiti si voi cu privire la asta: DA sau NU bari Panhard reglabile???

 

@Georgenis: am vazut ca ai habar despre Dobinsons. Poate-mi spui o parere mai detaliata despre ei.

 

Aici: http://www.trt-shop.eu/eng/13-cars-toyota-land-cruiser-kzj-70-off-road.html gasiti cum au pregatit unii o Toyota ca a mea. Asa mi-o doresc si eu. :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

Atentie la sfaturi: KZJ73 nu e tot aia cu HZJ70/71. Este mult mai grea, in special pe spate.

Suspensia OME + 5 cm trebuie aleasa in consecinta: arcurile tari si amortizoarele heavy-duty. Se poate inalta si 7.5 cm pentru roti de 35'; varianta asta o am eu acum pe masina, dar am avut si + 5 cm.

Am vandut si Dobinson dar nu prea m-au convins.

OME are certificare TUV ceea ce cred ca spune multe !

Alt avantaj OME: daca lovesti un amortizor dai un telefon si a doua zi ai altul nou; la Dobinson cat dureaza?

Pretul la OME este de 1090 euro 4 arcuri si 5 amortizoare.

Barele Panhard le poti lasa in pace; o sa-ti mute puntile cate aproape 1 cm, una in stanga si cealalta in dreapta. Poti pune si bare reglabile, dar costa destul unele facute de firma specializata din UK.

Mai exista o varianta de facut corectia la barele Panhard, pe care o discutam la telefon, in particular. :h5

GTC Auto: service 4x4 / accesorii off-road

GTC auto SHOP: magazin online de accesorii 4x4

 

www.gtcauto.ro / www.shop.gtcauto.ro / www.gtcmotorsport.ro

razvancirap@gtcauto.ro / 0723.541.851

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Care este inaltarea optima a suspensiei pt LC KZJ 73 ?

 

Dupa multe topicuri si review-uri citite despre suspensia pentru Toyota am ajuns la urmatoarele concluzii:

 

- tipul de offroad pe care vrei sa-l practici conteaza foarte mult in alegerea kitului/sitemului de suspensie pe care vrei sa-l montezi pe masina: lite offroad (standard; cauciucuri 31") - mai bine o lasi stock; medium offroad (open; cauciucuri 33") - pana in 50mm; hard offroad (extrem; cauciucuri 35") - peste 50mm (aici deja incep si alte tipuri de modificari: tendoane, bari panhard, unghiuri);

- cu cat mentii masina mai aproape de setarile din fabrica cu atat va functiona mai bine si scade posibilitatea de a fi obligat la alte modificari care pot duce atat la cresterea costurilor , cat si la functionare improprie a atelajului;

- pentru a obtine performante in offroad trebuie tinut cont si de faptul ca un kit/sistem de suspensie lucreaza diferit fata de o suspensie stoc si este gandit special pentru a compensa greutatea suplimentara adusa masinii prin montarea unui troliu, bari tip ARB, roata de rezerva mai grea, echipament de recovery;

- o inaltare mai mare de 50mm atrage dupa sine montarea unui kaster kitt cu bucsi cu excentric, bari panhard reglabile;

- in cazul utilizarii masinii in conditii de concurs exista posibilitatea deteriorarii unui arc sau amortizor, prin urmare trebuie tinut cont de posibilitatea procurarii cat mai rapide a pieselor de schimb;

- in majoritatea cazurilor producatorii/dealerii de piese offroad nu ofera garantie in cazul utilizarii masinii in competitii;

- nu este chiar atat de recomandat sa-ti montesi un "under body polybushes kitt", experienta altora dovedind ca bucsile originale din cauciuc sunt mult mai trainice decat cele poli;

- in cazul LC 70/73, 73-urile sunt mai lungi si, respectiv, mai grele decat 70-urile, prin urmare trebuie avut grija cu ce suspensie se alege;

 

Prin urmare, avand in vedere cele enumerate mai sus, Toyota mea este un LC KZJ73 si tinand cont de faptul ca intentiile mele sunt cauciucuri 33" si clasa open, m-am hotarat astfel:

 

- initial alesesem Dobinsons +60mm. Asta implica bari Panhard reglabile si caster kit. De asemenea nu am gasit distribuitor in Europa decat in Polonia, cu termene de livrare destul de mari (2 luni);

- intr-un final m-am decis asupra OME HD +50mm. Fata +51/110 kg, spate +100kg constant. Acest kit nu necesita ajustarea barilor Panhard sau instalarea unui caster kit;

 

Sper sa ajute pe cineva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare