Anunț

Adună
Nici un anunț īncă.

Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

    O fi bun furtunul (semperit, deh) daaa'.....nu'sh cum sa-ti zic...

    Adica-ca-sa-ti zic asa, furtunul original are un amortizor, d'aia arata ca un burduf.

    Cand bagi mata 44-le in pedala de acceleratie, motorul se misca voios pe acolo.

    Cu furtunul asta nou, motorul o sa-ti miste si tzava aia rosie.

    Zic si io', nu dati cu pietre
    Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

    Comentariu


    • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

      Postat īn original de giorgel Vezi post
      O fi bun furtunul (semperit, deh) daaa'.....nu'sh cum sa-ti zic...

      Adica-ca-sa-ti zic asa, furtunul original are un amortizor, d'aia arata ca un burduf.

      Cand bagi mata 44-le in pedala de acceleratie, motorul se misca voios pe acolo.

      Cu furtunul asta nou, motorul o sa-ti miste si tzava aia rosie.

      Zic si io', nu dati cu pietre
      gura pacatosului adevar graieste (sper s-o iei ca pe o gluma, si nu ad-literam )

      ma gandesc si eu la problema asta intens... doar ca furtun d'ala cu burduf in veci n-o sa gasesc... sau poate nu in veci, da' oricum nu prea curand.

      Momentan, ca solutie de avarie, am nevoie de masina in weekendul asta, o sa folosesc furtunul asta. Oricum n-am numa' 42 la papuc si is destul de calm de felul meu (asta pana ma 'nervez )

      Pe termen lung, m-am gandit sa folosesc tot furtun de asta, doar ca sa elimin tzava rosie ...direct din interculer in admisie pun furtun d'asta care-l indoi oleaca sa fie asa in forma de "S", sa poata sa preia ceva deplasari/vibratii ale motorului. La solutia asta, imi da de gandit "elasticitatea" furtunului pe o lungime asa mare (vreo 60cm asa estimat la ochiometru), daca nu cumva se umfla, se face balon si asta sa-mi induca o intarziere in raspunsul motorului la accelerari. Ideal ar o tubulatura cat mai rigida, stiu, dar nu am momentan unde sa-mi fac asa ceva ... mai studiez. Poate la baietii de fac evacuari de inox, stiu ca exista si coturi de astea cu amortizor, poate se poate face o "tubulatura" de inox ?


      Daca nu, sa-l ia dracu de furtun, invelesc pe ala originalu' in vreo "shpe" straturi de powertape si asta e ...da' aia mi se pare tigania suprema care as putea-o face ... bah, oare am voie sa zic "tiganie" ? sau e politically corect sa zic "rromanie" ??
      Ultima editare de l_stoian79; 20.iun.2014, 15:54.
      "Explore.Dream.Discover."-Mark Twain
      cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian
      "my precioussssss" : http://picasaweb.google.com/stoian.l.m

      Comentariu


      • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

        Nu ma intelege gresit, te rog.

        Pune-l si fii cu ochii pe teava o vreme. Poti sa turezi motorul cu capota ridicata si vezi ce se misca pe acolo.

        Poate exista o pisibilitate de a mai sprijini teava aia, sa nu se slabeasca ceva pe la prinderea de intercooler.

        Pe furtunul "cel puscat" am vazut ca scrie ceva, n-ar fi rau sa sapi un pic dupa el.

        Imi place curatenia de sub capota. La mine nu-i asa.
        Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

        Comentariu


        • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

          @giorgel: multumesc de remarca cu motorul (curatenie, alea alea)... din pacate asta e semn ca nu ies cu masina pe atat de des cat mi-as dori sau pe atat de des pe cat ies altii... la care e motorul mai murdar ...

          apropo... acuma mi-o puscat neuronu' : la KZJ7 (motorul de 3L) ala parca vine cu intercooler din fabrica (la mine intercoolerul e montat aftermarket, nu exista LJ7 cu intercooler din fabrica).

          Oare nu se potriveste vreun furtun de intercooler de la KZJ7 la mine? In felul asta as putea lua furtune de cauciuc cu amortizor
          Ultima editare de Astral; 22.iun.2014, 11:29. Motiv: VREUN/VREO ...FARA CRATIMA !!!
          "Explore.Dream.Discover."-Mark Twain
          cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian
          "my precioussssss" : http://picasaweb.google.com/stoian.l.m

          Comentariu


          • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

            No, i-am infipt duda in admisie. S-o potrivit la fix, parca e de fabrica.

            ce am constatat, partea cu amortizatul vibratiilor ar putea fi o problema in timp. De mers, merge ceas turbo-ul, dar la pornire/oprire parca scutura mai tare. In mers n-am simtit nici o diferenta. La faza asta Giorgel a intuit bine ce se va intampla.

            Maine ma duc si iau o bucata de 75-80cm lungime si inlocuiesc complet teava aia metalica. Am masurat si lungimea traseului ar fi cam de 67-70cm. Am sa pun 80 ca sa pot sa-i las o "bucla" unde sa se poata amortiza vibratiile motorului.

            legat de presiunea care ar putea sa "umfle" furtunul si sa dea o intarziere a raspunsului acceleratiei...... nici o problema .... e foarte rigid, furtunul tine la 10bari presiune, eu abia inghesui 0.9bari la forja maxima .... deci no stres

            furtunul original il cheama "Rony Flex 51.180" si e semnificativ mai moale decat ce am pus eu in loc. Ati auzit de marca asta? Ma pun sa scormonesc pe net dupa asa ceva sa vad ce stie ala.
            Ultima editare de l_stoian79; 20.iun.2014, 22:31.
            "Explore.Dream.Discover."-Mark Twain
            cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian
            "my precioussssss" : http://picasaweb.google.com/stoian.l.m

            Comentariu


            • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

              @ giorgel are ( ca intodeauna in 999,9999 /1000 din cazuri restul se pune pe seama faptului ca e uom uman ) mare dreptate . Motorul se misca pe tampoane , basculeaza in lateral cativa centimetri ( impreuna cu cutia de viteze pe tampoanele ei ) , si de asemenea vibreaza in timpul functionarii .
              daca la vibratii mici de cativa milimetri nu prea se pune problema , la cei cativa centrimetri de basculare laterala e o problema de conectare cu anexele si de obicei se rezolva prin furtune cu cot ( miscarea e preluata din curbura cotului , chiar daca aparent se putea racorda direct in linie dreapta ) sau prin elemente flexibile renurate ( armonica ) , mai ... specializate . Radiatorul si intercoolerul stau pe loc fixe , motorul se misca ( ... IT'S ALIVEEEE ... ) .
              Un element flexibil important e si racordul flexibil de pe esapament , care trebuie plasat cat mai aproape de motor , pentru a avea cat mai putina teava rigida care cu cat e mai lunga cu atat ( la miscarea laterala a motorului ) solicita mai mult ( prezoanele de la ) galeria de evacuare pe care e cuplata si cu atat mai mult poate vibra necontrolat . Cu cat mai lung e un element flexibil cu atat e mai bine , daca constructia interioara nu reduce/ingreuneaza circulatia .

              Dupa cum se vede in poze la montarea intercoolerului , chiar si cu jumatate din cei 80-90 cm va fi ok , este posibilitate de preluare a miscarilor laterale la motorului . Trebuie verificat ca tubulatura ( rigida/ flexibila ) sa nu frece alte lucrusoare si diverse chestiute ( farfurioara de dulceata , lingurita de argint , cutia de cafea , zaharnita ... ) sau sa solicite racordarea pe racordul intercoolerului , toate cu efecte nedorite in timp
              ... sa fim corecti pana la capat !
              Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

              Comentariu


              • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

                Postat īn original de l_stoian79 Vezi post
                si is destul de calm de felul meu (asta pana ma 'nervez )
                Gura pacatosului zice ca voi, banatenii, nu prea va'nervati asa usor

                Da' daca totusi cum-necum se'ntampla, exista solutie la indemana:

                "Keep calm and drive Nissan!"
                Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                Comentariu


                • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

                  neata.... no deci...

                  am un joc in directie...capatul de bara de directie de pe stanga fata are joc la greu... asta e partea faina.

                  partea aiurea... azi dimineata am remarcat ca la roata stanga fata e balta de ulei jos...se scurge uleiul din punte pe la omocinetica... deci ceva semering e muci...posibil treaba cu jocul in directie sa fie cauza uzurii la semering ?

                  Deci:

                  1) ce coduri au capetele de bara de directie? E modelul pe filet de 23mm.
                  2) ce cod are kit de reparatie punte fata ? ala cu semeringuri & shit.
                  3) cu ce tip de vazelina tre sa ung MRL-urile (cu ocazia asta o sa le gresez si pe "dansele")


                  O zi faina sa aveti!

                  Io
                  Ultima editare de l_stoian79; 14.iul.2014, 10:02.
                  "Explore.Dream.Discover."-Mark Twain
                  cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian
                  "my precioussssss" : http://picasaweb.google.com/stoian.l.m

                  Comentariu


                  • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

                    Sal'tare,

                    Ar fi indicat sa te asiguri ca nu ai joc in suruburile care tin levierul de directie si rulmentul pivot.
                    Asta ar explica partial si uleiul de pe jos.

                    Coduri de piese nu stiu, dar te vor ajuta colegii toyotisti.

                    MRL-urile nu se ung cu vaselina, ci cu ulei.
                    Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                    Comentariu


                    • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

                      Postat īn original de giorgel Vezi post
                      MRL-urile nu se ung cu vaselina, ci cu ulei.
                      AVM cu ulei, AISIN cu vaselina. asa stiam.
                      The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500
                      4x4MANIA is where we are !!!
                      “ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

                      Comentariu


                      • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

                        Postat īn original de air_wolf Vezi post
                        AVM cu ulei, AISIN cu vaselina. asa stiam.
                        Probabil ca asa este.
                        Eu nu as pune vaselina nici in Aisin, dar nu e obligatoriu sa faci ce as face eu.
                        Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                        Comentariu


                        • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

                          am sa verific suruburile ale as avad cum se tin.
                          legat de ungere, scobesc prin manualul de reparatie sa vad ce or zis japonejii aia ca trebuie facut la MRL-uri...
                          multam de sfaturi la toti.

                          PS: apropo de rulmenti, sa iau rulemnti de schimb si sa pun noi, sau sa ii verific pe aia de pe masina si sa-i las tot pe aia ?
                          Ultima editare de l_stoian79; 14.iul.2014, 13:41.
                          "Explore.Dream.Discover."-Mark Twain
                          cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian
                          "my precioussssss" : http://picasaweb.google.com/stoian.l.m

                          Comentariu


                          • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

                            in pregatire ptr anul viitor, vreau sa schimb bocancii la Toyota.

                            In principiu voi trece pe janta de 16", si am in vedere urmatoarele dimensiuni:

                            a) 265/75/16
                            -> asta e un ~32x10.5x16 ...deci un pic mai inalte, nimic grav, ma astept sa fie OK ptr transmisie/planetare/consum/cum trage masina.
                            b) 255/85/16 -> asta e un ~33x10x16 .... asta e ceva mai mare (cam 2cm pe raza mai mare), mai ingusta...e interesant (BFG KM2 pe dimensiunea asta ma gandesc). Probabil va trage mai greu masina, garda la sol mai maricica, consum ceva mai mare
                            c) 235/85/16 -> asta e un ~32x9.5x16 .... similar cu varianta a) doar ca mai inguste

                            ptr dimensiunile astea de mai sus am variantele de profil:
                            Cooper M+S (ca anvelopa de iarna si toata ziua),
                            Cooper ST Maxx (un AT spre MT daca se poate spune asa, nu am marimea b) ),
                            Cooper STT (MT),
                            BFG KM2,
                            BFG AT (aci n-am marimea b)

                            ptr toate variantele voi merge pe niste jante 16" J7 (eventual J8 daca ma hotarasc la variantele mai late) si cu ET -30 (-35 daca gasesc, dar mai mult nu oricum..).

                            Inca stau in dubiu daca sa iau un set de roti de "oras&iarna" (adica gen Cooper M+S sau BFG AT) si un set de roti "de scandal" (Cooper STT sau BFG MT) .... sau varianta in care sa-mi iau doar Cooper ST Maxx sau BFG AT ????... clar financiar ar fi mai rentabil varianta cu un singur set de roti...

                            Nicuna dintre dimensiuni nu o am in talon, asa ca la ITP se va lasa cu cate o atentie, ma gandesc la varianta a) am sanse sa scap mai lejer daca ma opreste vreun organ si se leaga de roti (domnu' is 265/75 ce draku..." etc...) Acuma daca e ala mai istetz ma trozneste ca rotile is pe 16", da in fine... sa zicem ca e cea mai apropiata ca aspect de ce am in talon (265/75/15 , care e echivalentul lui 31x10.5x15 dar artistii de la RAR nu vor s-o treaca in talon).

                            variantele a) si c) ar fi mai "discrete" nu bat asa tare la ochi, varianta b) e ceva mai mare (da' ingusta)


                            Dintre dimensiunile de mai sus care credeti ca ar fi mai OK ? offroad moderat, mai mult asfalt si drumuri de pamant/piatra, oleaca de padure (cand nu ploaie tare ) sau cand musai trebuie, piatra... MT-ul e frumos, e rezistent, e confortabil psihic ca stii ca te scoate din rahat (genul de rahat in care intru eu...) dar e zgomotos pe asfalt, distanta de franare e crescuta, si iarna esti ca un om beat pe strada(si mergi ca melcul)...


                            revin imediat cu niste schite sa vedeti cum se schimba dimensiunile
                            Ultima editare de Astral; 15.oct.2014, 17:42. Motiv: VREUN/VREO ...FARA CRATIMA !!!
                            "Explore.Dream.Discover."-Mark Twain
                            cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian
                            "my precioussssss" : http://picasaweb.google.com/stoian.l.m

                            Comentariu


                            • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

                              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	schita.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	43,7 KB 
ID:	960678
                              Ultima editare de ERR; 15.oct.2014, 17:18.

                              Comentariu


                              • Re: Toyota LJ73 a lui l_stoian79 - Toyotu'

                                Postat īn original de l_stoian79 Vezi post
                                ...
                                1) ce coduri au capetele de bara de directie? E modelul pe filet de 23mm.
                                2) ce cod are kit de reparatie punte fata ? ala cu semeringuri & shit.
                                3) cu ce tip de vazelina tre sa ung MRL-urile (cu ocazia asta o sa le gresez si pe "dansele")
                                ...

                                1) coduri capete de bara, vedeti poza de mai jos:

                                Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	toyota.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	160,9 KB 
ID:	961633

                                2) chit reparatie punte fata ... Terrain Tamer SH4

                                3) ungere MRL-uri ... TBD abia joi ajung la operatia asta...sper...

                                intre timp, am schimbat furtunul la intercooler, am pus d'ala de cauciuc o singura bucata (am eliminat segmentul ala de aluminiu ), merge la fel ca inainte, adica bine

                                nu mai imi indica temperatura la apa in bord, scos mufa de la senzorul de temperatura, frecat bine cu un servetel, smeclit pe acolo cu spray de contact, lasat sa se uste, pus mufa inapoi... acul de temperatura misca din nou

                                la fel cu contactul de la spalatorul de parbriz, mai mult a durat sa desfac carcasa de la coloana de directie si sa astept sa se uste sprayul de contact... acum functioneaza iar

                                Joi probabil se monteaza chitul punte fata si se greseaza MRL-urile... si apoi, gata, sa vina iarna

                                apropo de dilema/trilema, cu cauciucurile ... Cooper ST MAxx 265/75/16 vor fi ... cand va fi cashul disponibil.
                                Ultima editare de l_stoian79; 10.nov.2014, 17:16.
                                "Explore.Dream.Discover."-Mark Twain
                                cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian
                                "my precioussssss" : http://picasaweb.google.com/stoian.l.m

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X

                                Sqreen | Runtime Application Protection