Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

a doua baterie la Kzj90


cristanx

Postări Recomandate

Buna tuturor! La totoya mea kzj 90 japoneza este loc de a 2 baterie si scrie pe un sticker de pe capota ca se leaga in paralel, dar a mai facut cienva asa ceva? Care este amperajul maxim care nu trebuie depasit pentru a nu face stricaciune? Bateria care este acum am senzatia ca e noua si e de 95A. Aveam 2 bateri pe Mitsu si era excelent pentru ca si pe ala aveam vreo cateva auxiliare care necesitau ceva putere d e la baterie. Acum pe Toyota am pus 4 proiectoare de 100W si urmeaza echiparea audio care consuma o gramada (statia e de 400 w RMS+restul). Pe viitor ma gandesc si la un Troliu si din acest motiv imi fac calculul ca trag cam mult de o singura baterie. Asa ca va cer un sfat si multumesc frumos cui il ofera.

Ps o borna (pentru cea de a 2-a baterie) am dibuit-o, dar a doua ba!

Toyota LC KZJ 90

Toyota LC LJ 73

Fiat Stilo 1.6 16v

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: a doua baterie la Kzj90

 

Intra doua baterii fara probleme, din fabrica unele vin cu instalatia pt doua baterii in paralel, fara distribuitor.

Pt cea de a doua bateria, borna de plus vine direct de la borna plus a primei baterii, iar minusul este legat la caroserie si trbuie sa il ai deja pe undeva izolat.

Legatura fiind in paralel fara distribuitor , este bine sa ai doua baterii de acelasi fel si in principiu de aceeasi vechime. Avand 95A pe prima ar fi bine sa-ti iei tot de 95A.

Eu am 2 buc de 100A si nici o problema.

Mai mari nici nu cred ca poti pune , datorita dimensiunilor celor de peste 100A , nu -ti inta in locas.

Fliper -KDJ 90 cu peste 200 de caluti:old
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: a doua baterie la Kzj90

 

eu am pe wrangler 2 baterii optima top red care sunt legate la alternator prin intermediul unui isolator batery care comanda incarcarea separat pe fiecare baterie functie de consum. Din toate variantele de legaturi se pare ca aceasta este cea mai inginereasca

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: a doua baterie la Kzj90

 

Salut. Si KZJ-ul meu are locas pt a doua baterie. Neavand decat cablul de masa (cel de plus nu il am) nu m-am bagat in aceasta problema pana acum.

Daca gasesti cablul si mai ales electronica de management (daca a fost prevazuta) a celor 2 baterii sunt si eu interesat de sistem. Am pe cineva care il poate construi daca am schema.

 

In principiu (dpdv electric) poti pune 2 baterii in paralel dar ar trebui sa fie cat mai apropiate dpdv electric: rezistenta interna, curentul maxim suportat, uzura, etc.

 

Cel mai bine ar fi sa apelezi la un sistem de management si eventual comutare al bateriilor -> vedeam zilnic asa ceva cand lucram intr-o firma care face service la UPS dar pe atunci nu m-a interesat sa invat cum functioneaza sistemul, mai ales pt UPS-urile la care puteai pune baterii suplimentare pt cresterea duratei de alimentare.... Aici vorbesc de PowerPlant-uri (cu tot cu generator) si de 80-100KVA care alimentau la 48V pilonii operatorilor de telefonie mobila...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 ani mai târziu...
Fara un sistem destept de management al incarcarii, una din cele doua baterii va crapa! Si se vor descarca una pe alta!
  • Like 1

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai doua variante:

1. Cumperi doua baterii noi si le legi in paralel cu alternatorul existent, sau si mai bine poti monta unul mai mare. Cost 200 euro bateriile

Troliul il legi de ambele baterii

Ce se intampla: descarcarea va fi mai lenta, incarcarea va fi mai lenta. Sari calul cu muzica la gratar sau cu luminile in camping, descarci ambele baterii si nu mai pleci. Dar ma gandesc ca nu chefuiesti singur, iar tu ca offroadist responsabil vei avea niste cabluri la tine.

2. Cumperi bateria a doua si un sistem inteligent de management. Cost de la 300 euro depinde... o baterie si un sistem.

Troliul il legi de bateria principala. Consumatorii de cea secundara.

Ce se intampla: La incarcare va avea acces intai cea principala, abia apoi cea secundara... asta e rolul sistemului. Adica la troliere va fi exact la fel ca pana acum, iar la muzica cu motorul oprit se va duce bateria secundara, dar vei putea porni masina. De regula, baietii destepti pun ca baterie secundara una cu gel, optima etc, care suporta cicluri repetate de descarcari/incarcari. Baietii destepti si cu bani pun ambele baterii cu gel.

Sistemul de management iti da autonomie si este inventat pt australianul singuratic, ca sa nu ramana in the bush. Iti cam salveaza viata la nevoie. Pt muzica si cumetrii, in oricare varianta va trebui sa dai cheie la mașina..

Adica mai pe romaneste, daca ai prieteni investeste in bere si cabluri.... daca nu, ia un sistem de incarcare inteligent. Sa ai de toate nu se poate!

 

Eu asa am inteles ca functioneaza lucrurile, pe buzunarul meu. Nu sunt specialist, e parerea mea.

"Depinde ce faci cu masina".... asta e raspunsul general valabil la toate intrebarile despre offroad.

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...
Salut.A mea are e baterii, plusurile sunt legate unul de celalalt iar masele la caroserie si pe unde or mai exista si altele.Troliul e legat cu plus de la una si minus de la cealalta.Amperajul e de 75 la amandoua.Cost 520 lei doua bucati noi cu 2 ani garantie.Mai am si 2 led baruri destul de sanatoase, o unitate multimedia si becuri si beculete.Ca functionare....merg brici toate cele.Cineva imi spunea ca bateria din dreapta e pt pornire iar cea din stanga pentru toate celelalte, chiar nu ma pricep, dar asa sa fie...ce sa zic.Cat despre descarcarea sau incarcarea lor nu stiu multe.Pot sa spun ca la trolieri de scurta durata cu motorul oprit chiar , nu a dat semne ca moare bateria iar la troliere de aproape 30 m am considerat ca e mai ok cu motorul pornit. Pentru cele care sunt din fabrica cu o singura baterie, io cred ca merge pusa si a doua, iar un electrician cred ca stie sa spuna daca trebuie modificat ceva sau nu la alternator.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Daca nu sunt cele 2 baterii de acelasi amperaj ce se poate intampla ( strica ) ? Nu se va intampla nimic, v-a rezulta o baterie de 12V si X Amperi*ora , unde X e suma Amperilor*ora pentru cele 2 baterii.

 

still not black enough
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu crapa. Functioneaza bine mersi si fara un sistem destept de management al incarcarii atata timp cat bateriile sunt la fel.

Pentru ca nu exista acel sistem destept iar bateriile nu sunt perfect identice una dintre baterii se va incarca mai lent. Asta e o problema daca faci doar drumuri scurte. La drumuri lungi se incarca ambele. La fel, la descarcari mari, una dintre baterii se va descarca sensibil mai mult.

Deci una din baterii va ceda ceva mai devreme din cauza acestor dezechilibre, dar nu mult mai devreme.

De obicei cand crapa una si cealalta e aproape moarta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare