Prietena mea si-a cumparat recent un Opel Corsa adu din belgia si a trebuit sa treaca prin tot calvarul inmatricularii in Ro. Nu am gasit pe internet, nici la politie si nici pe siturile oficiale ale altor institutii o lista completa cu actiunile ce trebuie intreprinse in vederea inmatricularii unui autoturism adus din strainatate drept pentru care imi permit o incercare de a pune cap coada intr-o insiruire coerenta tot ceea ce va trebui sa faceti in acest sens.
Situatie data: se cumpara masina adusa din belgia pe roti, in prezent cu numere rosii de circulatie provizorie valabile din brasov si se inmatriculeaza in Bucuresti.
1. Cumpararea
E cea mai simpla etapa. Dupa negociere se da banul proprietarului masinii, se incheie contract de vanzare cumparare si se pleaca acasa cu urmatoarele:
- masina + numerele rosii si autorizatia de circulatie provizorie in Ro
- RCA-ul incheiat de vechiul proprietar valabil impreuna cu autorizatia de circulatie temporara (in acest moment nu este nevoie sa incheiati un nou RCA, nu am inteles prea bine de ce!)
- contractul proaspat incheiat in original
- numerele vechi si documentul de circulatie provizorie in original cu care s-a condus masina din tara de origine pana in Romania
- talonul vechiului proprietar in original
- copie dupa buletinul actualului vanzator din Romania
2. RAR
Se merge cu masina la RAR dupa ce in prealabil ati facut o programare, pentru identificare, autentificare si ITP cu talonul vechi al masinii, CI original si copie plus o cerere tip care se ridica de la poarta RAR si se completeaza pe loc. La final se plateste o suma de 350RON daca totu e OK si se pleaca de la RAR cu urmatoarele:
- cartea de identitate a vehicolului (CIV)
- certificatul de autenticitate RAR
- un cartonas care atesta efectuarea ITP-ului de catre RAR
3. Obtinerea de documente suplimentare de la vanzator
Se trimite o copie dupa CIV la vanzator care inregistreaza si scoate in acelasi timp masina de la el de la fisc (nu ma intrebati de ce asa ca nici eu nu am inteles), in urma acestei operatiuni vanzatorul va trebui sa va returneze:
- certificat de atestare fiscala din care reiese la final ca masina a fost scoasa de la fiscul vanzatorului si trecuta pe numele cumparatorului
- fisa de inmatriculare a masinii
4. Calculul taxei de poluare
Pentru asta se merge la trezoreria sectorului de care apartineti cu urmatoarele documente:
- CIV de la RAR in original
- talonul original strain al masinii
- o copie tradusa si legalizata a talonului original
- cerere tip care se completeaza la fata locului
- CI original si copie
Toate actele originale vi se returneaza oprindu-vi-se doar copiile. Posibil sa va dea si un tichet de inregistrare pentru a va identifica in 48 de ore cand va intoarceti dupa decizia de calcul, ca atata dureaza acest proces.
5. Ridicarea deciziei de calcul si platade taxei de poluare
La doua zile dupa ce ati depus actele descrise la punctul 4 reveniti la trezorerie de unde veti ridica decizia de calcul a taxei de poluare. Evident suma o stiati in mare inca dinainte si ati venit deja cu bani prgatiti la voi ca sa scutiti un alt drum. Ridicati documentele, achitati tot atunci taxa iar la final veti pleca cu urmatoarel documente:
- decizia de calcul a taxei de poluare
- dovada achitarii taxei de poluare (chitanta de la trezorerie)
6. Inregistrare la fisc (SPFPL)
Mergeti la serviciul de taxe si impozite locale de care apartineti, cu CI original si copie, fisa de inmatriculare a masinii, certificatul de atestare fiscala a vinzatorului in original si copie (originalul va ramane la fisc). Aici in urma achitarii taxei de inmatriculare auto dar si a eventualelor restante (amenzi + taxe) veti pleca cu:
- fisa de inmatriculare in original pe care fiscul isi va aplica stampila
- copie dupa certificatul de atestare fiscala obtinut de la vanzator (originalul va ramane la fisc)
- dovada platii taxei de inmatriculare (chitanta)
7. Taxa de talon
Asta e simpla. Se merge la CEC-ul (de preferat la voi in sector) si se achita taxa de talon in valoare de 37RON. Se pleaca de aici deci cu
- dovada achitarii taxei de talon (chitanta)
8. RCA pe numele noului proprietar
Si asta e simpla, se incheie RCA pe numele noului proprietar si in baza seriei de sasiu a masinii.
9. Inmatricularea... in sfarsit
Mergeti la politie DRPCIV in Pipera plini de incredere si dupa ce ati verificat de mai multe ori ca aveti toate actele in regula (vezi lista mai jos) achitati acolo taxa noilor placute de inmatriculare. Mai departe luati-va tichet de ordine iar cand va veni randul prezentati-va la ghiseu cu urmatoarele acte:
- dovada platii placutelor de inmatriculare definitiva (vezi randul de mai sus)
- cerere tip care se cumpara de la birourile de acte din zona si se completeaza pe loc
- fisa de inmatriculare vizata de fisc in prealabil (pct.6)
- copie a noului RCA (pct.8)
- chitanta in original care atesta plata taxei de inmatriculare (pct.6)
- chitanta care atesta plata taxei de mediu in original si copie (pct.5)
- decizia de calcul a taxei de poluare in original si copie (pct.5)
- copia facturii sau a actului de vanzare cumparare din strainatate (pct.1)
- copia contractului de vanzare cumparare incheiat in Romania (pct.1)
- CI original si copie
- CIV original si copie (pct.2)
- certificatul de autenticitate in original (pct.2)
- cartonasul care atesta efectuarea ITP-ului in original (pct.2)
- talonul original al vanzatorului din strainatate (pct.1)
- autorizatia de circulatie provizorie si numerele straine cu care a fost adusa masina (pct.1)
- autorizatia de circulatie provizorie si numerele rosii cu care a circulat masina in Romania
Tare nu? O gramada de acte... sper sa nu fi omis ceva
10. Ridicarea talonului
Balciul se incheie cu ridicarea noului talon, a noilor numere si a CIV-ului completat de politie.
Incredibil cata bataie de cap pentru 3 obiecte nenorocite, nu?
Situatie data: se cumpara masina adusa din belgia pe roti, in prezent cu numere rosii de circulatie provizorie valabile din brasov si se inmatriculeaza in Bucuresti.
1. Cumpararea
E cea mai simpla etapa. Dupa negociere se da banul proprietarului masinii, se incheie contract de vanzare cumparare si se pleaca acasa cu urmatoarele:
- masina + numerele rosii si autorizatia de circulatie provizorie in Ro
- RCA-ul incheiat de vechiul proprietar valabil impreuna cu autorizatia de circulatie temporara (in acest moment nu este nevoie sa incheiati un nou RCA, nu am inteles prea bine de ce!)
- contractul proaspat incheiat in original
- numerele vechi si documentul de circulatie provizorie in original cu care s-a condus masina din tara de origine pana in Romania
- talonul vechiului proprietar in original
- copie dupa buletinul actualului vanzator din Romania
2. RAR
Se merge cu masina la RAR dupa ce in prealabil ati facut o programare, pentru identificare, autentificare si ITP cu talonul vechi al masinii, CI original si copie plus o cerere tip care se ridica de la poarta RAR si se completeaza pe loc. La final se plateste o suma de 350RON daca totu e OK si se pleaca de la RAR cu urmatoarele:
- cartea de identitate a vehicolului (CIV)
- certificatul de autenticitate RAR
- un cartonas care atesta efectuarea ITP-ului de catre RAR
3. Obtinerea de documente suplimentare de la vanzator
Se trimite o copie dupa CIV la vanzator care inregistreaza si scoate in acelasi timp masina de la el de la fisc (nu ma intrebati de ce asa ca nici eu nu am inteles), in urma acestei operatiuni vanzatorul va trebui sa va returneze:
- certificat de atestare fiscala din care reiese la final ca masina a fost scoasa de la fiscul vanzatorului si trecuta pe numele cumparatorului
- fisa de inmatriculare a masinii
4. Calculul taxei de poluare
Pentru asta se merge la trezoreria sectorului de care apartineti cu urmatoarele documente:
- CIV de la RAR in original
- talonul original strain al masinii
- o copie tradusa si legalizata a talonului original
- cerere tip care se completeaza la fata locului
- CI original si copie
Toate actele originale vi se returneaza oprindu-vi-se doar copiile. Posibil sa va dea si un tichet de inregistrare pentru a va identifica in 48 de ore cand va intoarceti dupa decizia de calcul, ca atata dureaza acest proces.
5. Ridicarea deciziei de calcul si platade taxei de poluare
La doua zile dupa ce ati depus actele descrise la punctul 4 reveniti la trezorerie de unde veti ridica decizia de calcul a taxei de poluare. Evident suma o stiati in mare inca dinainte si ati venit deja cu bani prgatiti la voi ca sa scutiti un alt drum. Ridicati documentele, achitati tot atunci taxa iar la final veti pleca cu urmatoarel documente:
- decizia de calcul a taxei de poluare
- dovada achitarii taxei de poluare (chitanta de la trezorerie)
6. Inregistrare la fisc (SPFPL)
Mergeti la serviciul de taxe si impozite locale de care apartineti, cu CI original si copie, fisa de inmatriculare a masinii, certificatul de atestare fiscala a vinzatorului in original si copie (originalul va ramane la fisc). Aici in urma achitarii taxei de inmatriculare auto dar si a eventualelor restante (amenzi + taxe) veti pleca cu:
- fisa de inmatriculare in original pe care fiscul isi va aplica stampila
- copie dupa certificatul de atestare fiscala obtinut de la vanzator (originalul va ramane la fisc)
- dovada platii taxei de inmatriculare (chitanta)
7. Taxa de talon
Asta e simpla. Se merge la CEC-ul (de preferat la voi in sector) si se achita taxa de talon in valoare de 37RON. Se pleaca de aici deci cu
- dovada achitarii taxei de talon (chitanta)
8. RCA pe numele noului proprietar
Si asta e simpla, se incheie RCA pe numele noului proprietar si in baza seriei de sasiu a masinii.
9. Inmatricularea... in sfarsit
Mergeti la politie DRPCIV in Pipera plini de incredere si dupa ce ati verificat de mai multe ori ca aveti toate actele in regula (vezi lista mai jos) achitati acolo taxa noilor placute de inmatriculare. Mai departe luati-va tichet de ordine iar cand va veni randul prezentati-va la ghiseu cu urmatoarele acte:
- dovada platii placutelor de inmatriculare definitiva (vezi randul de mai sus)
- cerere tip care se cumpara de la birourile de acte din zona si se completeaza pe loc
- fisa de inmatriculare vizata de fisc in prealabil (pct.6)
- copie a noului RCA (pct.8)
- chitanta in original care atesta plata taxei de inmatriculare (pct.6)
- chitanta care atesta plata taxei de mediu in original si copie (pct.5)
- decizia de calcul a taxei de poluare in original si copie (pct.5)
- copia facturii sau a actului de vanzare cumparare din strainatate (pct.1)
- copia contractului de vanzare cumparare incheiat in Romania (pct.1)
- CI original si copie
- CIV original si copie (pct.2)
- certificatul de autenticitate in original (pct.2)
- cartonasul care atesta efectuarea ITP-ului in original (pct.2)
- talonul original al vanzatorului din strainatate (pct.1)
- autorizatia de circulatie provizorie si numerele straine cu care a fost adusa masina (pct.1)
- autorizatia de circulatie provizorie si numerele rosii cu care a circulat masina in Romania
Tare nu? O gramada de acte... sper sa nu fi omis ceva

10. Ridicarea talonului
Balciul se incheie cu ridicarea noului talon, a noilor numere si a CIV-ului completat de politie.

Incredibil cata bataie de cap pentru 3 obiecte nenorocite, nu?
Comentariu