Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Montare cort de plafon - intrebari

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Re: Montare cort de plafon - intrebari

    Am si eu un cort pe masina,care tocmai saptamana asta am reusit sa-i finalizez restaurarea.Este vorba despre un cort polonez,achizitionat de parintii mei,in "epoca de aur"(probabil unii dintre dvs. mai in etate decat mine il stiu).Ca si greutate,apreciez ca are vreo 30 kg.I-am montat 2 bare transversale obisnuite si se va prinde fix pe barele longitudinale ale masinii(Freelander). Cat am lucrat la interiorul cortului,nici vorba sa se deformeze podeaua unde erau barele de fixare.Cealalta jumatate,cam flamba sub greutatea mea(90kg). Cortul este destinat pt sotie+2 copii mici,adica aproximativ 90 kg,afara de greutatea cortului,care se va imparti din pricina scarii. Nu mi-am facut probleme ca se va stramba ceva la caroserie. Din pacate nu am facut poze cu cortul pe masina,pt ca am deja montat roof-rack-ul si sezonul iesirilor cu cortul a trecut.
    Oricum,barele longitudinale ale masinii,suporta o greutate mai mare decat ce recomanda producatorul,din motive evidente,dar armatura in care sunt prinse barele,nu se va stramba,inainte ca picioarele din plastic ale portbagajului sa cedeze.
    Ultima editare de Liviu-San; 26.sep.2014, 09:32.

    Comentariu


    • #17
      Re: Montare cort de plafon - intrebari

      Postat în original de madax Vezi post
      Am gasit ceva aici, pt Nissan Patrol, ce-i drept , pt ultimul model

      http://www.youtube.com/watch?v=-KJRAWZEkCk

      Departe de mine sa fac reclama la acest tip de cort, dar vad ca e pus pe bari transversale. Ma mir ca acestea sa tina peste 200 kg. Sau platforma cortului? O avea ceva intarituri sa tina ursi de peste 100 kg?
      Am vazut si corturi care sunt montate pe roof rack dedicat. Asa ar mai merge, dar am dubii asupra rezistentei ,,podelei,, cortului.
      Greutatea maxima pe plafon si greutatea maxima suportata de bare este data in miscare ... adica la o viteza maxima constructiva.

      Atata timp cat nu pui 2-3 oameni in cort si o arzi pe A2 cu 130km/h o sa fie OK.

      Am avut cort greu atat pe bare profi Rhino Rack x 3 bucati cat si pe "trompete" poloneze x 2 buc ... si nu l-am pierdut ... inca.
      FJ40 '77(vandut), HZJ74 01 HZJ80 '94, HDJ100 '98 (vandut), 120 '06 (vandut) UZJ100 03, Celica SupraMK2 82, Suzuki SJ500 88 ... si lista ramane deschisa

      Comentariu


      • #18
        Re: Montare cort de plafon - intrebari

        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	1B6168D4-EEDF-4579-9980-66BB2B601F3E.jpeg 
Afișări:	1 
Mărime:	686,6 KB 
ID:	1010682@Astral , am mers pe solutia data de tine cu bare transversale Thule si sper sa “tina” . Cortul are ~65kg , ocupantii vreo 220.
        Nu am apucat inca sa il folosesc, doar l-am carat cateva zile pe masina si ne-am catarat in el sa vedem cum e.
        Ultima editare de cpt.gabriel; 17.iun.2018, 11:38.

        Comentariu


        • #19
          Re: Montare cort de plafon - intrebari

          Postat în original de cpt.gabriel Vezi post
          ...@Astral , am mers pe solutia data de tine cu bare transversale Thule si sper sa “tina” . Cortul are ~65kg , ocupantii vreo 220.
          Nu am apucat inca sa il folosesc, doar l-am carat cateva zile pe masina si ne-am catarat in el sa vedem cum e.
          Si eu cred ca va tine fara probleme si fara sa flambeze la mijloc si sa atinga plafonul masinii !

          Eu l-am avut pe trei bare pe Toyota 70 si pe Mazda doar de doua, dar majoritatea il pune pe doua bare !

          Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Capturexdcfvbknj.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	65,3 KB 
ID:	1010683

          Al tau mi se pare parca putin prea spre fata....?
          Ultima editare de Astral; 17.iun.2018, 14:36.


          Comentariu


          • #20
            Re: Montare cort de plafon - intrebari

            De flexat flexeaza nitel dar nu atinge plafonul.
            Inca, atunci cand am instalat kitul de la Thule, fara greutate pe el, barele erau flexate in jos. Am citit pe un site ca asta s-ar datora strangerii excesive sau distantei prea mici intre picioarele de suport.
            Portbagajul l-am montat cum indica producatorul in instructiuni.
            Cortul e pus chiar nitel mai in spate fata de cum ar fi fost la jumate.
            Daca ai vreo sugestie, apreciez.
            Nu imi inspira f multa incredere dar cand am vazut ca ai avut ceva similar, mi-a venit inima la loc.

            Comentariu


            • #21
              Re: Montare cort de plafon - intrebari

              Cred ca totusi e ok pentru ca acum am vazut ce poze am pus cu Mazda si pare montat la fel de in fata asa cum il ai si tu.
              Si eu m-am stofocat mult sa gasesc o solutie ca sa-l montez pe Mazda si cand am vazut pozele de pe google in care toti il au pus pe doua bare Thule dedicate masinii respective, m-am conformat si chiar a fost ok, desi, in poza aia in care se vede ca suntem doi masculi in cort, pare neverosimil ca nimic nu se stramba, indoaie, rupe, etc.


              Comentariu


              • #22
                Salut.
                Nu stiu daca imi este permisa interventia dar, cu tot respectul, nu prea merge cu “mie mi se pare”, ci problema sta cam asa:
                1. Mentinem barele transversale care au atat rol de descarcare a sarcinilor, cat si de legatura intre elementele longitutinale din dreptul punctelor de sprijin.
                2. Cazul ideal este cand punctele de descarcare a sarcinii, respectiv cortul, coincid cu punctele de incarcare a caroseriei masinii folosite. In aceasta conditie trebuie intarita zona de descarcare (tabla groasa care sa distribuie presiunea creata).
                3. Daca punctele sus mentionate nu coincid, vom apela la dimensionarea unei grinzi de echilibrare dintr-un profil ce va rezulta de o anumita sectiune dintr-un anumit material sau din ce avem.
                Ultima editare de nelutu58; 24.mai.2020, 16:59.

                Comentariu


                • #23
                  Postat în original de nelutu58 Vezi post
                  Salut.
                  Nu stiu daca imi este permisa interventia dar, cu tot respectul, nu prea merge cu “mie mi se pare”ci problema sta cam asa:
                  1. Mentinem barele transversale care au atat rol de descarcare a sarcinilor cat si de legatura intre elementele logitutinale din dreptul punctelor de sprijin.
                  2. Cazul ideal este cand punctele de descarcare a sarcinii, respectiv cortul, coincid cu punctele de incarcare a caroseriei masinii folosite. In aceasta conditie trebuie intarita zona de descarcare (table groasa care sa distribuie presiunea creata).
                  3. Daca punctele sus mentionate nu coincid, vom apela la dimensionarea unei grinzi de echilibrare dintr-un profil ce va rezulta de o anumita sectiune dintr-un anumit material sau din ce avem.
                  Cu acelasi respect, iti recomand sa dai o cautare pe Google si ai sa vezi ca peste 90% din cei care si-au montat cortul pe masina au facut-o pe bare Thule (sau alta marca), indiferent ca e autoturism sau 4x4....

                  Pentru a te convinge ca nu m-am bazat in cele recomandate pe "mi se pare mie", te rog, uita-te la postarea mea #19 unde, fie vei vedea o poza, fie, daca vezi doar un link, da-i click si o sa-ti apara poza.
                  Ultima editare de Astral; 23.mai.2020, 11:21.


                  Comentariu


                  • #24
                    L-am folosit fara probleme pe barele Thule .
                    Nu imi placea pt ca il simteam cu flexa cand eram in el, motiv pt care am adaptat un portbagaj peste bena.
                    Mult mai ok in a doua varianta, in sensul ca nu aveam nici un fel de emotii.
                    Desi am renuntat la idee si vandut cortul, probabil cea mai buna pozitie de fixare ar fi deasupra benei la nivelul plafonului masinii.

                    Comentariu


                    • #25
                      Postat în original de cpt.gabriel Vezi post
                      L-am folosit fara probleme pe barele Thule .
                      Nu imi placea pt ca il simteam cu flexa cand eram in el, motiv pt care am adaptat un portbagaj peste bena.
                      Mult mai ok in a doua varianta, in sensul ca nu aveam nici un fel de emotii.
                      Desi am renuntat la idee si vandut cortul, probabil cea mai buna pozitie de fixare ar fi deasupra benei la nivelul plafonului masinii.
                      Da, ai dreptate ! Si eu cand l-am avut pe Mazda doar pe doua bare Thule, parca nu ma simteam foarte confortabil ca se poate "indoi" cortul la mijloc, dar repet, am dormit doua persoane in ele si nici macar nu a scartait din cauza greutatii !

                      Montarea deasupra benei necesita un sistem de bare custom sau dedicate care greu ca sunt greu de gasit sau relativ dificil de realizat....

                      Pentru montarea deasupra hard-top-ului e necesar un sistem de bare de rezistenta in interiorul hard-top-ului, asa cum se poate vedea in pozele de aici :
                      https://www.club4x4.ro/forum4x4/foru...482#post663482


                      Comentariu


                      • #26

                        Comentariu


                        • #27
                          Oauuu ! Super smecher sistemul de bare !

                          A fost cumparat de-a gata sau ti l-a facut cineva ?


                          Comentariu


                          • #28
                            Mi l-a facut un prieten la el in fabrica.

                            Comentariu


                            • #29
                              Un aspect pe care poate il pierdeti din vedere.
                              Barele (Thule de ex) au specificata in acte greutatea DINAMICA pe care o suporta (de regula 75kg fiecare). Adica greutatea maxima incat sa fie sigure in mers, la franare, in viraje... etc. Cortul gol nu are cum sa aiba peste 150Kg. Deci e ok.
                              Greutatea STATICA pe care o suporta e mut mai mare... desi, nu stiu daca o specifica in acte. Poti sa dormi linistit in el.
                              Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998
                              0745-009633
                              cristianhaulica@yahoo.com

                              Comentariu


                              • #30
                                E foarte corect ce spuneti v.a.v de greutatea dinamica si cea statica. Daca va uitati insa in manualul THULE, producatorul in mod deliberat isi asuma numai sarcina specificata pe produs ( in cazul barelor mele 100kg) spre deosebire de alti producatori care fac diferenta intre sarcini asa cum spuneti Ex. Yakima
                                In practica , asa este , barele au rezistat fara probleme la ~ 65-70 kg greutatea cortului in mers iar static la inca ~ 250 - 270 kg ( ocupanti si echipament).
                                Deci nu e vorba ca nu rezista ci doar este o senzatie mai aparte cand "misca " odata cu unul din ocupanti.
                                Pe sistemul de bare din foto , era insa cu totul alta treaba.
                                Si intr-o situatie si in alta am mers pe varianta de confort si am ramas la varianta asta :)
                                https://www.instagram.com/p/CAVLk_0n...on_share_sheet
                                Every vehicle will have a maximum dynamic weight limit listed in our FIT GUIDE. That is the maximum combined weight of your rack system...

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X