Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Anvelope: AT vs. MT...

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Anvelope: AT vs. MT...

    Intr-unul din topicuri, koala a scris asta:

    Postat în original de koala
    ... convingerea impartasita de majoritatea celor de pe aici este ca marca de cauciucuri BFGoodrich / modelul de profil MT [ MudTerrain ] sunt idealul pentru cei ca noi [ amatorii pasionati ] ... eu din acestea am pe masina acum si, dupa ~ 10.000 km rulati majoritatea pe asfaltul bucurestean, arata ca noi ... din cele ce mi s-au spus, vor rezista ~ 40-50.000 km, deci au o durata de viata decenta ... gumele arata misto pe masina, nu sunt zgomotoase in mers si nici nu vibreaza urat ... in plus, se descurca mai mult decat multumitor in teren ...

    Eu am luat pentru jantele actuale - 16x6.5 - 4 BFGoodrich AT - 235/85R16 - second-hand. Intentionez sa schimb jantele si implicit pneurile - cand imi va permite punga... Pana atunci, vreau sa-mi formez o impresie despre pneuri.

    Eu am optat acum pentru AT-uri, pe considerentul ca, peste 50% din timp, masina ruleaza pe asfalt. Adevarul e ca, imi plac mai mult MT-urile ca aspect, dar nu au aceeasi fiabilitate pe asfalt - cauciucul din compozitie e mai dur, deci o uzura mai mare pe suprafete dure.

    Vreau de la voi - cei care sunteti echipati cu BFGoodrich - pareri pro si contra, argumentate atat despre AT, cat si despre MT. Nu vreau o discutie despre aspect, ci despre performantele celor 2 modele pe sosea si in teren - avantaje / dezavantaje; cat ati reusit sa duceti un set, cum merg MT-urile pe sosea, AT-urile in teren si invers, ce presiuni folosesc cele 2 modele in teren si pe sosea, cum se comporta pe ploaie, pe zapada, la franari, in curbe, etc., cat mai multe detalii, repet, argumentate!

    Va multumesc si va astept cu comentarii!
    :3
    "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

  • #2
    pai, pe Isuzu am MT-uri si pe Range AT-uri.
    On road: isuzu la 120 km/h pe ploaie cam nashpa, range ... beton!
    deci 1-0 AT
    offroad, noroi clisos, panta aprox 35% isuzu ...brici, range...cam greu
    deci 0-1 MT
    lasand gluma, At-urile sunt pt 50%on,50%off-road
    daca nu te bagi in noroi greu, cu AT-urile n-ai treaba. merg f bine pe tot ce-nseamna "uscat", bine pe ud si se-ncarca pe noroi puturos.

    ....parerea mea
    Toyota FJ40 - 4,2 - benzina
    Mitsubishi Pajero 3,8 V6- benzina-2007;
    Range Rover 4,0 V8-- benzina- '99,
    Toyota RJ70 2,4 - benzina-'86,
    Tico SX '99
    scuter Kimco 49 cmc
    Ocean Kayak - Malibu Two XL

    www.orr.ro

    Comentariu


    • #3
      Mihai ...AT...nu e nici cal ....nici magar....adica nu poti merge la capacitate maxima nici pe asfalt nici in offroad....pneuri MT.....sunt strict ptr offroad....asa ca pe asfalt nu prea sunt recomandate

      Comentariu


      • #4
        Re: Anvelope: AT vs. MT...

        Postat în original de MagnuM
        Adevarul e ca, imi plac mai mult MT -urile ca aspect, dar nu au aceiasi fiabilitate pe asfalt - cauciucul din compozitie e mai dur, deci o uzura mai mare pe suprafete dure.
        Va multumesc si va astept cu comentarii!
        MT mai dur??? la pneus dimpotriva, cauciucul e mult mai soft, pot strange cramponul intre degete, se simte "la mâna".

        Comentariu


        • #5
          Pe Landcruiser 100 am BF Goodrich AT 295x75x16 iar pe Pickup-ul rosu BF Goodrich MT 33x11,5x15.
          MT pe asfalt ud sunt ca AT-urile in noroi. Daca mergi mai mult (foarte mult, adica masina ta de zi cu zi) pe asfalt atunci ia-ti AT. Poti face offroad grozav cu ele cu conditia sa mergi cand e uscat, vreme buna, soare, etc, asa de recreatie. Daca cauti noroaie, isi vor arata limitarile destul de repede si MT-urile. Mult mai repede decat te astepti. Si vei fi dezamagit, si o sa vrei Simexuri. Exact asa am patit eu cu Landcruiserul 70 (masina de concurs).
          In opinia mea: MT - cele mai macho ca imagine si grozave in offroad de bun simt, nu-s bune daca mergi afara pe autostrada, viteza peste suta, etc
          AT - imagine de offroad OK, foarte bune pe uscat, pamant, iarba, bolovani (uscate toate), foarte bune pe asfalt, viteza OK la 170Km/h, foarte bune pe zapada, zero pe noroi in panta. Daca-i pe drept, nu esti suspendat si ai motor (eventual si ceva blocante) ai sanse.

          De uzat, la mine MT -urile s-au uzat de doua ori mai repede.
          Do everything prepared!

          Comentariu


          • #6
            Parerea mea :

            -eu merg de 11 ani pe BF Goodrich LT, AT si MT

            Pentru strada, de departe AT sunt cea mai buna alegere d.p.d.v. ploaie, zapada, capacitate de franare etc., respectiv conditii "extreme" de strada.
            In teren cu AT nu te descurci decat daca esti SUPER EXPERIMENTAT si in conditii ideale.Miron, Angus si inca cativa, de-i numeri pe degete, reprezinta doar exceptiile care confirma regula si folosesc BF Goodrich AT la fel ca si cum ar avea BF Goodrich MT, acestia sunt MESERIASII !...

            Discutand de utilizatori normali, in teren diferenta este mai mult decat evidenta intre MT si AT.
            AT se incarca si ramane asa, fiind pus in imposibilitatea de a continua, MT trece lejer pe unde AT ramane.Desigur si MT are limitari, Simexul este mai tare si tot asa "orice nas isi are nasul".

            Concluzionand, eu zic sa-ti pastrezi AT care le ai acum, ca o sa te tina mult si bine; in acest timp te poti duce cu ele in teren si daca vei simti nevoie de mai mult sau vei trai frustrari din cauza ca vei ramane impotmolit cu siguranta in aceleasi conditii vei trece lejer cu MT.

            Personal imi vad lungul nasului, imi cunosc posibilitatile si merg pe MT, pentru mine cea mai buna alegere !...

            Comentariu


            • #7
              Pentru cine are bucurii la noroi obligatoriu MT si cum bine a zis Miron dupa doua-trei iesiri o sa vrei Simex

              Pentru cine iese ocazional de pe asfalt recomand AT-ul,e foarte misto,da cand da de ud te lasa cu curu-n balta :(
              Offroad Racing Romania-THE ORIGINAL since 2006
              KAMIKAZE TEAM

              Comentariu


              • #8
                Cu totul ca unele raspunsuri de mai sus sunt mult mai detaliate ma bag si eu: Vorbind cu emilikawrangler, el mi-a spus ca e multumit de AT-urile BFG, daca nu este vorba despre zapada groasa si noroi mare.
                http://www.offroadtranssylvania.ro

                Comentariu


                • #9
                  deci....e clar AT-urile nu-s nici prea prea nici foarte foarte.....vrei sa mergi mai mult in oras....pana pe la Predeal ...AT-uri.....dar sa nu prea ploua....si nici zapada mare sa nu fie.... ....daca iesi in teren si te intalnesti cu noroi mare....si ai AT...e rau....cel mai bine sa ai un rand de MT si un rand de AT....parerea mea

                  Comentariu


                  • #10
                    Eu folosesc MT-uri, nu as pune AT-uri, chiar daca merg mai mult pe asfalt. Trebuie evitate franarile puternice, atat din motive de uzura cat si din cauza ca aderenta pe ud e mai mica, daca le folosesti rational MT-urile sunt minunate.Apoi...

                    1. MT nu e bun la viteza....pana la 120 e OK si nu cred ca alergi cu Suburbanul cu 180 constant ....nu e genul.
                    2.MT e folositor in teren cu aderenta scazuta....daca mergi mai mult pe asfalt pune AT, zic unii. FALS, la fel ca si 4x4 sau diferentialele blocabile lucrurile astea sunt necesare atunci cand dai de necaz, dar fara ele esti Popa Prostul.
                    3. .....
                    4...... ar trebui sa scriu pana dimineata.

                    Concluzia e ca MT ul e sfant, dar sa il exploatezi rational si sunt convins ca o vei face cu mare usurinta, avand in vedere meseria cu care te ocupi.


                    P.S.pe drumurile de carute dintre tarlale atunci cand e plouat, nu am nevoie sa cuplez fata decat foarte foarte rar.
                    Tico
                    BMW 525d
                    Mercedes 412
                    Terrano2 2.7 TD

                    Comentariu


                    • #11
                      Postat în original de valissan
                      ... P.S.pe drumurile de carute dintre tarlale atunci cand e plouat, nu am nevoie sa cuplez fata decat foarte foarte rar.

                      Asta in conditiile in care folosesti MT, nu?!
                      :3
                      "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

                      Comentariu


                      • #12
                        Postat în original de miron
                        ... De uzat, la mine MT -urile s-au uzat de doua ori mai repede.

                        In conditii de oras, nu?!
                        :3
                        "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

                        Comentariu


                        • #13
                          Postat în original de MagnuM
                          Postat în original de valissan
                          ... P.S.pe drumurile de carute dintre tarlale atunci cand e plouat, nu am nevoie sa cuplez fata decat foarte foarte rar.

                          Asta in conditiile in care folosesti MT, nu?!
                          Sigur ca MT,iar uzura pe asfalt vine in foarte mare parte, de la franari puternice.
                          Tico
                          BMW 525d
                          Mercedes 412
                          Terrano2 2.7 TD

                          Comentariu


                          • #14
                            Postat în original de Marius C alias Turagmes
                            ... cel mai bine sa ai un rand de MT si un rand de AT....parerea mea

                            Asa m-am gandit si eu... :? Cand voi fi in stare sa schimb rotile, voi incerca sa echipez jantele actuale - de fabrica - cu MT-uri. Dar asta implica sa car cu mine la iesiri, 2 randuri de anvelope!
                            :3
                            "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

                            Comentariu


                            • #15
                              Revenind la ideea acestui topic, nu s-a spus nimic de presiuni... :?


                              Astept comentarii in continuare!
                              :3
                              "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X