Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Anvelope: AT vs. MT...


MagnuM

Postări Recomandate

Intr-unul din topicuri, koala a scris asta:

 

... convingerea impartasita de majoritatea celor de pe aici este ca marca de cauciucuri BFGoodrich / modelul de profil MT [ MudTerrain ] sunt idealul pentru cei ca noi [ amatorii pasionati ] ... eu din acestea am pe masina acum si, dupa ~ 10.000 km rulati majoritatea pe asfaltul bucurestean, arata ca noi ... din cele ce mi s-au spus, vor rezista ~ 40-50.000 km, deci au o durata de viata decenta ... gumele arata misto pe masina, nu sunt zgomotoase in mers si nici nu vibreaza urat ... in plus, se descurca mai mult decat multumitor in teren ...

 

 

Eu am luat pentru jantele actuale - 16x6.5 - 4 BFGoodrich AT - 235/85R16 - second-hand. Intentionez sa schimb jantele si implicit pneurile - cand imi va permite punga... Pana atunci, vreau sa-mi formez o impresie despre pneuri.

 

Eu am optat acum pentru AT-uri, pe considerentul ca, peste 50% din timp, masina ruleaza pe asfalt. Adevarul e ca, imi plac mai mult MT-urile ca aspect, dar nu au aceeasi fiabilitate pe asfalt - cauciucul din compozitie e mai dur, deci o uzura mai mare pe suprafete dure.

 

Vreau de la voi - cei care sunteti echipati cu BFGoodrich - pareri pro si contra, argumentate atat despre AT, cat si despre MT. Nu vreau o discutie despre aspect, ci despre performantele celor 2 modele pe sosea si in teren - avantaje / dezavantaje; cat ati reusit sa duceti un set, cum merg MT-urile pe sosea, AT-urile in teren si invers, ce presiuni folosesc cele 2 modele in teren si pe sosea, cum se comporta pe ploaie, pe zapada, la franari, in curbe, etc., cat mai multe detalii, repet, argumentate!

 

Va multumesc si va astept cu comentarii! :wink:

:ce :3 :ce

"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 104
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

pai, pe Isuzu am MT-uri si pe Range AT-uri.

On road: isuzu la 120 km/h pe ploaie cam nashpa, range ... beton!

deci 1-0 AT

offroad, noroi clisos, panta aprox 35% isuzu ...brici, range...cam greu

deci 0-1 MT

lasand gluma, At-urile sunt pt 50%on,50%off-road

daca nu te bagi in noroi greu, cu AT-urile n-ai treaba. merg f bine pe tot ce-nseamna "uscat", bine pe ud si se-ncarca pe noroi puturos.

 

....parerea mea :roll:

Toyota FJ40 - 4,2 - benzina

Mitsubishi Pajero 3,8 V6- benzina-2007;

Range Rover 4,0 V8-- benzina- '99,

Toyota RJ70 2,4 - benzina-'86,

Tico SX '99

scuter Kimco 49 cmc

Ocean Kayak - Malibu Two XL

 

www.orr.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Anvelope: AT vs. MT...

 

Adevarul e ca, imi plac mai mult MT -urile ca aspect, dar nu au aceiasi fiabilitate pe asfalt - cauciucul din compozitie e mai dur, deci o uzura mai mare pe suprafete dure.

Va multumesc si va astept cu comentarii! :wink:

 

MT mai dur??? la pneus dimpotriva, cauciucul e mult mai soft, pot strange cramponul intre degete, se simte "la mâna".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe Landcruiser 100 am BF Goodrich AT 295x75x16 iar pe Pickup-ul rosu BF Goodrich MT 33x11,5x15.

MT pe asfalt ud sunt ca AT-urile in noroi. Daca mergi mai mult (foarte mult, adica masina ta de zi cu zi) pe asfalt atunci ia-ti AT. Poti face offroad grozav cu ele cu conditia sa mergi cand e uscat, vreme buna, soare, etc, asa de recreatie. Daca cauti noroaie, isi vor arata limitarile destul de repede si MT-urile. Mult mai repede decat te astepti. Si vei fi dezamagit, si o sa vrei Simexuri. Exact asa am patit eu cu Landcruiserul 70 (masina de concurs).

In opinia mea: MT - cele mai macho ca imagine si grozave in offroad de bun simt, nu-s bune daca mergi afara pe autostrada, viteza peste suta, etc

AT - imagine de offroad OK, foarte bune pe uscat, pamant, iarba, bolovani (uscate toate), foarte bune pe asfalt, viteza OK la 170Km/h, foarte bune pe zapada, zero pe noroi in panta. Daca-i pe drept, nu esti suspendat si ai motor (eventual si ceva blocante) ai sanse.

 

De uzat, la mine MT -urile s-au uzat de doua ori mai repede.

Do everything prepared!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea :

 

-eu merg de 11 ani pe BF Goodrich LT, AT si MT

 

Pentru strada, de departe AT sunt cea mai buna alegere d.p.d.v. ploaie, zapada, capacitate de franare etc., respectiv conditii "extreme" de strada.

In teren cu AT nu te descurci decat daca esti SUPER EXPERIMENTAT si in conditii ideale.Miron, Angus si inca cativa, de-i numeri pe degete, reprezinta doar exceptiile care confirma regula si folosesc BF Goodrich AT la fel ca si cum ar avea BF Goodrich MT, acestia sunt MESERIASII !... :grin:

 

Discutand de utilizatori normali, in teren diferenta este mai mult decat evidenta intre MT si AT.

AT se incarca si ramane asa, fiind pus in imposibilitatea de a continua, MT trece lejer pe unde AT ramane.Desigur si MT are limitari, Simexul este mai tare si tot asa "orice nas isi are nasul".

 

Concluzionand, eu zic sa-ti pastrezi AT care le ai acum, ca o sa te tina mult si bine; in acest timp te poti duce cu ele in teren si daca vei simti nevoie de mai mult sau vei trai frustrari din cauza ca vei ramane impotmolit cu siguranta in aceleasi conditii vei trece lejer cu MT.

 

Personal imi vad lungul nasului, imi cunosc posibilitatile si merg pe MT, pentru mine cea mai buna alegere !... :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cine are bucurii la noroi obligatoriu MT si cum bine a zis Miron dupa doua-trei iesiri o sa vrei Simex :grin:

 

Pentru cine iese ocazional de pe asfalt recomand AT-ul,e foarte misto,da cand da de ud te lasa cu curu-n balta :(

Offroad Racing Romania-THE ORIGINAL since 2006

KAMIKAZE TEAM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci....e clar AT-urile nu-s nici prea prea nici foarte foarte.....vrei sa mergi mai mult in oras....pana pe la Predeal ...AT-uri.....dar sa nu prea ploua....si nici zapada mare sa nu fie.... :grin: ....daca iesi in teren si te intalnesti cu noroi mare....si ai AT...e rau....cel mai bine sa ai un rand de MT si un rand de AT....parerea mea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc MT-uri, nu as pune AT-uri, chiar daca merg mai mult pe asfalt. Trebuie evitate franarile puternice, atat din motive de uzura cat si din cauza ca aderenta pe ud e mai mica, daca le folosesti rational MT-urile sunt minunate.Apoi...

 

1. MT nu e bun la viteza....pana la 120 e OK si nu cred ca alergi cu Suburbanul cu 180 constant ....nu e genul.

2.MT e folositor in teren cu aderenta scazuta....daca mergi mai mult pe asfalt pune AT, zic unii. FALS, la fel ca si 4x4 sau diferentialele blocabile lucrurile astea sunt necesare atunci cand dai de necaz, dar fara ele esti Popa Prostul.

3. .....

4...... ar trebui sa scriu pana dimineata.

 

Concluzia e ca MT ul e sfant, dar sa il exploatezi rational si sunt convins ca o vei face cu mare usurinta, avand in vedere meseria cu care te ocupi.

 

 

P.S.pe drumurile de carute dintre tarlale atunci cand e plouat, nu am nevoie sa cuplez fata decat foarte foarte rar.

Tico

BMW 525d

Mercedes 412

Terrano2 2.7 TD

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... P.S.pe drumurile de carute dintre tarlale atunci cand e plouat, nu am nevoie sa cuplez fata decat foarte foarte rar.

 

 

Asta in conditiile in care folosesti MT, nu?!

:ce :3 :ce

"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... P.S.pe drumurile de carute dintre tarlale atunci cand e plouat, nu am nevoie sa cuplez fata decat foarte foarte rar.

 

 

Asta in conditiile in care folosesti MT, nu?!

 

Sigur ca MT,iar uzura pe asfalt vine in foarte mare parte, de la franari puternice.

Tico

BMW 525d

Mercedes 412

Terrano2 2.7 TD

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... cel mai bine sa ai un rand de MT si un rand de AT....parerea mea

 

 

Asa m-am gandit si eu... :? Cand voi fi in stare sa schimb rotile, voi incerca sa echipez jantele actuale - de fabrica - cu MT-uri. Dar asta implica sa car cu mine la iesiri, 2 randuri de anvelope!

:ce :3 :ce

"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revenind la ideea acestui topic, nu s-a spus nimic de presiuni... :?

 

 

Astept comentarii in continuare! :wink:

:ce :3 :ce

"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da... da' socoteala de acasa... cu cea din targ... Daca plec la soft si pana ajung ploua?! :grin:

Daca abia au scos masina lu' nello din noroi, cine o scoate p-a mea?!?! Sau tre' sa vin si cu platforma si pe ea cu o Tatra?!... :lol:

:ce :3 :ce

"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator koala

... sunt 100% de acord cu pozitia lui Mugur vis-a-vis de problema ! ...

 

Situatia mea :

 

- sunt un "pantofar de capitala" :ga ... iar experienta mea in teren = ZERO !

- Patrolul este masina mea de zi cu zi ... zilnic traversez orasul pe axa Sud-Nord si invers ... in plus, serile sunt rezervate diverselor "lacase ale pierzaniei" ( a.k.a. Mall-uri ) unde tre' sa plimb copila & nevasta ...

- merg aproximativ 15-20.000 km / an ...

- sunt un sofer atent si prudent, iar 120 km/h mi se pare deja o viteza mare :D ...

- singurele mele "iesiri" serioase de pana acum au fost cele petrecute alaturi de voi ( Cheia si Sibiu ) ...

 

As fi fost candidatul ideal la AT-uri, nu-i asa ?

 

... ei bine, recunoscand cinstit toate cele de mai sus ( atat fata de mine insumi, cat si fata de altii ), m-am intrebat si eu la fel ca ManugM, ce 'reaku sa fac ... in cazul meu alegerea a fost lesne de facut, mi-am zis ca : decat sa fiu o viata caine ( adica sa "ma tina" AT-urile 70-80.000 km si sa am niste cauciucuri mediocre ca si performante ), mai bine sunt o saptamana leu ( si am ales MT-urile, care "duc doar" 40-50.000 km, dar sunt cu adevarat eficiente in teren ) ...

 

... cauciucurile bune fac diferenta intre a avea, sau nu, aderenta ... ah, ca mai sunt si "profesori" care merg la fel de bine si cu AT-uri si cu MT-uri, nu contest ... eu insa imi cunosc "lungul nasului" si, ca atare, am ales in consecinta ...

 

PS 1 : Evident ca profilu' tip Simex e "tatic" la cauciucurile "de scandal", da' hai sa nu uitam totusi ca unii vrem sa mergem "incaltati" cu ele zi de zi ... si ca n-avem unde sa tinem 2 randuri de roti ...

 

PS 2 : ... situatia discutata e oarecum comparabila cu cea legata de trolii ... daca tot faci un efort financiar, apoi fa bine si ia-ti ce e mai bun, ca nu stii cand ai nevoie de ajutor ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:h5

Cat despre presiuni...in teren cat de moale se poate, fara sa sara guma, iar pe asfalt cat de tare se poate, fara sa sara plomba sau piatra de la rinichi.

Cred ca trebuie sa tii cont de greutatea utilajului si trebuie sa faci cateva incercari pana te lamuresti.

Tico

BMW 525d

Mercedes 412

Terrano2 2.7 TD

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... ei bine, recunoscand cinstit toate cele de mai sus ( atat fata de mine insumi, cat si fata de altii ), m-am intrebat si eu la fel ca ManugM, ce 'reaku sa fac ... in cazul meu alegerea a fost lesne de facut, mi-am zis ca : decat sa fiu o viata caine ( adica sa "ma tina" AT-urile 70-80.000 km si sa am niste cauciucuri mediocre ca si performante ), mai bine sunt o saptamana leu ( si am ales MT-urile, care "duc doar" 40-50.000 km, dar sunt cu adevarat eficiente in teren )...

 

 

 

Asta-i dilema: caine (rosu) sau leu (greu) ??? :lol: :lol: :lol:

:ce :3 :ce

"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am mers pe BFGoodrich, inca... ba dimpotriva! Am mers pe poate cele mai proaste ATuri, si poate cele mai proaste MTuri, dar AT si MT in orice caz! Ma refer la sublimele Montana Gladiator AT - 235.75.R15 si respectiv Colway MT, aceeasi dimensiune.

 

Ce pot spune ca modesta parere personala, legat de tipurile de profil AT / MT - cu AT am ramas blocat... lesne in padure... si in zapada, si din nou in padure... si pe zapada ma dadeam cu sania... si... lista continua! Mergand corect, atent si destept pe zapada, se comportau bine...

 

Cu MTurile in schimb... nu am ramas, am trecut prin noroaie, am urcat noroaie, fara nici o ezitare si fara decat centralul blocat... restul nefiind blocante.

 

Pe latura asfaltica insa, asa cum persoane mult mai avizate ca mine au spus deja - AT e brici, cu MTul trebuie sa mergi corect, atent si destept!

 

Personal ma aflu in dilema de a fi nevoit sa ma "incaltz"... dupa experienta de pana acum - aleg MT! Si asta chiar daca fac si mult asfalt... Nu vreau viteze astronomice pe sosea, e ok, daca le voi schimba mai repede, dar prefer sa fiu oricand pregatit pentru o ploaie! [a se citi pentru noroaiele ce o urmeaza :D :D :D ]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:h5

Cat despre presiuni...in teren cat de moale se poate, fara sa sara guma, iar pe asfalt cat de tare se poate, fara sa sara plomba sau piatra de la rinichi.

Cred ca trebuie sa tii cont de greutatea utilajului si trebuie sa faci cateva incercari pana te lamuresti.

 

 

Utilaju' are 2600 kg gol!!! :wink: 3901 kg maxim autorizat!!! :wink: Pneurile sunt cu clasa de incarcare "E" - 1500 kg.

 

Parerea mea: pe asfalt, un pneu umflat prea tare pierde foarte usor aderenta; daca e MT cu atat mai delicata e problema - MT-ul avand deja o problema cu aderenta pe asfalt, datorita profilului... :?

:ce :3 :ce

"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiunea in gume BFG MT, o discutie interminabila, cel putin pe site-urile de Land Rover; oricum, cateva idei :

-pe strada daca sunt prea umflate, masina topaie/capacitate de franare execrabila

-in teren daca sunt prea desumflate, dejanteaza

-daca dimensiunile sunt aproape de standard e bine sa se pastreze specificatiile masinii

-problemele apar la dimensiuni mult diferite de standard

-235/85/16 suporta presiuni mari pana la 80 PSI

-de la 255/85/16 in sus max 60 PSI, dar se recomanda maxim 40 PSI de utilizatori

-presiunea depinde de foarte multi factori corelati, parerile sunt EXTREM de diferite pana la ABERANTE...

 

Personal, dupa ce am experimentat aproape toate parerile, acum merg cu :

-2 pe fata, 2.4 pe spate / strada

-1.5 pe fata, 1.7 pe spate / teren

 

P.S.Masina mea are tractiune integrala permanenta... :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La discutia leu sau caine, si eu am facut alegerea asta. Cautam un profil mai "cuminte", asa, care sa tina la ceva noroi, si sa merg fara probleme pe asfalt.

 

Dupa ce mi-a bagat Gabi_G mintile in cap :old (mersi inca o data ), mi-am pus Super Swamperele pe care le-ati vazut pe masina la Sibiu ...

 

Sincer, aveam ceva dubii, mai ales cum draq se comporta la o frana brusca pe asfalt (intre timp m-am lamurit :lol: ), dar n-am regretat niciodata !!!! Poate singura strangere de inima a fost pe Valea Oltului, cand nu m-a lasat inima sa merg peste 80 km/h cu ele ....

 

De fapt, eu conduc exact 10 min/zi pe DN in afara orasului pana la servici, asa ca nici nu le-am mai dat jos !

 

Experienta mea in teren e nula, asa ca folosesc toate avantajele pe care le am ... Si am patru avantaje cramponate :grin: , fara ele cred ca ramaneam blocat mult mai des....

 

Gabi_G :tk

Jimny VVT, ex Toyota KZJ70 - "cand ma fac mare, imi iau Defender"
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare