Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Sfaturi pentru cauciucuri

Adună
X
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Sfaturi pentru cauciucuri

    Salut baieti

    Am si eu cateva intrebari legate de cauciucuri. Am intrebat si "in partea cealalta" si mi-am luat mistouri. Sper ca aici sa gasesc cativa care stiu ce
    spun si ma trateaza ca pe un incepator. Merci

    Deci ... am o camioneta Nissan din 2005 cu 2 randuri de roti:
    - alea din fabrica - bridgestone dueller HT 255/70/16
    - Cooper Discoverer STT 33 x 12'5 x 15
    Masina e inaltzata cu 5 cm si rotile de 33 nu ating nicaieri (si arata absolut bestial!!!)

    Dilemele mele sunt:
    - in afara consumului mai mare si al zgomotului, e (foarte) posibil sa stric mult mai repede elemente de directie si amortizare daca merg cu rotile pe 33?
    - daca intru cu rotile pe 33 in teren nasol si trag gazul, sunt sanse semnificativ mai mari sa rup oaresce lucruri la transmisie?
    - daca merg in general pe asfalt, are sens sa chinui masina cu rotile astea?
    - unde gasesc un tabel de conversie intre dimensiunile in inch si cele in mm?
    - care e dimensiunea maxima de balon pe care o pot pune pe gentile originale pe 16?

    Merci de raspunsuri.

  • #2
    parerea mea este ca diferentele la diametru anvelopelor nu este chiar asa mare unele fiind pe 15 celelalte pe 16 fiind Nissan nu cred ca ai ce strica la directie sau sa spun asa timpul in care directia se uzeaza sa-ti scada cu maxim 10% iar la telescoape nici atat !

    ramane doar uzura anvelopelor acolo exista diferente daca folosesti MT-urile pe sosea foarte mult se uzeaza mult mai repede decat cele de strada !

    pe jantele de 16 cred ca poti sa bagi linistit 265-285 ,75 ,16 dar mai depinde si de latimea jantelor !
    Patrol...lung...urat si dus cu pluta...nume de cod...Animalu !!!

    Comentariu


    • #3
      ai sa franezi mai lung decat inainte, 255'urile sunt echivalente cu 30"
      eforturi mai mari in transmisie da, evident
      scade cuplul la roata
      creste garda la sol
      creste consumul


      conversia intre inch-mm o faci in felul urmator:

      255 latime pneu
      70 inaltime talon (70% din latime pneu)

      diametrul (adica 29, 30...33, 35 cat o fi) il calculezi astfel: 2xinaltime talon+diametrul jantei (15, 16 etc) = inaltime in inch.
      latime in inch, imparti latimea (ex 255 la 25.4, adica 10)

      din toli in mm, viceversa.

      pe scurt, 255urile tale sunt echivalente cu 30x10.

      Comentariu


      • #4
        Re: Sfaturi pentru cauciucuri

        Postat în original de ionut73
        Salut baieti

        Am si eu cateva intrebari legate de cauciucuri. Am intrebat si "in partea cealalta" si mi-am luat mistouri. Sper ca aici sa gasesc cativa care stiu ce
        spun si ma trateaza ca pe un incepator. Merci

        Deci ... am o camioneta Nissan din 2005 cu 2 randuri de roti:
        - alea din fabrica - bridgestone dueller HT 255/70/16
        - Cooper Discoverer STT 33 x 12'5 x 15
        Masina e inaltzata cu 5 cm si rotile de 33 nu ating nicaieri (si arata absolut bestial!!!)

        Dilemele mele sunt:
        - in afara consumului mai mare si al zgomotului, e (foarte) posibil sa stric mult mai repede elemente de directie si amortizare daca merg cu rotile pe 33?
        - daca intru cu rotile pe 33 in teren nasol si trag gazul, sunt sanse semnificativ mai mari sa rup oaresce lucruri la transmisie?
        - daca merg in general pe asfalt, are sens sa chinui masina cu rotile astea?
        - unde gasesc un tabel de conversie intre dimensiunile in inch si cele in mm?
        - care e dimensiunea maxima de balon pe care o pot pune pe gentile originale pe 16?

        Merci de raspunsuri.
        255x70x16 este echivalent cu 30"

        Eu cred ca , cu cei 33" esti cam la limita maxima a masinii.
        In teren daca tragi gazul pe drept nu cred ca sunt probleme deosebite dar la viraje in forta e foarte posibil sa spargi vreo planetara. Mai ales daca ai un pic de uzura in ele.

        La directie nu cred ca sunt probleme deosebite. Eventual o uzura prematura a unor elemente.
        Problemele apar doar in offroad mediu sau extrem

        Tabel de conversie pt cauciucuri gasesti aici: http://www.dtrn.ro/?section=utils_1

        Comentariu


        • #5
          Multumesc de raspunsuri baieti.

          Si eu cred ca rotile alea pe 33 x 12.5 pe masina mea sunt doar de fitze, asa ca cred ca o sa le vand si pe gentile ei stock de 16 o sa iau o pereche de anvelope de iarna (am o oferta buna la niste vredestein wintrac) si pentru mersul de zi cu zi niste BF Goodrich AT pe 31 sau pe 32.

          Ce ziceti?

          Si inca 2 intrebari:
          - o sursa buna de BFG stiti?
          - cum aflu latimea jantelor?

          Comentariu


          • #6
            Max si Livi, va rog nu-mi stricati topicul

            Comentariu


            • #7
              Scuze. Nu mi-am dat seama.

              Latimea jantelor ar trebui sa fie stantata pe janta intre gaurile de prindere sau chiar pe marginea exterioara a jantei. De obicei marcajul este J6 dau J7 sau J8 etc...

              Pentru BFG, preturile din tara nu ar trebui sa difere prea mult de la un vanzator la altul. Gasesti la orice partener din reteaua KeyPoint sau la Gabi Badea din Sibiu.

              Comentariu


              • #8
                Gata.

                Maine imi vin caucioacele de la Gabi (merci Gabi!). am luat BFG AT 265 x 75 x 16. Am mai vorbit cu unul altul care mi-au zis ca ei au mers cu roti de-astea fara probleme iarna. Daca nu sta ii iau roti de iarna, dar cred ca o sa fie ok.

                Merci de sfaturi!

                Comentariu


                • #9
                  Postat în original de ionut73
                  Gata.

                  Maine imi vin caucioacele de la Gabi (merci Gabi!). am luat BFG AT 265 x 75 x 16. Am mai vorbit cu unul altul care mi-au zis ca ei au mers cu roti de-astea fara probleme iarna. Daca nu sta ii iau roti de iarna, dar cred ca o sa fie ok.

                  Merci de sfaturi!
                  Ai facut treaba buna. Nu o sa iti para rau.

                  Comentariu

                  Procesare...
                  X