Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Dimensiune maxima a gumelor/dimensiune janta

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Re: Dimensiune maxima a gumelor/dimensiune janta

    Postat în original de Jolly Roger
    E adevarat ca doar ii creste stabilitatea, totusi nu te gandi ca efectele negative se observa de pe azi pe maine. Masa mai mica inseamna intr-adevar eforturi nedorite mai mici in articulatii, dar si componentele sunt dimensionate proportional cu gabaritul. Altfel s-ar face Samurai cu punti de Patrol sau Dana44.

    Iar stabilitate nu inseamna doar marirea suprafetei bazei. Inseamna si stabilitate dinamica. Cei cu punti rigide fata pot confirma caracterul supravirator al masinii, iar cei cu IFS sau McPherson tendinta subviratoare in cazul maririi offset-ului (in sensul ducerii catre valori negative mai mari).

    Nu uita ca masinile astea sunt folosite mai mult in afara drumurilor, nu vb aici de Patrol cu care sa gonesc cum fac cu BMW-ul ...in cazul in care crapa ceva in teren, schimbam si punem Heavy Duty...
    iar cand am zis de stabilitate ma refeream la inclinatii laterale
    Presa Canario Kennel

    Comentariu


    • #17
      Re: Dimensiune maxima a gumelor/dimensiune janta

      Postat în original de Bestia
      Nu uita ca masinile astea sunt folosite mai mult in afara drumurilor, nu vb aici de Patrol cu care sa gonesc cum fac cu BMW-ul ...in cazul in care crapa ceva in teren, schimbam si punem Heavy Duty...
      iar cand am zis de stabilitate ma refeream la inclinatii laterale

      Pierzi acest avantaj prin montarea de anvelope cu diametru mai mare.


      Discutia nu a fost pentru cei care se dau tare in offroad, ca aia stiu sa-si modifice acareturile, iar cei ce nu stiu invata din experienta. Plus ca mai toti le baga-n "spital" cand se-ntorc la civilizatie.

      E vorba de cei ce modifica dupa ureche si uita sau ignora lucruri elementare. Nu te gandi ca toti cei care modifica trenul de rulare o fac pentru teren. Multi o fac pt look, si cand vad ca merge o lasa asa, fara sa se gandeasca la consecinte pe termen lung.

      Nu am spus niciodata "Nu faceti asa!". Am tras doar un semnal de alarma.




      Si te rog inca o data sa nu o iei personal! Nu e vorba de X, Y sau Z.
      Doar ca oamenii trebuie sa stie la ce sa se astepte (costuri de intretinere mai mari, comportament rutier schimbat etc.). Si cei ce ies in teren fac pe roti sute de km pentru niste zeci de km de offroad. Cati oare-si duc masinile pe platforma?
      ... BRAKES ARE FOR PUSSIES !..

      Comentariu


      • #18
        Re: Dimensiune maxima a gumelor/dimensiune janta

        Postat în original de Jolly Roger
        Postat în original de Bestia
        Nu uita ca masinile astea sunt folosite mai mult in afara drumurilor, nu vb aici de Patrol cu care sa gonesc cum fac cu BMW-ul ...in cazul in care crapa ceva in teren, schimbam si punem Heavy Duty...
        iar cand am zis de stabilitate ma refeream la inclinatii laterale

        Pierzi acest avantaj prin montarea de anvelope cu diametru mai mare.


        Discutia nu a fost pentru cei care se dau tare in offroad, ca aia stiu sa-si modifice acareturile, iar cei ce nu stiu invata din experienta. Plus ca mai toti le baga-n "spital" cand se-ntorc la civilizatie.

        E vorba de cei ce modifica dupa ureche si uita sau ignora lucruri elementare. Nu te gandi ca toti cei care modifica trenul de rulare o fac pentru teren. Multi o fac pt look, si cand vad ca merge o lasa asa, fara sa se gandeasca la consecinte pe termen lung.

        Nu am spus niciodata "Nu faceti asa!". Am tras doar un semnal de alarma.




        Si te rog inca o data sa nu o iei personal! Nu e vorba de X, Y sau Z.
        Doar ca oamenii trebuie sa stie la ce sa se astepte (costuri de intretinere mai mari, comportament rutier schimbat etc.). Si cei ce ies in teren fac pe roti sute de km pentru niste zeci de km de offroad. Cati oare-si duc masinile pe platforma?

        in privinta "Pierzi acest avantaj prin montarea de anvelope cu diametru mai mare." pai asta smecheria gume mai mari ridici diferentialele ,pui jante cu ET negativ sa compensezi ridicarea cazanului.... argumentele tale desi corecte nu se aplica la genul de utilizare la care sunt supuse 90% din masinile de pe forum.

        tu ce masina ai?
        Presa Canario Kennel

        Comentariu


        • #19
          Re: Dimensiune maxima a gumelor/dimensiune janta

          si de la mine, foarte edificator. @Jolly Roger

          De asemenea, multumesc si @Bestia

          Normal, intrebarea mea a fost de boboc, dc aveam cunostinde de offroad (ca 99% din forum-isti) nu puneam asemenea intrebari.

          Ai intuit perfect, vreau sa utilizez masina si in offroad, adica maxim 20% din timp si asta deoarece va fi masina de weekend, nu de tarla, no offence, respect si admir de la departare deocamdata monstrii vostrii mecanici.


          Pentru o masina 20% off-road, rigida, cu roti de bicicleta pompate ce se comporta pe asfalt/macadam umed, namoleala nu mai vorbesc, ca un BMW E30 cu care daca reusesti sa iei vre-un viraj pe zapada trebuie sa te filmezi ca altfel nu te cred prietenii (bineinteles exagerez cumplit), cum ii pot imbunatatii valeitatile de off si on - road?

          Nu am retineri in ceea ce priveste ciopartirea barilor fata/spate ci in privinta fortelor suplimentare exercitate in incheieturi si puncte de imbinare ce te pot lasa la cuca macaii fara service pe o raza de 100km si -20 grade C.

          Asa ca, daca ridici masina, ridici si centrul de greutate, instabilitate in curbe. incerci sa-l cobori marind baza, respectiv distanta intre roti, se micsoreaza unghiul de incidenta al fortelor si se mareste efortul pe planetare, rulmenti, s.a.

          Daca ridici masina (arcuri+amortizoare) se mareste unghiul, daca pui si jenti cu et negativ, nu micsorezi inapoi unghiul? Adica fortele nu raman lafel? Daca pun la socoteala greutatea suplimentara a rotilor mai mari si forta de frecare marita din cauza maririi suprafetei de contact si astfel marirea efortului la bracare afectezi si altceva in afara de cutia de directie? Daca da, pot proteja componentele masinii cu un "stabilizator de directie" , sau amortizor de... nu stiu care e denumirea in romana, am tradus ad-literam :p

          Asadar, dupa cele citite, intelese si bagate la cap, re-re-formulez intrebarea:

          Care ar fi o solutie win-win? Adica sa imbunatatesti comportamentul masinii atat on cat si off-road? fara sa afectezi fiabilitatea decat in mod pozitiv?
          Nemo me impune lacessit !

          Comentariu

          Procesare...
          X