Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

    Salut tuturor

    am o intrebare la voi. Cand am trecut la roti mai mari nu am mai schimbat si roata de rezerva. Motivul nu a tinut de zgarcenie ca la cat am bagat in masina ce ar mai fi contat 400ron in plus. Treaba a fost insa ca la Samurai nu avea loc rezerva de 235/75x15 pe portiera spate, acolo unde ar trebui sa stea ea nativ, dar nici portbagajul n-am vrut sa-l ocup aiurea. Asa ca am pastrat vechea rezerva de 205/70x15.
    M-am gandit ca o diferenta de 8cm in diametru la roata de rezerva n-ar trebui sa fie o mare problema, cel putin pe termen scurt pana ajung la cea mai apropiata vulcanizare, pentru ca diferentialul ar trebui sa compenseze aceasta diferenta.

    Ce parere aveti voi. Ati mers vreodata cu o roata de rezerva mai mica? Cum s-a comportat masina?

    Multumesc de raspunsuri anticipat
    Va salut !
    Omoroka`s Offroad- YouTube

  • #2
    Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

    Din pacate 'compensarea' respectiva inseamna "munca" sau "uzura" in diferential. Deci sigur ca 'se poate' dar 'nu e bine' :)

    Comentariu


    • #3
      Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

      Pai vezi sa cauti vulcanizari care au si grupuri......va trebui schimbat cu totul,nu numai roata......
      Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.
      Dream It, Do It, Live It....

      Comentariu


      • #4
        Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

        Daca faci pana pe asfalt e relativ ok, o pui pe 2x4 si mergi cu rezerva pe fata intr-un viraj permanent (si pe drept), dar din strafundurile padurii si cel mai clisos noroi vei avea de muncit mult ...pe 4x4 ( rezerva banuiesc ca nu are profil de teren!?)
        i have a pajero , don't be jealous :)
        Samurai '88 >Suzi Quatro.

        Comentariu


        • #5
          Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

          am avut pana pe spate si am facut asa:
          am scos rezerva si am montat-o pe fata iar roata din fata am pus-o in locul celei ranite de pe spate.

          uzura doar la coloana...

          Comentariu


          • #6
            Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

            @omoroka
            la modul general nu e bine sa folosesti o roata mai mica decat celelalte.

            dar daca nu ne grabim gasim o solutie si la asta:
            cand faci pana pe spate, aduci o roata din fata - rezerva mica o pui in fata.
            decuplezi fata si mergi doar cu puntea spate fara nici o problema pana ajungi sa faci pana.

            md


            pana am scris eu mesajul, a punctat colegul florum.
            o fi mai tanar .
            Ultima editare de gotca; 17.ian.2011, 23:08.

            Comentariu


            • #7
              Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

              Eu tot nu inteleg, de ce ziceti voi ca se uzeaza diferentialul? Cand virezi strans, atat cat e proiectata masina sa vireze, roata din centru se invarte mai putin decat roata din exterior. Diferentialul este responsabil de treaba asta, sa invarta o roata mai mult decat cealalta.

              Ei, faptul ca o roata e mai mica, este exact acelasi lucru pentru diferential ca si cum masina s-ar afla in curba, roata mai mica fiind echivalentul rotii aflate in interiorul curbei. Ori nu-mi spuneti ca in curba, diferentialul se uzeaza ca nu va cred. Hai sa ne uitam la principiul de functionare a diferentialului.

              Vreau argumente mai solide

              Roata mea de rezerva e profil simex la fel ca si rotile masinii, dar asta are relevanta doar in teren.
              Va salut !
              Omoroka`s Offroad- YouTube

              Comentariu


              • #8
                Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

                Pai da, dar tu nu vei merge in cerc ca sa compensezi , nu ? Deci vei supune diferentialul la forte diferite pe care nu le putea compensa.....

                Cred ca e ca atunci cand stai cu mainile intinse si una tine o minge de tenis si una tine o minge de handbal......care mana iti va obosi mai repede ?


                Comentariu


                • #9
                  Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

                  Bre, eu merg de 3 ani cu rezerva mai mica decat restul rotilor.

                  In cazul meu, daca fac pana, pun rezerva pe fata, cuplez 4x2 si o iau la vale. Daca n-ai sisteme electronice iesite din comun n-are cum sa se intample cine stie ce.


                  P.S: E adevarat, cu TSL-urile bias n-am reusit sa fac pana si nici macar sa dejantez indiferent la ce tratament le-am supus.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

                    Diferentialul se uzeaza si cand iei viraje , de fapt toata masina se uzeaza cand o folosesti , cat de repede ? ! tine de calitatea uleiului de peste tot , calitatea materialelor din care sunt facute piesele si sa nu uitam stilul de condus al soferului . Solutiile de mai sus sant ok cand mergi pe asfalt cu 4x2 iar in teren cu 4x4 cuplat este indicat sa scazi presiunea in celelalte 3 roti pana ajungi la diametrul roti de rezerva care este mai mica .

                    S-a mai discutat si aici ceva asemanator : http://forum.club4x4.ro/showthread.p...erva-mai-mare-!
                    Ultima editare de axxel4you; 21.ian.2011, 15:39.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

                      Postat în original de axxel4you Vezi post
                      Diferentialul se uzeaza si cand iei viraje , de fapt toata masina se uzeaza cand o folosesti , cat de repede ? ! tine de calitatea uleiului de peste tot , calitatea materialelor din care sunt facute piesele si sa nu uitam stilul de condus al soferului . Solutiile de mai sus sant ok cand mergi pe asfalt cu 4x2 iar in teren cu 4x4 cuplat este indicat sa scazi presiunea in celelalte 3 roti pana ajungi la diametrul roti de rezerva care este mai mica .

                      S-a mai discutat si aici ceva asemanator : http://forum.club4x4.ro/showthread.p...erva-mai-mare-!
                      merci de info. informatiile din acel topic mi se par mai pertinente
                      Va salut !
                      Omoroka`s Offroad- YouTube

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

                        cred ca uzura suplimentara din diferential pe cei 25, max 50 km pana la vulcanizare, este nesemnificativa. Probabil ca la o groapa de noroi, in care forjezi doar 30 secunde o roata in gol si cealalta sta pe aderenta, sau la orice provocare in teren, uzura este mult mai mare decat pana la vulcanizare.

                        Decat sa mergi 10-15.000 km pe an cu o roata uriasa de rezerva pe usa portbagajului, mai bine mergi 25km, pe acelasi an, cu 4 cm diferenta in raza (mie mi-au iesit chiar mai putini cm pe raza, intre 235/75 si 205/70).

                        Daca chiar crezi ca masina are sentimente si o doare, pe cei 25 km poti sa aplici metodele recomandate deja (switch roata spate-fata, dezumflare roata de pe partea opusa).

                        Sau, si mai bine, poti sa iei masina in brate sa o duci la vulcanizare. Sa nu sufere.
                        ___________
                        Yoke - SJ 410

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

                          Daca chiar crezi ca masina are sentimente si o doare
                          Nu asta e problema.
                          Problema e ca atunci cand masina sufera, te doare pe tine in buzunar.
                          Sau daca in loc sa fii la 15 km de vulcanizare esti la 150...

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

                            Nu are absolut nici o problema, poti sa mergi si pe fata, si pe spate cu roti diferite. Am avut o situatie cu razvanuta, 35" pe stanga si 29" pe dreapta... a mers lejer, si destui km, inclusiv forestier, cat si asfalt. Repet, pe spate. (LJ73)

                            Asta e rolul diferentialului - anuleaza diferenta de rotatie dintre roti. Exact cum a punctat colegul axxel4you - uzura e oricum, nu mi se pare ca e mai multa in cazul asta. Decat ca se invarte un rulment si niste sateliti ceva mai mult - s-ar fi invartit oricum. Ca e mai mult mai putin decat celalalt, nu o sa faca o diferenta in "schema mare a lucrurilor".

                            Nu e vorba de tensiuni, sau de altceva. Doar se invarte. Eppur si muove....

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Am roata de rezerva mai mica, e o problema?

                              Postat în original de yoke Vezi post
                              Daca chiar crezi ca masina are sentimente si o doare, pe cei 25 km poti sa aplici metodele recomandate deja (switch roata spate-fata, dezumflare roata de pe partea opusa).

                              Sau, si mai bine, poti sa iei masina in brate sa o duci la vulcanizare. Sa nu sufere.
                              E dura remarca asta.El isi iubeste masina.Ca are floricele pe ea. Vezi avatarul.
                              Omoroka,ti s-au terminat problemele si te-ai proptit in asta cu rezerva?
                              Rotile alea sub greutatea Samiraiului nu se lasa nici cu 0,5 atm in ele.
                              Te poti gandi la un compresor bun si eventual un kit de reparatie, te antrenezi acasa la tehnici de rejantat si scapi de greutatea rotii de rezerva.
                              Daca faci pana in teren,deja ai si un morcov ca daca mai faci una ce pui in loc.Si atunci nu-ti mai arde de offroad si cobori la asfalt la prima vulcanizare.
                              Sa nu zic ca daca ai rezerva Simex, de ce parte e ?
                              Parca era o chestie ca daca pui o roata cu profilul invers franeaza.
                              Ultima editare de stane; 28.ian.2011, 21:20.

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X