Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

relatia anvelope-consum


sacal

Postări Recomandate

am auzit diferite pareri despre relatia dintre anvelope si consum. unii spun ca atunci cand pui anvelope proaste consumul creste sensibil. altii zic asta numai despre anvelopele de iarna. se mai ia in discutie si greutatea jantei, fie ca e de aliaj sau tabla.

am auzit un sceptic care zicea ca la o masina de doua tone, cateva kile in plus la roata nu mai conteaza...

ce ziceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...

Re: Anvelope: AT vs. MT...

 

Nu gasesc topicul despre consumuri, asa ca postez tot aici. Azi am facut consumul prima data, de cand am MT-urile. Cu toate ca ma asteptam sa fie mai mare, a rezultat doar 14 L/100km, urban. Dupa ce am aplicat si corectia datorata diametrului mai mare al rotilor, mi-a rezultat 13,16 L/100KM ?!?!?! Corectia am aplicat-o fata de dimensiunea standard de 245/70/16.

13 imi lua si cu AT-urile 245/75/16... cu corectie. Interesant...

O explicatie ar fi ca inainte alergam masina mai tare, iar acum parca o las mai usor. Sa nu tocesc MT-urile... :grin:

 

LE: Consumul urban "oficial" la Pajero Sport 2.5 TD este de 13 L/100km cu roti stock.

Editat de Optimus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relatia anvelope-consum

 

In general rotile sunt responsabile pentru un consum de 20% si pot afecta consumul in doua feluri: presiune (roti cu presiune redusa mareste consumul) si materialul din care este facuta roata si tehnica folosita la construirea ei.

Sunte multe variante,depinde de marimea motorului,daca este diesel sau benzinar,automata sau manuala... A mea este automata iar de cand am pus 31' pe ea ,la drum lung consuma mai putin cu 10%. Nu trec de 95-100 km/ora si o mentin turata intre 2000 si 2500.Mai mult la 2000. A sotului este manuala,cu 33' pe ea dar la drum lung consuma mai mult decat a mea ,daca conduce intr-o viteza mare,a 5-a consumul este mai mic.

Mi se pare masinile dotate cu MT-uri consuma mai mult pentru ca sunt mai agresive.

Parerile sunt impartite insa eu cred ca anvelopele mai mari nu vor fi o economie in consum,numai la drum lung!

 

.Stiu ca topicul se refera la anvelope si consum insa eu zic ca trebuie sa luam si alti factori in calcul.Treapta de viteza care o folosim ; felul in care conducem si daca franam brusc in loc sa franam mai bland;vara sa nu folosim la maxim aerul conditionat;filtrul de aer si filtrul de ulei ,daca sunt imbacsite vor afecta consumul ;greutatea care o caram cu rost si fara rost...Toate astea adaugate la marimea anvelopelor ne duc la pepeni daca folosim masina in oras :grin:

Editat de Cleo
Sunt roman si ca roman ma socot buricul pamantului.Ca daca n-as fi roman n-as fi nimic.Nu ma pot imagina francez, englez,german,adica nu pot extrapola substanta spiritului meu la alt neam.Sunt roman prin vocatie,ca altfel nu pot sa ies.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relatia anvelope-consum

 

Nu am apucat sa fac un consum exact la Patrol de cind am pe el BFG MK 2 (285/75 R 16), dar nu pot spune ca am un consum sesizabil mai mare decit cu fostele Yokohama Geolander(265/70 R16).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relatia anvelope-consum

 

Eu as zice asa ...cam astia sunt factorii "indirecti" respunsabili:

 

Consumul este influentat de urmatoarele ...atunci cand te gandesti la roti (asa vad eu lucrurile):

 

1.Marimea anvelopei ...inclusiv latime

Cu cat anvelopa este mai mare fata de "stock" (anvelopa de fabrica) cu atat creste consumul.

 

2.Greutatea anvelopei

Cu cat anvelopa este mai grea fata de "stock" cu atat creste consumul

 

3.ET-ul si latimea jantei

Cu cat anvelopa este mai iesita in afara (ET negativ) si cu cat este mai lata cu atat creste consumul

 

4.Greutatea jantei

Cu cat janta este mai grea cu atat creste consumul

 

5.Presiunea din anvelopa

Cu cat presiunea este mai mica cu atat creste consumul

 

Alti factori "indirecti" care influenteaza consumul.

 

1.Greutatea masinii

Cu cat masina este mai grea cu atat consuma mai mult

 

2.Inaltarea masinii indiferent ca se face prin bodylift (bucsi distantiere sasiu-caroserie) sau suspension lift (arcuri si amortizoare mai mari sau mai dure)

Cu cat masina este mai ridicata cu atat consuma mai mult

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relatia anvelope-consum

 

ET-ul si liftarea intra la categoria aerodinamica, pentru simplu fapt ca intra mai mult aer sub masina, unde are tot felul de obstacole sau este mai mult aer care se loveste de anvelope.

In aceeasi oala cu roof rack-urile, proiectoarele, rezervele pe plafon si alte piese care incurca aerodinamica.

Editat de ssrli

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: relatia anvelope-consum

 

Cred ca factorii legati de anvelope care influenteaza consumul sunt:

 

- dimensiunea anvelopei (latime si diametru)

 

- presiunea din anvelope (presiunea mai mica decat cea recomandata creste consumul)

 

- profilul anvelopei - agresivitate (cu cat creste agresivitatea, creste si consumul)

 

- tehnologia cu care a fost elaborat / proiectat profilul anvelopei. Cercetarea si progresul tehnologic fac inevitabil ca o anvelopa cu un desen / profil mai vechi sa aiba performante mai slabe decat una mai noua (desigur depinde si de KPI urmariti - stiu discutia despre BFG MT KM1 vs KM2 ca si performante)

 

In cazul meu, am montat anvelope de iarna Nokian Hakkapeliitta LT2 in locul BFG AT (aceeasi dimensiune). La un drum lung de 1000 km am constatat o scadere de consum 9-10% (procente). Am pus diferenta asta pe seama faptului ca Nokianurile de iarna sunt anvelope mai noi, unde progresul tehnologic si-a spus cuvantul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare