sacal Postat Martie 12, 2012 Partajează Postat Martie 12, 2012 am auzit diferite pareri despre relatia dintre anvelope si consum. unii spun ca atunci cand pui anvelope proaste consumul creste sensibil. altii zic asta numai despre anvelopele de iarna. se mai ia in discutie si greutatea jantei, fie ca e de aliaj sau tabla. am auzit un sceptic care zicea ca la o masina de doua tone, cateva kile in plus la roata nu mai conteaza... ce ziceti? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sean70 Postat Martie 12, 2012 Partajează Postat Martie 12, 2012 Re: relatia anvelope-consum La mine a crescut consumul de cand am pus MT-uri cu aproximativ un litru. Discovery 4 2010 Discovery 2 2000 Defender 90 1997 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Aprilie 12, 2013 Partajează Postat Aprilie 12, 2013 (editat) Re: Anvelope: AT vs. MT... Nu gasesc topicul despre consumuri, asa ca postez tot aici. Azi am facut consumul prima data, de cand am MT-urile. Cu toate ca ma asteptam sa fie mai mare, a rezultat doar 14 L/100km, urban. Dupa ce am aplicat si corectia datorata diametrului mai mare al rotilor, mi-a rezultat 13,16 L/100KM ?!?!?! Corectia am aplicat-o fata de dimensiunea standard de 245/70/16. 13 imi lua si cu AT-urile 245/75/16... cu corectie. Interesant... O explicatie ar fi ca inainte alergam masina mai tare, iar acum parca o las mai usor. Sa nu tocesc MT-urile... :grin: LE: Consumul urban "oficial" la Pajero Sport 2.5 TD este de 13 L/100km cu roti stock. Editat Aprilie 13, 2013 de Optimus Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Cleo Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 (editat) Re: relatia anvelope-consum In general rotile sunt responsabile pentru un consum de 20% si pot afecta consumul in doua feluri: presiune (roti cu presiune redusa mareste consumul) si materialul din care este facuta roata si tehnica folosita la construirea ei. Sunte multe variante,depinde de marimea motorului,daca este diesel sau benzinar,automata sau manuala... A mea este automata iar de cand am pus 31' pe ea ,la drum lung consuma mai putin cu 10%. Nu trec de 95-100 km/ora si o mentin turata intre 2000 si 2500.Mai mult la 2000. A sotului este manuala,cu 33' pe ea dar la drum lung consuma mai mult decat a mea ,daca conduce intr-o viteza mare,a 5-a consumul este mai mic. Mi se pare masinile dotate cu MT-uri consuma mai mult pentru ca sunt mai agresive. Parerile sunt impartite insa eu cred ca anvelopele mai mari nu vor fi o economie in consum,numai la drum lung! .Stiu ca topicul se refera la anvelope si consum insa eu zic ca trebuie sa luam si alti factori in calcul.Treapta de viteza care o folosim ; felul in care conducem si daca franam brusc in loc sa franam mai bland;vara sa nu folosim la maxim aerul conditionat;filtrul de aer si filtrul de ulei ,daca sunt imbacsite vor afecta consumul ;greutatea care o caram cu rost si fara rost...Toate astea adaugate la marimea anvelopelor ne duc la pepeni daca folosim masina in oras :grin: Editat Aprilie 14, 2013 de Cleo Sunt roman si ca roman ma socot buricul pamantului.Ca daca n-as fi roman n-as fi nimic.Nu ma pot imagina francez, englez,german,adica nu pot extrapola substanta spiritului meu la alt neam.Sunt roman prin vocatie,ca altfel nu pot sa ies. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
PYZ Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 Re: relatia anvelope-consum Nu am apucat sa fac un consum exact la Patrol de cind am pe el BFG MK 2 (285/75 R 16), dar nu pot spune ca am un consum sesizabil mai mare decit cu fostele Yokohama Geolander(265/70 R16). Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Yonutz Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 Re: relatia anvelope-consum Eu as zice asa ...cam astia sunt factorii "indirecti" respunsabili: Consumul este influentat de urmatoarele ...atunci cand te gandesti la roti (asa vad eu lucrurile): 1.Marimea anvelopei ...inclusiv latime Cu cat anvelopa este mai mare fata de "stock" (anvelopa de fabrica) cu atat creste consumul. 2.Greutatea anvelopei Cu cat anvelopa este mai grea fata de "stock" cu atat creste consumul 3.ET-ul si latimea jantei Cu cat anvelopa este mai iesita in afara (ET negativ) si cu cat este mai lata cu atat creste consumul 4.Greutatea jantei Cu cat janta este mai grea cu atat creste consumul 5.Presiunea din anvelopa Cu cat presiunea este mai mica cu atat creste consumul Alti factori "indirecti" care influenteaza consumul. 1.Greutatea masinii Cu cat masina este mai grea cu atat consuma mai mult 2.Inaltarea masinii indiferent ca se face prin bodylift (bucsi distantiere sasiu-caroserie) sau suspension lift (arcuri si amortizoare mai mari sau mai dure) Cu cat masina este mai ridicata cu atat consuma mai mult consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ssrli Postat Aprilie 15, 2013 Partajează Postat Aprilie 15, 2013 (editat) Re: relatia anvelope-consum ET-ul si liftarea intra la categoria aerodinamica, pentru simplu fapt ca intra mai mult aer sub masina, unde are tot felul de obstacole sau este mai mult aer care se loveste de anvelope. In aceeasi oala cu roof rack-urile, proiectoarele, rezervele pe plafon si alte piese care incurca aerodinamica. Editat Aprilie 15, 2013 de ssrli '02 WG CRD - EGR delete '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
alexei Postat Aprilie 15, 2013 Partajează Postat Aprilie 15, 2013 Re: relatia anvelope-consum Cred ca factorii legati de anvelope care influenteaza consumul sunt: - dimensiunea anvelopei (latime si diametru) - presiunea din anvelope (presiunea mai mica decat cea recomandata creste consumul) - profilul anvelopei - agresivitate (cu cat creste agresivitatea, creste si consumul) - tehnologia cu care a fost elaborat / proiectat profilul anvelopei. Cercetarea si progresul tehnologic fac inevitabil ca o anvelopa cu un desen / profil mai vechi sa aiba performante mai slabe decat una mai noua (desigur depinde si de KPI urmariti - stiu discutia despre BFG MT KM1 vs KM2 ca si performante) In cazul meu, am montat anvelope de iarna Nokian Hakkapeliitta LT2 in locul BFG AT (aceeasi dimensiune). La un drum lung de 1000 km am constatat o scadere de consum 9-10% (procente). Am pus diferenta asta pe seama faptului ca Nokianurile de iarna sunt anvelope mai noi, unde progresul tehnologic si-a spus cuvantul. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate