Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

A/T , M/T sau anvelope de iarna?


Silvrache

Postări Recomandate

Rotile mele de noroiala vor ramane in continuare Insa Turbo Special Track, dar am nevoie si de un set de anvelope de strada, cu care sa merg pe timp de vara ( cand noroiul e mai putin ), dar si pe timp de iarna (cand e zapada, desi din ce in ce mai putina).

 

Optez intre Insa Turbo Ranger ( A/T copie dupa BFG ) 235/75r15 si Insa Turbo Sahara marimea 215/80r15.

 

Ma intreb:

- care dintre cele 2 anvelope are performante mai bune pe zapada?

- care dintre cele 2 anvelope e mai usoara?

- cum se comporta MTurile pe asfalt?

- oare o anvelopa de strada All Season nu va fi mai buna decat cele 2? Mai usoara, mai eficienta pe zapada, si nici dintr-un cauciuc prea moale...

1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Nu exista . :grin:

Nici unele nu au treaba cu zapada . Este o mare diferenta intre o zapada flescaita si un pamant neinghetat si o zapada inghetata pe un sol inghetat . Pe zapada aia flescaita si pamantul moale , merge bine orice MT dar in situatia respectiva nu poti zice ca sunt conditii de iarna. Daca mergi la -15 grade cu gumele mentionate esti ca pe sanie. At-uile sunt proaste pe zapada . Sunt proaste si in conditii de iarna . Si in functie de cat esti de pretentios , AT-ul este prost si pe asfalt incins la viteze mari .

dintre cele mentionate de tine , modelul de AT dupa BFG este cel mai polivalent dar numai ca si profil. Fiind gume rEsapate , nu cred ca textura cauciucului este una de top , asa ca ramai doar cu profilul , nu si cu calitatea cauciucului . Ori , calitatea cauciucului da eficienta pe timp de iarna. Modelul original de la BFG are si o compozitie speciala care il face acceptabil pe timp de iarna . Cauciucul Insa Turbo Ranger sa face ca sticla la -15 grade .

Editat de Astral
RESAPAT ! UN SINGUR "E" ! http://forum.club4x4.ro/showthread.php?50746-Dictionar&p=565237&viewfull=1#post565237
Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Strange din ... ce poti si ia-ti BFG AT KO2 :old

Te vor tine 60 000 + km si sunt bune si vara, cand e uscat, de iesit la un gratar, sunt bune si iarna de scos X5-uri cu resapate din zapada care ne ia prin surprindere.

Nemo me impune lacessit !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Cele mai bune AT-uri pe ud si zapada sunt Cooper Discoverer AT3. Le poti gasi atat in varianta Passenger, mai usoare, cat si Light Truck, mai grele, cu laterale intarite. Asta in functie de dimensiune, ca nu exista pe toate dimensiunile ambele variante. Pentru ce zici tu, si ca sa folosesti doar o singura anvelopa, pe astea ti le-as recomanda. Plus ca sunt rezonabile si pe noroi, descarca mai bine ca alte AT-uri. Dar sunt ceva mai scumpe decat alea resapate, dar eu zic ca merita diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Yokohamma Geolandar MT! pe noroi trag ca bivolul si pe asfalt se comporta exemplar.Pe zapada am testat sunt foarte bune unde am avut probleme cu BF/MT acolo acum treceam fara sa cuplez reductorul.

"If you think adventure is dangerous, try routine; it is lethal."
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Confirm cele scrise de Optimus, am Cooper AT3 si sunt multumit de ele, faci treaba cu profilul asta de la Cooper

"Daca vrei sa ajungi repede, mergi singur.

Daca vrei sa ajungi departe, mergeti impreuna."

Proverb african

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Pâna acum am avut General Grabber AT2 si acum am General Grabber MT. Ce pot sa va spun clar ca MT-utile sunt extrem de capabile pe noroi, decente pe asfalt uscat, potrivite pe asfalt umed, medii pe zăpada Afânata si nepotrivite pe zăpada bătătorită.

A-T-utile sunt medii pe toate suprafețele ( pe zăpada nu pot comenta ca le-am măritat înainte de apariția ei)

Din toate situațiile in care anvelopele ezita te cam scoate tracțiunea integrala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Performantele pe noroi nu conteaza, atata timp cat exista roti dedicate in acest scop.

Se pune problema unor anvelope cu care sa poti merge in excursii pe timp de vara, fara sa fii "in cautarea noroiului", mai usoare decat anvelopele tip SIMEX, mai silentioase, dar mai bune in teren decat niste anvelope de strada. In acelasi timp trebuie sa fie utile iarna, ca pe un drum cu zapada batatorita sa mergi in siguranta. Iar in zapada afanata sa agate cat de cat, nu sa descarce si sa sape.

 

Eu inclinam inspre AT urile cope dupa BFG, dar anvelopele Cooper Discoverer AT3 imi fac cu ochiul:

- au mai multe striatii specifice anvelopei de iarna, pe care BFG nu le are.

- are blocurile masive de cauciuc specifice anvelopelor de teren (care ajuta in teren), mai bune decat ale unor anvelope dedicate de iarna.

- nefiind gume reconstruite, au avantajul greutatii (ceea ce se traduce prin demaraj mai bun si consum mai mic), calitate pe care Insa Turbo nu o are. Iar un BFG este mult prea scump pentru ce imi doresc eu.

 

 

Singurul parametru in care copiile BFG ies in avantaj este aspectul profilului. Dar ar fi o copilarie sa judeci o anvelope dupa "look-ul" pe care il aduce masinii.

 

LE: o comparatie Insa Turbo Ranger - BFG AT nu isi are rostul. E o diferenta de pret de 300 RON intre ele. Per anvelopa.

Cooper Discoverer sunt cu 40 RON mai scumpe.

Editat de Silvrache
1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Silvrache , multe filmulete de prezentare de pe youtube sau de pe alte surse sunt partial corecte. Scriu acest lucru in sensul ca majoritatea sunt prezentate in anumite conditii in care anvelopele reusesc sa faca fata. Iarna sunt de cele mai multe ori conditii mixte de drum . Este imposibil pentru orice producator sa vina cu o guma de vara polivalenta si care sa faca fata si la conditiile mixte de iarna . In anumite conditii , poti vedea niste masini cu MT-uri supradimensionate in zapezi de 50 de cm , care scurma si pun ( cu greutate ) masina in miscare. In realitate , iarna nu inseamna zapezi de 50 de cm ci mai degraba polei , zone mixte pe sosea ( polei/uscat/zapada/fleasca ) , situatie in care MT-urile sunt reteta sigura a dezastrului.

Sunt filme in care BFG AT trece un mal de zapada , pur si simplu pentru ca echipau o masina mare si grea , care a intrat in malul ala cu inertie si a reusit sa il spulbere. Tot aia se intampla cu orice guma . Asta nu face BFG AT o guma buna de iarna. In schimb , daca te uiti cu atentie la alte filme , ai sa constati ca pe panta usoara in 20 de cm de zapada , masinile echipate cu AT-ul de la BFG patineaza foarte usor din cauza ruperei aderentei si raman invariabil intepenite.

MT-ul de la BFG , poate face minuni intr-o zapada moale si un teren mocirlos pentru ca terenul este doar un alt fel de noroiala . Zapada este moale si se ajunge la pamant. Daca ai proasta inspiratie sa te joci in nameti pana vine seara si ingheata pe jos esti halit. Ajungi acasa cu 10 km/h . Nu mai exista nici siguranta si nici utilitate a anvelopei MT . Morcovul este in fund cu tot cu iepure.

In aceasta stuatie , eu unul as prefera o anvelope de iarna mai agresiva , cu profil mai rar ( sa semene a AT) si nu foarte performanta iarna , ca oricum este muuuuult mai buna decat orice AT sau MT pe zapada si mi-as asuma riscul de a se toci mai repede in conditii de vara . Sigur , nu este chiar o optiune de facut off-road pentru ca cauciucul este mult prea moale si il termini imediat pe piatra si macadam .

As prefera asta :

247885149_DISCOVERER_MS_ZOOM.jpg.9547e7283db330da6de50429d4aab633.jpg

Mult mai repede decat asta :

[ATTACH=CONFIG]256894[/ATTACH]

bfg-mud-terrain-ta-km2.jpg.216402b5ef591276f371f0b276c81b7d.jpg

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Ca posesor de Sam si Jim zic sa-mi dau cu parerea.

 

Colegul Silvrache are nevoie de anvelope alternative pentru Simex.

 

MT-uri nu are ce face cu ele, ca are Simex.

AT-uri sunt proaste din toate punctele de vedere.

Poate la alte masini mari situatia e diferita, dar la Suzuki sunt inutile.

 

Anvelope de iarna eu zic ca este cea mai buna optiune.

 

Eu am pe J1, masina de zi cu zi a nevestei BFG Winter Slalom care sunt senzatie. Au tractiune, franare, sunt usoare.

http://www.bfgoodrichtires.com/tire-selector/category/winter-tires/winter-slalom-ksi/tire-details

Profilul poate fi folosit cu succes la offroad culinar si recreational.

 

Am mai luat pentru neamuri posesoare de Jimny aceleasi anvelope si feedback-ul este foarte bun.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Cel mai bine te uiti pe review-uri scrise de utilizatori, nu pe reclama fabricantului sau a comerciantului.

Pe principiul ca daca o gramada de lume zice ca-s bune si explica si pentru ce-s bune, atunci is bune, ca si cand doi sau trei iti zic ca esti beat, si e bine sa mergi la culcare, indiferent de ce ti se pare tie... in mintea ta incetosata...

 

https://www.treaddepot.com/#!productGroup/tires/dat3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Daca le vrei pentru multi ani si nu faci multi km cu ele ia anvelope de iarna. At-urile merg mediu-bine pana incep sa imbatraneasca.

Prin a 3-a iarna incep sa valseze in mare stil

TLC KDJ120
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Rotile mele de noroiala vor ramane in continuare Insa Turbo Special Track, dar am nevoie si de un set de anvelope de strada, cu care sa merg pe timp de vara ( cand noroiul e mai putin ), dar si pe timp de iarna (cand e zapada, desi din ce in ce mai putina).

Raportat la aceste cerinte, gumele de iarna ies din discutie. Am umblat si eu o vara cu gume de iarna, unele dintre cele mai bune, si nu era "smecherie". Plus ca vara pe ud era pericol mare.

Daca se cautau gume pentru iarna, recomandam si eu gume dedicate, dar pentru tot anul, compromisul ideal sunt niste AT-uri de calitate foarte buna. Zic asta pentru ca topicul se duce catre utilizare strict pe timp de iarna, iar din start era vorba despre altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Rotile mele de noroiala vor ramane in continuare Insa Turbo Special Track, dar am nevoie si de un set de anvelope de strada, cu care sa merg pe timp de vara ( cand noroiul e mai putin ), dar si pe timp de iarna (cand e zapada, desi din ce in ce mai putina).

 

Asa le zice colegul nostru . De vara , sa mearga cu ele pe strada dar si pe timp iarna :ha:

Intrucat cele de vara , nu-s de iarna , cel mai rezonabil ar fi sa mizeze pe alea de iarna , care-s sigur de iarna , dar la nevoie si de vara . :old

 

slp

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Rangere, iar le sucesti de le ametesti, si dupa aia zici ca am eu ceva cu tine.

Omul zice ca vrea anvelope de strada, pe care sa le foloseasca si vara si iarna. Nu ca vrea de vara si sa le foloseasca si pe strada si iarna... Eu zic sa mai citesti o data ce a scris omul in prima postare si dupa aia, sa mai citesti o data. Si inca de cate ori este nevoie, ca sa-ti depasesti fixatia ta cu gumele de iarna.

Si daca e vorba sa folosesti o anvelopa 12 luni, cred ca e mai bine sa ai acoperite lunile alea "uscate" care-s vreo 10-11, si sa bagi de seama 1-2 luni si sa mai cuplezi si 4x4 la nevoie, ca de-aia ai 4x4 pe masina, decat sa umbli cu gume dedicate pentru alea 1-2 luni si sa le freci degeaba restul de 10 luni. Pentru ca circuland cu o masina grea pe timp de vara si cu gume de iarna, nu prea mai apuci sa te bucuri de gumele de iarna de prin a doua-a treia iarna. Si in al patrulea an, vei avea pe masina niste gume mai proaste decat cele mai naspa AT-uri, fie ca-i vara, fie ca-i iarna.

Parerea mea...

Editat de Optimus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Bine ! Silvrache , cumpara ce zice Optimus . :grin:

Ma duc sa plang in perna , poate mai imi "depasesc" din obsesii .

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Stiu ca un cauciuc de iarna se toceste foarte repede pe timp de vara.

Pe de alta parte, o anvelope All-Season inseamna un profil de iarna pe o compozitie de vara. In mare.

Iar un A/T are trebui sa aiba o compozitie intre vara si iarna si cu un profil care, in functie de producator, se poate descurca si in zapada.

 

Momentan sunt incantat de feedbackul primit si iau in calcul varianta Cooper Discoverer; AT3 sau M+S. Inclin totusi pentru AT3 pentru ca are blocuri masive de cauciuc care par sa agate mai bine intr-o baltoaca si pentru ca, fiind AT, probabil au o compozitie ceva mai dura decat M+S, ceea ce inseamna durata de viata mai mare.

 

Performantele superioare ale unui M+S fata de A/T nu sunt demne de luat in calcul, pentru ca in majoritatea lunilor in care as folosi anvelopele din discutie ar fi luni fara zapada.

1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Pt ca m-am lovit fix de aceiasi problema, iti pot spune cum am gandit eu in functie de nr de km pe care estimam ca-i va face masina si in functie de mediul in care va rula cel mai mult:

 

1. mers 90% pe strada si 10 % soft off road, clar un cauciuc de iarna sau un All Season gen Goodyear 4 seasons (nou sau sh in functie de cat crezi ca vei avea nevoie de ele si in fc de nr de km / an )

 

2 mers 50%pe strada si 50 % in teren atunci clar un MT cu profil in V care sa descarce cat mai bine zapada,apa si noroiul ( nou sau sh dar cu DOT cat mai nou) si aici am ales Maxxis Trepador

 

Cu ambele variante alese merge si sotia fie zilnic, fie ocazional sau cand vremea de afara o impune! :wink:

 

http://i632.photobucket.com/albums/uu44/mexx20_ro/Mobile%20Uploads/image_zpskvujqvv4.jpeg

 

Bafta la alegere! :ap

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Cooper Discoverer AT3 apar pe site-urile de vanzari anvelope ca fiind de vara, nu all-season, cel putin din ce am investigat eu. Poate vreunul din colegii care au asa ceva sa ne confirme prezenta inscriptiei MS/M.S/M+S astfel incat sa fie acceptate de organele politiei pe carosabil acoperit cu gheata/polei/rahat aruncat pe asfalt de cei ce curata drumurile iarna?

 

Intreb asta pentru ca ma regasesc in aceeasi situatie cu colegul nostru Silviu, acum am pe masina Matador Wysentta M/T cu inscriptia M+S dar din experienta de acum 2 saptamani cand am avut zapada in Bucuresti, sunt un dezastru desi cele de pe spate sunt aproape noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Cooper Discoverer AT3 apar pe site-urile de vanzari anvelope ca fiind de vara, nu all-season, cel putin din ce am investigat eu.

Nu va mai luati dupa siteurile romanesti, pentru ca sunt varza la capitolul informatie, toate! Confuzia pleaca de la faptul ca producatorul nu are o categorie distincta numita all-season, si le-a bagat pe toate la summer.

 

1. "...to provide solid all-terrain performance, superior all-season traction, excellent stability, confident handling and reliable tread wear."

http://www.coopertire.co.uk/tyres/off-road-4x4/summer/discoverer-at3

 

2. "Cooper Tire built the Discoverer AT3 for pick up and SUV owners who need a tire that can deliver in any terrain they come across. Smooth and quiet on the highway yet highly skilled in sand, mud, snow and rocky terrains - the Cooper AT3 can do it all."

https://www.treaddepot.com/#!productGroup/tires/dat3

 

Eu la S/T Maxx am inscriptia M+S, si sunt mai slabe pe zapada si ud decat AT3, cel putin asa sunt cotate chiar de catre producator. Asa ca AT3 sigur are M+S.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

Cooper Discoverer AT³ sunt marcate M+S, dar fara fulg; deci, la un control al Politiei - talon luat si amenda.

 

Goodyear Wrangler Duratrac au si fulgul; din pacate insa, la momentul asta nu se mai gaseste la niciun distribuitor din Europa

ex-Iulika0069
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

M+s semnifuca faptul ca profilul anvelopei este adaptat pentru zapada si noroi.

 

Fulgul arata ca anvelopa are compozitia unei gume de iarna.

 

Dar fulgul... am inteles ca se poate imprima la baietii smecheri.

1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

 

OG 5/2011 stabileste ca autoturismele trebuie dotate cu “anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992, privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, pentru a fi acceptate ca anvelope de iarna, acestea trebuie sa fie inscriptionate cu unul dintre simbolurile „M+S”, „M.S.”, „MS” sau „M&S”, fara a include in aceasta categorie anvelopele marcate numai ,,all seasons”.

 

Literele M si S reprezinta initialele cuvintelor englezesti "mud" and "snow", care inseamna "noroi (namol)" si, respectiv, "zapada".

"Daca vrei sa ajungi repede, mergi singur.

Daca vrei sa ajungi departe, mergeti impreuna."

Proverb african

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare