Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

A/T , M/T sau anvelope de iarna?

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Optimus
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    Daca tot s-a reactivat acest topic, si pentru ca atunci am uitat sa mai postez... Unii isi cumpara niste AT-uri proaste, din fabricatie, si apoi afirma cu tarie ca AT-urile (toate!!!) sunt proaste pe timp de iarna. Un exemplu ar fi Badyear Wrangler AT/SA... oare de ce credeti ca si-au castigat cam peste tot aceasta reputatie si "redenumire" populara in "badyear"?!
    Cine vrea o anvelopa pentru toate sezoanele, fie pentru ca nu are buget pentru 2 sau mai multe randuri de gume, fie ca nu are chef sa tot schimbe gumele pe masina si poate nu are nici spatiu sa depoziteze inca 1-2 randuri de gume, niste anvelope AT de calitate superioara sunt solutia ideala, pentru toate sezoanele si chiar majoritatea traseelor offroad, cu exceptia namoalelor grave, dar care pot fi evitate totusi, nu te duci daca stii ca nu ai anvelopele corespunzatoare.
    Cu Cooper Discoverer S/T Maxx am mers pe zapada, gheata, asfalt ud, noroi, in deplina siguranta, am cuplat 4x4 la nevoie, si mi se par o solutie excelenta pentru all-season si all-terrain. Iar strict pentru iarna, cred ca AT3 sunt cu o clasa mai bune decat S/T Maxx. Deci se poate, daca alegi si platesti ce trebuie.
    In plus, aici, 99% dintre noi, cel putin, avem tractiune integrala. In situatii de iarna naspa, intre un turism cu cele mai bune gume de iarna si tractiune 2x4 si un "gip" cu cele mai bune AT-uri si tractiune 4x4, eu mizez relaxat pe "gip" cu AT-uri.
    Ultima editare de Optimus; 07.apr.2016, 10:20.

    Lasă un comentariu:


  • Silvrache
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    In ceea ce ma priveste, am judecat si am luat hotararea astfel:
    -cand e vorba de namoale, trebuie neaparat simex
    -doar in cele 3 luni de vara imi pot fi utile celelalte roti, si asta doar daca nu ploua si daca plec pe un traseu usor care sa presupuna mult asfalt si forestiere usoare.
    -daca plec cu anvelope de strada, clar nu am pretentii pentru performanta in noroi.
    -deci, pentru maxim cateva iesiri pe an, nu merita un set de anvelope care sa ma coste peste 1600 ron.
    - asadar am cautat si luat un set de anvelope sh Falken landair in stare acceptabila, cauciucuri all season cu fulgul inscriptionat.

    Un simex cantareste 25 de kg si o anvelopa de strada cantareste 15kg.
    Sunt mult mai usoare decat cauciucurile de namoale si au aproximativ acelasi diametru cu ele.

    Lasă un comentariu:


  • Astral
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    Postat în original de Silvrache Vezi post
    .......

    Dar fulgul... am inteles ca se poate imprima la baietii smecheri.
    Asta chiar ca n-o stiam, dar cum totul e doar smecherie in tara asta, nu mai mira nimic.....

    Lasă un comentariu:


  • FordRanger
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    Am mai povestit acest lucru dar il mai povestesc inca o data.
    Eu am Goodyear Wrangler AT/SA , marcate M+S . Nu au fulgul . Le-am luat de noi . Sunt niste gume foarte bune ca si anvelope polivalente de trei sezoane. Au unele minusuri dar acestea sunt compensate din o atentie sporita in anumit conditii in care nu exceleaza . Am facut si un review la ele , dupa destui km rulati . Poate fi citit la sectiunea dedicata a forumului . Au fost luate de noi , la sub 400 ron bucata , transport inclus pana acasa. Am prins putina zapada cu ele , pentru ca fiind M+S sunt legale si schimb gumele de iarna doar cand vine iarna cu adevarat. Sunt varza pentru iarna .
    De aceea , am cumparat pentru iarna SH . Am gasit , destul de repede , 4 bucati Nexen Winguard SUV XL , dedicate de iarna la fantasticul pret de 100 euro. Sunt excelente in orice tip de conditii de iarna. Pe carosabil mixt , pe zapada mica , pe zapada medie ( am mers cu ele si in zapada pana la usi si si-au facut pe deplin datoria ) , pe gheata , pe carosabil curat inghetat , la temperaturi de -28 de grade . Am tractat cu ele masini intepenite in zapada si au asigurat tractiunea necesara. Nu am intrat cu ele in noroaie amestecate cu zapada flescaita , pentru ca in aceasta stuatie , este nevoie de MT , si anvelopele de iarna nu sunt MT-uri .
    Eu zic ca , daca tot vreo sa ne asiguram ca aungem acasa intregi in conditii de iarna , putem sa facem o investitie minima , pentru a lua niste gume SH dedicate de iarna , care pot costa , in functie de specificatii 100-150 euro. Pentru un amic , cu o Mazda B2500 , am cumparat cu 800 ron 4 Nokian de iarna foarte bune ( profil de 7-8 mm , de aceeasi dimensiune 235/75/15 , cu jante de Ranger in stare super , si cu transportul inclus. Deci , se poate , trebuie doar sa cautam .
    Este costistor sa cumperi 3 randuri de anvelope noi . Ideal ar fi 4 . Unele de sosea ( pentru consum si rezistenta specifica ) , niste AT-uri , pentru drumuri mixte neamenajate , niste MT-uri , pentru noroiala si conditii crancene de sezoane calde si unele de iarna , pentru iarna . Dar nu se poate . De aceea exista si posibilitate de a avea un bun compromis cu niste AT-uri ( care nu vor face niciodata ce fac niste MT-uri in noroi ) , dar se descurca rezonabil si nu mai mult de atat ( indiferent de cine le face si de ce tampenii spune in spoturile publicitare ) , preferabil noi , care sa ne satisfaca pe sosea , zone off-road usoare , maxim medii ( dar aici cu mult morcov in fund pe moale , ca se incarca instant si devin gume de formula 1 ) si , pentru iarna , niste gume dedicate , ca oricat de proaste si vechi sunt , daca nu bat , daca nu le ies sarmele pe afara , sunt de 10 ori mai bune la temperaturi scazute decat orice alta anvelope .
    Despre cei care merg cu MT-uri vara pe sosele si le mai zic si la altii sa faca la fel , ar fi bine sa va abtineti ( parerea mea ) . MT-ul nu este guma de sosea . Este proasta pe virare , este proasta pe carosabil ud , este proasta pe franare de urgenta. Acum ca unii isi cunosc masina si limitarile impuse de anvelope si dse descurca cu MT-urile , este alta treaba . Dar cei care intreaba ca initiatorul nostru , intreaba pentr uca nu se pricep . Ei isi pot lua MT-uri si sa ii dea span pe autostrada cu 130 pe ploaie si poate vor sa se si opreasca cand le apare ceva in fata . Si in timp ce vad cu incetinitorul cum intra in barile din spate ale altor masini , sau in parapeti , se intreaba cum naiba ii chema pe aia de pe forumul 4x4 care le-au zis sa isi cumpete MT-uri ca-s grozave pe sosea .
    Nu mai vorbiti prostii cu MT-ul polivalent pe autostrazi , ca omorati oamenii .
    Na , m-am dus sa plang in perna si am visat urat si am venit sa ma razbun , dintr-o meschina placere , pentru ca simt cum se umfla splina si venele de pe frunte lui Optimus , care ma credea rapus .

    Lasă un comentariu:


  • Mihai C
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    OG 5/2011 stabileste ca autoturismele trebuie dotate cu “anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992, privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, pentru a fi acceptate ca anvelope de iarna, acestea trebuie sa fie inscriptionate cu unul dintre simbolurile „M+S”, „M.S.”, „MS” sau „M&S”, fara a include in aceasta categorie anvelopele marcate numai ,,all seasons”.

    Literele M si S reprezinta initialele cuvintelor englezesti "mud" and "snow", care inseamna "noroi (namol)" si, respectiv, "zapada".

    Lasă un comentariu:


  • Silvrache
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    M+s semnifuca faptul ca profilul anvelopei este adaptat pentru zapada si noroi.

    Fulgul arata ca anvelopa are compozitia unei gume de iarna.

    Dar fulgul... am inteles ca se poate imprima la baietii smecheri.

    Lasă un comentariu:


  • YCE
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    Cooper Discoverer ATł sunt marcate M+S, dar fara fulg; deci, la un control al Politiei - talon luat si amenda.

    Goodyear Wrangler Duratrac au si fulgul; din pacate insa, la momentul asta nu se mai gaseste la niciun distribuitor din Europa

    Lasă un comentariu:


  • Optimus
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    Postat în original de Injust Vezi post
    Cooper Discoverer AT3 apar pe site-urile de vanzari anvelope ca fiind de vara, nu all-season, cel putin din ce am investigat eu.
    Nu va mai luati dupa siteurile romanesti, pentru ca sunt varza la capitolul informatie, toate! Confuzia pleaca de la faptul ca producatorul nu are o categorie distincta numita all-season, si le-a bagat pe toate la summer.

    1. "...to provide solid all-terrain performance, superior all-season traction, excellent stability, confident handling and reliable tread wear."
    http://www.coopertire.co.uk/tyres/of...discoverer-at3

    2. "Cooper Tire built the Discoverer AT3 for pick up and SUV owners who need a tire that can deliver in any terrain they come across. Smooth and quiet on the highway yet highly skilled in sand, mud, snow and rocky terrains - the Cooper AT3 can do it all."
    https://www.treaddepot.com/#!productGroup/tires/dat3

    Eu la S/T Maxx am inscriptia M+S, si sunt mai slabe pe zapada si ud decat AT3, cel putin asa sunt cotate chiar de catre producator. Asa ca AT3 sigur are M+S.

    Lasă un comentariu:


  • Injust
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    Cooper Discoverer AT3 apar pe site-urile de vanzari anvelope ca fiind de vara, nu all-season, cel putin din ce am investigat eu. Poate vreunul din colegii care au asa ceva sa ne confirme prezenta inscriptiei MS/M.S/M+S astfel incat sa fie acceptate de organele politiei pe carosabil acoperit cu gheata/polei/rahat aruncat pe asfalt de cei ce curata drumurile iarna?

    Intreb asta pentru ca ma regasesc in aceeasi situatie cu colegul nostru Silviu, acum am pe masina Matador Wysentta M/T cu inscriptia M+S dar din experienta de acum 2 saptamani cand am avut zapada in Bucuresti, sunt un dezastru desi cele de pe spate sunt aproape noi.

    Lasă un comentariu:


  • mexx20_ro
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    Pt ca m-am lovit fix de aceiasi problema, iti pot spune cum am gandit eu in functie de nr de km pe care estimam ca-i va face masina si in functie de mediul in care va rula cel mai mult:

    1. mers 90% pe strada si 10 % soft off road, clar un cauciuc de iarna sau un All Season gen Goodyear 4 seasons (nou sau sh in functie de cat crezi ca vei avea nevoie de ele si in fc de nr de km / an )

    2 mers 50%pe strada si 50 % in teren atunci clar un MT cu profil in V care sa descarce cat mai bine zapada,apa si noroiul ( nou sau sh dar cu DOT cat mai nou) si aici am ales Maxxis Trepador

    Cu ambele variante alese merge si sotia fie zilnic, fie ocazional sau cand vremea de afara o impune!



    Bafta la alegere!

    Lasă un comentariu:


  • Silvrache
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    Stiu ca un cauciuc de iarna se toceste foarte repede pe timp de vara.
    Pe de alta parte, o anvelope All-Season inseamna un profil de iarna pe o compozitie de vara. In mare.
    Iar un A/T are trebui sa aiba o compozitie intre vara si iarna si cu un profil care, in functie de producator, se poate descurca si in zapada.

    Momentan sunt incantat de feedbackul primit si iau in calcul varianta Cooper Discoverer; AT3 sau M+S. Inclin totusi pentru AT3 pentru ca are blocuri masive de cauciuc care par sa agate mai bine intr-o baltoaca si pentru ca, fiind AT, probabil au o compozitie ceva mai dura decat M+S, ceea ce inseamna durata de viata mai mare.

    Performantele superioare ale unui M+S fata de A/T nu sunt demne de luat in calcul, pentru ca in majoritatea lunilor in care as folosi anvelopele din discutie ar fi luni fara zapada.

    Lasă un comentariu:


  • Optimus
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    Postat în original de FordRanger Vezi post
    Ma duc sa plang in perna ...
    No, taci cu tata...

    Lasă un comentariu:


  • FordRanger
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    Bine ! Silvrache , cumpara ce zice Optimus .
    Ma duc sa plang in perna , poate mai imi "depasesc" din obsesii .

    Lasă un comentariu:


  • Optimus
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    Rangere, iar le sucesti de le ametesti, si dupa aia zici ca am eu ceva cu tine.
    Omul zice ca vrea anvelope de strada, pe care sa le foloseasca si vara si iarna. Nu ca vrea de vara si sa le foloseasca si pe strada si iarna... Eu zic sa mai citesti o data ce a scris omul in prima postare si dupa aia, sa mai citesti o data. Si inca de cate ori este nevoie, ca sa-ti depasesti fixatia ta cu gumele de iarna.
    Si daca e vorba sa folosesti o anvelopa 12 luni, cred ca e mai bine sa ai acoperite lunile alea "uscate" care-s vreo 10-11, si sa bagi de seama 1-2 luni si sa mai cuplezi si 4x4 la nevoie, ca de-aia ai 4x4 pe masina, decat sa umbli cu gume dedicate pentru alea 1-2 luni si sa le freci degeaba restul de 10 luni. Pentru ca circuland cu o masina grea pe timp de vara si cu gume de iarna, nu prea mai apuci sa te bucuri de gumele de iarna de prin a doua-a treia iarna. Si in al patrulea an, vei avea pe masina niste gume mai proaste decat cele mai naspa AT-uri, fie ca-i vara, fie ca-i iarna.
    Parerea mea...
    Ultima editare de Optimus; 14.ian.2016, 19:48.

    Lasă un comentariu:


  • FordRanger
    a răspuns
    Re: A/T , M/T sau anvelope de iarna?

    Postat în original de Silvrache Vezi post
    Rotile mele de noroiala vor ramane in continuare Insa Turbo Special Track, dar am nevoie si de un set de anvelope de strada, cu care sa merg pe timp de vara ( cand noroiul e mai putin ), dar si pe timp de iarna (cand e zapada, desi din ce in ce mai putina).
    Asa le zice colegul nostru . De vara , sa mearga cu ele pe strada dar si pe timp iarna
    Intrucat cele de vara , nu-s de iarna , cel mai rezonabil ar fi sa mizeze pe alea de iarna , care-s sigur de iarna , dar la nevoie si de vara .

    Lasă un comentariu:

Procesare...
X