Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

    Va provoc la o discutie ipotetica sau nu in functie de experienta fiecaruia. Vreau sa aduc in discutie urmatoarea problema :
    profil vs dimensiune. Sa luam in considerare ca puterea motoarelor de pe masini cat si reductiile sunt egale sau asemanatoare, ce se va descurca mai bine in noroi un 29 inch simex sau un 33 BFG MT? Un AT de 35 sau un MT de 31? Cat de importanta este dimensiunea vs profil? Observati ca in ambele exemple am lasat o diferenta de 4 inch intre gume tocmai pentru a fi semnificativ. Ca nu avea rost sa comparam simexul de 31 cu MT de 32 , ca atunci e clar ca simexul castiga.
    Ultima editare de Irod; 31.ian.2016, 18:08.
    Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
    Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
    Natura si aventura

  • #2
    Re: Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

    Postat în original de Irod Vezi post
    Va provoc la o discutie ipotetica sau nu in functie de experienta fiecaruia. Vreau sa aduc in discutie urmatoarea problema :
    profil vs dimensiune. Sa luam in considerare ca puterea motoarelor de pe masini cat si reductiile sunt egale sau asemanatoare, ce se va descurca mai bine in noroi un 29 inch simex sau un 33 BFG MT? Un AT de 35 sau un MT de 31? Cat de importanta este dimensiunea vs profil? Observati ca in ambele exemple am lasat o diferenta de 4 inch intre gume tocmai pentru a fi semnificativ. Ca nu avea rost sa comparam simexul de 31 cu MT de 32 , ca atunci e clar ca simexul castiga.
    Chiar si asa (cu dimensiunile date de tine) simexul castiga. Atata vreme cat vorbim strict de aderenta in namoale/padure/balti... tipic in to the wild romanesc.
    Roata mica penalizeaza la garda la sol, roata mare penalizeaza la putere. Un simex cu o marime intre si-ntre va fi castigator.

    Aici nu vorbim de greutatea simexurilor, consumuri aferente fiecarui profil, uzura transmisiei, bla, bla, bla.... strict dpdv al aderentei simex de marime potrivita motorizarii, reductiilor si transmisiei n-are rival!
    Ultima editare de rockshox; 31.ian.2016, 18:37.

    Comentariu


    • #3
      Re: Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

      Parerea mea este ca atata timp cat garda la sol nu intra in ecuatie,profilul cel mai agresiv dicteaza!

      Comentariu


      • #4
        Re: Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

        Nu cred. La extreme , conteaza dimensiunea . O anvelope mica ,mica , mica , ( cat sula de furnica ) , nu conteaza cat este de profilata , nu inainteaza nici 1 mm pentru ca se scufunda . La antipozi , o anvelopa mare cat o piscina gonflabla va face fata cu succes din cauza apasarii pe o suprafata foarte mare . Daca incercam sa ne ducem cu imaginatia mai departe , reducem dimensiunea AT-ului si marim dimensiunea Simex-ului si undeva , incepem sa avem performante apropiate . Am putea face o functie matematica - cred ca producatorii diferitelor profile o si utilizeaza ( nu la chestii asa extreme dar intre profile asemanatoare ) in care sa dam valori crescatoare si descrescatoare si sa urmarim locul unde randamentul diferitelor combinatii se intersecteaza cu o linie a eficientei stabilita in prealabil .
        Intervin foarte multe variabile si este greu de stabilit stiintific pentru simplul motiv ca niciodata nu vom avea situatii de off-road absolut identice. Pe unde va trece AT-ul ala mare , se va modifica gradul de dificultate asa cum se va modifica si la trecerea cu niste Simexi , mai ales ca discutam de terenuri cu noroaie .
        Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.

        Comentariu


        • #5
          Re: Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

          Postat în original de FordRanger Vezi post
          Nu cred. La extreme , conteaza dimensiunea . O anvelope mica ,mica , mica , ( cat sula de furnica ) , nu conteaza cat este de profilata , nu inainteaza nici 1 mm pentru ca se scufunda .cu niste Simexi , mai ales ca discutam de terenuri cu noroaie .
          ....caz in care intra in ecuatie garda la sol!

          Comentariu


          • #6
            Re: Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

            Eu ma gandesc la situatia teoretica in care garda la sol nu intra in ecuatie. Daca avem noroi atat de mare incat garda la sol sa faca diferenta , este clar ca anvelopa mare va castiga , pentru ca masina cu Simexi va ramane suspendata .
            Ganditi-va la acele trailere care duc prin mlastini echipamente de foraj si care efectiv plutesc pe mlastina din cauza suprafetei mari de contatc a anvelopei cu terenul mlastinos .
            Ultima editare de FordRanger; 31.ian.2016, 19:27.
            Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.

            Comentariu


            • #7
              Re: Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

              bun , hai sa scoatem simexul din context si sa zicem AT de 33 vs un MT de 29 (ce vreti voi BFG KM2 sau Cooper STT sau altceva )
              Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
              Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
              Natura si aventura

              Comentariu


              • #8
                Re: Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

                Postat în original de FordRanger Vezi post
                Nu cred. La extreme , conteaza dimensiunea . O anvelope mica ,mica , mica , ( cat sula de furnica ) , nu conteaza cat este de profilata , nu inainteaza nici 1 mm pentru ca se scufunda . La antipozi , o anvelopa mare cat o piscina gonflabla va face fata cu succes din cauza apasarii pe o suprafata foarte mare . Daca incercam sa ne ducem cu imaginatia mai departe , reducem dimensiunea AT-ului si marim dimensiunea Simex-ului si undeva , incepem sa avem performante apropiate . Am putea face o functie matematica - cred ca producatorii diferitelor profile o si utilizeaza ( nu la chestii asa extreme dar intre profile asemanatoare ) in care sa dam valori crescatoare si descrescatoare si sa urmarim locul unde randamentul diferitelor combinatii se intersecteaza cu o linie a eficientei stabilita in prealabil .
                Intervin foarte multe variabile si este greu de stabilit stiintific pentru simplul motiv ca niciodata nu vom avea situatii de off-road absolut identice. Pe unde va trece AT-ul ala mare , se va modifica gradul de dificultate asa cum se va modifica si la trecerea cu niste Simexi , mai ales ca discutam de terenuri cu noroaie .
                Ai mai uitat doar sa zici ca anvelopa de iarna e mai buna decat toate celelalte... Pe bune...

                LE: @Irod: Pe masini "egale" clar ca e mai important profilul anvelopei pentru tractiune, pe ud. Pe uscat, este mai importanta dimensiunea anvelopei, pentru ca permite abordarea mai usoara a denivelarilor.

                Versus-ul asta e cam fortat si irealist. Poti face versus intre profile, sau intre dimensiuni. Altfel, ca in cazul de fata, devine o problema "filosofica" cu oricate raspunsuri vrei tu sa ai...
                Ultima editare de Optimus; 31.ian.2016, 19:32.

                Comentariu


                • #9
                  Re: Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

                  Ok , la cererea ta expresa , vin cu o corectie. Anvelopa de iarna este mai buna decat toate celelalte , pe timp de iarna
                  P.S dar depinde si de cantitatea de zapada. Pe zapada de 2 metri , este mai buna anvelopa de vara , mare cat piscina gonflabila din celula lui Borcea .
                  Ultima editare de FordRanger; 31.ian.2016, 19:31.
                  Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

                    domnilor , am sa va rog sa nu ducem discutia in derizoriu si sa povestim la chestiune
                    Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
                    Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
                    Natura si aventura

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

                      Eu am avut ~27" Simex si am renuntat la ele pentru ca ramaneam foarte usor pe burta. Aderenta era buna in limita petei de contact, care era totusi mica.
                      Daca ar fi sa aleg intre profil si dimensiune, aleg dimensiunea.
                      1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

                        La diferente mici de dimensiune , adica dimensiunea imediat urmatoare sau cu " doua numere " peste , cred ca profilul face legea . Diferenta de dimensiune nu poate ,in aceasta situatie, sa eclipseze profilul specific . Ne gasim in acea parte a graficului in care ne indepartam de eficienta stabilita anterior . Daca am mari diferenta , lucrurile s-ar egaliza iar daca diferenta ar fi la mare distanta ( de genul diametru dublu ) , am intra pe acea parte de grafic in care dimensiunaa conteaza .
                        Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Ce e mai important profilul sau dimensiunea ?

                          Ca sa nu se infierbante treaba de la inceput spun : parerea mea:

                          Din ce am vazut pana acum pe coclauri, dpdv practic problema nu mertita studiata doar avand aceste variabile . Am avut si eu aceeasi dilema.
                          De ce ? Pentru ca in noroi ecuatia e cu foarte multe variabile.

                          Exemplu:
                          Chiar si o masina care a trecut inaintea ta ( de obicei patroalele care excaveaza mult ca sa iasa :P ) strica ecuatia. ( in cazul asta AT urile uriase avantajeaza cu elan, sa nu ramai pe burta)
                          In alt caz, pante lungi de 15-20 grade unse cu clisa, poti sa ai AT uri de 42 de inch , nu urci neam, pana nu sapi putin sa dai de sol aderent sa ai tractiune ( aici MT uri ), si sa mai ai si motor sa le descarci.

                          Chiar daca vei obtine un rezulat teoretic la aceasta ecuatie/dilema, dpdv practic e nefolositor.

                          Cel mai bine e sa introduci si alte variabile cu pondere mai mare in ecuatie, ca de exemplu:
                          - troliu : da/nu
                          - km offroad/onroad - uzura simecsi , etc, buget
                          - stare tehnica vehicul. de ex: incap AT uri mari ? se rup planetare la 5k de ture cu simecsi ?

                          Sper sa nu mai intelegi gresit , ca vreau sa ma opun discutiei. Sunt deschis sa invat , de aia scriu una alta pe aici.
                          Mai aflam, mai invatam despre masini, fiare, oameni.

                          Numai bine.
                          XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7

                          Comentariu

                          Procesare...
                          X