Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sfaturi despre lanturi


Postări Recomandate

Re: Sfaturi despre lanturi

 

Dupa parerea mea exista doua cazuri teoretice:

- 4x4 permanent

- 4x4 nepermanent

 

In cazul de 4x4 permanent, diferentialul central compenseaza diferenta de tractiune intre cele doua punti, favorizand-o pe cea cu mai multa tractiune, astfel incat o pereche de lanturi consider ca este suficienta. De altfel, am pus si banii unde imi e gura :h5 si am cumparat o (singura) pereche de lanturi RUD pentru land cruiser. Le voi monta pe spate, deoarece daca se rupe ceva in spate are mai putine de stricat ( sa zboare prin motor, etc). In plus, pe fata ai motorul care sa apese si sa iti mai dea tractiune.

 

In cazul 4x4 permanent, dupa parerea mea, a-ti monta o singura pereche de lanturi este echivalentul cu a pune roti mai mari pe o punte, sau simex pe o punte si at pe cealalta. Diferenta de tractiune dintre cele doua punti va fi suportata o vreme de diferential, pana cand se lasa pagubas. Asta ar fi teoria. In practica am vazut lanturi puse doar pe spate si la masini cu 4x4 nepermanent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi despre lanturi

 

Eu am testat pe vremea cind mergeam cu emteuri pe asfalt acoperit de zapada batatorita lanturile. Rezultatele au fost surprinzatoare. Montate pe puntea spate, aveam tractiune, nu aveam directie si frina. Montate pe puntea fata, aveam si tractiune si directie si frina. Nu stiu altii ce concluzii au tras, dar eu recomand ca in cazul in care se pune doar o pereche, sa se puna pe puntea fata. In ce priveste diferenta de diametru (guma cu lant si guma fara), nu este sesizabila. Lantul se ingroapa in zapada sau gheata.

 

Oarecum on topic, sunt interesat de un review, ceva, despre husele alea textile ce inlocuiesc lanturile. In special, cit tin daca mergi si pe asfalt cu ele? Am renuntat la lanturi, si am trecut pe gume de iarna, tocmai din cauza faptului, ca la drum lung, mergeam cu lanturi pe zapada, le dadeam jos pe asfalt, si iar sus cu ele, si da-le iar jos ... etc. Rahat cu mac si pierdere de vreme. Pinza aia tine oare un drum de 3 - 400km mixt fara sa se fugare?

I Have No Idea What You Are Talking About

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi despre lanturi

 

Eu am cumparat astazi lanturi cu auto strangere si zale cu profil patrat , o singura pereche pentru puntea fata .

Aceeasi firma vindea si husele textile . Am intrebat , curios si am aflat lucruri bune , insa si ei seindoiau ca ar rezista la o exploatare serioasa . Au zis : " astea sunt foarte bune in oras " . Eu intreb :" si la drum lung ? " Ei zic : " hai dom-le fii serios , lantu'i lant si carpa'i carpa..."

 

Am luat lanturi ....de 3 ori mai scumpe decat carpele.....

FAIR WINDS !

Mitsubishi Pajero 3,2DiD 2005

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi despre lanturi

 

Dupa parerea mea exista doua cazuri teoretice:

- 4x4 permanent

- 4x4 nepermanent

 

In cazul de 4x4 permanent, diferentialul central compenseaza diferenta de tractiune intre cele doua punti, favorizand-o pe cea cu mai multa tractiune, astfel incat o pereche de lanturi consider ca este suficienta. De altfel, am pus si banii unde imi e gura :h5 si am cumparat o (singura) pereche de lanturi RUD pentru land cruiser. Le voi monta pe spate, deoarece daca se rupe ceva in spate are mai putine de stricat ( sa zboare prin motor, etc). In plus, pe fata ai motorul care sa apese si sa iti mai dea tractiune.

 

In cazul 4x4 permanent, dupa parerea mea, a-ti monta o singura pereche de lanturi este echivalentul cu a pune roti mai mari pe o punte, sau simex pe o punte si at pe cealalta. Diferenta de tractiune dintre cele doua punti va fi suportata o vreme de diferential, pana cand se lasa pagubas. Asta ar fi teoria. In practica am vazut lanturi puse doar pe spate si la masini cu 4x4 nepermanent.

 

cristi, sa mor daca am inteles...permanent nepermanent

 

apoi, sa manjesti minunatia aia de transmisie de pe KDJ cu lanturi?!?!?!? si la ce anvelope ai?

 

eu am mers zilele astea cu patrolul, echipat cum il stiti, cu simex. probleme cu franele, probleme cu directia, dar nu a existat nici un loc din care sa nu plec...si cred ca asta este cea mai mare problema, impotmolirea. pt. ca de franat, trebuie sa adaptezi viteza, chiar daca ai lanturi sau huse sau anvelope speciale de iarna sau esp sau abs etc....

 

eu nu mi-as monta lanturi. lanturile avariaza (deterioreaza) optic jantele, din aliaj mai ales.

pun anvelope de iarna adevarate sau raman cu ce am pe masina si ma adaptez. am ambele cazuri in exploatare.

Editat de giorgel

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi despre lanturi

 

In manualul Patrolului se specifica destul de clar ca lanturile se vor monta pe puntea spate.

 

bonus pe toate 4, ca nu are nici pe dreaku, decat ca tre sa iei 2 seturi

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfaturi despre lanturi

 

Eu as zice ca pe zapada unde oricum mergi 4x4 lanturile sunt mult mai bune daca se pun pe viratoare, adica pe fata, ptr a avea un control mai bun al directiei decat pe spate! Cand trag toate rotile ...evident!

In ultimele zile nu cred ca s-ar impune folosirea de lanturi undeva in Ro ...decat daca nu aveti perversiuni in cap ... de tip "sex"!

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare