Anunț

Adună
Nici un anunț īncă.

Problema jante cu orificiul central mai mare

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Problema jante cu orificiul central mai mare

    Salut,

    Am achizitionat pentru un LC 120 niste jante de otel care au orificiul central mai mare, drept urmare "joaca" pe verticala, nu se centreaza si nu preiau corespunzator greutatea masinii.
    Se pot confectiona inele pentru a centra astfel de jante, cum au unele jante de aliaj in kitul de montaj ? Se gasesc de cumparat ?

    Alt aspect ar fi : unele jante de otel sunt prezentate in diverse fotografii cu o protectie pentru butuc , protectii pe care eu nu le am. Cumva acele protectii ajuta in vreun fel la centarea jantei? Are cineva asa ceva ?

    Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

    Sarbatori fericite alaturi de cei dragi.

  • #2
    Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

    Teoretic ar trebui sa se centreze dupa strangerea piuliutelor pe prezoane!
    consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

    Comentariu


    • #3
      Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

      multumim pt. urari.

      nu trebuia sa cumperi acele jante.

      acel orificiu (asemeni altora....nu neaparat din domeniu...) este foarte important

      teoretic ar trebui sa gasesti pe undeva inele de compensare, intreaba pe la firmele de roti

      eu nu as folosi asa ceva, roata trebuie sa se sprijine fara ajutoare pe acel umar al butucului

      nu se centreaza pe suruburi, ci pe acel orificiu
      Ultima editare de giorgel; 24.dec.2009, 22:25.
      Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

      Comentariu


      • #4
        Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

        giorgel....imi pare rau sa te dezamagesc....eu am 10mm diferenta intre janta si gulerul de centrare al butucului rotii la navara si nu face absolut nimic
        la 120 am mai auzit de aceasta problema si o poti remedia facindu-i un distantier pe strung
        zambeste...maine poate va fi mai rau

        Comentariu


        • #5
          Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

          De preferat sa nu le folosesti!
          Daca vrei totusi sa le pui pe masina, gaseste un strungar priceput care sa-ti faca niste inele de centrare (cu guler, de preferat). Si sa nu-i dai prea tare-n pedala, ca la turatii mari nu prea e sigur ca nu se pasuiesc.
          ... BRAKES ARE FOR PUSSIES !..

          Comentariu


          • #6
            Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

            Ai schimbat si piulitele? Vezi ca cele de la jenti de alu nu se potrivesc la tabla!

            In mod normal centrarea data de piulite/prezoane (in functie de tipul prinderii) ar trebui sa fie suficienta. Sa nu uitam ca piulitele sunt facute conice tocmai din acest motiv. A si daca va aduceti aminte de masinile mai vechi, NU centrau de loc prin orificiul central. Parerea mea!
            Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul
            NISSAN DRIVER

            Comentariu


            • #7
              Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

              Inelul central are doar rol suplimentar de sustinere(in cazul in care se rupe vreun prezon),deci se poate si fara numai daca ai piulite cu capat conic pentru jante de tabla,dar daca vrei sa stai linistit pune-i niste inele custom dar fara guler cum spunea un coleg pentru ca nu mai da voie rotii sa se lipeasca de fuzeta si o sa-ti bata in volan.
              PS: Sau poate n-am inteles eu la ce guler se referea colegul nostru.

              Club 4x4 Bucuresti
              www.club4x4bucuresti.ro

              Comentariu


              • #8
                Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                @evgheny inelul central are rol de ghidare a jantei pe butuc PINA pui piulitele apoi centrarea rotii si stringerea revin piulitelor ce spui tu este la masinile mari (camioane) pe puntea spate, roti duble si propulsorul rotii lung
                operatia pe care o explicam este de bucsare a jantei ca sa aiba diametrul central mai mic

                piulitele pentru jantele de tabla sint conice pentru centrare si stringere

                piulitele pentru jantele de aliaj sint la inceputul filetului conice dar stringerea este pe o saiba iar centrarea nu este la fel de buna avind luft de circa de 1 mm pe raza piulitei pe diametrul de centrare de aici si deficienta in centrare

                diametrul central al jantei este de obicei cu 0.5 mm mai mare decit diametrul de centrare al fuzetei sau butucului sau cum mai vreti sa-i spuneti, deci nu se preseaza si nu are nici un altfel de rol pentru ca daca se rupe un prezon sau doua forta de stringere este preluata de celelalte prezoane
                Ultima editare de Miron Sorin; 27.dec.2009, 15:37.
                zambeste...maine poate va fi mai rau

                Comentariu


                • #9
                  Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                  Ceva in genul asta:
                  ... BRAKES ARE FOR PUSSIES !..

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                    jolly exact cum ai pus desenul
                    insa janta are o mica degajare la interior pe fuzeta iar bucsa facuta poate fi facuta cu un guler care sa preia dagajarea astfel sa preintimpine cazul in care rulind cu viteza mare sa poata iesi chiar daca odata centrata roata nu mai are nici un rol
                    zambeste...maine poate va fi mai rau

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                      Stati bre asa ...Si eu am un set de jante cu "joc" ...Stati sa vedem ce zice omul ...de ce nu asa!? Giorgele?
                      consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                        din cunostintele acumulate de mine pana acum, lucrurile stau asa:

                        - la masinile vechi, roata se centreaza pe prezoane. in acest caz vorbim insa de masini concepute cu peste 40 de ani in urma....

                        - la masinile mai noi, roata se centreaza pe umarul butucului, orificiul din janta fiind cu 0.1 mm mai mare. acest sprijin preia eforturile radiale. suruburile sau piulitele nu fac decat sa tina roata pe butuc si sa preia eforturile axiale. acest orificiu central al jantei este folosit si pentru centrarea rotii pe aparatul de echilibrat. la dacia 1300, se folosesc cele trei gauri de prindere pt. centrarea pe aparatul de echilibrat, acea gaura centrala este de forma, nu este CENTRATA.

                        afirmatiile lui miron sorin si bigdaddy, m-au facut sa rad. eu zic sa va documentati inainte de a sustinte ceva. pt. ajutor la montajul rotii, unii fabricanti (BMW de ex.) au pus pe butuc, pe langa suruburi si umarul de centrare, si un mic bolt conic (pin) destul de lung, lucru care dovedeste clar ca umarul de centrare este ....pt. centrare.

                        ca sa va dau doar un exemplu:

                        http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html

                        citat:
                        "Centre spigot size
                        This is a tricky one. The wheel bolts or studs are there to hold the wheel laterally on to the axle, but they're not really designed to take vertical load - ie. they're not designed to take the weight of the car. That's the job of the centre spigot - the part of the axle that sticks out and pokes through the hole in the middle of the wheel. It's the load-bearing part of the axle and the wheel, as well as being the assembly that centres the wheel on the axle. For the most part, the centre spigot on aftermarket alloy wheels is much larger than that of the car you want to put them on to. When this happens, the best solution is a spigot locating ring (also called a hub-centric ring) which is essentially a steel or hard plastic doughnut designed to fit snugly on to your axle spigot and into the wheel spigot."
                        Ultima editare de giorgel; 28.dec.2009, 06:49.
                        Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                          Razi destul de usor, se pare, si poate fara motiv. Jocul acela de 0.1mm daca ar fi sa se sprijine roata pe ineleul de centrare se va transforma in tipul exploatarii intr-o frumoasa gaura ovalizata. Mai departe, citind articolul citat de tine... acu' sincer , eu nu as sprijini un mastodont de 2.5 tone pe un inel de plastic, cat ar fi el de "dur". In rest ce sa zic, Giorgele, distractie placuta!
                          PS. chiar daca-i spune "CAR-Bible" , nu inseamna ca e chiar 100% (ma rog, poate e ca cele pe care au jurat prezidentiabilii).
                          Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul
                          NISSAN DRIVER

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                            Postat īn original de bigdaddy Vezi post
                            Razi destul de usor, se pare, si poate fara motiv. Jocul acela de 0.1mm daca ar fi sa se sprijine roata pe ineleul de centrare se va transforma in tipul exploatarii intr-o frumoasa gaura ovalizata. Mai departe, citind articolul citat de tine... acu' sincer , eu nu as sprijini un mastodont de 2.5 tone pe un inel de plastic, cat ar fi el de "dur". In rest ce sa zic, Giorgele, distractie placuta!
                            PS. chiar daca-i spune "CAR-Bible" , nu inseamna ca e chiar 100% (ma rog, poate e ca cele pe care au jurat prezidentiabilii).
                            sunt un tip cu umor, ma amuz usor, de la o anume stare in sus rad chiar si cand mi se arata un deget....depinde care.

                            eu nu incerc sa conving pe nimeni, despre nimic. incerc doar sa ajut, folosind, cum am spus, cunostintele acumulate in timp.

                            o simpla cautare pe Google, folosind cuvinte cheie ca "center spigot, center hole, rim center hole, inel de centrare, centrare jante etc", va poate ajuta mai repede si mai bine decat as putea, sau as vrea, sa o fac eu.

                            asta ar fi partea usoara si accesibila oricui, avand net la dispozitie.

                            2,5 T : 4 = 625 kg/roata, mai departe te las sa faci calculul, cam pe cati mm patrati s-ar imparti acea greutate, in cazul unui sprijin radial corect, raportat la sprijin pe 1-2 suruburi.

                            eu i-am recomandat initiatorului sa se sfatuiasca cu SPECIALISTI (vezi primul meu post), eu insumi nefiind vreunul.
                            de multe ori lucruri marunte, amestecate cu nu stiu ce amintiri din copilarie, se pot transforma in cazuri neplacute, si mai bine intrebi, decat sa plangi.

                            se mai poate un mic exemplu?
                            iata:
                            http://planetsoarer.com/offset/studs.htm

                            La Multi Ani!
                            Ultima editare de giorgel; 29.dec.2009, 00:38.
                            Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                              daca este asa cum spui tu si janta se sprijina pe gulerul de centrare pentru ca asa trebuie hai sa facem ceva: vopsim janta la masina ta cu o vopsea martor si rulezi cit vei dori cu ea apoi facem inspectia....daca a lasat urme pe inelul butucului atunci ai cistgat ok?
                              hai sa lasam offtopicurile...te astept pe pm
                              zambeste...maine poate va fi mai rau

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X