Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Problema jante cu orificiul central mai mare

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

    Postat în original de Miron Sorin Vezi post
    daca este asa cum spui tu si janta se sprijina pe gulerul de centrare pentru ca asa trebuie hai sa facem ceva: vopsim janta la masina ta cu o vopsea martor si rulezi cit vei dori cu ea apoi facem inspectia....daca a lasat urme pe inelul butucului atunci ai cistgat ok?
    hai sa lasam offtopicurile...te astept pe pm

    miron, nu spun eu, spun altii mai destepti, eu nu fac decat sa repet, considerand ca nu a auzit/vazut toata lumea. nu am inventat eu aceste lucruri, deci nu este nevoie sa credeti ce spun eu, ci doar sa va puneti intrebarea si/sau sa intrebati SPECIALISTI din domeniu.

    singurul castig urmarit de mine este doar sa circul cat se poate de in siguranta, si sa nu imi sara vreo roata in cap, de la masina vreunuia care si-a pus jante nepotrivite, ca sa fim ontopic. sincer, nu ma intereseaza daca si-ar produce numai lui vreo paguba.

    ne auzim pe pm...cu placere.

    La Multi Ani!
    Cînd te-ai nascut, tu ai plîns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

    Comentariu


    • #17
      Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

      costelc ne-a lasat cu ochii in soare.
      1.nu ne-a mai spus ce a facut cu jantele, probabil a facut afirmatia fara a avea rezultatul montarii pe masina
      2. capacele sau protectiile nu au nici o legatura cu centrarea jantei
      3. ptr. georgiel : la nici o janta din tabla nu se foloseste inelul de centrare. Se centreaza numai din piulita.
      Rubicon 2.8

      Comentariu


      • #18
        Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

        Postat în original de giorgel Vezi post
        miron, nu spun eu, spun altii mai destepti, eu nu fac decat sa repet, considerand ca nu a auzit/vazut toata lumea. nu am inventat eu aceste lucruri, deci nu este nevoie sa credeti ce spun eu, ci doar sa va puneti intrebarea si/sau sa intrebati SPECIALISTI din domeniu.

        singurul castig urmarit de mine este doar sa circul cat se poate de in siguranta, si sa nu imi sara vreo roata in cap, de la masina vreunuia care si-a pus jante nepotrivite, ca sa fim ontopic. sincer, nu ma intereseaza daca si-ar produce numai lui vreo paguba.

        ne auzim pe pm...cu placere.

        La Multi Ani!
        daca jantele nu se potrivesc cu piulitele, va fi normal sa cautam a le imperechea.
        Rubicon 2.8

        Comentariu


        • #19
          Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

          Mä intreb oare chiar nu este printre noi aici pe forum nici un profesionist care sa ne inchida gura färä DREPT DE COMENTARIU, care sa sune altceva decät:
          eu cred...
          eu vad asa...
          eu nu a mai vazut...
          eu stiu...
          la a mea e asa...
          ..................sau i ma speriat pe toti cu copilärismele noastre.

          Dan Pästeanu nu mai scrie aici de mult, personal imi zice ca´s prea multi offrodisti de tastatura "priceputi" pe forum, de care nu mai ai loc.

          Marius Lupu, si el sätul sa lupte contra curentului.Teoretic si uni si alti in fata monitoarelor sant egali, uni au experiaentä alti imaginatie si iar alti se plictisesc.


          Pärerea mea, hai sa eliminam chestile cu "ce am auzit si ce am vazut peste gard al vecinu", si sa postam ceea ce fiecare a facut pe piele lui.

          Eu de ex. cand am achizitionat gume de iarna, vränd si jante mi sa oferit un set de aluminiu bune la pret.La montaj, dupä ce am consultat actele si erau LEGALE pt. passatul meu, am dat de o diferenta de ca7mm grosime mai mare a gäuri interioare.Tipu cu atelierul sa uitat in cutia de ambalaj, a scos inelele speciale de plastic si le a bagat in gäuri.

          Am inchis oare gurile unora de pe aici? Bine ar fi.

          Acu 2 ierni, acelas passat, a primit roti noi de iarna cu gume cu tot, cadou.Diferenta consta doar ca erau jante de mercedes, 5 prezoane, -la fel, distanta intre prezoane 112 mm, -la fel.Doar gaura din mijloc era mai mare, lucru care NU MA IMPIEDICAT sa umblu toatä iarna cu ele ilegal si fära inel de centrare, chiar cu 200 km/h.Apus capacele de roti si nu a väzut nimeni.

          Rezumat,
          -Oare cum se centreazä roata?
          -Avem incredere in inele de plastic?
          Caut oameni cu interese comune, morale.

          Comentariu


          • #20
            Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

            Eu ce sa mai zic, am montat flanse de otel de 50 mm la fiecare roata!!
            Ghiciti ce s-a intamplat, jeanta sta in aer, adik numai pe suruburi cand o montez, si se centreaza singura dupa piulitele originale de jenti de aluminiu!
            Am pus si jenti de tabla cu aceleasi piulite de la jentile de aluminiu, care au con in capat si ghiciti ce se intampla: masina merge impecabil, singura problema fiind directia un pic mai greoaie!
            In rest: verdict crima, janta nu se va alinia niciodata cu butucul, decat ca ajutor innainte de strangerea piulitelor! Dupa asta, ea va sta mereu in prezoane sau piulite aliniata!

            Comentariu


            • #21
              Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

              Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

              Nu era intentia mea de a starni controverse, am crezut sincer ca e o problema la care se stie unanim rezolvarea si ca eu nu o stiam.

              Jantele respective au fost achizitionate pentru a fi utilizate cu anvelope de iarna.
              Am mers la montaj, la un atelier al unei firme ce se ocupa cu comercializarea de anvelope si jante. Primul lucru pe care l-au facut a fost sa probeze janta, fara anvelopa pe masina, dupa care m-au chemat sa-mi arate problema. Am optat pentru montarea anvelopelor de iarna pe jantele originale ale masinii si am incercat sa adun informatii spre a ma lamuri cum stau lucrurile.

              @pitonul: da, am pus intrebarea fara sa le montez pe masina si sa merg cu ele. Am facut deja mutarea sa iau jantele fara sa fiu constient de problema dimensiunii gaurii centrale, am preferat sa ma informez inainte de a mai face alta mutare.

              De atunci tot intreb in stanga si in dreapta care este treba cu prezoanele, gaura centrala si butucul. Nu am reusit sa obtin un rapuns unanim.

              In functie de masina , model, an de fabricatie si model de janta(aliaj/otel) raspunsurile sunt "da, se sustine si se centreaza in prezoane" ; "nu, nu se poate, prezoanele doar tin janta, centrarea si sustinerea se face cu ajutorul orificiului central".

              Fapt este ca ma uit la IMS si janta lui de otel este la o oarece distanta de butuc, masina fiind sustinuta de fapt in prezoane; ma uit la LC 120, problema e cea prezentata.

              Cumva la masinile generatie mai veche prezoanele erau gandite sa preia si sarcina asta?
              Ori fi facand producatorii diverse artificii la masinile generatie mai noua pentru a te impiedica sa folosesti alte jante, si daca le folosesti sa suporti consecintele ?

              Am incercat sa obtin un raspuns "neoficial" dar valabil de la reprezentantul producatorului masinii, dar nu am reusit, raspunsul oficial fiind " numai piese de origine ".
              Cred ca in cele din urma aceasta este abordarea corecta si as aprecia orice ajutor in acest sens.

              Inca o data, multumesc tuturor pentru raspunsuri.

              Comentariu


              • #22
                Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                @costelc... fixarea si centrarea jantelor se face numai din piulite sau suruburi cu ajutorul conicitatii lor. Inelul de plastic se foloseste numai la jantele din aliaj ptr. a-ti usura infiletarea piulitelor sau suruburilor fara a deteriora conicitatea jantei care trebuie sa fie compatibila cu cea a piulitei , surubului, de aici si ideea ca se poate merge fara acel inel. Si cand infiletezi o bujie ti se recomanda sa o infiletezi cu mana la inceput dupa care sa o stragi cu cheia. Cand vei vedea ca la piulitele care fixeaza jantele, rotile, se folosec saibe, te poti intreba cum sunt centrate.
                Rubicon 2.8

                Comentariu


                • #23
                  Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                  Postat în original de pitonul Vezi post
                  @costelc... fixarea si centrarea jantelor se face numai din piulite sau suruburi cu ajutorul conicitatii lor. Inelul de plastic se foloseste numai la jantele din aliaj ptr. a-ti usura infiletarea piulitelor sau suruburilor fara a deteriora conicitatea jantei care trebuie sa fie compatibila cu cea a piulitei , surubului, de aici si ideea ca se poate merge fara acel inel. Si cand infiletezi o bujie ti se recomanda sa o infiletezi cu mana la inceput dupa care sa o stragi cu cheia. Cand vei vedea ca la piulitele care fixeaza jantele, rotile, se folosec saibe, te poti intreba cum sunt centrate.
                  Salut,

                  Toyota LC 120 are saibe pe piulitele de fixare a jantelor, vezi fotografia alaturata , piulita din dreapta, imagine luata de pe site-ul precizat de colegul giorgel.
                  Este unul din motivele ce m-au determinat sa pun intrebari despre cum se centreaza janta si cine preia greutatea.

                  Comentariu


                  • #24
                    Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                    @costelc Piulita din dreapta este pentru jenti de aluniniu, si se centreaza pe caura jentii, are si con in capat daca te uiti atent! Piulita din stanga este pentru jenti de table si se centreaza direct pe con! Deci efortul este preluat in totalitate de prezoane. Eu nu cred ca in afara de masinile cu piulita centrala, exista vre una care sa preia efortul pe butuc!

                    Comentariu


                    • #25
                      Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                      Parerea mea e ca efortul unei jante apare la rotatie, deci la torsiune si nu la apasare, ca sa cred ca ajuta substantial centrarea pe butuc.
                      La rotatie prezoanele preiau tot efortul.
                      "Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford

                      Comentariu


                      • #26
                        Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                        Din ce am gasit eu cu nenea google despre "Wheel Centre Bore" sau "Wheel Spigot" rezulta ca prezoanele nu au ca rol sustinerea greutatii masinii si ca janta trebuie sa vina fix pe buza de sustinere a butucului. Chiar daca prezoanele nu s-ar rupe, prinderea jantei doar in prezoane, fara ca ea sa vina fix pe butuc introduce vibratii si duce la dezechilibrarea rotilor.

                        Mai multi colegi au prezentat un punct de vedere diferit.
                        Cred ca acest punct de vedere diferit ar avea mai multa "greutate" daca s-ar putea indica si niste articole tehnice care sa-l sustina.

                        Nu neg experienta/cunostintele acestor colegi si ii rog sa nu se simta ofensati de aceasta afirmatie, dar simplul fapt ca mergi/poti sa mergi si asa, nu cred ca este cel mai bun argument.

                        Multumesc.
                        Ultima editare de costelc; 30.dec.2009, 23:50.

                        Comentariu


                        • #27
                          Re: Problema jante cu orificiul central mai mare

                          La LJ70 butucul spate este mai mic decat cel al jantei sau decat cel din fata. Centrarea se face doar din conul piulitei.
                          Am avut si LC95 si pot spune ca janta nu este foarte fixa pe butucul central, deci centrarea se face tot din piulitele rotii. Janta nu se sprijina pe butuc pentru ca nu este foarte fixa pe el, exista un spatiu chiar daca este foarte mic.

                          Comentariu

                          Procesare...
                          X