Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

dimensiuni jante???

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • dimensiuni jante???

    va rog sa imi scuzati nestiinta!!
    as vrea sa stiu si eu ce inseamna et negativ sau pozitiv, ce inseamna 8j??
    va multumesc

  • #2
    Re: dimensiuni jante???

    et pozitiv inseamna ca anvelopa sta pozitionata mai "catre masina", mai adunata sub masina.
    et negativ inseamna ca anvelopa este pozitionata mai "catre exteriorul" masinii.
    8 j este latimea jantei exprimata in inch (adica 8 inch).
    ARO 244, an 1997, motor L25
    ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

    Comentariu


    • #3
      Re: dimensiuni jante???

      8 inci latime = 8 x 2.54 cm = 20.32 cm latime jante


      ET-ul se masoara in mm si reprezinta distanta dintre centrul jantei si locul unde se prind prezoanele pe butuc.
      ex: la janta de 8 centrul este la 10.16 cm

      ET pozitiv - daca prezoanele se prind pe butuc mai spre exterior fara de centrul acela imaginar prezentat mai sus atunci ai ET pozitiv (rotile vor veni mai sub masina)

      ET negativ - daca prezoanele se prind pe butuc mai spre interior fara de centrul acela imaginar prezentat mai sus atunci ai ET negativ (rotile vor veni mai in afara masinii)

      Atentie la jantele cu ET negativ ... in general cele modificate cu ET foarte mare ating in praguri ...

      Se pun jante cu ET negativ ptr a cobori centrul de greutate al masinii si ptr a crea o mai mare stabilitate in teren sau pe asfalt. Acest procedeu inlocuieste cu succes "flansele" (placa de metal care se adauga ptr a scoate jantele mai in afara) dar are insa si cateva neajunsuri: uzura mai rapida a rulmentilor si consum mai mare de carburant.
      consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

      Comentariu


      • #4
        Re: dimensiuni jante???

        Postat în original de Yonutz Vezi post

        Se pun jante cu ET negativ ptr a cobori centrul de greutate al masinii si ptr a crea o mai mare stabilitate in teren sau pe asfalt. Acest procedeu inlocuieste cu succes "flansele" (placa de metal care se adauga ptr a scoate jantele mai in afara) dar are insa si cateva neajunsuri: uzura mai rapida a rulmentilor si consum mai mare de carburant.
        intrebare..
        nu cumva consumul este mai mare in cazul flanselor? datorita unei greutati mai mari?(adica janta+flanse)
        uzura nu este aceasi ? uzura ridicata cred ca apare in urma lungiri bratului fortei exercitate de pata de contact a cauciucului- ori bratul fortei e acelasi fie ca ai ET negativ relizat prin flanse fie prin janta.
        pers fara sa folosesc sunt de parere ca flansele dauneaza masinii prin crestere efectului giroscopic al rotii datorat cresterii masei de rotatie.
        plus faptul ca si cresterea masei nesuspendate are efect negativ asupra comportamentului masinii
        jaguar X-Type 2.5
        Mitsu L200
        Jeep XJ 4.0
        BMW R1200GS
        HONDA CBR600RR
        HUSABERG 450e

        Comentariu


        • #5
          Re: dimensiuni jante???

          multumesc pentru raspunsurile voastre!!
          nu vreau sa nasc polemici, asa ca ma declar absolut multumit de raspunsuri!!!
          va multumesc incaodata

          Comentariu


          • #6
            Re: dimensiuni jante???

            Daca raportam greutatea flanselor distantiere la masa totala a masinii, mi-e greu sa cred ca se poate determina vre-o influenta semnificativa...
            ARO 244, an 1997, motor L25
            ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

            Comentariu


            • #7
              Re: dimensiuni jante???

              nu e polemica e parere pers
              deci ai doua posibilitati ptr a monta rotile in ext
              1. jante cu et neg... deci doar se skimba o janta normala cu alta => aceasi greutate
              2. jante normale + flanse distantiere (nu cunsoc dar banuiesc ca nu-s tocmai usoare) => o greutate mai mare decat cea stock

              e cunoscut ca masinile de teren nu franeaza tocmai bine. motivele principale sunt masa mare a masinii, folosirea unor cauciucuri cu aderenta scazuta (la asfalt), diametrul mic al discurilor de frana (din nevoia de a avea un balon mai mare al cauciucului), etc.
              ori daca la o lista lunga poti sa nu adaugi inca un articol mai bine sa nu o faci.
              iar faptul ca mai adauga si la consumul de combustibil la 100km e inca un factor.
              toate argumentele sunt ptr masini care au si o parte de utilizare onroad, daca e doar ptr off road nu pot sa mai argumentez
              jaguar X-Type 2.5
              Mitsu L200
              Jeep XJ 4.0
              BMW R1200GS
              HONDA CBR600RR
              HUSABERG 450e

              Comentariu

              Procesare...
              X