Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Jante cu inele metalice / SPLIT RIMS - avantaje si dezavantaje

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Jante cu inele metalice / SPLIT RIMS - avantaje si dezavantaje

    Jantele de Toyota de tip mai vechi au inele de otel cu care se fixeaza cauciucul pe janta exac ca si la unele modele mai vechi roti de camioane.

    Au vreun avantaj acest tip de jante?
    Inelul metalic actioneaza ca si un bedlock?

    Din pacate nu am la indemana poze cu astfel de jante.

  • #2
    Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

    Buna ziua, Max !


    Jantele mai vechi de camion aveau un inel elastic pe una din parti, inel care tinea anvelopa pe janta. Aceste jante nu aveau flanc decat pe o parte, inelul elastic prelua rolul de flanc (umar) pe cealalta parte.

    Inelul era elastic, fiind despicat (taiat), nu continuu. Nu avea rol de beadlock, si nu se preta decat la anelopele cu camera. Cat am bagat soferie la Canal, (Poarta Alba - Midia - Navodari), pe clasica Raba, am avut ocazia sa vad sarind un astfel de inel de pe roata, in momentul umflarii ei.

    Pentru a evita sarirea inelului elastic, la umflare, roata trebuia sa stea culcata si cu un levier lung (ranga) bagat prin gaurile jantei, peste inel.

    Am mai intalnit jante mai dubioase pe trailerele (foarte) vechi cu care se transportau buldozerele si excavatoarele de la un santier la altul. Jantele erau din doua bucati (interior si exterior), si fiecare parte era impartita in trei. Tot doar cu camera...

    Sa nu ma intrebi de logica acestui ultim sistem prezentat, ca atunci aveam cu 30-35 de ani si cu vreo 60 de kilograme mai putin ca acuma. Si mult mai putin inalt...

    Deasemenea, stilul rusesc old-school (Kraz, Kamaz, Belaz, etc.), vazute de mine prin Ucraina, aveau jante fara gauri de prezoane, janta fiind tinuta presata de butuc cu ajutorul unor (mult prea putine) cleme mai deosebite, stranse cu piulite pe prezoane care ieseau din butuc, si care se rupeau relativ des.

    Daca ai gasi poze cu janta in cauza, sa identificam chestia, ar fi mult mai edificator.


    Stima,


    Dragos
    Ultima editare de Heavy D.; 11.nov.2010, 17:08.

    Comentariu


    • #3
      Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

      Am eu poze ... si jante...




      Comentariu


      • #4
        Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

        Buna seara !


        Spune-ne mai multe depre rolul acelui inel, sa mai invatam ceva. Face doar fixarea anvelopei pe janta sau mai are vreo functie ?


        Stima,


        Dragos

        Comentariu


        • #5
          Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

          Salut.Nici eu nu stiu mai multe decat voi.Rotile le-am imprumutat de la un amic pentru a putea trece de ITP.Nu i le-am mai innapoiat , sunt de vanzare si o sa le cumpar.Momentan sunt imprumutate la cel care a cumparat fj62 de la Edy(airwolf), cred ca @Matake.Nu m-am invrednicit sa le recuperez.

          Comentariu


          • #6
            Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

            Am eu pe BJ40 roti dinelea.M-am nacajit putin pana le-am demontat.Nu stiu cat de bune sunt insa imi place cum arata.Ii da masinii o imagine clasica sau militara.Pun o poza si cu ale mele.

            Uploaded with ImageShack.us

            Comentariu


            • #7
              Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

              Nu sint ceva special , e un sistem vechi , dar care inca supravietuieste .Face mai usoara dejantarea si jantarea anvelopei , mai ales la cele cu taloane ranforsate , de diametru mic .Unii fabricanti sustin ca au in gama de produse acest sistem utilizabil si pentru tubeless , de asemenea si la jantele din trei segmente .
              La cele din trei parti , inlocuirea anvelopei e relativ usoara , fiind in principiu o treaba de strins prezoanele pe butuc , dupa ce au fost asezate pe pozitie in interiorul anvelopei .
              La jantele in discutie se poate inlocui cauciucul fara utilaje specifice - Se dezumfla cauciucul , se pozitioneaza roata sub sasiu sau punte , se coboara cricul care va lasa masina sa apese pe cauciuc si astfel sa dejanteze talonul de pe janta , operatie care se poate continua usor si apasind cu piciorul pe restul circumferintei . In continuare se declipseaza inelul , apasind unul din capete - unele modele au capetele inelului in diagonala , sau cu o suprapunere pe jumatatea grosimii - care se scoate , permitind talonului sa iasa de pe janta , nemaifiind inelul care o fixa .Se repeta operatia de depresare a talonului si pe partea opusa , apoi se poate scoate cauciucul de pe janta - atentie la mansonul de protectie al camerei ( daca exista)si la valva . Apoi se monteaza cauciucul pe janta , avind grija ca inelul sa fie bine plasat pe locasul inelar de pe janta - cauciucul montat si umflat va presa inelul pe pozitie .In cazul in care nu este un compresor la indemina , se poate ' imprumuta ' aer comprimat din celelalte roti , urmind a fi umflate ulterior .
              Procedeul e util de stiut , insa nu mai vad pe nimeni care sa aiba un cauciuc de rezerva in afara rotii de rezerva complete , cu atit mai putin sa inlocuiasca cauciucul pe janta .La iesirile pe care le facem cu masinile e destul de putin probabil .
              Jentile cu inel mi-au parut mai greoaie , probabil ca se echilibreaza mai greu .Cind am avut , credeam ca echilibrarea e o operatie de fitze . Jentile de acest tip au venit cu o camioneta cu platforma basculabila , de 3,5 t , cind eram flacau odata , prin anii '90 . De atunci am mai vazut tipul asta doar de citeva ori la masini usoare .
              ... sa fim corecti pana la capat !
              Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

              Comentariu


              • #8
                Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

                Eu sunt si mai incepator... profit de subiect si intreb :

                Ce rol are beadlock-ul si care e diferenta intre o janta cu si una fara ?

                Mersi !
                Numai bine !

                Comentariu


                • #9
                  Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

                  @mutuovi
                  Cand ai jante cu beadlock poti rula cu presiune f mica in anvelope (aproape de 0), posibilitatea de a lua intre janta/anvelopa crengi este nula + ca nu dejantezi ...
                  consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

                    Postat în original de mutuovi Vezi post
                    Eu sunt si mai incepator... profit de subiect si intreb :

                    Ce rol are beadlock-ul si care e diferenta intre o janta cu si una fara ?

                    Mersi !
                    Jantele astea le astept eu , sunt fara beadlock ....o janta standard dejanteaza mult mai des ....de aceea se foloseste beadlockul ...........
                    tel 0763325967

                    Club Sportiv x3m
                    Valcea

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

                      E vreo legatura intre jantele cu inele din acest topic si sistemul bead-lock ?
                      Am impresia ca Max a intrebat in cunostinta de cauza fiind si chiar daca aparent sunt doua chestii similare, intrucatva, sunt totusi diferite.......


                      Comentariu


                      • #12
                        Yonutz , GPScu - mersi de lamurire !

                        Chiar nu stiam ce e cu acele jante cu beadlock-uri.

                        Multumesc !

                        Postat în original de Astral Vezi post
                        E vreo legatura intre jantele cu inele din acest topic si sistemul bead-lock ?
                        Am impresia ca Max a intrebat in cunostinta de cauza fiind si chiar daca aparent sunt doua chestii similare, intrucatva, sunt totusi diferite.......
                        Daca am incalcat vreo regula al forum, imi pare rau !
                        Am vazut subiectul, relativ inrudit cu ce ma interesa, si am intrebat.
                        Probabil daca stiam ce e beadlock-ul nu as fi intrebat aici sau mai mult - nu as fi intrebat deloc.

                        Scuze !
                        Ultima editare de stefan79; 27.feb.2011, 11:11.
                        Numai bine !

                        Comentariu


                        • #13
                          Split rims

                          Nu am gasit un topic dedicat asa ca l-am deschis p-asta.
                          Am cumparat un set de jante cu inel pentru dotarea 61-lui, pe care as dori sa le imperechez cu BFG MT 255.85.16.
                          Imi place mult aspectul vintage al lor, dar am tot citit ca prezinta cam multe dezavantaje, de la montaj cu probleme pana la pericol de desprindere a inelului in timpul mersului.
                          Ma gandeam sa sudez acel inel de janta, dar nu stiu cat poate afecta echilibrarea ulterioara a lor.
                          Daca stiti cum pot rezolva problema, va rog sa ma ajutati.
                          Multumesc!
                          don't worry, be happy

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Split rims

                            255/85/16, nu stiu cum se comporta, dar 235/85/16 port eu de vreo doi ani pe masina si nu am avut nici un fel de problema, daca cercurile sunt in regula( intregi, fara bucati lipsa mancate de rugina), nu au cum sa sara, am vazut ce chin e sa le scoti voit cu ocazia schimbarii anvelopelor, daca erau asa periculoase, nu le mai foloseau camioanele unde solicitarile parca sunt altele.
                            De echilibrat se echilibreaza normal ca orice janta de otel folosinb plumbi cu gheara.
                            Acum depinde si de la cine ai auzit ca sunt un dezastru jantele astea, eu am tot auzit ca GPL-ul pe masina e un real pericol de la oameni care nu au condus un kilometru o masina cu gaz, asa ca lasa-le originale, o miscare neinspirata mi se pare sa te apuci sa le sudezi, mai bine cauti unele nesplituite si gata comedia.

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Split rims

                              Postat în original de cipri778 Vezi post
                              Nu am gasit un topic dedicat asa ca l-am deschis p-asta.
                              Am cumparat un set de jante cu inel pentru dotarea 61-lui, pe care as dori sa le imperechez cu BFG MT 255.85.16.
                              Imi place mult aspectul vintage al lor, dar am tot citit ca prezinta cam multe dezavantaje, de la montaj cu probleme pana la pericol de desprindere a inelului in timpul mersului.
                              Ma gandeam sa sudez acel inel de janta, dar nu stiu cat poate afecta echilibrarea ulterioara a lor.
                              Daca stiti cum pot rezolva problema, va rog sa ma ajutati.
                              Multumesc!
                              Cipri, poti sa le pui linistit.
                              Urmeaza se reconditionez un set de astfel de jante.
                              Vreau sa imi cumpar si eu un set pentru mine. Am avut si imi pare rau ca le-am vandut.

                              Daca are cineva disponibile, dau la schimb un set de jante de aliaj pe 7Jx16

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X