Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Jante cu inele metalice / SPLIT RIMS - avantaje si dezavantaje


Postări Recomandate

Jantele de Toyota de tip mai vechi au inele de otel cu care se fixeaza cauciucul pe janta exac ca si la unele modele mai vechi roti de camioane.

 

Au vreun avantaj acest tip de jante?

Inelul metalic actioneaza ca si un bedlock?

 

Din pacate nu am la indemana poze cu astfel de jante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

 

Buna ziua, Max !

 

 

Jantele mai vechi de camion aveau un inel elastic pe una din parti, inel care tinea anvelopa pe janta. Aceste jante nu aveau flanc decat pe o parte, inelul elastic prelua rolul de flanc (umar) pe cealalta parte.

 

Inelul era elastic, fiind despicat (taiat), nu continuu. Nu avea rol de beadlock, si nu se preta decat la anelopele cu camera. Cat am bagat soferie la Canal, (Poarta Alba - Midia - Navodari), pe clasica Raba, am avut ocazia sa vad sarind un astfel de inel de pe roata, in momentul umflarii ei.

 

Pentru a evita sarirea inelului elastic, la umflare, roata trebuia sa stea culcata si cu un levier lung (ranga) bagat prin gaurile jantei, peste inel.

 

Am mai intalnit jante mai dubioase pe trailerele (foarte) vechi cu care se transportau buldozerele si excavatoarele de la un santier la altul. Jantele erau din doua bucati (interior si exterior), si fiecare parte era impartita in trei. Tot doar cu camera...

 

Sa nu ma intrebi de logica acestui ultim sistem prezentat, ca atunci aveam cu 30-35 de ani si cu vreo 60 de kilograme mai putin ca acuma. Si mult mai putin inalt...

 

Deasemenea, stilul rusesc old-school (Kraz, Kamaz, Belaz, etc.), vazute de mine prin Ucraina, aveau jante fara gauri de prezoane, janta fiind tinuta presata de butuc cu ajutorul unor (mult prea putine) cleme mai deosebite, stranse cu piulite pe prezoane care ieseau din butuc, si care se rupeau relativ des.

 

Daca ai gasi poze cu janta in cauza, sa identificam chestia, ar fi mult mai edificator.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Editat de Heavy D.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

 

Salut.Nici eu nu stiu mai multe decat voi.Rotile le-am imprumutat de la un amic pentru a putea trece de ITP.Nu i le-am mai innapoiat , sunt de vanzare si o sa le cumpar.Momentan sunt imprumutate la cel care a cumparat fj62 de la Edy(airwolf), cred ca @Matake.Nu m-am invrednicit sa le recuperez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

 

Am eu pe BJ40 roti dinelea.M-am nacajit putin pana le-am demontat.Nu stiu cat de bune sunt insa imi place cum arata.Ii da masinii o imagine clasica sau militara.Pun o poza si cu ale mele.

http://img825.imageshack.us/img825/6740/copyofp1010310.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

 

Nu sint ceva special , e un sistem vechi , dar care inca supravietuieste .Face mai usoara dejantarea si jantarea anvelopei , mai ales la cele cu taloane ranforsate , de diametru mic .Unii fabricanti sustin ca au in gama de produse acest sistem utilizabil si pentru tubeless , de asemenea si la jantele din trei segmente .

La cele din trei parti , inlocuirea anvelopei e relativ usoara , fiind in principiu o treaba de strins prezoanele pe butuc , dupa ce au fost asezate pe pozitie in interiorul anvelopei .

La jantele in discutie se poate inlocui cauciucul fara utilaje specifice - Se dezumfla cauciucul , se pozitioneaza roata sub sasiu sau punte , se coboara cricul care va lasa masina sa apese pe cauciuc si astfel sa dejanteze talonul de pe janta , operatie care se poate continua usor si apasind cu piciorul pe restul circumferintei . In continuare se declipseaza inelul , apasind unul din capete - unele modele au capetele inelului in diagonala , sau cu o suprapunere pe jumatatea grosimii - care se scoate , permitind talonului sa iasa de pe janta , nemaifiind inelul care o fixa .Se repeta operatia de depresare a talonului si pe partea opusa , apoi se poate scoate cauciucul de pe janta - atentie la mansonul de protectie al camerei ( daca exista)si la valva . Apoi se monteaza cauciucul pe janta , avind grija ca inelul sa fie bine plasat pe locasul inelar de pe janta - cauciucul montat si umflat va presa inelul pe pozitie .In cazul in care nu este un compresor la indemina , se poate ' imprumuta ' aer comprimat din celelalte roti , urmind a fi umflate ulterior .

Procedeul e util de stiut , insa nu mai vad pe nimeni care sa aiba un cauciuc de rezerva in afara rotii de rezerva complete , cu atit mai putin sa inlocuiasca cauciucul pe janta .La iesirile pe care le facem cu masinile e destul de putin probabil .

Jentile cu inel mi-au parut mai greoaie , probabil ca se echilibreaza mai greu .Cind am avut , credeam ca echilibrarea e o operatie de fitze . Jentile de acest tip au venit cu o camioneta cu platforma basculabila , de 3,5 t , cind eram flacau odata , prin anii '90 . De atunci am mai vazut tipul asta doar de citeva ori la masini usoare .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

 

Eu sunt si mai incepator... profit de subiect si intreb :

 

Ce rol are beadlock-ul si care e diferenta intre o janta cu si una fara ?

 

Mersi !

Numai bine !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

 

@mutuovi

Cand ai jante cu beadlock poti rula cu presiune f mica in anvelope (aproape de 0), posibilitatea de a lua intre janta/anvelopa crengi este nula + ca nu dejantezi ...:h5

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

 

Eu sunt si mai incepator... profit de subiect si intreb :

 

Ce rol are beadlock-ul si care e diferenta intre o janta cu si una fara ?

 

Mersi !

 

Jantele astea le astept eu , sunt fara beadlock ....o janta standard dejanteaza mult mai des ....de aceea se foloseste beadlockul ...........:h5

tel 0763325967

 

Club Sportiv x3m

Valcea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu inele metalice avantaje sau dezavantaje

 

E vreo legatura intre jantele cu inele din acest topic si sistemul bead-lock ?

Am impresia ca Max a intrebat in cunostinta de cauza fiind si chiar daca aparent sunt doua chestii similare, intrucatva, sunt totusi diferite.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yonutz , GPScu - mersi de lamurire !

 

Chiar nu stiam ce e cu acele jante cu beadlock-uri.

 

Multumesc !

 

E vreo legatura intre jantele cu inele din acest topic si sistemul bead-lock ?

Am impresia ca Max a intrebat in cunostinta de cauza fiind si chiar daca aparent sunt doua chestii similare, intrucatva, sunt totusi diferite.......

 

Daca am incalcat vreo regula al forum, imi pare rau !

Am vazut subiectul, relativ inrudit cu ce ma interesa, si am intrebat.

Probabil daca stiam ce e beadlock-ul nu as fi intrebat aici sau mai mult - nu as fi intrebat deloc.

 

Scuze !

Editat de stefan79
Numai bine !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 ani mai târziu...

Split rims

 

Nu am gasit un topic dedicat asa ca l-am deschis p-asta.

Am cumparat un set de jante cu inel pentru dotarea 61-lui, pe care as dori sa le imperechez cu BFG MT 255.85.16.

Imi place mult aspectul vintage al lor, dar am tot citit ca prezinta cam multe dezavantaje, de la montaj cu probleme pana la pericol de desprindere a inelului in timpul mersului.

Ma gandeam sa sudez acel inel de janta, dar nu stiu cat poate afecta echilibrarea ulterioara a lor.

Daca stiti cum pot rezolva problema, va rog sa ma ajutati.

Multumesc!

don't worry, be happy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Split rims

 

255/85/16, nu stiu cum se comporta, dar 235/85/16 port eu de vreo doi ani pe masina si nu am avut nici un fel de problema, daca cercurile sunt in regula( intregi, fara bucati lipsa mancate de rugina), nu au cum sa sara, am vazut ce chin e sa le scoti voit cu ocazia schimbarii anvelopelor, daca erau asa periculoase, nu le mai foloseau camioanele unde solicitarile parca sunt altele.

De echilibrat se echilibreaza normal ca orice janta de otel folosinb plumbi cu gheara.

Acum depinde si de la cine ai auzit ca sunt un dezastru jantele astea, eu am tot auzit ca GPL-ul pe masina e un real pericol de la oameni care nu au condus un kilometru o masina cu gaz, asa ca lasa-le originale, o miscare neinspirata mi se pare sa te apuci sa le sudezi, mai bine cauti unele nesplituite si gata comedia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Split rims

 

Nu am gasit un topic dedicat asa ca l-am deschis p-asta.

Am cumparat un set de jante cu inel pentru dotarea 61-lui, pe care as dori sa le imperechez cu BFG MT 255.85.16.

Imi place mult aspectul vintage al lor, dar am tot citit ca prezinta cam multe dezavantaje, de la montaj cu probleme pana la pericol de desprindere a inelului in timpul mersului.

Ma gandeam sa sudez acel inel de janta, dar nu stiu cat poate afecta echilibrarea ulterioara a lor.

Daca stiti cum pot rezolva problema, va rog sa ma ajutati.

Multumesc!

 

Cipri, poti sa le pui linistit.

Urmeaza se reconditionez un set de astfel de jante.

Vreau sa imi cumpar si eu un set pentru mine. Am avut si imi pare rau ca le-am vandut.

 

Daca are cineva disponibile, dau la schimb un set de jante de aliaj pe 7Jx16 :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Split rims

 

Nu este la gluma sau bascalie, chiar imi plac si le vreau pe masina, dar am tot citit pareri pro si mai ales contra pe diverse forumuri.

A fost un caz cand s-a desfacut roata pe autostrada la viteza de croaziera.

don't worry, be happy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Split rims

 

Ca sa dormi linistit, ma rog ca sa circuli linistit, urmareste cu atentie procedura scoaterii cercului la schimbatul anvelopei si ai sa te convingi cat de greu paraseste janta.

Foarte important este cercul cat si locasul de pe janta in care se asaza sa fie curate, fara lovituri, bucati lipsa datorate coroziunii,etc.

Inaintea montarii anvelopei, camerei si mansonului, monteaza fiecare ansamblu janta-cerc si asigura-te ca cercul sta fest in locasul sau, recomand sablarea si zincarea electrochimica NU TERMICA care depune strat gros si neuniform.

Referitor la autostrada eu mai mult de 100km/h nu prea merg ca doar atata "baga la ora" in conditii civilizate de calatorie motorul 3B cu cutie cu patru trepte.

La partea cu aspectul ai perfecta dreptate, jantele arata intr-un mare fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Split rims

 

Buna ziua!

Imi cer scuze ca ma bag in discutie dar cred ca am putina experienta referitor la acest model de jante. Acest model de jante a fost montat pe camoanele romanesti si avand de mic un camion romanesc(Saviem) in fata portii, am experimentat foarte multe 'pene' si inlocuiri de cauciucuri. Datorita faptului ca erau montate corect rezistau cu brio si unor incarcaturi de peste 10T, desi jantele erau ruginite si cu urme de uzura si lovituri. Deci parerea mea este ca daca montarea este corecta si janta este curatata nu vor fi probleme de nici un fel. O zi buna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Split rims

 

problema cu acel inel este la umflarea anvelopei...la anvelopele mari...de camioane a facut ceva victime......mai ales daca inelul si janta erau uzate sau nu era montat corect

 

in rest poti merge linistit ca nu pleaca de acolo...cum spuneau colegii mai sus...ai sa dai marunt din buze cand o sa fie nevoie sa-l scoti de pe janta :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Split rims

 

Apropo de demontare, m-am chinuit o juma de zi la o roata si nu am miscat anvelopa de pe marginea jantei. Am plecat la vulcanizare, primul mi-a trantit usa in nas cand le-a vazut, cel de-al doilea sa chinuit 1/2 de ora la unul si mi-a urat de bine. A trebuit sa caut o vulc. pentru camioane sa rezolv dejantarea lor, nu mi-a placut cand au cerut 180 lei, da' ata iete.

Intrebare: o vopsire in c. electros. e ok?

don't worry, be happy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Split rims

 

Axioma - la orice janta proaspat vopsita impecabil se va gasi intodeauna la vulcanizare un levier care va strica serios voseaua .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Split rims

 

Avand in vedere ca ai vazut cu ce scule, draci si eforturi se lucreaza la jantele astea, ma repet si recomand sablare responsabila si zincare electrochimica, dai un ban da' scapi de mai multe necazuri : nu mai ruginesc, nu sunt sensibile la violul aferent montarii-demontarii, si nu in ultimul rand nu arata foarte rau, daca nu iti place nuanta cu anvelopele montate cum bine a zis antevorbitorul meu, poti sa-i dai cate straturi de vopsea vrei in nuanta dorita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Split rims

 

Split rims vin si acum din fabrica pe modelele standard, "de munca" de la Toyota Australia. Cu 7.50-16 pe jentile de 5.5 inch si 7.5-16 sau 235/85-16 pe cele de 6 inch. Merge si 235/85-16 pe cele de 5.5 inch. Landrcruiser 70 series au cele de 5.5 inch, 105 series au (avut) 6 inch.

 

Dezavantaj: bine mai grele, trebuie camera, trebuie schimbate cauciucurile numai manual. La jentile adinci le pui pe masina la vulcanizare si schimbi cauciucul, la splits scoti levierele si schimbi manula, de aceea nu prea se bucura astia la vulcanizari cind vad asa ceva.

 

Pericolul e la umflare sa sara inelul care e greu si poate rani sau omori relativ usor pe cine o fi in jur. Solutia: umflare numai in "cusca" sau pur si simplu puneti un lant sau o chinga groasa prin gaurile din janta si in jurul anvelopei. Nu am auzit niciodata sa se desprinda in mers si daca ma uit pe geam la birou vad cel putin 10 masini cu split rims pe ora!!!

 

Avantaj: extrem de solide; se da jos cauciucul foarte usor, chair daca e din ala heavy duty cu flancuri foarte rigide, gen 14ply! Alea nici la vulcanizare nu le pot pune pe jenti adinci! Bineinteles trebuie sa stii ce faci: deslipirea cauciucului de janta merge cu barosul si dalta lata si cu ranga, de exemplu. Odata cauciucul desprins si impins spre centrul jentii inelul iese foarte usor.

 

Uitati-va pe youtube la "how to change tyres on split rims" :)

Cind uitam sa ne jucam incepem sa imbatrinim...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Split rims

 

Barosul , dalta sau pana de lemn ar trebui trecute la muzeu ... roata sub sasiu si cricul care apasa pe cauciuc fac fata cu mult succes la dejantare .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare