Salutare,
In cautarile pe forumuri rusesti de offroad am dat de un model de lanturi destul de simple, practice, usor de confectionat in conditii casnice si reparat in conditii de campanie, "universale" pe mai multe dimensiuni de roti, scalabile....
Pot fi folosite pe noroi si zapada (nu merg pe gheata si asfalt si pe alte suprafete dure).
Se monteaza si demonteaza foarte repede, se pot monta si cand roata este ingropata in noroi si zapada.
niste poze si review-uri aici:
http://skidders.ru/reviews.html
Pentru a le putea folosi trebuie sa indeplinesti urmatoarele conditii:
1. Distanta intre janta si etrier de minim 5 mm (la frana pe tamburi am observat ca e suficient spatiu, deci problema apare doar la frane pe disc)

2. Spatiul intre roata si aripa si alte elemente tre sa fie de minim 2 cm

Necesar materiale:
Lant de 6 mm taiat in bucati pentru a acoperi talonul cauciucului + un pic din marginea cauciucului; suruburi care sa intre prin acel lant(suficient de lungi ca sa incapa lantul, piulitele, saibele, banda); 2 piulite simple + o piulita autoblocanta per surub; 4 saibe per surub; incuietoare si banda de latime corepunzatoare.
Instrumente: 2 chei pentru pentru insurubarea piulitelor; ac si ata pentru a coase banda. Ata trebuie sa fie din polyester de cizmarie (rezistenta si nu putrezeste in apa)
Ne-am apucat cu un coleg si ne-am 2 seturi. Arata cam asa:


Deficiente: sustinere laterala slaba (de fapt e problema tuturor lanturilor de tip scarita). Insa am cateva idei cum s-ar putea rezolva, mai trebuie testat.
Din pacate eu nu le-am testat ca am jeep-ul bolnav, iar colegul le-a testat pe niste dealuri cu iarba si l-au convins :) S-a apucat sa-si mai faca cateva bucati sa-si puna pe toate rotile (initial am facut un set de 6 - cate 3 bucati pe roata).
Daca are cineva chef de o plimbare weekend-ul urmator (26 sau 27 nov) intr-un loc cu noroi sau zapada si este dispus sa ma ia si pe mine sa le testam in conditii reale, as fi recunoscator.
Setul meu merge pe roti 215/70 - 285/70.
Daca ai roti mai mari, pana sambata mai confectionez un set de 6-8 bucati pentru roti mai mari. Imi trebuie talonul cauciucului si lungimea circumferintei balonului cauciucului + janta (se poate masura cu o sfoara imprejurul cauciucului, la fel cum sta lantul prins in pozele de mai sus).
Sper sa va fie de folos informatiile si astept pe cineva din bucuresti care ar vrea sa mergem sa facem niste teste.
Bafta,
mihai.
PS.
cateva filmulete explicative:
aici omul a pus banda "lucioasa" si lanturile se desfac de la incuietoare.
In cautarile pe forumuri rusesti de offroad am dat de un model de lanturi destul de simple, practice, usor de confectionat in conditii casnice si reparat in conditii de campanie, "universale" pe mai multe dimensiuni de roti, scalabile....
Pot fi folosite pe noroi si zapada (nu merg pe gheata si asfalt si pe alte suprafete dure).
Se monteaza si demonteaza foarte repede, se pot monta si cand roata este ingropata in noroi si zapada.
niste poze si review-uri aici:
http://skidders.ru/reviews.html
Pentru a le putea folosi trebuie sa indeplinesti urmatoarele conditii:
1. Distanta intre janta si etrier de minim 5 mm (la frana pe tamburi am observat ca e suficient spatiu, deci problema apare doar la frane pe disc)
2. Spatiul intre roata si aripa si alte elemente tre sa fie de minim 2 cm
Necesar materiale:
Lant de 6 mm taiat in bucati pentru a acoperi talonul cauciucului + un pic din marginea cauciucului; suruburi care sa intre prin acel lant(suficient de lungi ca sa incapa lantul, piulitele, saibele, banda); 2 piulite simple + o piulita autoblocanta per surub; 4 saibe per surub; incuietoare si banda de latime corepunzatoare.
Instrumente: 2 chei pentru pentru insurubarea piulitelor; ac si ata pentru a coase banda. Ata trebuie sa fie din polyester de cizmarie (rezistenta si nu putrezeste in apa)
Ne-am apucat cu un coleg si ne-am 2 seturi. Arata cam asa:
Deficiente: sustinere laterala slaba (de fapt e problema tuturor lanturilor de tip scarita). Insa am cateva idei cum s-ar putea rezolva, mai trebuie testat.
Din pacate eu nu le-am testat ca am jeep-ul bolnav, iar colegul le-a testat pe niste dealuri cu iarba si l-au convins :) S-a apucat sa-si mai faca cateva bucati sa-si puna pe toate rotile (initial am facut un set de 6 - cate 3 bucati pe roata).
Daca are cineva chef de o plimbare weekend-ul urmator (26 sau 27 nov) intr-un loc cu noroi sau zapada si este dispus sa ma ia si pe mine sa le testam in conditii reale, as fi recunoscator.
Setul meu merge pe roti 215/70 - 285/70.
Daca ai roti mai mari, pana sambata mai confectionez un set de 6-8 bucati pentru roti mai mari. Imi trebuie talonul cauciucului si lungimea circumferintei balonului cauciucului + janta (se poate masura cu o sfoara imprejurul cauciucului, la fel cum sta lantul prins in pozele de mai sus).
Sper sa va fie de folos informatiile si astept pe cineva din bucuresti care ar vrea sa mergem sa facem niste teste.
Bafta,
mihai.
PS.
cateva filmulete explicative:
aici omul a pus banda "lucioasa" si lanturile se desfac de la incuietoare.
Comentariu