Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Roata de rezerva diferita

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Roata de rezerva diferita

    Am o nedumerire, si anume, daca pot folosi roata de rezerva care are anvelopa cu dimensiune identica cu cele de pe masina, dar janta este diferita, are ET+10 si J7, iar jantele de pe masina au ET-24 si J8.
    Mentionez ca nu intentionez sa merg mult cu rezerva, doar pana la prima vulcanizare, sau pana acasa daca apare vreo taietura grava si trebuie inlocuita anvelopa.
    Practic, diametrul este acelasi, difera doar ET-ul, adica roata de rezerva va sta mai in interior. Ma gandesc ca la viteza mica, nu prea are ce sa se intample, dar poate este indicat sa fie folosita pe una din punti, fata sau spate, etc.
    Astept sfaturi. Multumesc.

  • #2
    Re: Roata de rezerva diferita

    pentru 10-50 de kilometri, la viteză moderată, nu e nici un fel de problemă
    www.calauzaoffroad.ro/

    Comentariu


    • #3
      Re: Roata de rezerva diferita

      Indiferent de puntea pe care as pune-o? Sau ar fi bine sa mut o roata sanatoasa pe cealalta punte mai "sensibila" si sa pun rezerva dincolo?

      Comentariu


      • #4
        Re: Roata de rezerva diferita

        Dupa parerea mea aici nu ET-ul conteaza prea mult, ci J-ul. Acelasi cauciuc de pe un J8 pus pe un J10 va avea automat un diametru mai mic => diferenta de rotatie in mers fata de roata pereche. Problema nu este prea mare daca se merge cum a zis si colegul mai sus, moderat si pe o distanta scurta.

        Despre montarea ei (cred eu, sper sa nu zic tampenii) ar fi mai bine sa fie pe puntea fara tractiune.

        Comentariu


        • #5
          Re: Roata de rezerva diferita

          Dupa ce a dejantat roata de 32" pe Grohotis, Ciprian, a pus rezerva, un slick de 29" cred, pe care o mai umflam din cind in cind, ca pierdea aer pe la ventil...
          Toata povestea se intimpla pe axa fata
          Am coborit aproape din golul alpin pina la sosea, si pentru ca nu am gasit vulcanizare am mers asa pina la Buc....

          Asa ca relax.....la vorba romaneasca "merge si asa" daca mai adaugi "cu putina grija"....ajungi pina la vulcanizare. Diferentiaul de pe punte are grija de "diferenta" dintre gume...

          LE: la et chiar ca nu ne-am gandit, dar sigur nu era la fel la rezerva si la celelalte jante
          Ultima editare de georgei23; 01.iul.2013, 11:17.
          www.georgei23.com

          Comentariu


          • #6
            Re: Roata de rezerva diferita

            Postat în original de rockshox Vezi post
            ... conteaza prea mult, ... J-ul. Acelasi cauciuc de pe un J8 pus pe un J10 ...
            Rotile de pe masina au J8, iar rezerva are J7. Nu J10. Deci diferenta nu e asa mare.

            Comentariu


            • #7
              Re: Roata de rezerva diferita

              Postat în original de Optimus Vezi post
              Rotile de pe masina au J8, iar rezerva are J7. Nu J10. Deci diferenta nu e asa mare.
              Scuze... privirea mi-a fugit pe "10"-le de la ET. In cazul asta diferenta chiar ca e de neluat in seama. La o adica diferenta de diametru la J7/J8 o poti "regla" si din presiune
              Eu as merge linistit in locul tau.

              Comentariu


              • #8
                Re: Roata de rezerva diferita

                Merge , fara probleme ( pe drumuri bune ) .Multe masini sunt dotate de fabrica cu roata diferita dimensional , un biscuite ingust si mult mai mic diametral .
                Folcloristic vorbind , de-a lungul timpului am primit in mai multe cazuri recomandarea de a monta roata mai 'necajita' pe spate-dreapta . Dar eu m-am descurcat mult mai bine in cazul in care mi-a divortat subit rotile de pe fata ( cel mai recent cu 'plecare la mama' - s-au retezat prezoanele de la flansa , baroul ingerilor au fost magistrali reusind sa lungeasca negocierile pana la prima linie dreapta dupa iesirea din serpentine ) .
                Parere personala - pe puntea fata nemotoare se poate monta orice diametru pe drumuri bune . In caz de ET foarte diferit ( de la +12 se trece la -50 ) la un diametru apropiat as monta pe spate - pe fata pot aparea probleme de directie .

                In cazul prezentat in primul post nu cred ca ai nici un aspect negativ oriunde ai monta roata diferita .
                ... sa fim corecti pana la capat !
                Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                Comentariu


                • #9
                  Re: Roata de rezerva diferita

                  Multam pentru raspunsuri. Citisem undeva, mai demult, despre treaba asta cu roata diferita si nu mai gaseam topicul. La mine diferenta nu e mare, doar 3,4 cm mai spre interior, diametru egal.
                  Vreau sa pastrez si jantele originale de aliaj, ca nu merita vandute la banii aia, iar pe rezerva de aliaj sa pun tot MT la 265/75/16, cum am pe masina.
                  Iar pe celelalte 4 de aliaj "disponibile" sa pun gume de iarna sau AT-uri, si le voi folosi doar iarna.

                  Comentariu

                  Procesare...
                  X