Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Jante cu cercuri sau tubeless ?


Postări Recomandate

Pun aceasta intrebare pt ca pe Camiloi am 4 jante pe cercuri si rezerva tubeless!

Rog avantaje si dezavantaje punctuale !

Multumesc anticipat !

Editat de Astral
sa mai auzim si de Bine,ca de rau este pamantul plin!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

Salut Ovidiu.

Urmaresc cu interes povestea lu" Camila :ha2 si etapele cu dotarea si upgrade.Abia astept sa o vad undeva in folosinta si povestile de dupa...

 

Acum, punctual la intrebarea ta,gandeste-te - faci pana,tu pers te ocupi ca esti la 30 km de civilizatie.nu este mai practic si rapid sa o rezolvi cu o guma tubeless? in 80 din cazuri, un chit de reparat cu siret rezolva macar partial problema si rapid ajungi la vulcanizare... un siret si aer la fiecare 15 minute, vs....fa o incercare in curte sa depanezi o roata ,cu pana...

Pe urma ca idee- gume plus camere...doua batai de cap...

tubeless- gasesti 100% in EU o guma noua, veche, C sau nu sa pui de avarie... jantele cu cerc sunt misto dar daca nu ai o masina istorica,nu prea merita munca....

Tot ca idee, ia fa un VS ca si Kg -compara una de pe masina cu rezerva? nu iesi mai bine la tubeless?

 

daca nu mergi cu masina cocosata de bagaje (singurul avantaj este aici ca din carti celecu cerc sunt mai tapene clar)merita cu varf sa schimbi jantele si sa treci la tubeless , si chiar si asa,iti faci 2 rezerve expeditionarii adevarati:grin:......adica snur si complesor Vs experimentat baros,munca,petice in padure si compresor bonus adauga si o ploaie mocaneasca....macar pentru asta merita schimbul.

PS: este doar parerea mea...

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

poate ca va face si ceva offroad...caz in care snurul e bun doar de garou :grin:

cand da navala in anvelopa o creanga uscata....ai nevoie de snur de ala cu care se ancoreaza vaporasele...

nu ma bine pui mana scoti cercul....scoti anvelopa...schimbi camera pui un manson...si mergi mai departe?

 

sau variantele old school iti par depasite?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

La inceput e mai greu cu ele, apoi treaba decurge mai usor. Probleme apar daca jantele ruginesc si anvelopele se sudeaza de ele si desigur greutatea lor, trebuie sa ai spate bun.

don't worry, be happy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

Dar o combinatie intre "new school" si "old school", oare, nu merge?

Tubeless, si ca "backup", pe langa setul cu snur, ai o camera pe care sa o poti pune, doar in cazul in care nu se preteaza reparatia cu snur (si ai consumat optiunea cu roata de rezerva).

Editat de AXP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

chestia cu spatele nu pot conta pe ea

cauciucul s-ar putea desprinde mai usor de janta daca il calci cu masina !

sa inteleg clar : snurul e ala care il bagi in gaura lasata de cui si se baga cu surubelnita aia cu gaura in varf?

da cu mansonul cum mai e?

sa mai auzim si de Bine,ca de rau este pamantul plin!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

Trebuie sa faci diferenta psihic si fizic intre munca fizica :pr1( da doamne sa nu ,este pt utilaje) si mult mai putina munca depusa oricum de a desface prezoanele si inlocui cu rezerva.

@Turagmes- acum, dupa locatie- la voi acolo sus,cu aer curat si rarefiat iei o creamga asa, ca pa' mana, pa guma , la mine aici unii gingasi dibaci au umplut cu scoabe diverse drumuri (acces in padure, drumuri ce leaga diverse culturi de interes)....fara avertizare deci jnururile sunt la mare cautare :grin:

 

In plus, eu unul, firav si gingas cum ma aflu, cu siguranta nu reusesc sa busesc in cercurile alea si forta mea majoritar interioara :grin: nu ma ajuta . Asadar fiecare face cum il ajuta...

 

Nu zice nimeni nimic de greutatea diferita ?cam cate kg in plus pe roata treb sa care autobzul si sa faca trante soferul nefericit in pana?

La Nissanul y60 vechi nu am facut pana niciodata....la Y160 am facut o data , ocazie cu care am mutat definitiv rezerva de pe plafon in masina, pentru ca am reusit sa o dau jos doar aruncata si nu a fost roz deloc....

 

Tot pe acolo ca idei, nu ai spus unde ai vrea sa bagi camila la munca....daca mergi in Africa se cam schimba treaba.In delta si in concediu la Busteni cu rulotistii :x nu mai conteaza decat ca aia la vulcanizare vor face poze cu tine ca la mare cu maimuta.:grin: daca gasesti un nene dispus si cunoscator sa schimba asa ceva vei fi fericit.....multi sunt vulcanzatori de nevoie si daca nu dejanteaza utilajul,nu stiu sa faca treaba....sau au o doar o maxima forta interioara si vointa ca mine :ha:

 

Glumim, dar la mega vulganizarea non stop de langa mine,pusa strategic la DN5,cu tot dichisul pt camioane am schimbat jantele la jeep in toamna- fortosul de tura m-a rugat sa-l ajut sa puna in portbagaj jantele ca-i cam dadea cu virgula inaltimea masinii vs jantele de aliaj cu mega gumele mele de 31.... si nu intelegeam de ce camionagiul turc din fata invartea o ranga de 2 m si era la fel de murdar ca forta zu ala micu.... faceau brainstorming cu un balon explodat ce trebuia urcat la locul lui pe butuc.

 

Chestie de gust....prefer 2 rezerve tubeless rapid de servisat oriunde decat munca fizica cu jante antice...probabil ca din cauza asta a evoluat si tehnologia

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

intrebare: - faci pana cu janta tubeless(cauciuc dejantat),bagi snur si incepi sa umfli cu compresorul din dotare

Compresoarele auto au puterea de a lipi cauciucul pe janta?

Daca nu,aici intervine avantajul camerei care umflata lipeste cauciucul pe janta!

sa mai auzim si de Bine,ca de rau este pamantul plin!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

Mini compresoarele auto nu asigura suficient debit pentru asezarea anvelopei pe janta. Cred ca nici unul de 24 litri nu asigura debitul necesar. Daca as avea masina de teren dotata cu jante cu cercuri le-as pastra fara discutie si daca e loc nu strica una sau mai multe roti de rezerva tubeless pe langa camere de aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

La Jeep unde janta este de 8 si cauciucul de 10.5 a mers cu compresorul , dar masina era deja pe cric .

La Range unde cauciucul si janta au aceeasi latime a mers doar cu "bomba".

Am in curte un englez si un american

:F

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

Mie mi-au pocnit cateva anvelope la umflarea cu benzina , asa ca am inceput sa muncesc mai mult ... Nu pot spune cu certitudine ca erau taiate sau nu dinainte , dar in toate 3 cazurile s-au taiat irecuperabil . Ori am pus prea multa benzina de prost ce sunt ( cazul 1 ) ori sprayul de curatare frane ( cazul 2+3 ) detoneaza prea violent desi am incercat si cu cantitati prea mici , fara efect ( nu , n-am avut incercari repetate fara numar si s-a acumulat de la pulverizarile repetate , in adancu' la sufletú' meu am mai ramas din ce-a fost candva un bun carburatorist si nu s-a pierdut chiar tot ) .

 

 

O metoda , preferata mea - bine curatata janta , unsa cu antigel/detergent de vase ( poate mai merge si altele dar eu asta ma avut , asta am folosit ) , anvelopa curatata si potrivita pe janta , pusa o chinga pe mijlocul caii de rulare si strans vartos la clichet , apoi umflat normal - merge in majoritatea cazurilor . Cand n-a mers , am umflat la 4,5 bari alta roata si am folosit-o ca sursa de aer pentru punere pe janta , cu un furtun intre valve . E mai mult de munca sa scoti si a doua roata , sa scoti ventilele din valva legi furtunul cu sarma pe valva , sa umfii cu o mana in timp ce cu ailalata strangulezi furtunul ... dar altceva nu poti folosi pe post de butelie de aer comprimat daca ai cacaT-o in mijlocul drumului . Si mai ales , solutia functioneaza . Mai mult am pierdut timpul cautand cu ce sa tin puntea sus sa pot muta cricul la cealalata roata , parca mereu se potrivea ca nu era nimic util la locul faptei .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

Aia cu benzina am auzit ca o fac tir-istii,dar tu chiar esti inepuizabil in idei/solutii !

Si pana la urma io cu cine votez?

Cercuri sau tubeless?

sa mai auzim si de Bine,ca de rau este pamantul plin!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

Ia o bere.

Iesi in curte si fa o pana de proba (schimba o camera ) la jantele tale cu cerc.

Voteaza tu singur pentru tine...

 

Varinate cu lipitul in teren ai citit-o de la Cos... cel mai bun om de impartasit experiente.Este infailibila, probabil ca nu merge la jante cu J10 si gume de 10,5 dar asta este alta discutie.

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

... jante de 10 cu gume de 10,5 ... minte creata , numai tu puteai s-o generezi asa sublim ...

 

 

 

Am schimbat gume tubeless in miez de noapte si fuse o experienta superba de fiecare data , mai bine mergeam cu lemnu' sub punte . Parca in loc sa prind miscarea ma prostesc , parca e din ce in ce mai greu . Oricum , e nevoie de doua leviere cu buza lata , cu altele groase e puscarie rau . Daca la Fulda si Michelin parca fu mai omeneste , la BFG MT KM2 am dat de tata-lu'-dracu' cu taloanele alea groase - de dezlipit de pe janta e mai usor la lateralele groase dar ai pus-o grav la scosul jantei , unde e mai usor la gumele subtiri dar la dezlipit e mai greu , cele subtiri se muleaza parsiv sub talpa hiliftului .

 

 

 

La janta cu cerc schimbul anvelopei e mai simplu , m-am lovit la maini , la turloaie , am injurat cu mult spor asa cum nu credeam ca se mai poate de la Burebista incoace ... s-a sucit camera si s-a rupt putintel la valva ... zic io ca fusei nepriceput si prost , asa am plecat cu remorca cu 300kg de cartofi , cand am ajuns la drum am scos o roata fata de la un tractor si ala a plecat in trei roti cu ciocanul proptit la punte ... eu am ramas sa schimb roata , observand cu multa placere sa se bulise iremediabil guma, camera , mansonul sfasiat si cercul lipsa pierdut ... daca ar fi ars as fi pus foc ... tot e de munca , si desi e oarecum mai simplu e mai riscant sa te accidentezi cand esti de unul singur . Nu stiu ce tehnica cu baroase folosesc ceilalti dar prefer sa bocanesc mai deloc , mai degraba ma ajut cu hiliftul sau cu cricul sub sasiu . Oricum bine ca nu prea am treaba cu ele , in ultimul timp fac altii penele ... adica le incarca in masina si se duc la vulcanizare ... putine maini la lucru , nu stiu ce sa faca mai intai ...

 

Atentie , nu toate anvelopele se preteaza 100% la echiparea cu camera , unele au rizuri pronuntate la interior , care vor roade camera , in special la sarcina mare ( cu turtirea pronuntata a anvelopei ) .

Desi pare mai simplu sa mergi cu camere , de fapt nu e si e mai sigur cu tubeless .

 

 

... nu mai zic ca pot baga si valva tubeles pe la exterior ... daca e cazul ...

 

 

Insa , atata timp cat nu mergi prin desert sau munti uitati de Domnu' - nu-i cazul in Europa - tehnica penelor de cauciuc poate fi redusa la schimbarea roatei de rezerva , mersul cu gume bune si adecvate scopului , nu cu vechituri penale sau subtirele si ieftine din gama confort ( care se taie si la bordura ) ... eventual un kit de pana mai rasarit ( max 200 ron , nu mai stiu ... p-acolo ) ... si atat ... ochii beliti la drum si mintea la locul ei ... e mai mult decat suficient ...

Car dupa mine un kit extins de pana ( sprayuri autoumflare , cleste cu falci subtiri , surubelnita de ventile , seturi de snururi cu sculele lor , adeziv , petice radiale de diverse marimi , valve , tragator/impingator de valva , diverse stuturi pentru valva , racorduri prelungitoare de valva , diverse ventile si capace ). M-au ajutat de cateva ori , dar rar si nu cu BFG MT care n-au facut nici o pana din 2011 ... mai mult pe altii ... si , cu multa placere , pe altele ... in rest , timpul trece , alea expira linistite ... ....

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

Tubeless.

 

Dupa discutia avuta azi cu Ovidiu si dupa o reevaluare facuta impreuna asupra cerintelor sale pentru Camiloi, cred ca totusi e mai bine sa raman la jantele cu cerc pentru ca :

- are deja 4 pe masina

- pentru varianta tubeless ii trebuiesc alte jante, (deci alti bani...) plus ca marimea jantelor e relativ rara si costa o poala de bani

- e o masina grea si probabil ca de aceea din fabrica a venit cu jante cu cerc, deci nu stiu daca are rost sa reinventeze.....roata (sic!)

- pentru a elimina la minimum cosmarul rezolvarii unei pene i-am recomandat sa incerce sa gaseasca pe e-bay inca doua jante identice cu celelalte 4 astfel incat sa aiba doua roti de rezerva, iar cu doua roti de rezerva parca ai mai multa incredere sa pleci la drum

Editat de Astral
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

Cu doua e bine , da unde le duce pe alea doua , grele ca noaptea ... masina deja fiind grea ...

 

Dca ar fi numai astea de carat , n-ar fi mare problema dar sa vezi cum se aduna kilele ...

Stiu ca se aduna , ca asa le-am adunat si eu in functie de cum umblam si ce faceam .

 

S-au tot adaugat putin cate putin , la nevoie , alea de pana sunt doar o parte din ce duce masina permanent cu ea , pentru ca de multe ori suna alarma si aproape intodeauna nu e timp de pierdut ... mai sunt scule , sufe / scripeti , filtre , becuri , set complet de furtune de frana , mufe intermediare pentru reparat conductele de frana , MRL de rezerva cu set de reparatie , cabluri , furtune , coliere , adezivi si opusul lor ... prelate , lopatica , ceva hainute , cizme , combinezoane de unica folosinta si mancare pe o saptamana , kit medical extins si mult prea cautatul lichid de frana ...si multe - multe lanterne , baterii si powerpack-uri ca mereu raman fara curent smartfoanele sulii ( aveti in torpedou o baterie de rezerva pentru telecomanda de la troliu ? ) , dispozitive de avertizare/semnalizare care se pare ca se consuma cam repede , soferii romani avand un rar talent de a calca pe orice sistem de avertizare rutiera sau un si mai mare talent de a ridica avertizoarele luminoase de pe drum , ca poate-i trebuie sa-l puna pe aleea spre buda lu ma-sa ... am inceput sa cumpar licurici de bicicleta la 2 lei bucata in loc de bete luminoase la 10 lei ...

 

. .. un accesoriu pe cat de hilar ( la munca ) pe atat de necesar cand nu-l ai ( ma rog , cand nu-l am eu si ma paleste iar parsivenia de viata ... ) e o pereche de carje din aluminiu ... bune rau ca picioare de umbrar cand schimbi un rulment sau o pompa de ierbicidat ... ma gandeam candva sa fac o emblema la masina cu doua carje si o cheie reglabila ...tampenii ...

 

 

 

Inainte umblam mai mult si mai frumos si am crezut ca e bine sa ai pe ce pune mana ... Culmea e ca e posibil in viitor chiar sa am nevoie de ele ... s-ar putea sa fie mult mai mult drum de adunat sub roti ...

 

 

... revenind ... am tot cautat si pana la urma am capatat o roata temporara de BMW, 125x80 pe 17 " . O sa-i tai talerul si il inlocuiesc cu unul adaptat la 6x137 si 5x137 , sa fie o rezerva universala dar mai presus de orice sa fie o roata de rezerva mica ( sa incapa in portbagaj cu spatiu minim posibil ) si usoara ( nu ca bolostancile alea de jante de fer cu gumele de camion ) . Usoara , ca asta imi permit eu cu spatele prapadit de carat mobila . Asta e optiunea mea la pana de cauciuc distructiva ( ca la o gaura de cui bag snur , umflu si plec) .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

cos!

sunt camile identice cu 2 rezerve:una pe fiecare usa din spate

dar intr-adevar greu cu pusul sus pe usa!

cred ca afacem parte din aceasi liga cu ridicatul de greutati

tocmai ce m-am procopsit cu un umar blocat !

astral!

incep sa ma uit de inca o rezerva tubeless(una am !)

sa mai auzim si de Bine,ca de rau este pamantul plin!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

... jante de 10 cu gume de 10,5 ... minte creata , numai tu puteai s-o generezi asa sublim ...

 

Tocmai ,ca asta era sublima....sa gandeasca omu' ca nu merge chiar la orice ,panaceu universal..

 

in rest...vorbim povesti :grin:

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

.... panaceu la ce , si la gripa aviara ? ... Nu ,se aplica doar la ce poate fi utila nu la alte traznai si imperechieri fantasmagorice ...

 

... procedeul e de mare ajutor l-am vazut cu ochi de copli acum multi ani la o vulcanizare de la autobaza ... nu m-am nascut invatat ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

astazi odata cu schimbarea inaltarilor la Camiloi am vazut ca a face o pana la o janta cu cercuri nu este nici pe departe asa imposibil cum credeam

gumele schimbate au avut dimensiunea 235 85 16

operatiunea a decurs in felul urmator:

- s-a scos aerul din roata si s-a inceput cu un levier scoaterea cercului de la capatul care are o degajare special pt aceasta

- s-a mai folsit inca un levier si din aproape in aproape cercul a iesit in mai putin de 3 minute !!!

- s-a depresat cauciucul de pe janta pe partea opusa (in teren aceasta se poate face calcand cu masina peste cauciuc !)

- s-a scos usor si cu atentie valva,urmata de manson si camera si gata !

- la montaj ordinea a fost inversa

deci cu un pic de atentie si indemanare,2 leviere si un ciocan de 2kg se rezolva

 

ps: chestia cu saritul cercului este reala numai ca trebuie sa fii foarte neatent = chior sa nu vezi daca cercul a clipsat pe janata sau nu

la jantele mele cercul are un umar si janta unul care cliseaza unul peste altul axeasta putandu-se observa foarte usor

este totusi un dezavantaj la jantele cu cercuri ! - pt ca este un pic mai mult de lucru la o pana multi vulcanizatori refuza sa faca acasta operatie

Editat de ovidiu cica
sa mai auzim si de Bine,ca de rau este pamantul plin!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

daca esti undeva la dracu-n praznic jantele alea fac diferenta intre a pleca si a ramane pe acolo

 

nu ma refer la Romania unde dai rapid de o asezare...ci in alte parti...mai neumblate

 

cu atentie si putina indemanare oricine poate face rezolva o pana cu jantele astea...chiar si cei cu maini mai fine :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jante cu cercuri sau tubeless ?

 

Presupunand ca esti o singura masina , nu poti trece cu masina peste roata pentru dejantare . Mult mai uman si mai sigur este sa depresezi cauciucul apasandu-l cu cricul ( sau hiliftul ), bagat sub bara fata , carligul de remorcare ori sub sasiu , oriunde e mai convenabil . Nu e neaparat obligatoriu cum si unde ci conteaza doar sa-l depresezi fara sa-l strici .

 

Am de povestit un caz de pana , cand am reparat un cauciuc folosind ca parghie o bariera forestiera , merge super ca e bariera lunga si parghia pe masura ( intepare intr-un capat de lant de drujba ruginit , infipt temeinic in calea de rulare cine mai stie cand , nu putea fi scos pe afara ) . In aceasi zi am repetat interventia folosind o grinda de 4metri de la un gater , bagata sub puntea fata si la capat se apasa cele 65 kilo ale sotiei - tot asa , dejantarea merge foarte usor . Pana atunci am purtat dupa mine snururi si petice mai mult preventiv in gluma dar de atunci am inmasina permanent petice diverse ranforsate , snururi , scule specifice ... sa am cu ce sa ma dreg dupa scoabele din padure . Am gasit si facuta din platbanda , alea din patru cuie si scandura facuta arici sunt deja de grupa mica .

 

Inca merg cu un BFG MT cu petic pe lateral , tine fara sa apara nici un aspect negativ , il tot verific , am lucrat uscat si curat respectand instructiunile si cum ziceam , tine bine .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare