Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

BF Goodrich 33"/10.5"/15 versus Federal Couragia MT 33"/12.5"/15


KTibor

Postări Recomandate

M-am gandit ca multi ar fi interesati de o comparatie reala intre cele doua tipuri de anvelope , puse pe doua masini similare - Toyota KZJ70 - testate in aceleasi conditii si acelasi sofer - Liviu Iernean

Protagonistii:

 

Federal Couragia 33"/12.5"/15

http://img831.imageshack.us/img831/6718/img2671hm.jpg

 

BF Goodrich MT KM2 33"/10.5"/15

http://img825.imageshack.us/img825/4046/img2672k.jpg

 

Masinile:

http://img3.imageshack.us/img3/6227/img2677vu.jpg

 

Vremea: zi ploioasa de cod galben . La inceput am testat ambele anvelope cu aceeasi presiune 1,5-1,6 bari

 

... va urma..

Editat de KTibor
  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 57
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

exceptional topic...dar vrem si rezultatele, nu doar enuntul

multumim

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich MT KM2 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

Urcare panta abrupta cu Federal la presiune 1,5-1,6 bari

http://youtu.be/ZPTueUFU5WQ

 

Urmeaza BFG KM2 cu aceeasi presiune in roti

http://youtu.be/317gzrag38c

 

Nu trag concluzii, le las pe seama fiecaruia dupa cele observate...

... mai urmeaza ...

Editat de KTibor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

On topic:

 

interesanta comparatie mai ales ptr mine.Tocmai ma gandeam sa schimb gumele mele actuale, uzate, cu una din marcile si dimensiunile din test

 

 

Off topic:

 

daca erau Wrangler M/Tde la Good Year urca din prima:wink:

NISSAN PATROL 4.2-BIG WHITE

SUZUKI SAMURAI-REAL BLUE

HYUNDAY SANTA FEE-BUSINESS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

In umila mea opinie testul nu este elocvent. Poate ma insel eu, insa la testul cu BFG-urile, s-a insistat un pic mai mult si mai hotarat pe span. Evident, rezultatul a fost altul. Poate ma insel eu, dar atunci cand a urcat cu BFG-urile, soferul a calcat un pic masina, mai fara mila....si a avut un start mult mai bun fata de atunci cand testat Federal (vezi la min 1:07 primul clip si 0:39 al doilea clip).

Si eu oscilez intre cele 2 marci (dim. 285/75/R16) si chiar m-am bucurat ca s-a gandit cineva sa faca un asemenea test. Din pacate, in opinia mea....nu e concludent.

 

PS> Cele spuse m-ai sus se bazeaza pe prezumtia ca gradul de uzura al anvelopelor este identic. Am scos din ecuatie faptul ca intre masini poate exista o diferenta de greutate si latimea anvelopei.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

da, asta este si impresia mea

in primul filmulet se merge mult mai lent si nu se insista deloc (deci nu apare deloc descarcarea din turatie)

la al doilea filmulet se pleaca mai tare si se insista mai mult

totusi, cred ca

1. masinile nu sunt fix identice, una poate fi mai nervoasa sau sa fie a altei persoane...deci liviu sa nu o cunoasca asa bine

2. la a doua proba, poate fi increderea data de prima urcare reusita acolo

3. nici unei persoane nu i se poate reprosa ca nu a facut exact si fix identic, este fvorba de cum simti masina sub tine cand esti la volan...asa ca testul poate fi concludent tocmai prin prisma soferului

4. avand in primul filmulet, o prima incercare nereusita si fara sanse (masina la relanti), cauciucurile erau deja pline de noroi... si fara span sigur ca aderenta este mai proasta decat daca se incerca mai tare sau sus se tura putin sa se mai curete...chiar daca nu reusea, macar la urmatoarea incercare erau mai curate putin

as zice ca bfg ul pare a fi mai bun, dar tare as vrea sa faca cineva o comaratie intre KM si KM2 pe reale...sa vada americanul clar cat a fost de idiot cand a scos cel mai fain cauciuc de teren ever

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

BFG 10.5"

FED 12.5"

=> presiunea pe unitatea de suprafata mai mare la BFG, deci aderenta mai buna in conditiile in care anvelopele trebuiau sa prinda teren ferm si nu sa plutesca.

 

parerea mea de elev studios ... acu' 25 de ani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

intre KM si KM2 pe reale...sa vada americanul clar cat a fost de idiot cand a scos cel mai fain cauciuc de teren ever

 

marketing, trebuia s-o faca... vrei sa zica lumea ca BFG n-are departament de cercetare ?

pe pariu ca va apare din nou profilul KM cu ceva "imbunatatiri", si se va numi KM3...

Editat de u2_2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

Gradul de uzura al anvelopelor este aceasi:

-Federal sunt nou noute luate recent de la nea Tomitza iar BFG-urile sunt luate acum un an de la Razvan dar nu prea le-am folosit.

Masinile sunt identice, au acelasi motor , aceasi suspensie si ambele au blocante ARB . L-am ales pe Liviu sofer de test ca sa eliminam cat se poate factorul uman .

Dar sa nu ne grabim cu concluziile, mai sunt filmulete iar masinile ne stau la dispozitie oricand...:grin:

 

 

BFG:

http://youtu.be/rv7O9nOv04s

Editat de KTibor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

Salutari Tibor, si de asemenea multe salutari de la Galati si lui Liviu.

Foarte bun topicul. Totusi, care e in final parerea lui Liviu?

Mi-ar fi de mare ajutor avand in vedere ca in acest moment chiar intentionez sa achizitionez unul din cele doua profile.

Multa stima, Catalin , Galati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

M-am dus sa-mi iau masina de la Mures de la Liviu exact in ziua aceea, Liviu era la test cand am ajuns.

Parerea lui este ca BF sunt mult peste.

Pentru cei care si-au dat cu presupusul legat de subiectivitatea lui tin sa-i informez ca Liviu este un tip care face masini si se da cu ele. Cu experienta cat China si in off road si in mecanica.

Trebuie sa-mi schimb cauciucurile cu 33 si am discutat cu el o leaca legat de problema asta mai ales ca era fierbinte.Recomandarea lui a fost BF.

Eu personal intentionez sa-i urmez sfatul.

Si apreciez efortul lui Liviu si a lui Tibor de a face un test pe care ni l-a impartasit si noua.

 

Cu stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

Nu era vorba de subiectivitate, era vorba de cu totul altceva. Personal apreciez ca si-a sacrificat o parte din timpul liber sa faca acele teste, dar concluzia generala este ca nu au fost prea concludente.

Dupa cum am mai spus, si eu sunt in cautare de 33'' si oscilez intre cele 2 marci, din pacate insa nici una nu a reusit sa ma convinga. Ba chiar as indrazni sa merg mai departe - diferenta de pret intre cele 2 marci (ofertele pe care le-am primit eu, subliniez asta) nu inclina deloc balanta in favoarea KM2 - astea raportate la ceea ce s-a putut observa in video. Mai mult, nu am vazut o analiza cu + si cu - a celor care au participat/efectuat testele - asa ca "parerea lui este ca BF sunt mult peste" nu poate fi luata in considerare pana cand nu este explicata/argumentata.

 

Nu se contesta experienta in offroad a colegului si nici aptitudinile sale in mecanica.

 

Nu vreau sa fiu carcotas, si repet, apreciez efortul colegilor de a oferi termene de comparatii pentru a ne ajuta pe noi, cititorii, sa luam o decizie cat mai corecta. In acelasi timp ma uit si in portofel pentru ca sunt convins ca pretul a minim 4 anvelope nu este de colea pentru nimeni.

 

Poate mai util ar fi daca am putea sa ne gandim la o modalitate de a testa anvelopele in aceleasi conditii si sa speram ca protagonistii din video prezentate mai pot aloca o parte din timpul lor liber pentru repetarea testelor.

 

Cu stima

Editat de Big.Ursu

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

Tocmai asta este si ideea pana la final dreptul de a alege ne apartine, nu ne obliga nimeni sa alegem o marca sau alta.Cred ca acesta este scopul acestui forum sa ne impartasim experientele legate de pasiunea pe care o avem.

Nu am habar cat costa unele sau celelalte, nu am apucat sa-l sun pe Tomitza care din cate stiu vinde ambele marci.

Ce pot sa-ti spun este ca am MT 31 bf pe masina si pe asfalt se comporta exceptional. In teren nu stiu exact, nu am iesit inca cu ele, vineri am sa le probez. Daca Liviu spune ca sunt OK merg pe mana lui iar cele de 33 vor fi tot BF.

Masina mea merge destul de mult si pe asfalt altfel as fi pus Silverstone si gata.

Din punctul meu de vedere si nu numai al meu, pentru cele doua tipuri de folosire BF sunt cea mai buna solutie.

 

Cu stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

felicitari pentru comparatie. Acum lasand la o parte faptul ca poate "talpa" nu a faost la fel in ambele cazuri, cel putin e primul test pe care il vad in care se folosesc 2 masini de acelasi model. Acum ca nu sunt identice in totalitate e alta poveste, daca vrem sa fim perfectionisti atunci ar trebui testul facut in ceva conditii de laborator. Pentru cei care vrem sa ne facem o parere e destul de ok :g.

Too much of a good thing can be wonderful.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

Desi se spune , ca BFG KM2 nu exceleaza in stabilitate laterala,

este interesant ce se intimpla incepand cu secunda 35

 

[video=youtube_share;-QUWIQd2Lco]http://youtu.be/-QUWIQd2Lco

 

Filmarea s-a facut din masina cu BFG-uri .

Editat de KTibor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

Salut pe toti participantii la discutie,vreau sa raspund la citeva aspecte : masinile sunt identice (greutate,putere,suspensie,blocante,greutate pe axa)si testele de urcare au fost facute dupa turometru.Nu sunt distribuitor de anvelope deci nu am interese pentru o marca sau alta,Soimule nostalgia lucrurilor vechi bato focu intradevar KM 1 este cel bun dar nu mai este din cele doua eu consider ca KM 2 este superior ca pret nu stiu dar in offroad economiile se fac in detrimentul performantei. Respect parerea fiecaruia dar o am si pe a mea.

 

cu respect LIVIU

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

Desi se spune , ca BFG KM2 nu exceleaza in stabilitate laterala,

este interesant ce se intimpla incepand cu secunda 35

 

[video=youtube_share;-QUWIQd2Lco]http://youtu.be/-QUWIQd2Lco

 

Filmarea s-a facut din masina cu BFG-uri .

 

cred ca s-a strecurat o greseala....iese de pe drum BFG sau Federal?

NISSAN PATROL 4.2-BIG WHITE

SUZUKI SAMURAI-REAL BLUE

HYUNDAY SANTA FEE-BUSINESS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

@liviu & team

Tot respectul ptr ceea ce faceti acolo la Mures. Este foarte buna initiativa voastra. Si concludenta ptr unii ...

 

Testul vostru ma tem ca nu e concludent din punctul meu de vedere din urmatoarele considerente (unele s-au evidentiat mai sus prin comentariile colegilor).

 

1.Latimea diferita anvelope

2.Faptul ca una merge pe urmele celeilalte pe iarba, unde iarba este tocata si ramane solul (care poate fi lutos, nisipos, samd - adica influenteaza aderenta; nu se intelege din imagini) si viceversa pe drum (stratul moale e luat de Federal iar BFG merge pe suprafata deja "decorticata"

3.Considerentele de comparatie sunt de asemenea neconcludenta ptr ca:

-ambele gume sunt gume de anduranta in special ptr macadam (cititi specificatiile lor) nu pe namol sau noroi. Va sugerez sa intrati pe siteul federal sa vedeti de ce tip de gume se ocupa.

-ambele gume trebuiau testate si pe asfalt si macadam in conditii de umezeala, gheata, zapada, nisip samd

4.Un aspect foarte important. LJ-urile sunt masini usoare si destul de instabile ...Era mult mai interesanta comparatia DACA montati gumele pe niste masini lungi.

 

Din testele pe care le-am facut eu (e pe undeva topicul) F.C. e superior din toate punctele de vedere BGF KM1 (guma care este superioara din punct de vedere contructiv BFG KM2 - chiar cei de la compania Michelin au spus asta la un moment dat.

 

Am folosit FC ca si guma de zi cu zi si mai ales in operatiunea "insula Brailei". De rezultate nu zic decat atat ...am rulat cu viteza mare (90-110km/h) pe portiuni partial inghetate si cu dune mici de zapada, ce-i drept cu o masina mult mai stabila (HDJ80) si rezultatele au fost absolut uimitoare.

 

Sa nu luati toate astea drept reprosuri sau trageri de urechi. NU, Doamne Fereste! Ceea ce faceti acolo E MINUNAT. Doar am trecut in revista cateva date ale problemei care poate le-ati omis.

 

Numai bine, astept concluzii "corecte"!

 

Bafta

Ionut

 

LE - nu primesc comision de la Importatorul Federal in Romania (Delta Grup) :grin:

Editat de Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

cred ca s-a strecurat o greseala....iese de pe drum BFG sau Federal?

 

Masina cu Federal derapeaza pe dreapta - acolo fiind o inclinatie laterala - iar masina din care se filmeaza (BFG ) ramane pe traiectorie

Editat de Astral
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

teoretic federal mt,este peste bf goodrich mt,dar practica o omoara.da..e mai lata,dar de ce nu fac si mai ingusta ,sa poata ofroaderii sa performeze la maxim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

@liviu & team

Tot respectul ptr ceea ce faceti acolo la Mures. Este foarte buna initiativa voastra. Si concludenta ptr unii ...

 

Testul vostru ma tem ca nu e concludent din punctul meu de vedere din urmatoarele considerente (unele s-au evidentiat mai sus prin comentariile colegilor).

 

1.Latimea diferita anvelope

2.Faptul ca una merge pe urmele celeilalte pe iarba, unde iarba este tocata si ramane solul (care poate fi lutos, nisipos, samd - adica influenteaza aderenta; nu se intelege din imagini) si viceversa pe drum (stratul moale e luat de Federal iar BFG merge pe suprafata deja "decorticata"

3.Considerentele de comparatie sunt de asemenea neconcludenta ptr ca:

-ambele gume sunt gume de anduranta in special ptr macadam (cititi specificatiile lor) nu pe namol sau noroi. Va sugerez sa intrati pe siteul federal sa vedeti de ce tip de gume se ocupa.

-ambele gume trebuiau testate si pe asfalt si macadam in conditii de umezeala, gheata, zapada, nisip samd

4.Un aspect foarte important. LJ-urile sunt masini usoare si destul de instabile ...Era mult mai interesanta comparatia DACA montati gumele pe niste masini lungi.

 

Din testele pe care le-am facut eu (e pe undeva topicul) F.C. e superior din toate punctele de vedere BGF KM1 (guma care este superioara din punct de vedere contructiv BFG KM2 - chiar cei de la compania Michelin au spus asta la un moment dat.

 

Am folosit FC ca si guma de zi cu zi si mai ales in operatiunea "insula Brailei". De rezultate nu zic decat atat ...am rulat cu viteza mare (90-110km/h) pe portiuni partial inghetate si cu dune mici de zapada, ce-i drept cu o masina mult mai stabila (HDJ80) si rezultatele au fost absolut uimitoare.

 

Sa nu luati toate astea drept reprosuri sau trageri de urechi. NU, Doamne Fereste! Ceea ce faceti acolo E MINUNAT. Doar am trecut in revista cateva date ale problemei care poate le-ati omis.

 

Numai bine, astept concluzii "corecte"!

 

Bafta

Ionut

 

LE - nu primesc comision de la Importatorul Federal in Romania (Delta Grup) :grin:

 

 

1. Stiam si noi ca latimea anvelopelor este diferita ... deci rezultatele trebuiesc privite ca atare de aceea am si specificat in titlul topicului dimensiunile anvelopelor

2. Ploua cu galeata toata ziua, asa ca nu se pune problema ca una din masini, doamne fereste sa ramana fara noroi sub roti.

3. Nu vad de ce sa le testam pe macadam sau pe asfalt - toti stim ca acolo ambele gume merg relativ bine - cred ca cei mai multi suntem interesati cum se comporta in " off road "...

 

Totusi , daca veni vorba de asfalt , mergand cu ambele masini cu viteze de 100-110 km/h pot sa spun ca , BFG-urile sunt mai silentioase ...

 

4. Nu vad de ce ar fi fost mai elocventa comparatia facuta cu masini lungi - oricum noi numai masinile acestea slabute le avem in dotare ...:sr

 

"Sa nu luati toate astea drept reprosuri sau trageri de urechi " - nici nu le-am luat -

 

Ideea pentru care eu personal am dorit sa fac aceasta comparatie a fost faptul , ca vazand profilul aparent mai agresiv al anvelopelor Federal MT am crezut ca vor surclasa net BFG-urile in noroi - ceea ce nu s-a intimplat deocamdata .

 

Subiectul ramane deschis , noi in lunile ce urmeaza , ne vom tot plimba cu masinile incaltate cu aceste gume, deci, sper ca vor fi situatii suficiente in care sa le putem compara in continuare .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

 

Felicitari Tibor.

Testul a fost foarte bun, si sigur util multora dintre noi.

Pentru cei care vor sa... combata realitatea, ii asteptam cu filmari ca argument.

Felicitari inca o data si salutari maestrului Liviu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare