Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

BF Goodrich 33"/10.5"/15 versus Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #46
    Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

    vio, tu ai venit lansat si cu a 3 a intradevar, se vdea ca descarcau ceva caucicuruile (departe de ce ar fi trebuit pentru noroiul ala, dar oricum). La toyota nu mai se putea aplica aceeasi reteta dupa ce a esuat prima data, dar sunt sigur ca trecea ca si tine daca il asculta si el pe Bucur.
    comportamentul masinilor a fost similar, doar abordarea a fost diferita si tu ai trecut cam la limita, nu poti spune ca a fost toul sub control si daca te opreai si tu, mai treceai pe acolo...
    oricum, in acele conditi sun limitele caucicucurilor KM2.
    forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .

    Comentariu


    • #47
      Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

      Postat în original de KTibor Vezi post
      ...uzura mult mai rapida raportat la BFG ...

      Parerea care mi s-a format este urmatoarea : anvelopele Federal sunt foarte potrivite pentru cei care folosesc masina exclusiv pentru iesiri off road. In regim combinat insa , datorita uzurii rapide si a zgomotului produs pe sosea anvelopele BFG par o alegere mai buna
      De ce spui ca se uzeaza mai repede Couragia decat KM2-ul?
      Eu am mers cu Curagia mult timp (multi km) pe asfalt ...adica 20.000km+ si nu s-au uzat decat 2mm ceea ce mi se pare decent. Ce-i drept n-am dat scarturi cu ele pe asfalt si am un stil de condus in care frana o utilizez destul de rar.
      Acum am KM2 ...tot undeva la limita a 20.000km... Mi s-a parut ca stau aproape la fel ...

      A nu se compara Couragia cu primul profil de BFG, MK1 (guma de anduranta) ceea ce e cu totul altceva.
      consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

      Comentariu


      • #48
        Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

        Am vazut ca a aparut MK3 .....le-a probat cineva?
        Ultima editare de Astral; 04.feb.2014, 20:41.
        Membru club GTC Motosport:

        Comentariu


        • #49
          Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

          Postat în original de Yonutz Vezi post
          De ce spui ca se uzeaza mai repede Couragia decat KM2-ul?
          Pentru ca:

          1.Le-am pe amandoua si diferenta de uzura dupa un an de utilizare similara este vizibila.
          2.De fapt colegul meu Sanyi a si schimbat deja un set de Federal dupa un an si 4-5 luni de utilizare ...
          3.Este si normal sa se uzeze mai repede pe asfalt intrucat distanta dintre crampoane este un pic mai mare ca la BFG KM2
          4.Poate mai ajuta la uzura si faptul , ca le utilizam in regim mixt asfalt-teren la o presiune mai joasa de 1,4-1,5 bari , ca sa nu le tot umflam si dezumflam.
          5.Topicul sponzorizat pentru lauda marcii Federal Couragia se afla aici:

          http://forum.club4x4.ro/showthread.p...deral+couragia

          Comentariu


          • #50
            Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

            Postat în original de KTibor Vezi post
            5.Topicul sponzorizat pentru lauda marcii Federal Couragia se afla aici:

            http://forum.club4x4.ro/showthread.p...deral+couragia
            Tot respectul ptr acest test, dar fraza asta ai aruncat-o aiurea ...

            Ptr acel topic nu am primit nimic niciodata, nici de la dealer si nici de la fabrica mama : eu mi-am cumparat anvelopele PLATINDU-LE CU BANII JOS !

            M-am bucurat asa cum ma bucur mereu atunci cand descoper ca exista alternative la ceva in RO si am prezentat anvelopa la vremea respectiva ca pe o solutie ...atata tot.

            S-ar putea ca o cauza a uzarii anvelopelor usor prematura sa fi fost presiunea joasa...eu pe 80 le tineam cam in 2.5. Si n-am avut probleme de uzura. Adancimea profilului a fost de nou undeva la 17mm si dupa doi ani a ajuns cam la 14-15mm.

            Un ciclu normal al unui set de anvelope noi, eu il vad undeva la vreo trei ani dupa care fiecare zi peste acea perioada ar fi un fel de risc asumat.
            Ultima editare de Astral; 05.feb.2014, 13:26.
            consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

            Comentariu


            • #51
              Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

              Pentru a lamuri situatia am conceput impreuna cu colegii mei de lucru in mic aparat pentru testarea duritatii:

              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20140207_125613.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,05 MB 
ID:	940648
              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20140207_130356.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,31 MB 
ID:	940649
              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20140207_130424.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,17 MB 
ID:	940650
              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20140207_130454.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,28 MB 
ID:	940651

              Aparatul se apasa cu forta pana cand cadrul metalic exterior atinge suparafata materialului testat. Cu cat materialul este mai dur ca atat deviatia indicatoului este mai spre dreapta . Explicatia este ca in cazul materialului dur varful testorului nu poate intra in material , arcul interior comprimandu-se mai tare. Pentru inceput am masurat duritatea mesei
              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20140207_122613.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,26 MB 
ID:	940652
              Se poate observa , ca triunghiul mic alb a depasit cu mult in dreapta gradatia aparatului.

              Apoi pentru a avea termene de comparatie am masurat o anvelopa de iarna:
              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20140207_123743_resized_1.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,09 MB 
ID:	940653
              si o anvelopa de vara:
              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20140207_123603_resized_1.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,18 MB 
ID:	940654
              Se poate observa , ca deviatia indicatorului in cazul gumei de vara este mult mai la dreapta , confirmand ceea ce stiam si pana acum, ca o anvelopa de vara este din material mai tare decat anvelopa de iarna

              Si acum sa vedem protagonistele:
              BF Goodrich:
              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20140207_123317_resized_1.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,10 MB 
ID:	940656
              si Federal Couragia
              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20140207_122945_resized_1.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,28 MB 
ID:	940657

              Se poate observa, ca deviatia indicatorului este mai mare in cazul BFG deci acesta este mai tare decat materialul din care este confectionat Federal Couragia .
              Iar faptul ca gumele mai moi se tocesc mai repede stim din Formula 1
              Ultima editare de Astral; 07.feb.2014, 16:06.

              Comentariu


              • #52
                Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

                Foarte tare! Ce idei mai aveti si voi! :) Acum am si confirmarea "stiintifica" a faptului ca am simtit bine. :)))
                Eu mi-am dat seama mai simplu, la mana, ca BFG sunt mai tari decat Federal, iar in plus am vazut niste Federal MT uzate neuniform, ceea ce mi-a pus niste semne de intrebare la vremea aia. Bineinteles ca nu or fi toate cu "defecte", ca poate a influentat si masina cu electronica de pe ea, si stilul de condus, dar eu trag de aproape 20000km de KM2-urile mele, preponderent pe asfalt, iar uzura este minima si uniforma.

                Comentariu


                • #53
                  Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

                  Ptr duritatea anvelopei testul este mai mult decat elocvent. Nu cred insa ca putem spune cu siguranta ca o guma moale se toceste mai repede decat o guma tare. Nu cred ca este o regula.

                  Dar cred ca mai ar trebui sa luam in calcul cateva chestii:
                  -compozitia anvelopei
                  -rezistenta la frecare a anvelopei
                  + inca vreo cateva aspecte.

                  Referitor la anvelopele de vara - cauciucul isi pastreaza elasticitatea si e moale ptr a fi aderent cu suprafata pe care ruleaza, la anumite temperaturi in general cu +. Imediat cum acestea scad, se intaraste, devine semicasant si automat dispare si aderenta. Pe cand cel de iarna, atat prin constructia lui cat si prin compozitia anvelopei chiar si in cazul unor temperaturi scazute isi pastreaza aderenta.

                  Un experiment interesant cu testoru ...Pune doua anvelope de iarna respectiv vara si lasa-le cateva zile intr-o camera cu o temperatura ambientala de 22-25gr C (temperatura optima ptr anvelopa de vara). Dupa aia masoara ...

                  Nu sunt nici fizician si nici inginer. Dar am observat un comportament diferit pe drum dpdv al anvelopelor al unei masini tinute in garaj la o temperatura ambientala de peste 10gr C mai ales acum cand temperaturile exterioare sunt cu mult sub 0 gr C.

                  Uzura neuniforma a anvelopei cred ca nu are nici o treaba cu marca ei. Mai degraba este cauzata de defectiuni ale masinii (ex: jante strambe, articulatii rele, proasta echilibrare, defectiuni la sistemul de directie samd).
                  consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                  Comentariu


                  • #54
                    Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

                    Am mai testat din curiozitate cateva anvelope in curte la Liviu:

                    Silverstone
                    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Silverstone.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,78 MB 
ID:	940700

                    vs Simex original
                    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Simex.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,33 MB 
ID:	940701

                    vs profil Simex resapat
                    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Simex_resapat.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,46 MB 
ID:	940702

                    Se confrirma ceea ce stiam si pana acum, ca Silverstone se tocesc mai repede decat Simex urile originale, si ca profilele resapate sunt dure

                    Super Swamper Bogger
                    Fișiere atașate
                    Ultima editare de KTibor; 08.feb.2014, 06:33.

                    Comentariu


                    • #55
                      Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

                      Felicitari domnilor! Jos palaria!

                      Comentariu


                      • #56
                        Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

                        'Well roared, lion.'

                        Comentariu


                        • #57
                          Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

                          Postat în original de Yonutz Vezi post
                          Nu cred insa ca putem spune cu siguranta ca o guma moale se toceste mai repede decat o guma tare. Nu cred ca este o regula.
                          ..Parca ar merge mai bine la bancul zilei aceasta remarca

                          Wikipedia:
                          " Duritatea este rezistența la penetrare opusă de un corp solid unei acțiuni mecanice penetrante exterioare. Această rezistență se poate manifesta față de acțiuni de șlefuire, zgârâiere, tocire prin utilizare repetată "

                          Altfel si prostii de la Pirelli ar putea face gume moi care sa reziste mai multe ture decat cele tari , pe pistele de F1...
                          Ultima editare de KTibor; 26.feb.2014, 13:29.

                          Comentariu


                          • #58
                            Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

                            Mai sunt cateva aspecte , care nu au fost discutate:

                            BFG KM2 are 3 pliuri pe peretii laterali, pe cand Federal are numai doua. Din aceasta cauza probabil BFG-urile sunt mai grele cu approximativ 5 kg decat Federal la aceleasi dimensiuni. De aici si rezistenta crescuta la intepaturi si ciupiri la gumelor BFG , si un comportament mai bun cand se circula cu ele la presiune scazuta, riscul de dejantare fiind mai redus, decat la Federal .
                            Trebuie sa mentionez ca, totusi timp de 2 ani niciuna din gumele Federal pe care le-am folosit nu au facut pana prin peretele lateral .
                            Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20120512_184157.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,81 MB 
ID:	943560


                            Citind pe alte forumuri pareri despre gumele Federal , cam asta a si fost plangerea multora:

                            ".. sidewall splitting "

                            "they look good when new thats about it"

                            "they didnt last long "

                            "The sidewalls of ALL 4 tires started to show splits and cracks which eventually led to a blowout. I was reimbursed and these are defective tires. Look at your sidewalls people!"

                            "I had the 35s on my 08 f350..... A couple months in one of the tires started to ball up real bad I had to get another one put on the guys told me it must of been a defective tire however a few months later one of the other tires done the same thing. I just replaced all four with a different M/T. Definetly not getting these federals again. "

                            s.a.m.d...

                            Discutand cu mai multi colegi care au avut sau au si acum Federal Couragia MT , si citind ce se poate pe forumuri, parerile sunt aproximativ aceleasi:

                            "gume la un pret bun, cu un profil care descarca bine in noroi, mai ales cand sunt noi, zgomot suportabil, perete lateral fragil si care se uzeaza destul de rapid "

                            Mie personal imi plac cum se descurca in teren, dar nu pot forma o parere obiectiva, fara sa spun si partile negative
                            Ultima editare de KTibor; 26.feb.2014, 13:47.

                            Comentariu


                            • #59
                              Re: BF Goodrich 33"/10.5"/15 vs Federal Couragia MT 33"/12.5"/15

                              Configuratia in 2014:

                              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20140405_124641.jpg 
Afișări:	2 
Mărime:	679,8 KB 
ID:	947786

                              Colegul meu Sándor si-a dorit niste anvelope de 35"/12,5"/15" si intrucat a tocit deja 2 seturi de Federal in 2 ani a trecut la BFG-uri ..

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection