Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Suduri pe la sasiu

Adună
X
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #31
    Re: Suduri pe la sasiu

    Tocmai am venit in casa de la prima zi de "pictat". Am dat si de zone ruginite, dar nu foarte multe. Le-am uns la greu cu inhibator. Maine o sa dau cu grund si apoi cu antifon. Problema este: in zonele unde a ajuns solutie pe antifonul existent pot sa dau direct un alt strat de antifon sau trebuie curatata? Nu mai stiu exact, parca zicea un coleg de forum ca nu prinde antifonul / grundul acolo unde este inhibator peste alt strat de antifon / grund ...

    Comentariu


    • #32
      Re: Suduri pe la sasiu

      Daca ai dubii , sterge bine zonele alea cu o carpa cu diluant .
      Kelfosul actioneaza mai eficient pe suprafete umezite in prealabil ( eu folosesc un pulverizator pentru umezit si un altul pentru pulverizat Kelfos , in combinatie cu o pensula mica . Dupa un timp , inhibitorul infunda duza , dar o desfund fara s-o spal - apa de la robinet are saruri si Kelfosul din pulverizator reactioneaza cu ele ) . Sa fii sigur ca nu mai e rugina neconvertita sub stratul de Kelfos care a reactionat deja .
      Si agita-l bine inainte de utilizare ( se mai separa din el pe fund ...) . Si , cel mai important , nu-l contamina in nici un fel , scoate din bidon cantitatea preconizata intr-un vas separat si si in caz ca nu o folosesti nu o mai turna inapoi , ci pastreaz-o separat intr-un pet curat , pana la urmatoarea utilizare .
      Foloseste manusi , taninul continut coloreaza unghiile ( in ...fumuriu ) si pielea, nu intarzia cu spalatul temeinic . . Ochelarii sunt si ei o investitie sigura in reducerea injuraturilor ...


      ... vopseaua aia lovitura de ciocan e cam supraevaluata , sigurul ei mare avantaj e ca se aseaza bine , in rest partea cu vopsirea peste rugina aderenta e o mare gogoasa - rugineste la fel de penal , mai ales ca intr-un singur strat tocmai tesioactivitatea care duce la aspectul specific formeaza pori deschisi ( care sunt doar sigure puncte de rugina in viitor ) .
      Hammerite e din alt film , alt pret , alta calitate ... dar nu e panaceul suprem . Adica doar rugineste mai tarziu ...
      Ultima editare de cos; 03.iul.2013, 21:45.
      ... sa fim corecti pana la capat !
      Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

      Comentariu


      • #33
        Re: Suduri pe la sasiu

        Da, o sa spal cu diluant. Oricum, tot mai convins sunt ca doar aman inevitabilul. Pana la urma rugina tot o sa invinga. Am renuntat si eu la ideea cu "lovitura de ciocan" in favoarea unui spray cu antifon si 1-2 cu vopsea normala. Sper sa nu muncesc degeaba si cand o sa ma apuc serios de ea cu demontat totul, etc sa fie mai putina rugina decat acum...

        Comentariu


        • #34
          Re: Suduri pe la sasiu

          Poti sa speli cu ... apa. Convertizoarele astea de rugina, sunt pe baza de apa. Important dupa ce dai prima data, este sa verifici daca pojghita aia formata, nu vine jos. Ciocaneste cu virful unui ciocan. Daca se sparge si dedesupt mai ai inca rugina, mai da odata. Dupa aia verifici si tot asa pina cind nu mai vine jos nimic. Abia apoi poti fi sigur ca nu a mai ramas rugina care sa se extinda. Degresat, grunduit, vopsit.

          Prea repede te descurajezi. Convertizorul asta, folosit cum trebuie, stopeaza extinderea oxidarii. Rugina este procesul de oxidare al fierului. Odata ce ai aplicat protectie cum trebuie, si oxigenul (din aer sau apa) nu mai ajunge in contact cu metalul, procesul de oxidare inceteaza. Poti lasa metalul nevopsit, acoperit cu un strat subtire de ulei sau vaselina. Atita timp cit nu se duce grasimea aia jos, metalul va fi protejat.

          I Have No Idea What You Are Talking About

          Comentariu


          • #35
            Re: Suduri pe la sasiu

            Daca merge cu apa, atinci inseamna ca pot sa folosesc aparatul de spalat cu presiune.
            De descurajat nu pot spune ca ma descurajez, dar nu reusesc sa o fac cum trebuie sau cum mi-ar place mie, in special din motive de timp. Daca ar avea ziua macar 48 de ore ...

            Comentariu


            • #36
              Re: Suduri pe la sasiu

              Folosind Kelfos-ul am ajuns la o concluzie: cred ca este mult mai simplu, mai economic si cu rezultate bune sa nu mai curat complet masina, dupa care sa o tratez cu tot felul de solutii ci, o data la cateva saptamani, sa o intorc intr-o parte, sa o spal bine cu apa cu presiune si sa aplic Kelfos acolo unde este necesar. Dureaza probabil 1-2 ore si ar trebui sa inving rugina.

              Comentariu


              • #37
                Salutare tuturor, ca să nu mai deschid alt topic, vă rog mult să îmi recomandați și mie pe cineva care se bagă la întărirea unui șasiu de Jimny. Are ceva crăpături de la rugină. Oare trebuie ridicată caroseria de pe șasiu sau merge sudură direct așa? Locuiesc în Buzău. Mă gândesc că treaba asta cam costă, aveți idee cam cât și dacă se merită? Vă mulțumesc mult pentru orice sfat, stimă!

                Comentariu


                • #38
                  Salut! Din pacate, concluzia mea este ca un fier ruginit NICIODATA nu o sa reusesti sa il mai faci nou ...
                  Totusi, daca vrei o lucrare care sa te tina cativa ani, este esential sa demontezi tot de pe sasiu, sa sablezi (este SINGURA solutie care arata toate problemele), sa sudezi corect, apoi sa vopsesti cu solutii profesionale (epoxidice, poliuretanice). Si asta doar pentru a repara pe exterior. In interiorul profilului, oricum rugina lucreaza nestingherita ...
                  Dar, daca ai ajuns la faza de crapaturi din cauza ruginei...nu cred ca mai poti sa scoti ceva ... Probabil, rugina a incepiut sa slabeasca si toate punctgele de prindere ale directiei / suspensiei. In plus, si acolo uunde nu este crapat, profilul este subtiat, deci cu rezistenta mult redusa ... Dupa ce termini cu sasiul, urmeaza caroseria. Nu vad de ce ar fi in stare mult mai buna...

                  Imi pare rau daca sunt pesimist, dar asta e cu fiarele vechi. Probabil sunt influentat si de o experienta recenta, indirecta - un prieten a ramas fara frane pe o coborare abrupta si era cat pe ce sa se faca praf, cu toate ca are o masina relativ mai noua, asa ca m-am cam speriat de vechituri ... Plus alte cateva accidente off vazute/citite prin presa, care mi-au demonstrat (ce stiam teoretic) ca o vechitura te poate lasa oricand. Si te lasa in situatii critice, punandu-ti viata in pericol ...

                  Comentariu


                  • #39
                    Mulțumesc mult pentru răspuns și părerea sinceră. Cred că soluția ar fi înlocuirea șasiului plus refacerea caroseriei. Am vorbit cu cineva și cu toată treaba m-ar duce undeva la 2500€. E destul de mult. Pe de altă parte, as putea pune masina la vanzare, dar acum, omenește vorbind. Nu imi sta in caracter sa păcălesc lumea, sa dau o masina compromisa. Și apoi sa zic ca imi iau alta, cine știe ce bube mai gasesc. Chiar nu știu ce sa fac, in afară de reparația generală care, cum ziceam.. 2500 minim.

                    Comentariu

                    Procesare...
                    X