Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Comunicatii libere in banda de 446 de MHz

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Comunicatii libere in banda de 446 de MHz

    Nu am stiut pana acum ca se poate comunica liber si in bande de frecventa de 446MHz.
    Am inteles ca este necesara doar o notificare catre Agentia Nationala de Reglementare in Comunicatii.
    Singura restrictie este legata de puterea de emisie care trebuie sa fie limitate la 0,5W.

    Care sunt avantajele acestei benzi?
    Ce aparatura este optima pentru asta?
    Ar fi ok sa o utilizam si noi in domeniul nostru?

  • #2
    Re: Comunicatii libere in banda de 446 de MHz

    anu' trecut la MMT2012 cand nu ti-o mers CB-ul ti-am dat o statie ...aia mergea in PMR...doar ca batea cu 5W

    ca sa emiti cu 5W ai nevoie de licenta de radio-amator (examen si ceva taxa) sau ceva autorizatie pe firma.
    ca sa emiti cu 0.5W n-ai nevoie de nimic (nici o notificare nicunde)...ai nevoie doar de niste PMR-uri de alea din Metro&shit

    cu statie PMR de 0.5W te auzi asa vreo 100-200m intre masini pe autostrada (atata am reusit eu cu inca cineva)... prin cladiri, prin vai, nu cred ca bati mai mult de 50-100m
    cele mai OK PMR-uri care le-am avut (si am avut vreo 7 bucati pana m-am oprit la astea) sunt modelul asta: Topcom Twintalker 9100 , le-am luat de prin Metro la un moment dat... cu astea am reusit 2km intre masini sa vorbim pe autostrada...

    cu statie PMR de 5W te auzi la vreo "cativa" km... inca nu i-am gasit limitele :-)))
    folosesc PMR-urile cand merg in concediu cu inca cineva, mai degraba decat CB-ul pe care-l asculta toti ... PMR-urile astea le folosesc de asemenea in strainatate pe post de telefon mobil...cand merg prin Mall cu nevasta, pe ea o pierd undeva la bulendre, eu bantui pe la electronice/sport ... si ne auzim/gasim oricat de mare ar fi mall-ul... fara costuri de roaming.
    in paduri bat bine de tot, chiar mi se pare ca se aud mai bine decat cu CB-ul...

    ca PMR folosesc astea: de asta eu am luat-o din Romania...dar o puteti comanda si direct din China de la link-ul de mai sus
    Ultima editare de l_stoian79; 11.iul.2013, 11:28.
    "Explore.Dream.Discover."-Mark Twain
    cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian
    "my precioussssss" : http://picasaweb.google.com/stoian.l.m

    Comentariu


    • #3
      Re: Comunicatii libere in banda de 446 de MHz

      Postat în original de Max Vezi post
      Care sunt avantajele acestei benzi?
      Ce aparatura este optima pentru asta?
      Ar fi ok sa o utilizam si noi in domeniul nostru?
      • Echipament de dimensiuni reduse, claritate mai buna a comunicatiilor (in cazul utilizarii uneia din cele doua variante digitale). Posibilitate mai ieftina de retranslatie pentru marirea razei de actiune (raza care, prin munti, este foarte redusa... in general se limiteaza la vizibilitate directa, fara obstacole intre corespondenti). Variantele digitale, combinate retranslatoare adecvate, permit chiar creearea unei retele radio private, in cadrul careia doi corespondenti pot comunica privat intre ei, fara ca ceilalti din aceeasi retea, sa asculte convorbirea (echipamentele sunt insa ceva mai scumpe in cazul asta)
      • Aparatura cea mai buna e cea pe care ti-o permite buzunarul, cele digitale sunt insa mai eficiente.
      • Stiu ca se folosesc si la noi, de ceva vreme, statiile PMR, in special in comunicatiile dintre pilot si copilot


      Insa, repet, principalul dezavantaj este raza redusa de actiune: la limita vizibilitatii directe, fara obstacole de orice fel intre corespondenti. (cu doua aparate identice, analogice, am "reusit", in camp deschis si plat, circa 300m. In aceleasi conditii, jumatate de ora mai tarziu, cu o pereche digitala, am comunicat la circa 3-4km)
      It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER !

      Comentariu


      • #4
        Re: Comunicatii libere in banda de 446 de MHz

        Eu am un set cumparat din Metro la oferta acum vreo 4 ani . TopCom se numesc si sunt semiprofesionale. Vorbeam cu mandra mea , eu de acasa ( ca-s casnic ) si ea de la servici ( ca cineva trebuie sa aduca bani in casa ) ...la vreo 6-8 km in linie dreapta . Intrucat locuiesc intr-o zona mai inalta , se auzea destul de bine. Mai mult , cand ma jucam pe canale , prindeam si comunicatiile intre angajatii unei balastiere aflata la vreo 10 km de pozitia mea. Le mai folosesc si la plimbari , cand mergem in coloana si ceilalti nu au CB. De multe ori ne-am indepartat binisor si ne auzeam destul de bine , desi statiile erau in interiorul masinilor. Se gasesc statii bune la pachet , dar acum , daca mi-as mai lua ceva , as cumpara cate o bucata profesionala , la 400-600 Ron per bucata. Alta mancare de peste .

        Comentariu


        • #5
          Re: Comunicatii libere in banda de 446 de MHz

          si eu folosesc niste statii PMR Cobra, cu rezultate destul de bune, nu am masurat exact, dar estimez ca am comunicat intre masini pe sosea la o distanta de cca 2-3 km in zone fara localitati. Si eu le folosesc la fel ca si @l_stoian79 pentru comunicatii locale cand sunt in strainatate, ca sa reducem costurile la mobil.

          Le mai folosim si la mountain-bike, cand se desparte grupul, ca sa tinem legatura cu cei mai lenesi sau mai rapizi :D si sunt foarte multumit de ele. Nu stiu sa spun la ce distanta bat, dar uneori am avut surprize sa ne auzim desi intre noi era un deal.
          puterea 0.5w. o port pe breteaua rucsacului si a plouat-o destule zile, nu mai vorbesc cat praf si-a luat, plus trante... si inca merg dupa 5 ani de abuzuri :D

          Treaba cu cumpararea statiilor profesionale care bat mai departe este ca degeaba ai tu asa o statie, daca cei cu care iesi au statii comerciale ca raza mai mica sau, mai rau, fara coduri de secretizare

          Comentariu


          • #6
            Re: Comunicatii libere in banda de 446 de MHz

            celebra banda de PMR :) poate fi utilizata dar tot mai bine pt noi in teren e mai bun CB-ul
            acum fiecare foloseste ce vrea
            ideea e ca urcand in frecventa puterea necesara pentru a obtine aceleasi efecte ca si in CB se face cu puteri mult mai mici/daca teoretic in CB emiti cu 4-5 wati in PMR vei folosi 0,3-0.5W.
            eu personal as merge cu ambele variante CB pentru comunicatiile la distanta mai mare montate pe masini ci cu Pmr-ul in mana comunicat cu copilotul unde sa puna sufa de care copac si sa imi spuna pe unde nu vad unde sa pun roata si mai ales ce sa fac cand nu il vad nici pe el nici drumul.

            ca radioamator poti folosi alte puteri de emisie care cresc desigur raza pe care te faci auzit dar in acelasi timp daca cei cu care vorbesti nu au aceasi caracteristica ei te aud dar tu pe ei nu ca sunt prea departe sau senzibilitatea e mai mica,e drept ca se poate face si aici ceva si anume folosirea PMR-ului in configuratia cu antena exterioara si asa mai poti aduce ceva castiguri transmisiei si receptiei dar cam atat.
            o alta parere personala daca tot se tinde catre folosirea unei alte frecvente cred ca cel mai bine e sa se mearga pe niste statii dedicate programate si care sa foloseasca o anumita frecventa pe perioada concursului statii care sa fie de genul portabilelor si care sa ofere mai multe avantaje decat cele libere la utilizare pana acum.

            Comentariu


            • #7
              Re: Comunicatii libere in banda de 446 de MHz

              Postat în original de KAROLOKW Vezi post
              celebra banda de PMR :)
              [...] sa foloseasca o anumita frecventa pe perioada concursului statii care sa fie de genul portabilelor si care sa ofere mai multe avantaje decat cele libere la utilizare pana acum.
              cele asa zis libere sunt cele 8 frecvente din banda PMR
              exista insa statii cu asa zisele sub-canale, si atunci se micsoreaza sansele sa te auzi / incurci cu altcineva.
              Statiile PMR europene au 38 de subcanale pentru fiecare canal, deci se ajunge la 8 x 38 frecvente, suficiente, zic eu, pentru a nu te incurca.

              Comentariu


              • #8
                Re: Comunicatii libere in banda de 446 de MHz

                @Karol - solutia de care vorbesti tu deja se aplica in concursuri, inclusiv cu repertor dus la "locul faptei" pentru a extinde raza portabilelor.

                Apropo de CB/PMR am testat o solutie interesanta acum caeva zile cu un prieten.
                Pe masina un Yaesu 857 cu o antena Atas si un Sirio Megawat de CB. Statia "asculta" atat pe frecventa de cb (canal 16 - 27.155 Mhz - aca nu ma insel) cat si pe o recvena PMR.
                Copilotul avea la el un Yaesu FT-60 care avea setata aceasi frecventa de PMR, si un kit de handsfree montat direct pe casca.

                De auzit in padure nu am avut probleme nici un fel de probleme (insa nici nu am stat sa vedem exact distanta), dar aici e vorba si de niste puteri ceva mai mari... 857-ul avand o putere in jur de 50w, iar ft-60-ul era configurat in 2w (cu posibilitatea de a urca in 5w).

                Problema acestui "setup" este totusi mobilitatea...
                Noi am luat in considerare asa:
                - kitt handfree pentru statia de pe masina montat pe casca pilotului cu o mufa rapida si cu activare la vorbire. Receptie atat in CB cat si PMR, emisie doar in PMR
                - kitt handfree pentru statia de pe masina montat pe casca pilotului cu o mufa rapida si cu activare la vorbire.
                - suport de curea pentru statia mobila (sau alta improvizatie pentru a fixa statia "pe copilot")
                - ambele statii au toate butoanele inafara de PTT (butonul de emisie) blocate.

                Majoritatea problemelor apar la copilot care trebuie sa fie destul de atent la miscari pentru a nu pierde / distruge statia, sau pentru a nu se "rani" cu ea / cu antena ei (care are vreo 20cm parca). Dar problema majora apare cand pilotul trebuie sa coboare din masina si ramane "surd"...

                Noi am optat totusi pentru urmatoarea configuratie:
                - casti cu sistem clasic de comunicatie bluetooth (cel mai chinezesc si ieftin) testat sa marga in jurul masinii.
                - kit-uri bluetoth atat pentru 857 cat si pentru ft-60 (sau inlocuirea ei cu un model care are deja optiunea integrata)

                Sistemul de operare fiind oarecum simplu:
                - cat timp copilotul e in jurul masinii se merge pe comunicatia ieftina
                - cand ste nevoie de o indepartare mai lunga de masina copilotul isi ia statia portabila si comunicatiile se trec pe mod "receptor bluetooth" fiind astfel conectate la cele 2 statii care comunica intre ele. Un alt avantaj ar fi ca si pilotul se poate da jos din masina fara a ramane "surd".

                Un alt avantaj ar fi ca in acest fel mai multe echipaje pot comunica intre ele pe principiul vorbeste unu -> aud toti.

                Cel mai mare dezavantaj este ncesitatea licentei de radioamator :).
                GTC MotorSport - Aventura incepe cu noi !

                Comentariu

                Procesare...
                X

                Sqreen | Runtime Application Protection