Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

De ce CB si nu PMR?


omoroka

Postări Recomandate

Vreau sa va provoc la o dezbatere.

Ma tot gandeam cu ceva timp in urma si ma intrebam de ce ne mai chinuim sa utilizam statiile CB in zilele de azi si nu ne mutam pe PMR?

 

Initial unu din avantajele statiilor CB era acela de a putea comunica inclusiv pe drumurile publice cu participantii la trafic, pentru a afla unde sunt amplasate radare, unde au avut loc accidente sau unde sunt ambuteiaje. Mai nou insa aplicatii ca Waze te ajuta in acest sens mult mai elegant, iar daca va uitati pe drumurile publice o sa realizati ca a scazut vertiginos numarul turismelor cu antene CB.

 

Un alt avantaj ar mai fi fost distanta lunga de comunicatie, insa doar in teorie. In realitate nu stiu cati dintre noi isi acordau cu atentie antenele astfel incat raza de bataie sa fie mai mare de 4km, ca sa nu mai zic ca undele scurte ale statiilor noastre CB razbat mai greu "prin paduri, prin vai, prin sate, pe sub poale de Carpati" cum spunea un caantec din armata :grin:, in comparatie cu undele UHF (sau ma insel? :cn)

 

Cat despre dezavantajele statiilor CB, daca ar fi sa le trec in revista ele ar fi destule.

Antena e luuuunga si dificil de montat in exteriorul masinii. Locul de montare trebuie ales cu atentie pentru a putea obtine un SWR cat mai mic. Modul de montare a fost si el intotdeauna o provocare, ca sa nu mai spun de expunerea lor la factorul "offroad" care le-a-ndoit, le-a rupt si le-a belit in toate felurile, pentru ca na..., afara sunt crengi, maluri de pamant noroi samd. Antenele atrag un cost separat si uneori sunt considerate consumabile la statiile CB, deci... numai de rau.

Cablul antenei... nu costa mult insa la o montare fixa a antenei, este defapt un consumabil care trebuie schimbat anual, fiindca ghici ce, rugineste in dreptul jonctiunii cu mufa tata PL in care se infige antena, oricat de scump si performant ar fi el, si oricat te-ai chinui sa-l izolezi, sa-l protejezi si sa-i dai acatiste.

Si in fine, statia insasi, de cele mai multe ori e voluminoasa, scumpa, e greu sa-i gasesti un loc in masina, are multe cabluri care fac masina sa arate ca o cocina inauntru: cablu de microfon, cablu de alimentare, cablu de antena si eventual cabluri ale altor accesorii. Si culmea, e legata permanent de masina daca vrei sa aiba performante, deci n-o poti ţine cu tine ca pe un PMR sau telefon mobil atunci cand trebuie s-o mai iei un pic si la picior.

 

In momentul de fata exista pe piata PMR-uri dual band , foarte accesibile ca pret, cu putere de emisie de 4W si autonomie a bateriei de 1 zi (de offroad) care bat atata cat ai nevoie sa bata o statie la ce facem noi, sunt portabile, practice... doar ca nu pot oferi si o felatie.

 

So, :wtf1:

 

De ce ne mai chinuim cu CB-urile si nu trecem la PMR-uri moderne?

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 160
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: De ce CB si nu PMR?

 

Pai intreb si eu ca nu ma pricep deloc la PMR.

Au posibiliatea sa ne punem toti care am avea PMR pe un canal si sa vb si sa ne auzim toti ?

Acel canal de comunicatie poate fi setat cumva facil pentru cat mai multe statii PMR ?

Cand trec camioanele, dubele pe un "canal 22" echivalent cu PMR , atunci va fi interesant.

XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

Pai intreb si eu ca nu ma pricep deloc la PMR.

Au posibiliatea sa ne punem toti care am avea PMR pe un canal si sa vb si sa ne auzim toti ?

Acel canal de comunicatie poate fi setat cumva facil pentru cat mai multe statii PMR ?

Cand trec camioanele, dubele pe un "canal 22" echivalent cu PMR , atunci va fi interesant.

 

Pai sigur, modul de utilizare si functionare a statiilor PMR este similar cu CB-urile. Se poate alege un canal foarte usor pentru mai multi utilizatori. Camioanele si dubele vor continua sa foloseasca CB-urile care nu vor interfera cu PMR-urile niciodata.

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

De fiecate data cand am iesit la tura si am vrut sa folosesc PMR, problemele au fost :

- multi nu aveau si a trebuit sa le imprumut eu, unele nu le-am mai recuperat ...pierdute in balarii, nereturnate, etc

- unii care aveau , erau PMR americane, nu se "pupa" cu ale noastre, foloseam CB

- dupa 6-7 ore de utilizare , se descarcau acumulatorii si reveneam la CB

 

asa ca ...le tin intr-o geanta, neincarcate de vreo 4-5 ani ...

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

De fiecate data cand am iesit la tura si am vrut sa folosesc PMR, problemele au fost :

- multi nu aveau si a trebuit sa le imprumut eu, unele nu le-am mai recuperat ...pierdute in balarii, nereturnate, etc

- unii care aveau , erau PMR americane, nu se "pupa" cu ale noastre, foloseam CB

- dupa 6-7 ore de utilizare , se descarcau acumulatorii si reveneam la CB

 

asa ca ...le tin intr-o geanta, neincarcate de vreo 4-5 ani ...

 

Pai poate ca deabia acuma a sosit in sfarsit si vremea lor. Propun sa facem o revolutie, sa trecem toti la PMR-uri :grin:

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

Salutare,

 

Probabil ca unul din motivele pentru care CB a fost mai popular a fost ca statiile PMR au putere redusa, 0.5 W, din cutie. Desi in padure 0.5W e mai mult decat suficient, exista cateva modele carora li se poate mari puterea la 3W.

 

Un alt motiv pentru care in off-road sunt mai multe CB e ca fiecare novice vrea sa se adapteze la regula generala,daca prietenii au CB, ARB, OME etc, asta isi va cumpara si novicele. Cand nu mai e novice, e prea tarziu :)))

 

Eu folosesc de cativa ani , cu succes, o pereche de MIdland G7. Are acumulatori proprii si se pot folosi si baterii normale. La mine tin acumulatorii o zi fara probleme, chiar si in uz intens. Cand iesim in grup mai mare, una sta la un prieten cu CB.

 

Frecventele de PMR strabat mai bine prin paduri dese, asta fiind un avantaj. Alt avantaj e ca sunt portabile, astfel ca poti comunica si in timp ce cauti iesiri printre balarii la pas.

 

Dupa parerea mea, PMR se preteaza mult mai bine pentru off-road. Ca incepe vreo revolutie, ma indoiesc :))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

sa trecem toti la PMR-uri :grin:

 

Pai hai sa deschidem oferte concrete, ce avem rentabil in piata, adica exemple de cumparat, ca asa poate descoperim daca revolutia e buna sau nu, desi oricand vor fi nostalgici

XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

Eu am un Puxing (888 parca), e clona chinezeasca dupa ceva brand original.

Autonomie cel putin 1 zi, depinde cat e folosita, semnal bun (nu se compara cu jucariile de la supermarket).

Pe langa cele 8 canale PMR are si functionalitati mai avansate, gen sub-canale si criptare, dar pe astea nu le-am folosit niciodata.

 

P.S. CB n-am.

Editat de rbr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

Salutare,

 

Probabil ca unul din motivele pentru care CB a fost mai popular a fost ca statiile PMR au putere redusa, 0.5 W, din cutie. Desi in padure 0.5W e mai mult decat suficient, exista cateva modele carora li se poate mari puterea la 3W.

 

Un alt motiv pentru care in off-road sunt mai multe CB e ca fiecare novice vrea sa se adapteze la regula generala,daca prietenii au CB, ARB, OME etc, asta isi va cumpara si novicele. Cand nu mai e novice, e prea tarziu :)))

 

Eu folosesc de cativa ani , cu succes, o pereche de MIdland G7. Are acumulatori proprii si se pot folosi si baterii normale. La mine tin acumulatorii o zi fara probleme, chiar si in uz intens. Cand iesim in grup mai mare, una sta la un prieten cu CB.

 

Frecventele de PMR strabat mai bine prin paduri dese, asta fiind un avantaj. Alt avantaj e ca sunt portabile, astfel ca poti comunica si in timp ce cauti iesiri printre balarii la pas.

 

Dupa parerea mea, PMR se preteaza mult mai bine pentru off-road. Ca incepe vreo revolutie, ma indoiesc :))))

 

Am mai citit acuma pe diverse forumuri care scot in evidenta un avantaj al CB-urilor, si anume calitatea sunetului mult superioara PMR-urilor.

Dar PMR-urile sunt mult mai versatile, le poti lua cu tine si la alte activitati.

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

Deci cumva pe ascuns, cam toata lumea are deja aruncata prin portbagaj si o pereche de PMR-uri :ha::ha: ...si totusi continuam sa folosim CB-urile. Oare nu cumva si din cauza ca maciuca aia de antena de 2m ne fac masinile sa arate mai cool? :grin:

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

Pai hai sa deschidem oferte concrete, ce avem rentabil in piata, adica exemple de cumparat, ca asa poate descoperim daca revolutia e buna sau nu, desi oricand vor fi nostalgici

 

Eu am vazut recent la unii colegi o statie Boaofeng dual de 4w pe care mi-am si comandat-o deja. Ramane de vazut cat de buna este. Observ ca este foarte apreciata pe forumurile straine

 

http://www.dx.com/p/baofeng-1-5-lcd-5w-136-174mhz-400-470mhz-dual-band-walkie-talkie-w-1-led-flashlight-black-129389#.WKxSo2-LTRY

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

De-aia am trecut la Alan Midland 42 Multi, ca sa am toate "posibilitatile" in mana. Antena tot Midland sta cuminte in masina, are loc suficient, dreapta. E drept ca nu prea mai am nevoie de ea, nici pe sosea nu o mai folosesc decat rar. Probabil ca daca vor apare ceva PMR-uri care se vor dovedi mult mai practice decat CB-urile in "off-road", lumea va trece la PMR-uri. Dar pentru uzul obisnuit (tiristi & co.) sunt sigur ca vor ramane CB-urile de baza, cu upgrade-uri permise de evolutia tehnologiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

eu am luat doua dinastea, chiar de pe Amazon.de daca nu gresesc.

https://www.amazon.de/Baofeng-DualBand-Handfunkger%C3%A4t-ProgrammierKabel-Lautsprecher/dp/B00TEXZGWQ/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1487689703&sr=8-2&keywords=baofeng+gt-3

Baofeng este una din cele mai bune marci din ce am citit la momentul respectiv, iar GT-3 era versiunea un pic imbunatatita a UV-5R-ului si un pic mai scumpa.

In masina, fara antena externa poti sa spui ca nu merg.... prin urmare este necesara o mica antena externa. are cam 40de cm si o talpa magnetica de cam 5cm.

Le-am luat pentru o plimbare auto in Europa cu 2 masini dupa roamingul achitat in anun anterior.

Merg foarte bine pe o distanta de 2-3km cat am avut noi intre masini, nu trebuie calibrata antenam nu au zgomot de fond ca CB-ul.

 

....acum.... avem roaming ok, deci nu le-am mai folosit de ceva timp.

 

PS: in urma cu vreo 10 ani, cu 2 Midland G7 (sau G9) am vizitat Dublin si ne auzeam foarte bine de la vreo 7-8 strazi distanta.

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

Discutia este interesanta. Am si PMR si CB. Ambele sunt utile in felul lor. Depinde cu ce vrea sa lucreze fiecare.

 

In cazul PMR-urilor sansele ca ele sa nu poata comunica intre ele este mai mare decat ale CB-urilor si din acest motiv gasim mai multe CB-uri decat PMR-uri.

 

Pe strada, nu mai folosesc CB-ul de ceva vreme si cred ca sunt ani buni de cand n-am mai pus mana pe microfonul CB-ului. Ma ghidez dupa circulatia din sens opus si din cand in cand in cazul intrarii in localitatiile mari folosesc aplicatii de pe telefon ptr a evita aglomeratia.

 

In toate cazurile sunt atras de sculele vechi ... din domeniu, asta ptr ca acum nu mi se pare nimic performant decat o statie oldschool.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

Pe Toyota folosesc si o statie mobila PMR Kenwood care e mufata la o antena externa (dedicata) prinsa in bullbar. :grin:

 

Am testat-o prin paduri dese si vaii adanci, se aude clar si fara interferente la cel putin 6 km in linie aeriana. :ypu

Atat am reusit sa o testez. Doar la distanta asta era interlocutorul...

 

In rest nu prea am cu cine sa vorbesc in offroad, majoritatea au CB sau deloc! :cn

IMG_20170221_174904.jpg.3d28b491edaab897f79083992d49d70f.jpg

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

sa stii ca discutia nu implica numai portabilitatea, altfelam si eu vreo 6 buc Allan 42, 52 etc dar ,se para ca datorita diferentei de frecventa PMR-ulie bat la o distanta muuult mai mare decat CB la aceeasi putere de emisie. Nu sunt foarte priceput in schema megahertilor in eter, poate cineva de se pricepe poate sa explice mai bine ...

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

Chestia cu lungimea versus valoare e pe invers la hertzi......

PMR lucră în mai scurte, deci "bate" mai puțin. Mai puțin decât CB, nu neapărat mai puțin decât îți trebuie...

Aș prefera o frecvență mai curată decât 27 plină de abjecţiile unora .

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

eu am luat doua dinastea, chiar de pe Amazon.de daca nu gresesc.

https://www.amazon.de/Baofeng-DualBand-Handfunkger%C3%A4t-ProgrammierKabel-Lautsprecher/dp/B00TEXZGWQ/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1487689703&sr=8-2&keywords=baofeng+gt-3

Baofeng este una din cele mai bune marci din ce am citit la momentul respectiv, iar GT-3 era versiunea un pic imbunatatita a UV-5R-ului si un pic mai scumpa.

In masina, fara antena externa poti sa spui ca nu merg.... prin urmare este necesara o mica antena externa. are cam 40de cm si o talpa magnetica de cam 5cm.

Le-am luat pentru o plimbare auto in Europa cu 2 masini dupa roamingul achitat in anun anterior.

Merg foarte bine pe o distanta de 2-3km cat am avut noi intre masini, nu trebuie calibrata antenam nu au zgomot de fond ca CB-ul.

 

....acum.... avem roaming ok, deci nu le-am mai folosit de ceva timp.

 

PS: in urma cu vreo 10 ani, cu 2 Midland G7 (sau G9) am vizitat Dublin si ne auzeam foarte bine de la vreo 7-8 strazi distanta.

 

Wow, asta e de 8 Watti!

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

Chestia cu lungimea versus valoare e pe invers la hertzi......

PMR lucră în mai scurte, deci "bate" mai puțin. Mai puțin decât CB, nu neapărat mai puțin decât îți trebuie...

Aș prefera o frecvență mai curată decât 27 plină de abjecţiile unora .

 

Corect ar fi spus: frecventa versus bataie "e pe invers la hertz". Bataia e direct proportionala cu lungimea (de unda).

"PMR lucră în mai scurte, deci "bate" mai puțin". - Corect

Intra pe 22 pt variatie!

Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

in ce frecventa este ? A noastra sau "a lor"?

 

Este in orice frecventa vrei in intervalul 136-174 MHz si 400-470MHz (sau 520MHz, in fct de versiune). Ca e dual band.

O scrii din tastatura.

 

Iar 4W in UHF indiferent ce comenteaza carcotashii este absolut suficient.

Sa emiti cu 4W in VHF nu este tocmail legal, dar cata vreme folosesti frecventele canalelor PMR nu te intreba nimeni de sanatate.

Editat de minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

sa stii ca discutia nu implica numai portabilitatea, altfelam si eu vreo 6 buc Allan 42, 52 etc dar ,se para ca datorita diferentei de frecventa PMR-ulie bat la o distanta muuult mai mare decat CB la aceeasi putere de emisie. Nu sunt foarte priceput in schema megahertilor in eter, poate cineva de se pricepe poate sa explice mai bine ...

 

 

Cu alte cuvinte decat ceilalti :) :

 

PMR are frecventa mai inalta,implicit lungimea de unda mai scurta, ceea ce ajuta la penetrtarea obstacolelor, in paduri , cladiri, etc.

 

CB e invers, iar in principiu e superior la transmisia la distanta, fara obstructii.

 

Puterea va ajuta doar la transmisie, iar la 4-5 W, fara obstructii, CB si PMR sun cam la acelasi nivel

 

P.S.

 

Ca sa nu fiu inteles gresit, cand am zis penetrarea obstacolelor, mai bine zis ar fi, strecurarea printre ele...

Editat de Chronos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

Corect ar fi spus: frecventa versus bataie "e pe invers la hertz". Bataia e direct proportionala cu lungimea (de unda).

"PMR lucră în mai scurte, deci "bate" mai puțin". - Corect

Intra pe 22 pt variatie!

 

27 ca bandă alocată CB-ului, nu ca și canal convențional stabilit pentru lungimea de undă de 27,225 MHz, adică banda de 11 metri, altfel, tot convențional, denumită.....

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: De ce CB si nu PMR?

 

Am 4 PMR-uri Cobra ... Le-am tot avut la mine, le-am imprumutat, sigura problema in folosirea lor a fost ca se consumau acumulatorii/bateriile si nu mai puteai comunica ...

4x4MANIA is where we are !!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare