Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Pornire cu supercondensator/ultracondensator

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #61
    Re: Pornire cu supercondensator/ultracondensator

    Postat în original de gigipunga Vezi post
    -inocuirea rez cu bec nu e recomandata, in special pt offroad, filamentul becului e infinit mai firav decat rezist. ceramice, o rez de 5w este cativa bani (nu lei, bani) cu am raspuns si la chestia cu de ce nu punem o singura rez de vataj mare.Slabe sanse ca cineva sa se convinga de avantajele acestei solutii daca nu o implementeaza personal , in general la noi merge treaba cu turma, lasa sa-si puna Vasile si daca isi pune si Ion imi voi pune si eu ca nu-s mai fraier , no offence
    Nu am de ce sa ma ofensez, colegule de forum, fiecare cu opiniile, logica, si nevoile propii.
    Privitor la cat este de firav un filament de bec, da-mi voie sa ma indoiesc, se folosesc becuri de far ani la rand, chiar in condititii de offroad, fara sa fie schimbate, un bec de far are 55W putere nominala in conditii de sarcina permanenta, putin mai mult decat cei 4x5W oferiti de rezistentele in discutie, ..., este strict opinia mea personala, poate buna, poate rea, ...
    Nevoile mele personale imi spun, in acest moment, ca nu imi este util acest montaj, ca raport investitie/rezultate, este strict opinia mea personala, poate buna, poate rea, raportata la nevoile mele de acum, ..., de ce? Uite cum vad eu lucrurile strict pentru mine:
    1.O bateria de acumlatori auto VRLA 95-100Ah (CCA900A) de calitate, are o durata de viata de minim 5 ani, dar media este de 6-7 ani, si costa 200eur. Deci, pentru 10 ani ma costa sa zicem 400eur.
    2.O baterie de condensatori de calitate cu CCA 900A (circa 400-500F), asamblata cu tot “tacamul” ma costa 350eur, durata de viata estimata 10 ani. Langa bateria de condensatori am nevoie de o mica baterie tampon (25-35Ah), ..., care sa zicem ca o schimb odata la 5 ani, 2x75eur=150eur, rezulta 350eur+150eur=500eur, ...., mai scump ca varianta 1. Mai mult de atat cantitatea de energie stocabila la prima varianta este de circa 3 ori mai mare, ceea ce pentru nevoile mele conteaza foarte mult, deoarece mai folosesc troliul, care are nevoie de rezerva de energie.

    Imi cer scuze ca ti-am poluat topicul.
    Toate cele bune.
    Ultima editare de Astral; 11.dec.2017, 23:36.

    Comentariu


    • #62
      Re: Pornire cu supercondensator/ultracondensator

      Salut AXP
      nu ai poluat topicul, toate comentariile logice si care dupa parerea mea ii ajuta pe toti cei care citesc - nu sunt offtopic.
      asta am vrut de fapt sa scot in evidenta - fiecare trebuie sa judece daca si in ce masura are nevoie de o anumita chestie, asa cum foarte bine ai facut tu.
      din pacate majoritatea "judeca" cam dupa cum am expus eu in postarea anterioara...

      acum sa revenim:
      bateria secundara, cea mica pusa langa cond ar trebui sa fie tip Lifepo4 - deci tot ansamblu ar ar avea o viata de minim 15 ani , parerea mea, parere bazata pe nr de cicluri declarate de producator ( pt cond >500.000, pt LifePo4 > 2000 )
      acumlatorii auto VRLA nu sar de cateva sute de cicluri

      mai adaugam partea cu masina care merge mai bine daca bateria principala nu e folosita la pornire.

      restul avantajelor enumerate anterior se aplica sau nu, de la caz la caz.

      troliul va merge mult mai ok pe o baterie care nu e folosita zi de zi la pornirea masinii
      + capacitatea disponibila a unei baterii tip VRLA este de maxim 35% din capacitatea totala, in cazul nostru 35Ah sa spunem -> adica echivalentul unei capacitati disponibile a unei baterii lifePo4 de 40Ah

      daca esti utilizator "inrait" al troliului -> (pe langa faptul ca VRLA nu o sa aiba viata asa lunga) cu 800F/11,4V te poti trolia cam 5-10secunde adaugand pauza de 3-5 min pana la o noua troliere rezulta ca poti folosi cond si la trolieri de acest gen, daca astfel de trolieri sunt cele mai dese in cazul tau ( in al meu sunt) => inca un mare plus pentru cauza supercond ;)

      sper ca v-am dat idei bune, spor la bricolat!
      Ultima editare de gigipunga; 12.dec.2017, 19:57.
      still not black enough

      Comentariu


      • #63
        Re: Pornire cu supercondensator/ultracondensator

        Bun gasit!
        Revin la problema cu noi date. Intr-adevar dupa probe, bateria de supercondensatori initiala, adica 6x350 F (6x2,7V) nu reusesc sa porneasca masina mea... (motor 1,4 TDI 75CP, 55KW). Nici macar nu face o invartire... Am inlocuit bateria de supercondensatori cu 6x3000F (6x2,7V) ...sicalculand dupa formula reiese o capacitanta totala de 500F, deci mai mare decat cea minima de 100F recomandata aici pe forum. Ma intreb acum...:
        1. Se schimba cu ceva montajul de incarcare propus aici, cel cu dioda Schotky...?
        2. Cum pot incarca pentru inceput noua baterie de supercondensatori? Pe cea veche o incarcam cu un incarcator de baterii auto ce furnizeaza 15,7V si 5,6A. Daca conectez incarcatorul la bateria de supercondensatori noua de 500F, imi arde siguranta incarcatorului de ... 10A.
        Multumesc pentru ajutor.

        Comentariu


        • #64
          Re: Pornire cu supercondensator/ultracondensator

          1- nu se schimba (dar reincarcarea va dura mai mult)
          2- cond se pot incarca la o sursa de curent constant, in cazul in care nu ai asa ceva poti pune in serie cu ei un bec de masina, la inceput pui un bec de putere mai mica, apoi unul de putere mai mare iar apoi pui direct cond. (incarci prin becuri pana nu se mai aprind becurile)

          mare atentie sa ai circuit de balansare pe condensatori, altfel in timp se pot strica.

          bafta
          still not black enough

          Comentariu


          • #65
            Re: Pornire cu supercondensator/ultracondensator

            1 - cam cat e timpul estimat de incarcare? Am incercat sa calculez dar...ma incurc.
            Daca pun rezistente mai mici...? Nu scade timpul de incarcare?
            2 - pana sa citesc aici am facut niste calcule grosiere si am pus la sursa de incarcat acumulatori auto 2 becuri inseriate de 35w (de 12v), adica 70w, in serie cu bateria de condensatori si nu se mai arde siguranta. Reiesea un timp de incarcare de aprox 20 min.. Nu am lasat sa se incarce condensatorii decat pana pe la 5v.

            Comentariu


            • #66
              Re: Pornire cu supercondensator/ultracondensator

              Postat în original de vio_polo Vezi post
              1 - cam cat e timpul estimat de incarcare? Am incercat sa calculez dar...ma incurc.
              Daca pun rezistente mai mici...? Nu scade timpul de incarcare?
              2 - pana sa citesc aici am facut niste calcule grosiere si am pus la sursa de incarcat acumulatori auto 2 becuri inseriate de 35w (de 12v), adica 70w, in serie cu bateria de condensatori si nu se mai arde siguranta. Reiesea un timp de incarcare de aprox 20 min.. Nu am lasat sa se incarce condensatorii decat pana pe la 5v.
              1- asta o sa vezi cand o sa testezi, diferentele sunt mari de la o masina la alta, depinde cata energie este consumata ca sa invarta electromotorul pana la pronire, depinde de montajul de incarcare, etc. trebuie testat. Daca la teste se va incarca prea lent pentru gustul tau poti modifica montajul de incarcare dar nu recomand un curent de incarcare mai mare de 10A din motive de siguranta si fiabilitate.
              still not black enough

              Comentariu


              • #67
                Re: Pornire cu supercondensator/ultracondensator

                In cazul montajului de aici care e curentul de incarcare?

                Comentariu


                • #68
                  Re: Pornire cu supercondensator/ultracondensator

                  Postat în original de vio_polo Vezi post
                  In cazul montajului de aici care e curentul de incarcare?
                  Daca am calculat bine iese 6,8A...?

                  Comentariu


                  • #69
                    Re: Pornire cu supercondensator/ultracondensator

                    curentul de incarcare este mare la inceput apoi scade liniar, media grosolana e cam pe acolo da 6-8A , la inceput e peste 15
                    still not black enough

                    Comentariu


                    • #70
                      Va salut!
                      Vreau sa scurtez timpul de incarcare a bateriei de supercondensatori undeva la 8-10 minute (incarcarea facandu-se cam de la 10V pana la 15V). Am folosit un simulator (http://mustcalculate.com/electronics...24&c=500&r=2.2) ce determina timpul de incarcare aprox. 486 sec., la un curent de 6A, limitat prin R=2,2 ohm. Incarcarea se va face de la un modul DC-DC boost de 600W (https://www.optimusdigital.ro/ro/sur...-de-600-w.html) cu tensiunea de iesire reglata la 24V. Intrebarea este cum pot automatiza ca in momentul in care bateria de condensatori a atins tensiunea de incarcare de 15V sa fie intrerupta alimentarea acestora? Am gasit o schema
                      Click pe imagine pentru versiune mai mare.   Nume:	Circuit incarcare.jpg  Afișări:	0  Mărime:	73,7 KB  ID:	1301536
                      https://www.instructables.com/id/12v...r-Auto-Cut-OFF
                      iar intrebarea este cum o pot adapta la ce vreau eu sa fac? Multumesc pentru eventualele raspunsuri.
                      Ultima editare de vio_polo; 08.oct.2019, 13:04.

                      Comentariu


                      • #71
                        "Acest modul mic oferă posibilitatea de a crește tensiunea până la 12 - 80V ajustabil." deci poti ajusta 15v din semireglabilul de pe modul si ai rezolvat problema.
                        pe de alta parte supercondensatorii suporta curenti de incarcare foarte mari , nu vad de ce limitezi la 6A mai ales ca "te grabesti" - leaga-i direct la alternator si se vor incarca repede ;)
                        still not black enough

                        Comentariu


                        • #72
                          Am gasit aici https://www.shortn0tes.com/2019/05/c...capacitor.html ca supercondensatorii se incarca mai repede daca maresti tensiunea..de aceea ii pun la 24V. Pe de alta parte mi-e teama sa las sa fie "tras" curent prea mare din alternator...Nu distrug alternatorul?

                          Comentariu


                          • #73
                            Am gasit aici https://www.shortn0tes.com/2019/05/c...capacitor.html ca supercondensatorii se incarca mai repede daca maresti tensiunea..de aceea ii pun la 24V. - e o tampenie, nu este adevarat.
                            mi-e teama sa las sa fie "tras" curent prea mare din alternator...Nu distrug alternatorul? -nu vor trage atat de mult si de indelungat incat sa distruga un alternator de 80A, banuiesc ca nu au mai mult de 500F (intregul bloc de 6 bucati)...

                            in alta ordine de idei vezi ca au aparut niste baterii care se apropie de performantele supercondensatorilor ;)
                            - https://www.club4x4.ro/forum4x4/foru...-la-50-celsius


                            spor la bricolat
                            still not black enough

                            Comentariu


                            • #74
                              E adevarat, intregul bloc de 6 bucati au 500F.

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X