Anunț

Adună
Nici un anunț īncă.

De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

    Salut. Am urmatoarea nedumerire si apelez la bunavointa voastra pentru a intelege fenomenul.

    Din capacul chiulasei iese un furtun care baga gazele in admisia de aer de la intrarea in admisie sau turbina. Impreuna cu aceste gaze baga si vapori de ulei, solutia folosita de multi fiind celebrul catch-can.

    De ce este nevoie din punct de vedere tehnic ca acele gaze sa fie recirculate impreuna cu aerul curat care ajunge in admisie?

    Dupa mintea mea in afara de un efect antipoluant nu este nici un beneficiu sa bagi in motor aceste gaze. Deci nu ar fi mai bine pentru motor ca aceste gaze sa ajunga in evacuare sau direct in atmosfera eventual dupa ce au fost trecute printr-un catch-can? Ma refer aici strict la nivel teoretic.

    Am o banuiala cum ca masinile dotate cu MAF inregistreaza si aceste gaze deci acolo e neindicat sa suntezi acesta cale, dar in cazul motoarelor mai vechi (cum e RD28T de pe Y60 in cazul meu) nu vad nici un avantaj in a avea acest sistem.


    Multumesc anticipat.

  • #2
    Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

    Postat īn original de dude Vezi post
    Salut. Am urmatoarea nedumerire si apelez la bunavointa voastra pentru a intelege fenomenul.

    Din capacul chiulasei iese un furtun care baga gazele in admisia de aer de la intrarea in admisie sau turbina. Impreuna cu aceste gaze baga si vapori de ulei, solutia folosita de multi fiind celebrul catch-can.

    De ce este nevoie din punct de vedere tehnic ca acele gaze sa fie recirculate impreuna cu aerul curat care ajunge in admisie?

    Dupa mintea mea in afara de un efect antipoluant nu este nici un beneficiu sa bagi in motor aceste gaze. Deci nu ar fi mai bine pentru motor ca aceste gaze sa ajunga in evacuare sau direct in atmosfera eventual dupa ce au fost trecute printr-un catch-can? Ma refer aici strict la nivel teoretic.

    Am o banuiala cum ca masinile dotate cu MAF inregistreaza si aceste gaze deci acolo e neindicat sa suntezi acesta cale, dar in cazul motoarelor mai vechi (cum e RD28T de pe Y60 in cazul meu) nu vad nici un avantaj in a avea acest sistem.


    Multumesc anticipat.
    Pentru ideea cu MAF, depinde unde sunt reintroduse in admisie gazele fata de MAF. Daca sunt dupa, atunci nu mai sunt contorizate.

    Teoretic, fiind introduse in admisie, poti reduce presiunea din carter (ca nu se poate vorbi de vacuum), ceea ce ajuta functionarea motorului. Scopul principal e sa nu ai gaze de carter scoase in atmosfera. Totul pentru a fi verzi.

    Ar fi si ideea de lubrifiere a supapei de admisie deoarece gazele de carter contin vapori de ulei, dar chiar ca nu stiu cat de mult conteaza.

    Se pot scoate si in evacuare, ajuta ca teava sa intre oblic in evacuare si sa ai presiune cat mai mica in restul evacuarii (cat mai putin restrictiva evacuarea)

    Ultima editare de ssrli; 16.apr.2013, 11:29.
    '02 WG CRD - EGR delete
    '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

    Comentariu


    • #3
      Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

      La RD28TD gazele sunt preluate in admisie inainte de turbina , dupa filtrul de aer , deci depresiunea din amonte de turbina ajuta la ventilarea carterului , reducand depunerile carbonoase datorate acestora ( sunt partial gaze nearse - de la destindere , si aer de la neetansietatea ansamblului piston/segmenti/cilindru ) . Recircularea e importanta sidatorita reutilizarii in motor vaporilor de ulei vehiculati de gaze , sunt utili in ungerea piston/segment , supapa de admisie .
      Nerecuperarea lor duce la cheltuieli mari de exploatare (se expulzeaza ulei care se pierde ) , poluare ( care e destul de aiurea si iresponsabil - de ce sa otravim apele ? sa nu aiba invadatorii ? ...uleiurile sintetice traiesc mult si bine ... ) .
      Folosirea separatorului de ulei este larg raspandita , unii fabricanti au inclus separatorul in motor inca de la proiectare , majoritatea solutiilor sunt simple si oarecum eficiente , fara intretinere .
      Un separator pe RD28TD e binevenita , mai ales dupa ce apare o uzura a motorului care genereaza excesiv gaze in carter . In cazul in care este si un IC , va ajuta la mentinerea lui mai curat si deci mai eficient , in limitele posibilitatilor ( separatorul de ulei nu retine nici el 100% , este maxim eficient doar in primele ore de functionare apoi pe masura utilizarii scade gradul de separare si retinere , pana cand poate obtura major circulatia - bineinteles , depinde de tipul constructiv , daca are si element filtrant sau e doar cu 'condensare' sau turbionare - care nu au aceasta problema , dar nici mare eficienta nu au comparativ cu cele cu filtrare ) .
      In cazul in care exista si EGR , e de dorit ca admisia sa fie cat mai lipsita de vapori de ulei ( si astfel se evita depunerile de funingine+ ulei , foarte daunatoare ) .
      Ultima editare de cos; 16.apr.2013, 15:12.
      ... sa fim corecti pana la capat !
      Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

      Comentariu


      • #4
        Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

        @cos:
        Furtunul ala acolo trebuie sa stea, infipt in admisie, cu sau fara separator suplimentar (pt. cunoscatori, canci-can, sau cichi-cean ).
        Au fost cazuri de "ingineri" care au aruncat furtunul si au obturat orificiul din capacul culbutorilor.
        Rezultatul? Motorul a scuipat un simering: de la arbore, de la axa cu came, de pe la un arbore auxiliar, pe care l-a "gasit" mai slab
        Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

        Comentariu


        • #5
          Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

          Bineinteles , presiunea care rezulta de la scaparile pe langa piston/segment trebuie eliberata pe undeva ( doar ca ventilarea directa e ... nepotrivita ) .
          ... sa fim corecti pana la capat !
          Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

          Comentariu


          • #6
            Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

            Am priceput ca nu trebuie opturata iesirea din capacul culbutorilor. In cazul motorului meu care cred ca are un numar respectabil de kilometri cantitatea de ulei care ajunge in admisia turbinei este una... generoasa. De aici si ideea mea de a optura orificiul din admisia in turbina, de a duce furtunul din capacul culbutorilor intr-un "catch-can" artizanal (multumesc @ Daemonus specificatii si poze), iar iesirea acestui "catch-can" sa o ventilez in atmosfera (doar gazele, uleiul ramanand in "catch-can").

            Comentariu


            • #7
              Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

              Postat īn original de cos Vezi post
              ( doar ca ventilarea directa e ... nepotrivita ) .
              Absolut, depresiunea din admisie ajuta carterul sa respire. Punerea furtunului la atmosfera nu este recomandata.
              Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

              Comentariu


              • #8
                Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                Postat īn original de giorgel Vezi post
                Absolut, depresiunea din admisie ajuta carterul sa respire. Punerea furtunului la atmosfera nu este recomandata.
                pai si de ce la ARO alea vechi ca sa spun asa avea asa numitul epurator de gaze carter care inafara de o "teava"indoita cu doua trei site acolo nu era nimic?

                daca iesirea din carter/baie...etc e suficient de mare adica macar 15-20mm diametru pe iesire...la mine la toate masinile am furtune care merg de la 15 interior pana la 25mm interior nu ai nici o treaba.

                recircularea respectiva se face acum primordial datorita considerentelor de poluare...iar pe vremuri se faceau datorita micilor"pierderi"adica mai ajungea putina benzina si in carter datorita efectului de pompaj al cilindrului mai ales la rece...si cand se incalzea mai emana vapori... in fine asta stiu eu si asta am gasit ca explicatii prin cateva docomente :)
                eu am mers si merg fara epurator fara nici o problema...problema apare daca motorul e mai dus si ai scapari mari de gaze in carter si desigur implicit iti scuipa si ceva ulei.
                faptul ca il bagi in admisie e pur ca sa nu se scurga si sa ai un fel de "boratura"pe la iesirea din carter cum era la aro cand il scuipa pe acolo...
                apropo si recipientul ala numit canistra de carbon care recupereaza vaporii de benzina din rezervor am eliminat-o si merge motorul foarte bine.
                la mine un furtun de exemplu din carter intra inainte de modulul de comanda clapeta de acceleratie iar altul intra sau mai bine spus se inteapa in galeria de admisie.
                fara aceasta asa zisa recuperare de gaze carter aerul in otor sau amestecul intra mult mai curat dar inacelasi timp daca nu ai un motor bunicel te trezesti relativ repede ca il da pe afara mai ales pe inclinari...deasta se puneau acele site ca uleiul sa nu iasa direct si cu viteza :)

                Comentariu


                • #9
                  Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                  Postat īn original de giorgel Vezi post
                  @cos:
                  Furtunul ala acolo trebuie sa stea, infipt in admisie, cu sau fara separator suplimentar (pt. cunoscatori, canci-can, sau cichi-cean ).
                  Au fost cazuri de "ingineri" care au aruncat furtunul si au obturat orificiul din capacul culbutorilor.
                  Rezultatul? Motorul a scuipat un simering: de la arbore, de la axa cu came, de pe la un arbore auxiliar, pe care l-a "gasit" mai slab
                  Mai, bag de seama ca ti s-a facut de .... o berica :)
                  NADS Fitted
                  Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.
                  Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                    Postat īn original de giorgel Vezi post
                    Absolut, depresiunea din admisie ajuta carterul sa respire. Punerea furtunului la atmosfera nu este recomandata.
                    Pe tema asta se poate dezvolta mai mult, in functie de nevoi. In cercurile mai deosebite (alde motoare de curse) unii practica vacuum in carter, tocmai pentru a ajuta motorul, vorba ar fi, cu ceva crestere de putere.


                    De ce Daciile si Aro-urile vechi ventilau in atmosfera gazele de carter? Pentru ca asa stiau sa faca. Daca e folosita mult timp, nu inseamna ca e cea mai buna solutie. Ceva in ton cu anecdota maimutelor stropite cu apa rece cand incercau sa urce pe o scara...au fost inlocuite rand-pe-rand si pana la urma se obtine un grup de maimute care nu se urca pe scara fara sa stie de ce :)
                    Ultima editare de ssrli; 16.apr.2013, 23:44.
                    '02 WG CRD - EGR delete
                    '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                      Multumesc pentru explicatii. Deci pe langa rolul antipoluant aceasta recirculare are si un rol in ajutarea motorului. Deci "cichi-cean"-ul nu e chiar un moft.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                        Pentru Patrol am gasit la fratii australieni:

                        "the 2.8 and 3.0 have whats called a closed system that actually needs the vacuum from the air inlet to suck the vapours out of the motor. The 4.2 has an open system that just lets the vapors out of the crankcase to keep internal pressure at atmosphere, so the 2.8/3.0l need em sucked out and the 4.2 pushes em out with only very slight aid from the air inlet vacuum.

                        So connect back the PCV system on 2.8/3.0l, on the 4.2 do what you like, otherwise there is the risk of a crankcase explosion. Also by venting them into the engine bay on a long slow climb there could be the possibility of under bonnet build up of fumes"


                        http://www.patrol4x4.com/forum/nissa...options-21200/
                        Ultima editare de dude; 17.apr.2013, 10:40.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                          Logic , nu ? ...
                          2.8 si 3.0 sunt motoare care merg ceva mai turate , care produc mai multe gaze ( ca sunt diesele rapide ) .
                          ... sa fim corecti pana la capat !
                          Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                            Nu sunt convins ca produc mai multe gaze doar pentru ca sunt motoare turbo in timp ce 4.2-ul e aspirat. Pana la urma un motor de 500 cc turbo nu va produce mai multe gaze decat unul de 2000 cc aspirat doar pentru ca e turbo.

                            Din explicatia australienilor inteleg ca diferenta e modul in care au fost gandite/construite cele 3 tipuri de motoare.

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                              Mai turate , nu turb(o)ate , dar si turbo e important .
                              Faptul ca e turbo chiar conteaza , arde mai mult amestec si la presiuni mai mari ( si se creaza premizele unor pierderi mai mari ) .
                              ... sa fim corecti pana la capat !
                              Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X