Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

    Postat în original de cos Vezi post
    Mai turate , nu turb(o)ate , dar si turbo e important .
    Faptul ca e turbo chiar conteaza , arde mai mult amestec si la presiuni mai mari ( si se creaza premizele unor pierderi mai mari ) .
    deci un motor de 2,8 care scoate gaze cu vapori de ulei in exces inseamna ca e pe duca? sau supapele nu inchid foarte bine. in cazul meu,epuratorul imi baga pe admisie gaze cu o mare cantitate de vapori de ulei astfel la intrarea in turbo se aduna o cantitate considerabila de ulei mai ales dupa oprirea motorului. Am crezut initial ca este vorba de tubina, ca e duca dar am verificat-o si este ok, ca urmare am scos furtunul de la epurator si l-am bagat frumos in sasiu.acolo sunt de minume aceste gaze cu vapori de ulei. de atunci nu mai am scurgeri la turbo.
    totusi ma ingrijoreaza cantitatea mare de gaze pe care le scoate motorul.Poate fi defect epuratorul?

    Comentariu


    • #17
      Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

      Epuratorul este de fapt in capacul chiulasei , sunt cateva sicane din placi metalice ambutisate , nu se paote defecta , cel mult colmata pana la extrem , dar totusi asta e aproape de imposibil .
      In cazul tau , primul suspect ar fi grupul piston/segmenti .
      ... sa fim corecti pana la capat !
      Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

      Comentariu


      • #18
        Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

        Postat în original de cos Vezi post
        Epuratorul este de fapt in capacul chiulasei , sunt cateva sicane din placi metalice ambutisate , nu se paote defecta , cel mult colmata pana la extrem , dar totusi asta e aproape de imposibil .
        In cazul tau , primul suspect ar fi grupul piston/segmenti .
        foarte probabil,dar cum motorul trage bine inca,e vreun motiv pentru care furtunul de la epurator scos in sasiu poare afecta functionarea in bune conditii a motorului?

        Comentariu


        • #19
          Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

          In afara de consumul de ulei , poluarea majora si naclairea sasiului ca nasul mucosului ?
          Noa , nimic ....
          ... sa fim corecti pana la capat !
          Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

          Comentariu


          • #20
            Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

            orice motor produce acele gaze de carter care bineinteles ca sunt foarte otravitoare lasate sub masina sau in aer in primul rand pentru ocupantii masinii in cauza, nu e deloc de gluma cu fumurile astea de diesel, mai ales daca se stationeaza cu motorul pornit(stopuri, inzapezeala,etc)

            e important sa se demonteze si sa se curete acea supapa dintre motor si turbina care exista la majoritatea motoarelor si care are rolul sa retina uleiul in motor intr o masura mai mare sau mai mica( asa are dci ul si jtd ul de exemplu)

            e absolut normal sa fie niste ulei in tubulatura inainte si dupa turbo, intercooler. atata timp cat nu exista un consum de ulei exagerat epuratorul trebuie lasat in pace.

            daca cineva are motoru' pe duca se poate instala un "oil catch can" inseriat cu epuratorul in care se va aduna eventualul ulei.

            http://www.enginebasics.com/Engine%2...ntilation.html

            Comentariu


            • #21
              Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

              am instalat si eu un astfel de separator catch can, chitul a venit cu tot cu furtune, insa destul de scurte pentru pozitia care am gasit-o, am observat ca unele se gatuiau futunul devenind moale la cald.A funtionat o perioada insa intr-o zi am auzit un sunet ca de lichid ce improasca cu presiune si cand am deschis capota am vazut ca se crease o presiune mare la ulei ce imi dadea afara pe la joja.
              acum intrebarea mea este : se poate creea o astfel de presiune daca unul din furtune ce vine din epurator este strangulat? este important diametrul furtunelor de la catch can, pentru ca am 2 tipuri disponibile,sau am mai citit pe unele situ-ri ca si marimea separatorului este importanta, al meu are undeva la 0,5 l, nu stiu poate este prea mic pentru 2,8.

              Comentariu


              • #22
                Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                La motorul de 3.0 (deci merge sigur si la 2.8) folosesc Mann Provent 200. Un aspect important: diametrul furtunelor.

                Furtunul de la culbutori are 1/2'' diametru (daca nu ma insel). Daca catch-canul are intrarea mai mica...e bai. Mai bine nu-l mai pui. (*) Daca e mai mare, folosesti o reductie. Cazul meu punctual a fost diametru de 1/2'' - intrare in Mann 1''. Deci reductie. Iesirea in Mann 1''...deci reductie 1/2'' pentru furtunul care intra pe admisia de aer. La motorul ZD30 (posibil si la 2.8) pe furtunul original se gaseste o valva PCV (unisens) care nu trebuie scoasa de acolo.

                Revenind la ceea ce spui despre presiune, singura posibilitate sa se intample asta ar fi ca separatorul sa fie...infundat sau intre furtunul care iese de la culbutori si intra in catchcan sa fie foarte mare diferenta ca diametru.

                Desi pe masina "civila" am avut o varianta de catch-can home-made facuta dintr-un filtru de robinet, parca tot mai OK este Mann-ul. De altfel, are peste 90% eficienta, ceea ce spune multe, insa si pretul platit este pe masura.

                Atentie deosebita trebuie si la alegerea furtunelor, pentru ca un furtun care nu-i rezistent la ulei/combustibil, cu siguranta va pune probleme. Cauta un magazin de piese pentru utilaje agricole, acolo ai sanse mari sa gasesti furtun de combustibil, furtun pentru actionari hidraulice .

                (*) Am incercat faza cu diametre diferite pe una din masinile mele si a inceput sa fumege ca apucata si avea si un mers ciudat motorul. Cum l-am dat jos si trecut pe direct, si-a revenit miraculos.
                NADS Fitted
                Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.
                Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

                Comentariu


                • #23
                  Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                  am montat din nou Catch can-ul de data asta cu furtune hidraulice, am gasit ceva pe 14mm, de dimensiunea asta sunt intrarile in el, a fost necesara si o reductie la intrarea in admisie, insa de data aceasta nu a mai aparut presinea de care am vorbit dar scoate un fum alb si dens la orice accelerare.
                  de asemenea la relanti turatia a scazut la 07-08. nu imi place cred ca o sa renunt de tot la acest catch can.
                  e de pe ebay o chinezarie gol inauntru, cred ca nu merita daca nu e ceva de calitate ca cel de la Man.

                  Comentariu


                  • #24
                    Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                    ...lasa-l , e mai bun decat nimic ...cerceteaza atent de unde vine fumul alb ( catch-can simplu nu are cum sa influenteze , e doar un spatiu de decompresie a gazelor ... ca si cum ai avea tot furtun , dar , cu o galma .... ) .
                    Ultima editare de cos; 19.feb.2014, 10:21.
                    ... sa fim corecti pana la capat !
                    Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                    Comentariu


                    • #25
                      Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                      ok dar de ce fara el ,scoate mult mai putin fum la accelerare? nu cumva pentru ca turbina consuma o mare parte din aceste gaze cu vapori de ulei mult mai usor?

                      Comentariu


                      • #26
                        Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                        Postat în original de spurly Vezi post
                        ...pentru ca turbina consuma o mare parte din aceste gaze cu vapori de ulei mult mai usor?
                        Cum consuma turbina ?
                        NADS Fitted
                        Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.
                        Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

                        Comentariu


                        • #27
                          Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                          Probabil s-a exprimat gresit. Turbina le preia si le introduce in motor amestecate cu aer curat. Totusi mi se pare ciudat sa ai atatea gaze de carter si vapori de ulei astfel incat sa modifice evacuarea
                          "Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva
                          incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

                          Comentariu


                          • #28
                            Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                            Postat în original de Big.Ursu Vezi post
                            La motorul de 3.0 (deci merge sigur si la 2.8) folosesc Mann Provent 200. Un aspect important: diametrul furtunelor.

                            Furtunul de la culbutori are 1/2'' diametru (daca nu ma insel). Daca catch-canul are intrarea mai mica...e bai. Mai bine nu-l mai pui. (*) Daca e mai mare, folosesti o reductie. Cazul meu punctual a fost diametru de 1/2'' - intrare in Mann 1''. Deci reductie. Iesirea in Mann 1''...deci reductie 1/2'' pentru furtunul care intra pe admisia de aer. La motorul ZD30 (posibil si la 2.8) pe furtunul original se gaseste o valva PCV (unisens) care nu trebuie scoasa de acolo.

                            Revenind la ceea ce spui despre presiune, singura posibilitate sa se intample asta ar fi ca separatorul sa fie...infundat sau intre furtunul care iese de la culbutori si intra in catchcan sa fie foarte mare diferenta ca diametru.

                            Desi pe masina "civila" am avut o varianta de catch-can home-made facuta dintr-un filtru de robinet, parca tot mai OK este Mann-ul. De altfel, are peste 90% eficienta, ceea ce spune multe, insa si pretul platit este pe masura.

                            Atentie deosebita trebuie si la alegerea furtunelor, pentru ca un furtun care nu-i rezistent la ulei/combustibil, cu siguranta va pune probleme. Cauta un magazin de piese pentru utilaje agricole, acolo ai sanse mari sa gasesti furtun de combustibil, furtun pentru actionari hidraulice .

                            (*) Am incercat faza cu diametre diferite pe una din masinile mele si a inceput sa fumege ca apucata si avea si un mers ciudat motorul. Cum l-am dat jos si trecut pe direct, si-a revenit miraculos.
                            Salutare ,
                            Vreau sa montez si eu la 3.0.Zd30 oil catch can ,am comandat modelul de mai jos.
                            Reductia ce iese din chiuloasa este de 12mm ,iar furtunul de admisie de 16 mm.
                            Am 2 nelamuriri:
                            1.Ce fac cu valva de sens de pe furtunul stock??
                            Daca o pastez ,cum procedez ?
                            2 Avand in vedere modelul de catch can ,care furtun ,cel din chiuloasa sau partea cealalta se mufeaza la reductia INtrare de pe catch can ?
                            Pe care dintre furtune pastrez valva de sens originala,intrare sau iesire ??

                            Merci!
                            Fișiere atașate
                            Ultima editare de bankerul; 18.mar.2017, 21:23.

                            Comentariu


                            • #29
                              Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                              Valva ramane , intarea in separator se leaga la valva PCV ( la chiulasa ) , iesirea din separator la admisie .
                              ... sa fim corecti pana la capat !
                              Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                              Comentariu


                              • #30
                                Re: De ce trebuie recirculate gazele din capacul chiulasei in admisie?

                                Postat în original de cos Vezi post
                                Valva ramane , intarea in separator se leaga la valva PCV ( la chiulasa ) , iesirea din separator la admisie .
                                Pe care dintre furtune ramane valva ,intrare sau iesire ?
                                Furtunul original se schimba ,cum pastrez valva ?
                                Multumesc!!

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X