Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Frane cu nabadai.


ctinu

Postări Recomandate

Cer o parere profesionistilor din acest forum.

Coborand o panta abrupta, plina cu bolovani si ravene, am simtit la un moment dat ca masina se duce sanie, fara frana. Am tras urgent frana de mana si am pus-o de-a curmezisul, bagand-o in jepi. Am simtit miros de lichid de frana, sau benzina, n-am reusit sa ma decid. Aveam o canistra de 10l benzina, dar n-a curs nimic din ea. Am verificat toate lichidele, totul era in regula, nicio scurgere.

A doua zi am patit acelasi lucru, de data aceasta in marsarier. In ambele cazuri, totul a durat cateva secunde, apoi nu s-a mai repetat.

Multe multumiri oricui ma poate ajuta cu o explicatie.

 

E vorba de o G Vitara 1,6l

Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frane cu nabadai.

 

1.Cum coborai in ce treapta de viteza si in ce pozitie era reductorul.

2.Nu inteleg asocierea intre coborare si miros

3. Daca era panta abrupta cu denivelari s-a agitat benzina in rezervor a generat vapori care ajung in piesa numita canistra recuperatoare vapori si care sunt reintrodusi in admisie sau surplusul iese afara in atmosfera

4.Canistra este o piesa cilindrica sau patrata in care intra si ies furtunase.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frane cu nabadai.

 

Daca in coborare ai folosit mult frana de serviciu discurile si placutele de frana s-au incalzit.Odata cu incalzirea scade si eficacitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frane cu nabadai.

 

@Caphonne

1-treapta I/low

2-am simtit mirosul simultan cu pierderea franei. Panta accentuata, coborat succesiv de pe 2 bolovani, miros de lichid de frana, apoi de benzina. Comunicat "copilotului": "cred ca s-a spart o conducta de frana". Acest miros a disparut repede, dar cel de benzina a persistat mai mult.

Sa fi fost o asociere facuta de creier, datorita situatiei?! Nu stiu.

3-ar putea fi o explicatie pt miros.

 

@Alin

De acord, scade eficienta, dar nu dispare complet. In cazul al doilea, abia iesisem de pe asfalt, n-au avut timpul si nici ocazia sa se incalzeasca.

Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frane cu nabadai.

 

Mirosul de benzina vine de unde ti-am zis, lichidul de frana se incinge si el destul de repede depinde de calitate, cand a fost schimbat ultima oara etc.

Daca erai in 1 cu low si ai mai si franat inseamna ca era destul de abrupta coborarea :)

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frane cu nabadai.

 

@Caphonne

1-treapta I/low

2-am simtit mirosul simultan cu pierderea franei. Panta accentuata, coborat succesiv de pe 2 bolovani, miros de lichid de frana, apoi de benzina. Comunicat "copilotului": "cred ca s-a spart o conducta de frana". Acest miros a disparut repede, dar cel de benzina a persistat mai mult.

Sa fi fost o asociere facuta de creier, datorita situatiei?! Nu stiu.

3-ar putea fi o explicatie pt miros.

 

@Alin

De acord, scade eficienta, dar nu dispare complet. In cazul al doilea, abia iesisem de pe asfalt, n-au avut timpul si nici ocazia sa se incalzeasca.

 

La un service/garaj cu elevator sau groapa ai fost sa te uiti pe sub ea?

De acolo poti obtine cele mai adecvate opinii! :old Zic si eu...:$

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frane cu nabadai.

 

La un service/garaj cu elevator sau groapa ai fost sa te uiti pe sub ea?

De acolo poti obtine cele mai adecvate opinii! :old Zic si eu...:$

 

Zici bine, Nessum, dar ca la dentist: ti-a trecut durerea, nu mai calci pe acolo!

M-am uitat pe sub ea imediat, cat am putut, nu am observat nimic suspect. Cu prima ocazie voi merge la atelier; cu franele nu-i de joaca. Ma deranjeaza ca nu gasesc explicatia. Astea sunt cele mai nenorocite defecte.

Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frane cu nabadai.

 

Salutare,

 

Am patit ceva similar acum vreo 12 ani la o coborare foarte abrupta in Italia pe sosea cu o conserva mica (Peugeot 106) cu 4 adulti in ea. A fost prostia mea caci am coborat destul de mult pe frana in loc de frana de motor. La un moment dat am simtit un miros de "ferodou" incins si in secunda urmatoare nu mai aveam frane. Emotii, morcovi, anafura, samd... pana la urma am oprit cu frana de mana pe un drum lateral. M-am dat jos invartit pe langa masina - nu se vedea nimic nici sub capota nici pe jos. Am stat juma de ora, coborat cuminte in frana de motor, mers la ceva service din primul orase, s-o uitat ala pe sub masina si "Tuto bene". Din ce am priceput de la el s-a infierbantat frana pana a fiert lichidul de frana de acolo miros si pedala moale.

 

Pe scurt am patit ce se zice si aici

 

http://forum.club4x4.ro/archive/index.php/t-77050.html

 

Spor

 

Robert

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frane cu nabadai.

 

.............

Pe scurt am patit ce se zice si aici

 

http://forum.club4x4.ro/archive/index.php/t-77050.html

 

 

Multumesc Robert! Ca de obicei, la obiect si bine documentat.

 

"mai ales sa fie rezistent la temperaturi înalte. Asta pt. ca o parte din temperatura produsa la frînare, încalzeste lichidul de frîna. În cazuri extreme pîna la temperatura de fierbere, caz în care, în lichid, se produc bule de gaz, care fiind compresibile, influenteaza negativ randamentul frînelor pîna la a nu mai "avea pedala"."

 

Probabil asta s-a intamplat si la mine, in primul caz. Nu mi-l explic pe al doilea pt. ca n-am folosit prea mult frana. E posibil sa se fi acumulat bule de gaz in urma unor franari rare, dar violente, anterioare?!

Trebuie sa schimb tot lichidul si sa aerisesc bine instalatia.

Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frane cu nabadai.

 

Am retinut sfatul, dar as vrea sa-mi lamuresc cateva aspecte, inainte.

Fiind folosit la curse, presupun ca este f solicitat si, ca urmare, inlocuit des. Ar insemna ca nu i se impun aceleasi cerinte privind protectia anticoroziva, antihigroscopica si de durabilitate. Ca sa-l inlocuiesc atat de des, in conditiile in care merg eu (nu cobor cu piciorul pe frana, dimpotriva, prefer uzura cauciucurilor decat a franelor), ar insemna sa arunc orzul pe gaste. Daca gresesc, va rog sa ma corectati.

 

Pot sa spal instalatia de franare cu un lichid compatibil (DOT3/4), mai ieftin, inainte de a o incarca cu lichidul permanent?

Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frane cu nabadai.

 

Ar fi indicat schimbul placutelor de frana , pot fi carbonizate ( atunci ar fi explicabil ) .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frane cu nabadai.

 

Placutele erau in regula.

 

Alte constatari-lichidul de frana, neschimbat de 5 ani, intrase in zona galbena a testerului. Se vedea si dupa culoarea inchisa ca se depreciase. I-a scazut punctul de fierbere=>fierbere cu eliberare de gaz=>scadere compresibilitate=>lipsa frana. Bulele de gaz le-am observat la golirea si spalarea instalatiei.

Coincidenta miros benzina/miros lichid de frana, determinata, probabil, de socul coborarii de pe bolovani.

 

Acum, totul ok.

 

Intamplarea si raspunsurile colegilor m-au trimis la documentare. Un astfel de documentar despre lichide de frana, pe care il socotesc util, l-am gasit aici.

Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...

Frane cu nabadai? NU, NESTIINTA!

 

Am reeditat,in conditii mai dure, patania care a generat titlul topicului.

Pe o coborare urata, la jumatatea pantei, m-au lasat franele. Am prins imediat viteza si am inceput sa sar dintr-un bolovan/sant in altul. N-am avut timp nici sa ma sperii. Nu stiu cum am oprit pe un loc mai drept inainte de a incepe o alta panta. A fost un miracol ca am scapat doar cu cateva contuzii minore.

Am iesit si am observat ulei scurs din grupul fata (facut bucati). De asemenea nu mai aveam ambreiaj. Se pare ca un bolovan a lovit cardanul fata si acesta a spart grupul. Scuturile (otel 8mm) si-au facut cu prisosinta datoria.

A doua masina (@Bogdan SB) n-a coborat si bine a facut. Ne-am inghesuit in ea la intoarcere. A doua zi l-am recuperat pe Suzuku, o alta aventura.

 

Tin sa-i multumesc si pe aceasta cale lui Dan Pastean care impreuna cu faimosul sau ARO-10 m-a ajutat din plin.

 

Judecand la rece si din discutii cu alti patiti am ajuns la concluzia ca vinovat pt toata intamplarea este ABS-ul care a iesit din parametrii proiectati din cauza conditiilor concrete din teren. Cu aceasta ocazie am aflat (abia acum) ca cei care concureaza in competitii il dezactiveaza prin scoaterea sigurantei.

N-am reusit sa-mi explic dpdv tehnic ce s-a intamplat cu el in acel moment. Fara nicio interventie, la intoarcere aveam frane si am coborat cu motorul pornit si asigurat din spate, cu sufa legata de ARO. Ar fi interesant ca acei colegi patiti sau mai documentati sa-si impartaseasca opiniile.

Editat de ctinu
Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare