Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Powerbox - da sau nu?


Optimus

Postări Recomandate

Stiu ca s-a mai discutat despre tuning de motor si resoftari, dar cum bine se stie, powerbox-ul nu presupune aceste operatiuni.

Din ce am citit pe vreo 2 site-uri ale unor firme care vand si monteaza asa ceva, treaba pare destul de buna, cu o investitie minima ai parte de niste castiguri de putere si cuplu, si o reducere cat de cat si a consumului.

Pana acum nu m-a interesat deloc sa umblu la "performantele" motorului, dar de cand mi-am pus rotile mai mari, simt nevoia unei imbunatatiri. Nu ca n-ar merge masina si asa, dar daca tot e posibil si fara complicatii si costuri mari, mi-as pune un powerbox d-asta.

Ce parere aveti? Chiar sunt bune la ceva, sunt sigure pt motor, merita puse pe masina? A avut / are cineva powerbox?

Multam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

Eu personal folosesc acest powerbox. Intr-adevar creste puterea motorului. Singura problema este ca nu scade consumul, si imi pacaleste si computerul de bord. Ca exemplu imi arata ca media consumului este de 10.5, real fiind cu 1.5 litri mai mult. Il folosesc de aproape 2 ani pe un Land Cruiser si nu s-a bulit motorul. Pot spune ca pe ultima treapta de reglaj nu ai idee cum fuge tigaia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

Salut,

 

L-ai achizitionat personal, sau asa ai luat Cruiser-ul, cu power box? si daca da ceva amanunte:de unde ,cat si unde l-ai montat.

 

Respect

Toyota Hilux 3.0 D4-D,171 cp-2010

VW Golf IV 1.9 TDI,165 cp-2003

Suzuki GSR 600,98 cp-2007

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

Doar ce am terminat de purecat inca vreo 2 forumuri, si e jale: resoft-istii critica powerbox-ul la greu, dar vand si ei powerbox-uri, cei care utilizeaza powerbox sunt multumiti in general si aduc si argumente, aia 1-2 nemultumiti nu aduc nici un argument...

Cert este ca la motoarele diesel cu turbo, sistemul functioneaza si aduce plusul de CP si cuplu, comparativ cu benzinarele unde treaba e mai delicata. Totusi de critica faptul ca acea crestere de cuplu este pe o plaja redusa de turatii si ca nu prea inseamna nimic pana la urma.

Eu nu ma pricep la tehnica, dar daca ma gandesc la faptul ca utilajele noastre nici macar nu sunt facute sa zboare pe asfalt, si ca avem nevoie de plusul de putere si cuplu doar in conditii de offroad, si daca powerbox-ul are acel reglaj in 3 trepte pt consum redus, pt putere marita si pt putere "si mai marita", trag concluzia ca pt masinile cu motoare mai putin pretentioase este solutia optima: pe strada alegi setarea pt consum redus, intri in teren - alegi setarea pt putere maxima (ca oricum nu mai conteaza consumul), iesi din teren - revii la setarea pt consum redus.

Te superi pe el, il deconectezi din mufe si s-a terminat povestea. Sau il opresti din buton.

Eu am gasit acum cateva zile oferta pt unul analog la vreo 350 lei, parca, cica fabricat in Germania. La 650 lei aveau digital.

Intr-adevar, powerbox-ul asta preia informatii, le adapteaza si le retransmite la ECU "pacalindu-l", de aia la o masina cu computer de bord si alte electronice apar ciudatenii de genul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

Eu am asa ceva pe un PAtrol Y61 cu motor de 2.8 si sint foarte multumit de performante.Am plecat in Olanda chitit pe un 3.0 dar ce am vazut nu prea mi-au placut iar 2.8-ul m-a convins deoarece tunat este la fel de puternic ca un 3.0.Pina acum nu am nimic de reprosat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

Eu am asa ceva pe un PAtrol Y61 cu motor de 2.8 si sint foarte multumit de performante.Am plecat in Olanda chitit pe un 3.0 dar ce am vazut nu prea mi-au placut iar 2.8-ul m-a convins deoarece tunat este la fel de puternic ca un 3.0.Pina acum nu am nimic de reprosat.

 

Consumul cum este,comparativ cu varianta fara cutia minune si cati cai are motorul acum (macar aproximativ)?

Life's Too Short To Drive Boring Cars
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

Eu am de 2 ani Powerbox de la PSI-pretul este maricel insa performantele pentru un plug-in sunt pe masura.

Pe forumurile de LR sunt cativa mesteri care fac tot felul de tuning-uri-coincluzia este ca un tun ing sub 1000 pounds(la ei) nu merita decat cu Powerbox.

Am pus mufele intercalate la firele de injectoare si dupa resetarea computerului de bord a intrat in functiune.

 

Nu am observat un consum mai mare nici onroad nici offroad, insa cand calc pedala pana la fund parca am kick-down-ul de la automata.

Si cuplul de 420 se simte fantastic (360Nm original)

Viteza maxima obtinuta 145km/h (original 127).

Asta e scula: http://www.firstfour.co.uk/item/2170607/psi-power-box-for-defender-tdci-2007on

Am preferat din UK pentru ca la LR ei sunt cei mai tari.

Pe langa Powerbox am pus si toba de-cat si astfel am in jur de 155CP (din care vreo 8-10 de la toba).

Acum nu stiu cat de functionale si reale in masuratori sunt alte tuning-uri-exista si variante de schimbare a intercoolerului cu unul cu suprafata marita si dimensaiuni exterioare ca originalul si/sau umblatul la pompa de injectie.

Insa asta as face-o la Disco 1 300 Tdi ca la aia nu merita Powerbox.

 

PS: o sa intrebe iarasi careva cum am masurat cuplul si CP(a mai fost o discutie) insa raspund de acum ca nu am masurat si doar am simtit pe drum.

VW Typ 3, 1966

LR Go Beyond Tough Phone IP68

http://www.lroc.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

@nick67

Din ce am inteles,cei de la PSI au produse dedicate L/R Rover.Important este ca functioneaza,pentru ca asa cum bine stim,parerile sunt impartite.Ar mai fi de stiut si in ce masura afecteava durata de viata a motorului,dar si in acest caz e nevoie evident de timp.

 

ps: Nick, DE CE nu ai masurat cuplul si CP? :ha1 ...ups,da' oare de ce m-o fi apucat sughitul? :grin:

Life's Too Short To Drive Boring Cars
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

PSI este facut in Luxembourg si nu e dedicat LR.L-am luat in urma recomandarilor celor de pe forumurile LR din UK.

Un exemplu pentru Nissan Patrol de 130 CP la origini:

http://www.psi-motorsport.com/turbodiesel/fiche-e.php?selectid=198&lg=en

 

Sau Toyota LC de 125 CP:http://www.psi-motorsport.com/turbodiesel/fiche-e.php?selectid=303&lg=en

  • Like 1

VW Typ 3, 1966

LR Go Beyond Tough Phone IP68

http://www.lroc.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

PSI este facut in Luxembourg si nu e dedicat LR.L-am luat in urma recomandarilor celor de pe forumurile LR din UK.

Un exemplu pentru Nissan Patrol de 130 CP la origini:

http://www.psi-motorsport.com/turbodiesel/fiche-e.php?selectid=198&lg=en

 

Sau Toyota LC de 125 CP:http://www.psi-motorsport.com/turbodiesel/fiche-e.php?selectid=303&lg=en

 

Multumesc pentru informatie.Are @PYZ montat pe masina ceva asemanator,cel putin ca si culoare,dar din cate imi amintesc nu stie nici el ce marca e.

Life's Too Short To Drive Boring Cars
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

Acum ca am vazut link-ul pus de Nick67, confirm cea ce a spus Nomad, adica faptul ca cea ce am pe masina este un tunning-box de la PSI, doar ca nu mai are abtipildul de deasupra.Restul detaliilor(carcasa, culoare, aranjamentul si tipul suruburilor) imi confirma faptul ca este de la PSI, asta daca nu mai sint si alti producatori cu cutii identice.

Despre consum pot spune ca in regim de 120-130km/h masina consuma 10% iar in regim de Bucuresti(destul de alergata) pina in 13%.Ca putere nu am simtit nici o diferenta intre masina in cauza si un Y61 cu motor de 3,0.Singurul fapt care l-am remarcat dar nu sint sigur daca este de la tunning, este faptul ca intre 1400 si 1500 rpm, daca accelerez incet, masina are o ezitare.In rest totul e foarte ok.Personal prefer acest motor tunat decit un 3,0 si asta din mai multe motive.

Nu pot da date sau pareri despre comportamentul anterior tunarii deoarece masina am achizitionat-o deja tunata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

E destul de simplu de dezactivat PSI-scoti mufele care se intercaleaza de la PSI la injectoare si legi injectoarele pe direct, astfel putand vedea cum se comporta fara.

Ezitarea de la 1400-1500 este specifica , atunci cand o calci sta o secunda si apoi tasneste.Fara PSI nu ezita insa trage mai lin.

VW Typ 3, 1966

LR Go Beyond Tough Phone IP68

http://www.lroc.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

@PYZ

PYZ - ule norocosule,vezi ca bine am tinut eu minte!Cu ce gume e incaltata masina acum,tot cu alea cu care era cand ai adus-o?

Consumul imi pare super ok.

Life's Too Short To Drive Boring Cars
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

Pare ca PSI-urile sunt facute profi. Se gasesc in Bucuresti la vreun dealer autorizat, care sa ofere si garantie, etc? Plus ca astea sunt si cam scumpe, eu credeam ca scap mai ieftin. Am gasit unele la 350 lei, cica facute tot in Germania, dar am mai citit si ca sunt multe facaturi pe piata.

Deci? Ce recomandati, cei care aveti sau ati avut powerbox?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

@PYZ

PYZ - ule norocosule,vezi ca bine am tinut eu minte!Cu ce gume e incaltata masina acum,tot cu alea cu care era cand ai adus-o?

Consumul imi pare super ok.

 

Da, Ai tinut bine minte.:h5 dar ce ma bucur eu, ca e o chestie profi si am primit-o in pretul masinii.:grin:

MAsina este incaltata cu aceleasi gume cu care am cumparat-o(265/70 R16).Inca nu am avut bani sa o incalt.I-am cheltuit pe inmatriculare, distributie, uleiuri si filtre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

PWR.Box are avantajele si dezavantejele lor...+ de putere...dar dupa el vin repercusiunile: turbina, ambreiaj...volanta...tampoane motor...etc

Samurai Putregai 1.9td:tr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

Eu la Disco mi-am facut un chip tuning la un inginer de diagnoza. A facut operatiunea pe o platforma Alien tech si a costat vreo 600 de roni parca.

Masina complet schimbata dupa, turbina intra la 1700 RPM si se simte complet diferit, pe pante unde urcam cu a 4-a dupa tuning urca cu a 5-a fara probleme. Pentru masina asta pe forumurile din Anglia toata lumea recomanda chip tuning - sunt niste firme mari care se ocupa cu asa ceva prin partile alea. La consum la Disco daca treci de o anumita viteza creste sensibil, eu nu am bagat de seama economia de care se vorbea.

"A bon entendeur, salut!"
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Powerbox - da sau nu?

 

Parerea mea este ca ptr. o masina de strada nu merita investitia,pwr.Box in schimb te ajuta in teren (mai ales daca participi la concursuri),cu toate ca uzura turbinei si implicit a motorului este mare .

Suzuki Samurai

Toyota LJ 70, 3000cmc

VW Golf Plus , de zi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

Din ce am inteles eu: powerbox-ul creste performanta motorului intre anumite limite acceptabile pt motor, cu valori sub cele realizate prin reflash, unde le poti manari cat vrei tu. Powerbox-urile facute profi sunt setate special pt fiecare motorizare in parte, pe baza unor valori date de producatorii motoarelor respective. Tocmai pt a nu cauza uzura prematura la motor sau alte probleme. In teorie cel putin, tocmai in principiul asta consta avantajul utilizarii unui powerbox. Acela de a creste performantele in limite acceptabile si care nu dauneaza cu nimic motorului, plus revenirea la performantele native prin simpla deconectare a dispozitivului.

Toate astea de mai sus se aplica la dispozitive realizate de firme serioase, care au certificari la produse si se supun unor controale riguroase. In schimb, daca pui un powerbox setat "nesimtit" doar ca sa-ti scoata ochii cu multi CP castigati, si cuplu de TAF, toate la un pret "accesibil", atunci e clar ca te poti astepta la probleme.

Asta e concluzia la care am ajuns eu dupa ce am citit din diferite surse.

Problema ramane cu identificarea producatorilor seriosi, si cu garantia oferita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

Cei din UK care vand pentru LR le au de ani buni in oferta si ei mi-au recomandat PSI in loc de chiptunning facut in Romania(care oricum nu l-as face).

Asa cum ai zis, dupa chiptunning masina ramane setata si e mai complicat de revenit la default.

PSI il pui si il dai jos cand ai chef daca vrei sa nu il vinzi sau schimbi masina-eventual resetezi computerul masinii(cum am facut la mine pentru adaptarea masinii la noua configuratie a arderii, mai ales ca tot atunci am si pus toba de-cat).

Adaosul de cuplu se simte si pe asfalt dar mai ales in teren la urcari pe pante mari, acolo unde cand schimbi in viteza superioara ajungi la 1800 rot/min si masina trebuie sa traga ca esti in rahat.

Spor la achizitie.Esential este sa gasesti cutia pentru modelul exact al motorului tau.

VW Typ 3, 1966

LR Go Beyond Tough Phone IP68

http://www.lroc.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Powerbox - da sau nu?

 

Acela de a creste performantele in limite acceptabile si care nu dauneaza cu nimic motorului, plus revenirea la performantele native prin simpla deconectare a dispozitivului.

Toate astea de mai sus se aplica la dispozitive realizate de firme serioase, care au certificari la produse si se supun unor controale riguroase. In schimb, daca pui un powerbox setat "nesimtit" doar ca sa-ti scoata ochii cu multi CP castigati, si cuplu de TAF, toate la un pret "accesibil", atunci e clar ca te poti astepta la probleme.

 

la orice crestere de putere rezulta si crestere de caldura. blocul, chiulasele, injectoarele si garniturile pot fi afectate. mai ales la motoarele care se stie ca au probleme cu racirea pe ultimele pistoane. dar, am in vedere urmatorul lucru: nu ma intereseza ca va trebui sa refac motorul odata la 3-4 ani. nu vreau sa fac 500.000km cu motorul ala. deci costurile la motor sint neglijabile.

in schimb costurile pe consumabile va creste: trebuie schimbat euleiurile si lichidul de racire mai des. frinele trebuie redimensionate. ambreiajul, trebuie sa fii sigur ca poate prelua cuplul suplimentar. crucile vor trebuie schimbate cu unele HD... si probabil mai sint componente care nu imi vin in cap.

la LR defender cind au pus motorul nou si i-au crescut CP si cuplu, transmisia a ramas aceeasi si au avut probleme cu grupul spate.

Editat de air_wolf

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 ani mai târziu...
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare